Autor |
Wiadomość |
Maroonio
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Dołączył: 03 Lip 2014 Posty: 78 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-03-25, 12:41
|
|
|
<hura> Wreszcie, mogę napisać, że naprawiłem swoją skrzynię biegów
Postanowiłem zatem dokończyć ten temat bo może komuś się to przyda
W samej części że tak to nazwę koszykowej, uszkodzone były: 2, słownie dwa oringi... z tego jeden ewidentnie był porwany, drugi był jakby za małej średnicy ale był cały. W pompie oleju nie znalazłem nic, wymieniłem wszelkie uszczelnienia i złożyłem po dokładnym umyciu.
Dodatkowo wymieniłem wszystkie tarcze w koszach FWD bo były po przypalane (pewnie na awaryjnym się jeździło)
Następnie rozebrałem sterowanie...
http://1drv.ms/1EFyBEB
Każdą z sekcji na drobne elementy, mycie i składanie.
http://1drv.ms/1FUwz7R
Po drodze taki zonk, rozerwana uszczelka, na pewno pomagała w pracy
http://1drv.ms/1EFz4qA
Wszelkie uszczelnienia które były dostępne w zestawie zostały wymienione.
Po zamontowaniu do samochodu okazało się jednak, że automat dalej nie działa....
Na teście wyjść VCDSem nie było słychać 3 elektrozaworu. Wywalało także błąd. Po sprawdzeniu wiązki na przejścia, elektrozaworów pod kątem oporności a także podając im napięcie, niczego nie znalazłem. Po przejściu do źródła czyli sterownika, okazało się, że do puszki na podszybiu nalało się trochę wody. Miałem zapchane odpływy i to pewnie dlatego.
Sterownik w środku wyglądał tak:
http://1drv.ms/1EFzc9p
Także Panowie, radzę zajrzeć do odpływów i do puszki ze sterownikami zanim będzie za późno
Po wymianie sterownika skrzynia śmiga bez błędnie |
|
|
|
|
|
|
|
rollo_tomasi
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptr.
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: D2 4.2// E38 750iL
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Sie 2011 Posty: 131 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2015-03-25, 18:18
|
|
|
Maroonio chcesz powiedziec, ze sam ogarnąłeś sobie tipa od a do z? |
_________________ Tomek
|
|
|
|
|
|
|
|
Maroonio
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Dołączył: 03 Lip 2014 Posty: 78 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-03-25, 18:48
|
|
|
Tak, dokładnie to chcę powiedzieć Wyjąłem, rozebrałem na atomy, wymieniłem co było zepsute i złożyłem. Kolejny skill zdobyty |
|
|
|
|
SenatorS8
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 352 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2015-03-25, 18:55
|
|
|
Dziiaj moj po wlasnorecznej naprawie ma nastukane przeszlo 50 tys km.
Na dniach robie wymiane oleju-plus bo wtedy nie mialem -plyta sterujaca ze skrzyni znow idzie na stol w drobny mak i przejdzie przez myjke ultradzwiekowa.(potwierdzone wlasnorecznie lepsza praca po takim zabiegu na innych A8) |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-03-25, 19:07
|
|
|
Maroonio napisał/a: | Tak, dokładnie to chcę powiedzieć Wyjąłem, rozebrałem na atomy, wymieniłem co było zepsute i złożyłem. Kolejny skill zdobyty |
gratulacje !!! <brawo2> ostatnio gdzies czytalem ze najwiekszym probleme w naprawie ASB w naszych A8 jest... jej wyjecie bo reszta jak klocki lego |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
Maroonio
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Dołączył: 03 Lip 2014 Posty: 78 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-03-25, 19:34
|
|
|
To fakt, jej gabaryty i masa to początek problemu. Ilość potrzebnych do jej zdemontowania czynności też nie jest mała
Rozkładanie i składanie to już prostsza rzecz ale trzeba mieć prasę i trochę dobrych narzędzi.
Sterowanie jest najtrudniejsze bo jest tam kilka drobnych elementów i można się pogubić gdzie co było przy składaniu. Jednak w obecnych czasach to też niby nie problem.
Jakoś mega tanio nie wyszło, bo wymieniłem kilka rzeczy na wyrost (wsteczny) żeby dwa razy nie robić ale teraz powinna śmigać aż miło. |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-03-25, 19:36
|
|
|
Maroonio napisał/a: | Jakoś mega tanio nie wyszło, |
...to zdradź proszę ile Cię ta operacja wyniosła, bo aż ciekaw jestem częsci brałes w ASO ? |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
Maroonio
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Dołączył: 03 Lip 2014 Posty: 78 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-03-25, 19:54
|
|
|
Nie ma problemu:
Konwerter (moim zdaniem na wyrost) regeneracja lub nic bo się nie dowiesz - 700 zł Midparts
Komplet uszczelek i oringów od człowieka z Allegro, oryginał ZF - 1090 zł
12 litrów oleju do skrzyni, 3 litry przekładniowego + dwa łożyska igiełkowe, tłok wstecznego - 870 zł Midparts
Tarczki koszy FWD około 300zł bo nie pamiętam - Midparts
No i ja musiałem jeszcze dokupić sterownik za 700.
Łącznie wychodzi 3660 zł. Można było oszczędzić na konwerterze, tłok wstecznego też był cały i jeszcze gdyby sterownik nie był zalany to wyszło by całkiem tanio. |
|
|
|
|
|
|
|
Truten
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: 5hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Oliwier
Jeżdzę: D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 29 Kwi 2017 Posty: 51 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2018-04-29, 22:42
|
|
|
Robaczky kochane, podpinam się pod temat. Skrzynia po wrzuceniu na D nie jedzie, dodam gazu mocne szarpnięcie i tryb awaryjny auto trzeba bujać na 3 biegu. Jak go rozbujam do np. 30 km/h wrzucę na N ponownie uruchomię silnik wszystko gra biegi 2,3,4,5 są i auto ciągnie jak zwariowane. Sielanka trwa do najbliższego zatrzymania gdzie znowu powtórka, szarpnięcie tryb serwisowy i tylko 3ci bieg. Po podpieciu VAGa wyskoczyły błedy
17114 Nieprawidłowe przełożenie brak osprzetu/niezwiązany z osprzętem
17115 Nieprawidłowe przełożenie bieg 1 brak osprzetu/niezwiązany z osprzętem
17087 Konwerter-przełącznik stopu B brak osprzetu/niezwiązany z osprzętem
Po skasowaniu wyskakuje
17114 Nieprawidłowe przełożenie brak osprzetu/niezwiązany z osprzętem
17087 Konwerter-przełącznik stopu B brak osprzetu/niezwiązany z osprzętem
Tylko tyle i aż tyle. Czy jest to kosz forwardu czy może być jakaś inna przyczyna
Dodam, że jak się jedzie tak delikatnie 70-90 km/h na 5tym biegu to pod górkę "podskakują" obroty. Jak dodam zdrowo gazu lub przeredukuję na 4 i później na 5 to na chwilę mu przejdzie ale następne wzniesienie znowu to samo. Konwerter do wymiany/regeneracji?
Ogólnie to już powoli jestem przygotowany na robotę skrzyni ale nie wiem czy już kupować części tj. konwerter i kosz A żeby naprawa w miarę sprawnie poszła czy poczekać aż mechanik wyjmie mi skrzynię i wtedy rozebrać i zweryfikować. Chodzi o to ze auto nie może stać miesiąc u mechanika a kosz chciałbym zamówić z USA bo tam wychodzi ok 650zł za kosz już z wysyłką do Polski, przy czym wysyłka może trwać nawet do miesiąca. |
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2018-04-30, 08:24
|
|
|
napewno skrzynia na stół, ale konwerter to raczej wypadało by wymienić jak już będzie wszystko na wierzchu, a co do skrzyni to tak ciężko bez jej rozebrania wywnioskować co by do wymiany było, |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
Truten
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: 5hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Oliwier
Jeżdzę: D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 29 Kwi 2017 Posty: 51 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2018-05-17, 00:01
|
|
|
No to, że wyjęcie skrzyni mnie czeka prędzej lub później to jest więcej niż pewne. Na szczęście nie jest to moje główne auto. Chodzi mi o to czy np. może to być sterownik mechatroniczny który jest pod miską oleju i czy da się go zdjąć, przeczyścić lub ew. sprawdzić podając prąd na poszczególne elektromagnesy. Może nie załącza pierwszego biegu? Ktoś to robił na skrzyni w aucie? Da radę zrobić to z kanału? |
|
|
|
|
karol1616
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 32 Dołączył: 06 Wrz 2017 Posty: 18 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2018-05-17, 16:10
|
|
|
Witam już poruszalem temat pozwólcie że się podpne,padła mi skrzynia nie dawno Fbg poszedł kosz ten aluminiowy jakiś dwusprzeglowy cena 3k za sam kosz a naprawa 10 k, i kupiłem od a8 300 km z 1997 r zmieniłem skrzynie,sterownik, wal napędowy, pół osie, most myślałem że poszarpywania się zakończą ale jednak nie,czasem jest takie kopniecie, walniecie i ja już nie wiem o co chodzi już psychicznie nie wytrzymuje może ktoś tam miał już?? Dzięki za wszystkie odpowiedzi |
_________________ A6 C5 2.8Q 193KM
S8 D2 4.2Q 360KM |
|
|
|
|
|
|
|
monster_1973
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D2, Mercedes
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 11 Maj 2014 Posty: 90 Skąd: DE Hessen
|
Wysłany: 2018-05-17, 19:15
|
|
|
Truten napisał/a: | No to, że wyjęcie skrzyni mnie czeka prędzej lub później to jest więcej niż pewne. Na szczęście nie jest to moje główne auto. Chodzi mi o to czy np. może to być sterownik mechatroniczny który jest pod miską oleju i czy da się go zdjąć, przeczyścić lub ew. sprawdzić podając prąd na poszczególne elektromagnesy. Może nie załącza pierwszego biegu? Ktoś to robił na skrzyni w aucie? Da radę zrobić to z kanału? |
To raczej nie jest sterownik. Jeżeli będziesz dalej autem jeździł z tą usterką, to poważniej uszkodzisz skrzynię. Prawdopodobnie uszkodzenie jest w koszu A. Ale to musisz sam sprawdzić. Te kosze z USA widziałem też na OLX za przyzwoite pieniądze. Do swojej skrzyni też taki kupiłem i jest ok. Moim zdaniem jak już rozbiera się skrzynię to ten kosz warto wymienić, nawet jeśli nie jest uszkodzony. Ten kosz w skrzyni jest bardzo obciążony i przez to szybciej zużywa się od pozostałych. Generuje też przez zużycie materiału większość usterek w tych skrzyniach (kosz A pęka i koniec jazdy).
Daj później znać co było przyczyną. |
|
|
|
|
karol1616
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 32 Dołączył: 06 Wrz 2017 Posty: 18 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2018-05-17, 22:15
|
|
|
Panowie ktoś coś podpowie?? |
_________________ A6 C5 2.8Q 193KM
S8 D2 4.2Q 360KM |
|
|
|
|
|
|
|
Truten
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: 5hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Oliwier
Jeżdzę: D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 29 Kwi 2017 Posty: 51 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2018-05-17, 23:04
|
|
|
monster_1973 napisał/a: |
To raczej nie jest sterownik. Jeżeli będziesz dalej autem jeździł z tą usterką, to poważniej uszkodzisz skrzynię. Prawdopodobnie uszkodzenie jest w koszu A. Ale to musisz sam sprawdzić. Te kosze z USA widziałem też na OLX za przyzwoite pieniądze. Do swojej skrzyni też taki kupiłem i jest ok. Moim zdaniem jak już rozbiera się skrzynię to ten kosz warto wymienić, nawet jeśli nie jest uszkodzony. Ten kosz w skrzyni jest bardzo obciążony i przez to szybciej zużywa się od pozostałych. Generuje też przez zużycie materiału większość usterek w tych skrzyniach (kosz A pęka i koniec jazdy).
Daj później znać co było przyczyną. |
monster_1937 nie jeżdżę z tą usterką, nie chcę bardziej męczyć skrzyni, jednakże z konieczności musiałem trochę kilometrów przejechać z tą awarią. Zastanawia mnie fakt, że jak rozbujam auto i uruchomię ponownie to są pozostałe biegi i wszystko zachowuje się "normalnie" aż do zatrzymania - w sensie skrzynia pracuje gładko i bezproblemowo. Stąd moje podejrzenie padło na sterownik mechatroniczny - tak jakby nie załączał pierwszego biegu ale to tylko moje rozważania. Sterownik na podszybiu już podmieniałem i bez efektu, te same objawy i zapisuje te same błędy. Dziwna sprawa bo u znajomego padł kosz A i żeby zjechać autem do domu trzeba było się naprawdę srodze namęczyć i nie było chociażby np. drugiego biegu tylko trzeci bieg.
Jeżeli uda mi się tą skrzynię naprawić, na pewno dam znać co było nie tak, bo nie spotkałem się jeszcze nigdzie na forach z usterką o podobnych objawach. |
|
|
|
|
|