Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 00 4.2PB ] Problem ze skrzynią biegów....  
Autor Wiadomość
Maroonio 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 78
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-07, 19:25   [D2 00 4.2PB ] Problem ze skrzynią biegów....

Witam
Kupiłem sobie A8 z problemem skrzyniowym :P Jednak nie jestem do końca przekonany, że padł kosz FWD. Objaw jest taki, że przełączam bieg i od razu wrzeszczy serwis. Tak po za tym nie dzieje się nic. Żadnych szarpnięć, walnięć, chrupnięć po prostu nic. Na Vagu wychodzi jeden standardowy błąd "Incorrect gear ratio". Czasami skrzynia zaskakuje bez problemu i biegi wchodzą idealnie.
Zastanawiam się czy może to nie elektrozawory albo pozycjoner ? Czy się nie łudzić i wywalać skrzynię do remontu?
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2014-12-07, 20:31   

Podaj dokładny kod błędu. Czy skrzynia miała już remont w przeszłości?
_________________
 
 
Maroonio 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 78
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-07, 20:33   

Dokładnie to jest taki błąd: p0730 incorrect gear ratio
Nie wiem czy skrzynia miała remont.
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2014-12-07, 20:43   

Dane ROSStecha:
17114/P0730/001840 - Gear Ratio Monitoring: Incorrect Gear Ratio
Possible Symptoms

Malfunction Indicator Light (MIL) ON

Possible Causes

Transmission Fluid contaminated
Transmission faulty (Mechanical Problem)

Possible Solutions

Check Transmission Fluid (Color and Contamination)
Replace Transmission Fluid when necessary
Check Transmission Mechanics

Z powyższego wynika, że olej jest zanieczyszczony albo uszkodzenie mechaniczne.


17114 - nieprawidłowe przełożenie, albo brakuje oleju albo uszkodzenie mechaniczne skrzyni, ew uszkodzony kosz forwardu.

17114 - Kontrola biegów / przełożenia skrzyni, błędny współczynnik przełożenia. Komputer sterujący skrzyni biegów poprzez kontrolę biegów sprawdza współczynnik przełożenia przez porównanie liczby obrotów wyjściowych silnika i wyjściowych skrzyni biegów.

Co może być tego przyczyną.
1 - Nieprawidłowy poziom płynu ATF.
2 - Zanieczyszczony płyn ATF.
3 - Hamulec obraca się z poślizgiem [ jest uszkodzony lub zawór
elektromagnetyczny jest zanieczyszczony / uszkodzony].
4 - Uszkodzony czujnik liczby obrotów wejściowych skrzyni biegów (G182).
5 - Uszkodzony czujnik liczby obrotów wyjściowych skrzyni biegów (G195).
6 - Nieprawidłowy lub źle zakodowany komputer sterujący automatycznej
skrzyni biegów (J217).
7 - Uszkodzone sprzęgło hydrokinetyczne.

Sprawdź na początek, poziom zapach i klarowność płynu. Spróbuj też go wymienić może pomoże.

Wątki podobne do Twojego:
- http://www.a8team.pl/d2-9...-kon-vt8244.htm
- http://www.a8team.pl/d2-0...114-vt12314.htm
- http://www.a8team.pl/s8-d...7114-vt3165.htm
- http://www.a8team.pl/d2-9...7114-vt4505.htm
- http://www.a8team.pl/a6-0...onic-vt5978.htm
- http://www.a8team.pl/s8-d...jnym-vt9554.htm
- http://www.a8team.pl/d2-0...y-vt3885,15.htm
- http://www.a8team.pl/s8-d...auta-vt5936.htm
- http://www.a8team.pl/d2-a...ia-1-vt4031.htm
- http://www.a8team.pl/d2-9...i-vt2915,15.htm
_________________
 
 
Maroonio 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 78
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-07, 20:54   

Tyle to i ja w gogle znalazłem :)
Zastanawiam się czy lać nowy olej do skrzyni czy od razu ją rozbierać i nie tracić 300 zł na zestaw filtr/olej/uszczelka
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2014-12-07, 20:59   

Gdybym to ja był na Twoim miejscu to darłbym skrzynię. W tamtych tematach był wymieniany olej, filter a nawet konwerter i była lipa.
_________________
Ostatnio zmieniony przez krzychu22.p1i 2014-12-07, 21:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Maroonio 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 78
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-07, 21:06   

Zastanawia mnie tylko dlaczego raz jest ok a raz nie. No ale pewnie skończy się jednak rwaniem skrzyni tak czy inaczej.

Tak po za tym , to w większości przypadków z tym błędem, występuje jeszcze drugi który wskazuje uślizg na konkretnym biegu. U mnie tego nie ma i dlatego łudzę się, że to nie kosz ;)
 
 
kriss77 
Moje A8



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24A
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 Quattro
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Kwi 2014
Posty: 56
Skąd: PL
Wysłany: 2014-12-07, 22:09   Re: Problem ze skrzynią biegów....

Maroonio napisał/a:
Witam
Objaw jest taki, że przełączam bieg i od razu wrzeszczy serwis. Tak po za tym nie dzieje się nic. Żadnych szarpnięć, walnięć, chrupnięć po prostu nic. Na Vagu wychodzi jeden standardowy błąd "Incorrect gear ratio". Czasami skrzynia zaskakuje bez problemu i biegi wchodzą idealnie.


Sprawdź kolego :
1. Kodowanie w sterowniku ASB jakie masz
2. pozycjoner
_________________

 
 
Maroonio 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 78
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-07, 22:19   

No właśnie, tylko jak sprawdzić ten pozycjoner? Miernik, Vag? Naprawdę wolę wykluczyć wszystko niż tą krowę wyciągać ;)
 
 
RA__________
[Usunięty]

Wysłany: 2014-12-07, 22:28   

Daleko nie masz do MidParts tam by zdiagnozowali chyba uczciwie.
 
 
rollo_tomasi 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptr.
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: D2 4.2// E38 750iL
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Sie 2011
Posty: 131
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-12-11, 01:49   

Przecież MidParts stawia zawsze jedyną, słuszną diagnozę: "Skrzynia do remontu, cena 7k".
_________________
Tomek
 
 
Maroonio 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 78
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-11, 08:12   

Dokładnie :) No ale już zdiagnozowałem sobie sam - skrzynia do remontu :D
Klasyczny przykład, działa jak zimna, po rozgrzaniu gubi gdzieś ciśnienie i przestaje pracować....jednak nie dam za naprawę 7 tyś bo to chore jest, więc sam ją rozbiorę i naprawię ;)
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-12-11, 08:28   

Maroonio napisał/a:
jednak nie dam za naprawę 7 tyś bo to chore jest, więc sam ją rozbiorę i naprawię


powodzenia !! <hihi> oby sie udało. Mój mechanior był ostatnio na jakimś szkoleniu i ASB chwilowo omawiali...podobno naprawa tych skrzyń jest niczym w porównaniu z jej wyjęciem i włożeniem :D
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2014-12-11, 16:20   

martin_rs4 napisał/a:
podobno naprawa tych skrzyń jest niczym w porównaniu z jej wyjęciem i włożeniem :D

200kg waży ten rodzynek :D potrzeba troszkę siłowni i pomyślunku przy wyciąganiu i wkładaniu aby się nie namęczyć i przepukliny nie dostać ;) Sam robiąc za 7tys to parę gratów wymienisz w niej.

Ja bym regenerował od razu konwerter, paletę zaworów, wymienił na nową pompę oleju, kosz na ten wzmacniany, wszelkie uszczelki, olej, filtr tłok wstecznego. Powinna posłużyć wtedy małpa.

Mnie to będzie czekać w przyszłym roku bo 4 i 5b na małych obrotach buczy już, lock up nie trzyma i podbija co chwila obroty 200-400obr :P
_________________
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-11, 19:31   Re: Problem ze skrzynią biegów....

Maroonio napisał/a:
Witam
Kupiłem sobie A8 z problemem skrzyniowym :P Jednak nie jestem do końca przekonany, że padł kosz FWD. Objaw jest taki, że przełączam bieg i od razu wrzeszczy serwis.

Kolego, a może to po prostu włącza Ci się komunikat przypominający na chama o inspekcji serwisowej-przeglądzie, a to przecież kompletnie nie dotyczy skrzyni :D U mnie też to jest, bo tak audi ustawiło żeby na czas przyjeżdżać na service. Jeśli po przejściu z p na r lub d coś takiego wyskakuje z sygnałem dźwiękowym to pewnie to :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.