Autor |
Wiadomość |
Maroonio
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Dołączył: 03 Lip 2014 Posty: 78 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-12-12, 22:26
|
|
|
Masz rację, Serwis wrzeszczy nie ze względu skrzynię Jednak co do tego, że jest popsuta nie mam wątpliwości <lipa>
Prawdopodobnie ktoś ją popsuł lejąc zły olej. To co spuściłem było czerwono brunatne. Filtr był jednak czysty w porównaniu z tym co widziałem w swojej poprzedniej A8. Opiłków praktycznie nie było, żadnych świecących resztek panewek a całość była zmieniana w 2009 roku, zaraz po zakupie przez poprzedniego właściciela...
Szperając trochę w temacie, wychodzi, że jakby tak chcieć wymienić wszystko na cacy to i tak wyjdzie parę tyś zł. Taniej będzie tylko o wyjęcie, naprawę i założenie....i tu się zastanawiam bo w ofercie Midparts jest nowa skrzynia biegów za 4500zł. Może ktoś kupował taką "nową" leżakującą sztukę?
Druga sprawa to części. Wzmocniony kosz z wałkiem można kupić w USA za 100 dolarów. To przy cenie niemal 1500 zł w Polsce jest kuszącą ofertą....
Tak naprawdę cokolwiek będę mógł stwierdzić jak zdejmę i rozbiorę.... |
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-12-13, 17:17 Re: Problem ze skrzynią biegów....
|
|
|
Maroonio napisał/a: | Objaw jest taki, że przełączam bieg i od razu wrzeszczy serwis. Tak po za tym nie dzieje się nic. Żadnych szarpnięć, walnięć, chrupnięć po prostu nic. Na Vagu wychodzi jeden standardowy błąd "Incorrect gear ratio". Czasami skrzynia zaskakuje bez problemu i biegi wchodzą idealnie. |
To jakie masz objawy padniętej skrzyni?bo z tego co napisałeś na początku to wg mnie nic złego się nie dzieje. Chyba, że masz wszystkie biegi na wyświetlaczu podświetlone na czerwono, wtedy masz tryb awaryjny. Skoro masz zły olej zalany to wymień na właściwy i zobacz jak wtedy będzie. |
|
|
|
|
|
|
|
Maroonio
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Dołączył: 03 Lip 2014 Posty: 78 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-12-13, 21:52
|
|
|
Ja już zmieniłem olej z filtrem Stąd wiem jaki kolor miał stary olej oraz co się działo w misce.
Skrzynia zachowuje się tak: Jak jest zimna chodzi jak złoto. Po zagrzaniu do 35 stopni jakby znika bieg. Naciskasz gaz i tylko rosną obroty. Można przełączać biegi a auto ani drgnie z miejsca. Jak się przegazuje, jest łupnięcie i skrzynia wpada w tryb awaryjny i jedzie na czwartym biegu. Wsteczny nadal działa idealnie. Do ostygnięcia nie wychodzi z trybu awaryjnego. |
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-12-14, 11:46
|
|
|
A nie blokuje Ci się zawór ciśnienia w skrzyni? Ten, który reguluje ciśnienie oleju z pompy? |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2014-12-14, 11:53
|
|
|
jak mi padł kosz też miałem podobny objaw, zajebis... łupnięcie i nic. okazało się że na koszu wyskoczyło zabezpieczenie i tarczki się wysypały |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
bombowozista
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafi
Jeżdzę: AUDI A8 ASB
Wiek: 47 Dołączył: 16 Maj 2010 Posty: 86 Skąd: E Ł K
|
Wysłany: 2014-12-14, 19:14
|
|
|
Miałem podobne objawy - posypany był kosz sprzęgłowy |
_________________ Instrukcje do różnych samochodów: http://chomikuj.pl/bombowozista
tel. 500113075
|
|
|
|
|
|
|
|
Maroonio
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Dołączył: 03 Lip 2014 Posty: 78 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-12-15, 07:27
|
|
|
Na Motorgeeku znalazłem temat w którym jeden użytkownik S8 opisuje dokładnie takie sam objaw jak u mnie. Posypany miał kosz FWD i jakiś oring. Po nowym roku wyjmuję skrzynię to się dowiem co padło w mojej |
|
|
|
|
Maroonio
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Dołączył: 03 Lip 2014 Posty: 78 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-02-19, 22:02
|
|
|
mały update
Trochę to trwało ale wreszcie udało mi się wyjąć skrzynię biegów ze swojej A8 Jedno jest pewne, już ktoś tam był przede mną....Konwerter jest po regeneracji, swoją drogą ciekawe jak długo...Są też inne oznaki wskazujące, że skrzynia była już naprawiana.
Po wstępnym przygotowaniu i podwieszeniu silnika, wyglądało to tak Od razu wiem, że pod czujnikiem nie ma uszczelnienia
http://1drv.ms/1LfmXUw
a cztery godziny później...
http://1drv.ms/1BrddH4
http://1drv.ms/1LfDFDx
Właścicielka mieszkała w lesie i A8 było dla niej za niskie Tona ziemi spadła mi na głowę... |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-02-20, 10:19
|
|
|
ooo...to do wyjęcia skrzynki trzeba było sanki też zrzucać? |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
Maroonio
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Dołączył: 03 Lip 2014 Posty: 78 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-02-20, 12:14
|
|
|
No zdaje się, że trzeba. Poduszki są do nich przykręcone a po za tym to się miejsce na ruchy kluczami robi |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1299 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2015-02-20, 13:24
|
|
|
Wg oficjalnej procedury przy automacie trzeba sanki zrzucać, przy manualu już nie
Maroonio, masz może fotkę jak podwiesiłeś silnik? |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-02-20, 17:44
|
|
|
gtfan napisał/a: | Wg oficjalnej procedury przy automacie trzeba sanki zrzucać, przy manualu już nie
Maroonio, masz może fotkę jak podwiesiłeś silnik? |
Ja dziś wyciągałem skrzynie, żeby wykręci jedną dolną śrubę trzeba sanki opuścić lub silnik unieść. W manualu to bajka robota wszystko na wierzchu. |
|
|
|
|
|
|
|
Maroonio
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Dołączył: 03 Lip 2014 Posty: 78 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-02-20, 22:00
|
|
|
Qtfan
Nie mam zdjęcia akurat mojego silnika ale podwieszałem za pomocą takiego narzędzia
|
|
|
|
|
Maroonio
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Dołączył: 03 Lip 2014 Posty: 78 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-02-24, 21:16
|
|
|
Dziś już mogę napisać, że rozebrałem skrzynię na kawałki Nie było tak źle
http://1drv.ms/1FUqQAd
http://1drv.ms/1LD5OGD
No i....jedno jest pewne ktoś naprawiał tą skrzynię całkiem niedawno. Tarczki, przekładki, panewki wyglądają bardzo dobrze. Kosz który miał być ewentualną przyczyną wygląda jak nowy i do tego wzmacniany. Oring na nim marnie wygląda, jest strasznie cieniutki ale czy jeden oring może być powodem awarii?
Tu na zdjęciu tarczki:
http://1drv.ms/1FUsHF6
Nie rozbierałem jeszcze pompy oleju, tam też może być parę elementów do wymiany. A może ktoś ma jakieś pomysły? Czy można realnie gdzieś w Warszawie i okolicach sprawdzić sterowanie? |
|
|
|
|
|
|
|
SenatorS8
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 352 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2015-02-25, 10:08
|
|
|
Tlok wstecznego rozebrale? |
|
|
|
|
|