Autor |
Wiadomość |
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2011-11-03, 20:06
|
|
|
Judo napisał/a: | daro72 napisał/a: | Ja u siebie wstawiłem ostatnio tłumiki przelotowe. Po przeczytaniu paru wątków o tłumikach zrezygnowałem ze strumiennic i rur ze względu na różne kłopoty związane po ich montażu. Na przelotowych autko uzyskało ładny dźwięk V8. Miałem jeszcze modyfikować tłumik ostatni le chyba jestem zadowolony z dźwięku i dam sobie spokój. Chyba że mnie coś nakręci ale nie mam na to na razie zbytnio parcia. |
Daro gdzie kupiłeś te tłumiki przelotowe i jakiej firmy, napisz jaki koszt tej operacji i gdzie ewentualnie robiłeś ?? |
Mam niedaleko siebie firmę zajmującą się układami wydechowymi. Koszt razem z wymianą wyszedł bodaj 350 pln. W tym była wycięcie i wspawanie drugich. Oczywiście moje caty dostałem do rąk więc poszły na złom i koszty jeszcze spadły. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
|
|
lucek1142
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: pawel
Jeżdzę: a8 D2 FL,4.2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Paź 2010 Posty: 22 Skąd: katowice
|
Wysłany: 2012-03-04, 14:41 katalizatory
|
|
|
Witajcie
Odgrzewam temat.
Mam katalizator do wymiany.Moje a8 ma cztery sady lambda.Potrzebuje znalezc jakies racjonalne wyjscie.Zakup nowych oryginalnych i uzywanych wykluczam.
Pytania:
1.Czy ktos w d2 FL / a dokladnie w wersji z CZTEREMA SĄDAMI LAMBDA /zalozyl jakies metalowe zamienniki i czy to nie generowalo bledow silnika czy tez innych problemow????
2.Czy ktos zastosowal patent z umocowaniem sad lambda ktore sa za katem w specjalncy tulejkach dystansowych /jesli tak to jakich wysokich /i czy to rozwiazanie nie generuje jakis bledow?????-oczywiscie przed tym katy trzeba "wysypac"
Bardzo prosze o pomoc o porade kolegow ktorzy juz to przerabiali praktycznie.
pozdrawiam
pawel |
|
|
|
|
|
|
|
SERGIO
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy Dołączył: 24 Paź 2009 Posty: 297 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 2012-03-04, 16:39
|
|
|
Kolega FOSS przerabiał to na swojej ex S8, ja również to robiłem w S8 i Audi TT z dwiema sondami. Cała filozofia aby wspawać dystans - rurkę w kształcie litery L w sposób: (do góry i do tyłu czyli rurka górna ma być równolegle do rury wydechowej) tak aby sonda nie była w strudze spalin. Do sondy zacznie docierać tylko część wydalanych spalin i nie będzie łapać błędów. Mam nadzieję że w zrozumiały w miarę sposób to wytłumaczyłem.
(Wymiary rurki ok 2 cm do góry i około 10 cm do tyłu)
Katalizatory w ogóle wyrzuć, bo jak je tylko wysypiesz i wspawasz to jak będą puste puszki to auto będzie miało dźwięk jak syrenka. Kup zwykłe tłumiki AWG przelotowe w obudowie wyglądające jak katalizatory koszt ok 80 zł sztuka. |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2012-03-05, 12:46
|
|
|
SERGIO napisał/a: | Kolega FOSS przerabiał to na swojej ex S8... |
Potwierdzam, temat jest do ogarnięcia...... sposób tak jak powyżej.... tuleje odsuwające sondy lambda od strugi spalin stosujemy tylko dla drugich sond, tych które pierwotnie były za katalizatorami.
Pierwsze sondy, te przed katalizatorami zostawiamy w fabrycznych miejscach bo demontaż katalizatorów nie ma żadnego wpływu na ich odczyty.
Prawidłowa przeróbka nie generuje żadnych błędów na kompie a sondy pracują normalnie ale nie ukrywam, że zadowalający efekt końcowy może być wynikiem metody prób i błędów - ja przynajmniej nie znam konkretnych wymiarów tych tulejek a u mnie były one 2 razy poprawiane. Istotny jest tak kształt tulejek jak i ich długość oraz średnica otworu w miejscu mocowania tulejki. Tulejka powinna być skierowana w kierunku przeciwnym do kierunku ruchu spalin.
Co więcej, z tego co wiem, drugie sondy odpowiadają za ekologię i pracują tylko przy w miarę spokojnej jeździe (w trakcie dynamicznej jazdy odczyty z tych sond są przez komputer pomijane) więc testy drogowe należy wykonać najlepiej gdzieś na spokojniejszym odcinku drogi jadąc trybem spokojnym, ekonomicznym ;-) |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
mareczek
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 10 Sty 2012 Posty: 14 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2012-03-05, 13:57
|
|
|
Koledzy wyżej dobrze piszą. Kształt tulejki jest w sumie dowolny, chodzi tylko odsunięcie sondy od mocnej strugi spalin. W internecie możesz znaleźć gotowe tuleje, proste są dłuższe niż 2 cm, zwykle 4-7cm, a z gotowcami w kształcie litery L się nie spotkałem. W kształcie l-ki w a8 będą lepiej pasować.
W miejsce katów wspawaj jakieś przelotowe tłumiki, bo z samą rurką kiepski dźwięk będzie, coś ala jeep 4.0, jak wybijesz środki i zostawisz puchy to już całkiem tragedia (mi przypomina starego jelcza z nieszczelnym tłumikiem). Chodzi mi o takie charakterystyczne furczenie, nie wiem jak to bardziej obrazowo opisać.
Demontaż katów na pierwsze sondy ma niewielki wpływ, choć na oscyloskopie (a nawet na szybkim mierniku) od razu da się to zauważyć, częstotliwość sinusoidy jest o wiele częstsza, szczególnie widać to na wolnych obrotach. To jak kolega wyżej wspomniał nie powoduje błędów.
Druga sonda ma być "trochę" opóźniona w stosunku do pierwszej, tzn jeżeli wciśniesz dechę na pierwszej wskoczy ci powiedzmy 0.9V, to na drugiej ma powoli rosnąć i po ok 4-7 sek na drugiej tez powinno się zrobić zbliżone napięcie 0.85-0.9V.
To samo będzie podczas hamowania silnikiem z tym, że napięcie spadnie do ok 0V na pierwszej i po chwili powinno także spaść stopniowo na drugiej.
Podczas normalnej jazdy gdy pierwsza sonda pracuje, druga także powinna pracować jednak w mniejszym zakresie ok 0,4-0,6V i z mniejszą częstością niż pierwsza. Często gdy sonda jest już stara ale jeszcze coś pokazuje trzyma bez większych wahań ok 0,44V.
Wszystko na rozgrzanym silniku do temp pracy (nie tylko ciecz, olej także).
Druga sonda pracuje cały czas i jest to tzw sonda diagnostyczna, sprawdza działanie pierwszej sondy+katalizator.
Katalizatory metalowe możesz dobrać do pojemności silnika, najlepiej trafić w środek zakresu jaki obsługuje dany kat.
Po wyrzuceniu katów ładnie gra z końcowego tłumika i brzydko spod podwozia, ale jest sporo głośniej w aucie, ja często jeżdżę z rodziną, a to spory ogranicznik prędkości, czytaj im głośniej tym szybciej, także z katalizatorami jest ciszej no i da się szybciej bo nikt nie zauważa prędkości bo jest cisza
Dlatego ja u siebie wspawałem ori katy, jedyny minus to cena. Pozdr. |
|
|
|
|
lucek1142
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: pawel
Jeżdzę: a8 D2 FL,4.2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Paź 2010 Posty: 22 Skąd: katowice
|
Wysłany: 2012-03-05, 15:54 katalizator
|
|
|
Dziekuje koledzy za szybka odpowiedz.Fakycznie moj pomysł z wysypaniem kata nie był zbyt mądry.Faktycznie musze zastosowac jakies tlumiki przelotowe.Czy moze ktos posiada jakis nr.katalogowy na ten polecany z firmy AWG?-oczywiscie w sklepie tez mi dobiora ale wiedza PRAKTYCZNE jest bezcenna.Poza tym cenie sobie cisze w srodku auta,wiec tym bardziej musze zastosowac jakies sprawdzone rozwiazanie.Z jednej strony aby zachowac poziom hałasu z drugiej aby nie przytlumic silnika.
Co nie znaczy ze od czasu do czasu nie upajam sie dzwiękiem kęconej do odciecia V8-na co dzien preferuje jednak cisze.
pozdrawiam
pawel
[ Dodano: 2012-03-05, 22:49 ]
...jeszcze jedno przyszlo mi na mysl.Jak rozumiem aby przeprowadzic ta operacje wspawania tlumikow plus tulejki /"L"-ki /nalewy wymontowac caly wydech??Czyli sporo roboty.Czy nie byloby zasadnym wymienic przy okazji sondy przed katami na nowe???-bez wyjmowania wydechu dojscie do nich jest raczej kiepskie.CZy wiadomo jakie one wytrzymuja przebiegi??/Ja mam faktyczny przebieg 226 tys czy to juz?
Z tego co widze sondy z Bosch-a nie sa tragicznie drogie.Co myslicie koledzy??? |
|
|
|
|
|
|
|
mareczek
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 10 Sty 2012 Posty: 14 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2012-03-06, 09:18
|
|
|
Dla sond 0-1V okres między przeglądowy to 150 tyś. km, a dla sond szerokopasmowych 250 tyś km.
W tym linku: http://rb-aa.bosch.com/aa...lamdasonden.pdf masz dokładnie co jak sprawdzić. Jak będą ok to zostaw. Zwróć uwagę nie tylko na napięcie jakie pokazuje sonda ale także na częstość wahań napięcia (tzw. sinusoidy). Jak sonda jest już zestarzała, rzadziej waha się na niej napięcie. Czasy masz w linku.
Co do tłumików nie pomogę, to musi być naprawdę sprawdzony patent.
Da się to wszystko wykonać na zmontowanym układzie, jest tylko więcej gimnastyki. |
|
|
|
|
lucek1142
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: pawel
Jeżdzę: a8 D2 FL,4.2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Paź 2010 Posty: 22 Skąd: katowice
|
Wysłany: 2012-03-08, 12:18 katalizator
|
|
|
Dzieki koledzy za odpowiedzi.
Znalazlem takie oto zrodełko z katami,jak myslicie ????Ktory wlasciwie pasuje do naszych potworkow??
http://www.polonez-kat.com.pl/pl/metalowe.html |
_________________ pozdrawiam
lucek
|
|
|
|
|
|
|
|
kkkrzysiu7
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 25 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2012-03-18, 20:11
|
|
|
Witam, źródełka nie polecam. W wydechach siedzę od 1995 roku. Przerobiłem wszystkich producentów jacy są dostępni na naszym rynku. Od 5 lat pracuje z jednym producentem. Wyrób sprawdzony, wkłady są niemieckie, u nas się to tylko składa. Posiadają wszystkie certyfikaty, montowałem je do aut jeżdżących po europie i na zachodzie przechodzą wszystkie przeglądy bez problemu. W poprzednim moim aucie miałem je zamontowane, zrobiłem przez 3 lata około 120 tyś km na benzynie i gazie i wszytko jest ok do tej pory. Było to BMW e38 z 1999 roku z czterema sondami Lambda i normą EURO 3 . Aktualnie jeździ tym autem żona i wszystko jest ok. Do Audi cena wychodzi 360 zł za sztukę, naturalnie nówki , ceramiczne jak oryginał- jest na nich idealnie cicho- sprawdzone. Gaszą kontrolki awarii silnika i auto nie ma prawa stracić grama na mocy. Pisemna gwarancja na 2 lata. Montaż polega na wycięciu starych i w to miejsce wspawaniu nowych. Montaż bezproblemowy. |
|
|
|
|
lucek1142
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: pawel
Jeżdzę: a8 D2 FL,4.2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Paź 2010 Posty: 22 Skąd: katowice
|
Wysłany: 2012-03-21, 12:42 katalizator
|
|
|
Dzieki za odpowiedz.Rozumiem , ze polecasz po prostu siebie.Nie ma sprawy.Podaj mi prosze na priva namiary na swoj warsztat,czy tam na produkty ktore oferujesz.Nie obraz sie ,ale musze sprawdzic .Z wielka ochota skorzystam z Twoich uslug,Malo tego ,jesli wszystko bedzie jak piszesz,tzn obędzie sie bez przerobek mocowania drugich sond-z wielką przyjemnościa będę Cie polecal. |
_________________ pozdrawiam
lucek
|
|
|
|
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-06-23, 17:10
|
|
|
Może być. |
|
|
|
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-06-23, 18:33
|
|
|
Raczej nie dadzą rasowego efektu bo ja mam wprawdzie jakies strumienice i niewiele jest głosniejszy od serii mimo że tego przelotowego tłumika musialem sie tez pozbyć. |
|
|
|
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
|
|