Autor |
Wiadomość |
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-05-29, 18:54
|
|
|
W pierwszym poście tego tematu dodałem projekt moich adapterów do zacisków brembo z S8, przedliftowej stalowej zwrotnicy i tarcz 347mm z A6 C6
Mucholejkolator napisał/a: |
Hamowanie ze 190 do 60 trwa ok 3,5 sekundy. Mam to nagrane na kamerze, przeciążenie było takie, że olej z silnika popłynął w przód i zapaliła się kontrolka smarowania :shock:
|
Teraz musisz sobie przegrodę w misce wyspawać żeby się takie rzeczy nie działy :-D |
|
|
|
|
|
|
|
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-06-01, 19:19
|
|
|
gtfan napisał/a: | W pierwszym poście tego tematu dodałem projekt moich adapterów do zacisków brembo z S8, przedliftowej stalowej zwrotnicy i tarcz 347mm z A6 C6 |
Chciałem stworzyć odrębny temat, ale tutaj już się tak wszystko rozwinęło i podarowałem sobie ;-) Tym bardziej, że w obydwu przypadkach zastosowaliśmy zaciski BREMBO :-P
Co do pompy to mam 25 a tą 27 wcale nie jest łatwo dorwać :-? Gdyby było wiadomo od jakiego auta będzie ta 27 i p&p to by było łatwiej. Wiem już, że chyba w Q7 i Transporterze w niektórych wersjach pompy mają tłoczki 27mm ale wyglądają inaczej niż te co SID wrzucił na fotkach :roll: |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-06-02, 12:34
|
|
|
Mucholejkolator napisał/a: |
Chciałem stworzyć odrębny temat, ale tutaj już się tak wszystko rozwinęło i podarowałem sobie ;-) Tym bardziej, że w obydwu przypadkach zastosowaliśmy zaciski BREMBO :-P |
Spoko, mnie to nie przeszkadza. Nawet lepiej, że różne opcje na lepsze hamulce będą opisane w jednym temacie, a nie porozrzucane po kilku ;-)
Mogę zmienić nazwę tematu na "Hamulce Brembo w A8" albo coś w tym stylu;p |
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-06-05, 20:49
|
|
|
Kolego jaki jest łączny kosz takiej przyjemności? |
|
|
|
|
|
|
|
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-06-05, 22:24
|
|
|
Jeśli chodzi o mój zestaw na przód:
zaciski 1200
zestaw naprawczy uszczelniaczy (prewencyjnie) 200 + robocizna 200
szkiełkowanie plus malowanie 200
dorobienie podkładek pod zaciski 50
klocki 1200
tarcze 700
przewody w stalowym oplocie 250
sportowy płyn hamulcowy 2x 0,5l 100
wymiana płynu w układzie 80
Razem 4150 PLN z tego co policzyłem plus jazdy po mieście autem żeby to wszystko ogarnąć...
Tylne hamulce
tarcze od 300mm od S4 B6 150
dorobienie adapterów 80
śruby plus klej 30
klocki 380
Razem 640 PLN
W sumie tył i przód niecałe 5000 :-/
Ale dla bezpieczeństwa chyba każde pieniądze warto wydać :-> |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-06-05, 22:30
|
|
|
1/3 wartości auta na same hamulce.. grubo :-D Ale czego się nie robi z miłości (do Audi oczywiście) ;-) |
|
|
|
|
|
|
|
SERGIO
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy Dołączył: 24 Paź 2009 Posty: 297 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 2012-06-06, 07:16
|
|
|
Mucholejkolator napisał/a: | W sumie tył i przód niecałe 5000 :-/ |
Ojjojoj Gruuubo poleciałeś z tematem... |
|
|
|
|
SID
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 2.7
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: RS4
Dołączył: 01 Maj 2012 Posty: 13 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2012-06-06, 07:20
|
|
|
zakup używanych zacisków 8-mio tłoczkowych + nowe tarcze 365x34mm , klocki i przewody to około 7000zl na przód,
tak to wygląda w autach z znaczkiem RSxxx
tylnie tarcze to zazwyczaj 2000-4000 zl :-)
ceramike liczy sie juz w dziesiatkach tys zl he he |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-06-06, 07:51
|
|
|
SID napisał/a: | zakup używanych zacisków 8-mio tłoczkowych + nowe tarcze 365x34mm , klocki i przewody to około 7000zl na przód,
tak to wygląda w autach z znaczkiem RSxxx
tylnie tarcze to zazwyczaj 2000-4000 zl :-)
ceramike liczy sie juz w dziesiatkach tys zl he he |
Niestety, tuning swoje kosztuje ;-)
Przy zestawie Kacpra można urwać 1kzł kupując tańsze klocki. A wtedy już nie wygląda to tak tragicznie cenowo jak na komplet bardzo mocnych hamulców na 4 koła i dodatkowy lans factor za Brembo
Takie pytanie jeszcze SID, jeśli to nie tajemnica handlowa, z jakiego auta pochodzą te tarcze 350mm/32mm, bo jedyne co znalazłem w tym rozmiarze to tarcze z Mercedesa ale one mają inną średnicę otworu centrującego niż Audi. |
|
|
|
|
Grain
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Maj 2010 Posty: 241 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 2012-06-06, 08:47
|
|
|
Panowie mam prośbę jakbyście mogli napisać o Waszych odczuciach i różnicach między zaciskami 4 a 6 tłoczkowymi, zastanawiam się nad 4 tłoczkami do swojej audi |
_________________ Było S8....:(
|
|
|
|
|
|
|
|
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-06-06, 09:29
|
|
|
gtfan napisał/a: | 1/3 wartości auta na same hamulce.. grubo :-D Ale czego się nie robi z miłości (do Audi oczywiście) ;-) |
Dokładnie :-P
Grain napisał/a: | Panowie mam prośbę jakbyście mogli napisać o Waszych odczuciach i różnicach między zaciskami 4 a 6 tłoczkowymi, zastanawiam się nad 4 tłoczkami do swojej audi |
Musielibyśmy się spotkać z Pawłem i zrobić jakiś test. Tak wirtualnie ciężko to porównać ;-)
Ja jestem bardzo zadowolony generalnie :mrgreen: |
|
|
|
|
Grain
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Maj 2010 Posty: 241 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 2012-06-06, 10:01
|
|
|
Takk się właśnie zastanawiam mam teraz 2 tłoczki Lucasa, na pewno róznica już będzie przy Brembo 4 tłoczkowym , ale ostatnio jeżdziłem z kumplem oplem omegą z brembo 6 tłoczkowymi i byłemw szoku jak to hamuje |
_________________ Było S8....:(
|
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-06-06, 10:05
|
|
|
Kwestia preferencji. Średnica tarczy jest praktycznie taka sama w obu zestawach, więc wydajność niewiele powinna się różnić. Przy oponach o szerokości 245mm oba zestawy blokują przednie koła na suchym asfalcie przy mocniejszym hamowaniu. 6 tłoczków ze względu na większą siłę nacisku i większą powierzchnię klocka będzie robić to szybciej - czyli mniej musisz deptać po hamulcu żeby uzyskać ten sam efekt.
Niewątpliwą zaletą tarcz Kacpra są otwory wentylacyjne od strony zwrotnicy (u mnie od strony felgi) - można wtedy założyć kierownice powietrza od Phaetona i poprawić tym samym chłodzenie hamulców. |
|
|
|
|
Grain
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Maj 2010 Posty: 241 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 2012-06-07, 11:04
|
|
|
Hej napiszcie. jakie są różnice. między. zaciskami. moimi Lucasa. a brembo. jakie tarczę klocki z góry dzięki. za podpowiedz. c |
_________________ Było S8....:(
|
|
|
|
|
|
|
|
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-06-07, 13:00
|
|
|
gtfan napisał/a: | Kwestia preferencji. Średnica tarczy jest praktycznie taka sama w obu zestawach, więc wydajność niewiele powinna się różnić. Przy oponach o szerokości 245mm oba zestawy blokują przednie koła na suchym asfalcie przy mocniejszym hamowaniu. 6 tłoczków ze względu na większą siłę nacisku i większą powierzchnię klocka będzie robić to szybciej - czyli mniej musisz deptać po hamulcu żeby uzyskać ten sam efekt. |
Dokładnie jest tak jak piszesz, głównym ogranicznikiem przy normalnych prędkościach i tak jest przyczepność opon. Zaciski 6-cio tłoczkowe na pewno będę skuteczniejsze od 4-tłoczkowych przy bardziej extremalnych opóźnieniach - z prędkości pow. 200 km/h.
Natomiast do normalnego użytku na polskich drogach bez strasznych ambicji wyścigowych myślę, że zaciski 4-tłoczkowe + tarcze 345-350mm + UWAGA dobre klocki i dobry płyn powinny być w zupełności wystarczyć.
Teraz kwestia kosztów- tarcze 350mm, które wynalazł SID (to jego tajemnica ;-) ) do zacisków(6) są droższe prawie dwukrotnie od tych, które można dostać do zacisków(4).
Zaciski(6) są droższe od zacisków(4) jednak do przedliftowych zwrotnic nie trzeba dorabiać adapterów, które także swoje kosztują i ceny się wyrównują.
Ewentualna regeneracja zacisków(6) wychodzi drożej.
Klocki - nie ma różnicy, czy z tanich czy z drogich kosztują podobnie to obydwu zestawów.
Cytat: | Hej napiszcie. jakie są różnice. między. zaciskami. moimi Lucasa. a brembo. jakie tarczę klocki z góry dzięki. za podpowiedz. c |
Chodzi Ci o różnice montażowe? Prześledź temat a wszystko znajdziesz... |
|
|
|
|
|