Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 00 4.2PB ] Problem ze skrzynią biegów....  
Autor Wiadomość
Maroonio 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 78
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-25, 12:41   

<hura> Wreszcie, mogę napisać, że naprawiłem swoją skrzynię biegów :)

Postanowiłem zatem dokończyć ten temat bo może komuś się to przyda :)
W samej części że tak to nazwę koszykowej, uszkodzone były: 2, słownie dwa oringi... z tego jeden ewidentnie był porwany, drugi był jakby za małej średnicy ale był cały. W pompie oleju nie znalazłem nic, wymieniłem wszelkie uszczelnienia i złożyłem po dokładnym umyciu.
Dodatkowo wymieniłem wszystkie tarcze w koszach FWD bo były po przypalane (pewnie na awaryjnym się jeździło)

Następnie rozebrałem sterowanie...

http://1drv.ms/1EFyBEB

Każdą z sekcji na drobne elementy, mycie i składanie.

http://1drv.ms/1FUwz7R

Po drodze taki zonk, rozerwana uszczelka, na pewno pomagała w pracy ;)

http://1drv.ms/1EFz4qA

Wszelkie uszczelnienia które były dostępne w zestawie zostały wymienione.
Po zamontowaniu do samochodu okazało się jednak, że automat dalej nie działa....
Na teście wyjść VCDSem nie było słychać 3 elektrozaworu. Wywalało także błąd. Po sprawdzeniu wiązki na przejścia, elektrozaworów pod kątem oporności a także podając im napięcie, niczego nie znalazłem. Po przejściu do źródła czyli sterownika, okazało się, że do puszki na podszybiu nalało się trochę wody. Miałem zapchane odpływy i to pewnie dlatego.
Sterownik w środku wyglądał tak:

http://1drv.ms/1EFzc9p

Także Panowie, radzę zajrzeć do odpływów i do puszki ze sterownikami zanim będzie za późno :)
Po wymianie sterownika skrzynia śmiga bez błędnie :)
 
 
rollo_tomasi 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptr.
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: D2 4.2// E38 750iL
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Sie 2011
Posty: 131
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-03-25, 18:18   

Maroonio chcesz powiedziec, ze sam ogarnąłeś sobie tipa od a do z?
_________________
Tomek
 
 
Maroonio 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 78
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-25, 18:48   

Tak, dokładnie to chcę powiedzieć :) Wyjąłem, rozebrałem na atomy, wymieniłem co było zepsute i złożyłem. Kolejny skill zdobyty ;)
 
 
SenatorS8 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Wiek: 42
Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 352
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-03-25, 18:55   

Dziiaj moj po wlasnorecznej naprawie ma nastukane przeszlo 50 tys km.
Na dniach robie wymiane oleju-plus bo wtedy nie mialem -plyta sterujaca ze skrzyni znow idzie na stol w drobny mak i przejdzie przez myjke ultradzwiekowa.(potwierdzone wlasnorecznie lepsza praca po takim zabiegu na innych A8)
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2015-03-25, 19:07   

Maroonio napisał/a:
Tak, dokładnie to chcę powiedzieć :) Wyjąłem, rozebrałem na atomy, wymieniłem co było zepsute i złożyłem. Kolejny skill zdobyty ;)


gratulacje !!! <brawo2> ostatnio gdzies czytalem ze najwiekszym probleme w naprawie ASB w naszych A8 jest... jej wyjecie :D :D :D bo reszta jak klocki lego :)
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Maroonio 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 78
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-25, 19:34   

To fakt, jej gabaryty i masa to początek problemu. Ilość potrzebnych do jej zdemontowania czynności też nie jest mała :)
Rozkładanie i składanie to już prostsza rzecz ale trzeba mieć prasę i trochę dobrych narzędzi.
Sterowanie jest najtrudniejsze bo jest tam kilka drobnych elementów i można się pogubić gdzie co było przy składaniu. Jednak w obecnych czasach to też niby nie problem.
Jakoś mega tanio nie wyszło, bo wymieniłem kilka rzeczy na wyrost (wsteczny) żeby dwa razy nie robić ale teraz powinna śmigać aż miło.
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2015-03-25, 19:36   

Maroonio napisał/a:
Jakoś mega tanio nie wyszło,


...to zdradź proszę ile Cię ta operacja wyniosła, bo aż ciekaw jestem ;) częsci brałes w ASO ?
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Maroonio 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 78
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-25, 19:54   

Nie ma problemu:
Konwerter (moim zdaniem na wyrost) regeneracja lub nic bo się nie dowiesz - 700 zł Midparts
Komplet uszczelek i oringów od człowieka z Allegro, oryginał ZF - 1090 zł
12 litrów oleju do skrzyni, 3 litry przekładniowego + dwa łożyska igiełkowe, tłok wstecznego - 870 zł Midparts
Tarczki koszy FWD około 300zł bo nie pamiętam - Midparts
No i ja musiałem jeszcze dokupić sterownik za 700.
Łącznie wychodzi 3660 zł. Można było oszczędzić na konwerterze, tłok wstecznego też był cały i jeszcze gdyby sterownik nie był zalany to wyszło by całkiem tanio.
 
 
Truten 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: 5hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Oliwier
Jeżdzę: D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 29 Kwi 2017
Posty: 51
Skąd: Zamość
Wysłany: 2018-04-29, 22:42   

Robaczky kochane, podpinam się pod temat. Skrzynia po wrzuceniu na D nie jedzie, dodam gazu mocne szarpnięcie i tryb awaryjny auto trzeba bujać na 3 biegu. Jak go rozbujam do np. 30 km/h wrzucę na N ponownie uruchomię silnik wszystko gra biegi 2,3,4,5 są i auto ciągnie jak zwariowane. Sielanka trwa do najbliższego zatrzymania gdzie znowu powtórka, szarpnięcie tryb serwisowy i tylko 3ci bieg. Po podpieciu VAGa wyskoczyły błedy
17114 Nieprawidłowe przełożenie brak osprzetu/niezwiązany z osprzętem
17115 Nieprawidłowe przełożenie bieg 1 brak osprzetu/niezwiązany z osprzętem
17087 Konwerter-przełącznik stopu B brak osprzetu/niezwiązany z osprzętem
Po skasowaniu wyskakuje
17114 Nieprawidłowe przełożenie brak osprzetu/niezwiązany z osprzętem
17087 Konwerter-przełącznik stopu B brak osprzetu/niezwiązany z osprzętem

Tylko tyle i aż tyle. Czy jest to kosz forwardu czy może być jakaś inna przyczyna

Dodam, że jak się jedzie tak delikatnie 70-90 km/h na 5tym biegu to pod górkę "podskakują" obroty. Jak dodam zdrowo gazu lub przeredukuję na 4 i później na 5 to na chwilę mu przejdzie ale następne wzniesienie znowu to samo. Konwerter do wymiany/regeneracji?

Ogólnie to już powoli jestem przygotowany na robotę skrzyni ale nie wiem czy już kupować części tj. konwerter i kosz A żeby naprawa w miarę sprawnie poszła czy poczekać aż mechanik wyjmie mi skrzynię i wtedy rozebrać i zweryfikować. Chodzi o to ze auto nie może stać miesiąc u mechanika a kosz chciałbym zamówić z USA bo tam wychodzi ok 650zł za kosz już z wysyłką do Polski, przy czym wysyłka może trwać nawet do miesiąca.
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2018-04-30, 08:24   

napewno skrzynia na stół, ale konwerter to raczej wypadało by wymienić jak już będzie wszystko na wierzchu, a co do skrzyni to tak ciężko bez jej rozebrania wywnioskować co by do wymiany było,
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
Truten 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: 5hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Oliwier
Jeżdzę: D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 29 Kwi 2017
Posty: 51
Skąd: Zamość
Wysłany: 2018-05-17, 00:01   

No to, że wyjęcie skrzyni mnie czeka prędzej lub później to jest więcej niż pewne. Na szczęście nie jest to moje główne auto. Chodzi mi o to czy np. może to być sterownik mechatroniczny który jest pod miską oleju i czy da się go zdjąć, przeczyścić lub ew. sprawdzić podając prąd na poszczególne elektromagnesy. Może nie załącza pierwszego biegu? Ktoś to robił na skrzyni w aucie? Da radę zrobić to z kanału?
 
 
karol1616 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 32
Dołączył: 06 Wrz 2017
Posty: 18
Skąd: Radom
Wysłany: 2018-05-17, 16:10   

Witam już poruszalem temat pozwólcie że się podpne,padła mi skrzynia nie dawno Fbg poszedł kosz ten aluminiowy jakiś dwusprzeglowy cena 3k za sam kosz a naprawa 10 k, i kupiłem od a8 300 km z 1997 r zmieniłem skrzynie,sterownik, wal napędowy, pół osie, most myślałem że poszarpywania się zakończą ale jednak nie,czasem jest takie kopniecie, walniecie i ja już nie wiem o co chodzi już psychicznie nie wytrzymuje może ktoś tam miał już?? Dzięki za wszystkie odpowiedzi
_________________
A6 C5 2.8Q 193KM
S8 D2 4.2Q 360KM
 
 
monster_1973 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D2, Mercedes
Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2014
Posty: 90
Skąd: DE Hessen
Wysłany: 2018-05-17, 19:15   

Truten napisał/a:
No to, że wyjęcie skrzyni mnie czeka prędzej lub później to jest więcej niż pewne. Na szczęście nie jest to moje główne auto. Chodzi mi o to czy np. może to być sterownik mechatroniczny który jest pod miską oleju i czy da się go zdjąć, przeczyścić lub ew. sprawdzić podając prąd na poszczególne elektromagnesy. Może nie załącza pierwszego biegu? Ktoś to robił na skrzyni w aucie? Da radę zrobić to z kanału?


To raczej nie jest sterownik. Jeżeli będziesz dalej autem jeździł z tą usterką, to poważniej uszkodzisz skrzynię. Prawdopodobnie uszkodzenie jest w koszu A. Ale to musisz sam sprawdzić. Te kosze z USA widziałem też na OLX za przyzwoite pieniądze. Do swojej skrzyni też taki kupiłem i jest ok. Moim zdaniem jak już rozbiera się skrzynię to ten kosz warto wymienić, nawet jeśli nie jest uszkodzony. Ten kosz w skrzyni jest bardzo obciążony i przez to szybciej zużywa się od pozostałych. Generuje też przez zużycie materiału większość usterek w tych skrzyniach (kosz A pęka i koniec jazdy).
Daj później znać co było przyczyną.
 
 
karol1616 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 32
Dołączył: 06 Wrz 2017
Posty: 18
Skąd: Radom
Wysłany: 2018-05-17, 22:15   

Panowie ktoś coś podpowie??
_________________
A6 C5 2.8Q 193KM
S8 D2 4.2Q 360KM
 
 
Truten 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: 5hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Oliwier
Jeżdzę: D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 29 Kwi 2017
Posty: 51
Skąd: Zamość
Wysłany: 2018-05-17, 23:04   

monster_1973 napisał/a:

To raczej nie jest sterownik. Jeżeli będziesz dalej autem jeździł z tą usterką, to poważniej uszkodzisz skrzynię. Prawdopodobnie uszkodzenie jest w koszu A. Ale to musisz sam sprawdzić. Te kosze z USA widziałem też na OLX za przyzwoite pieniądze. Do swojej skrzyni też taki kupiłem i jest ok. Moim zdaniem jak już rozbiera się skrzynię to ten kosz warto wymienić, nawet jeśli nie jest uszkodzony. Ten kosz w skrzyni jest bardzo obciążony i przez to szybciej zużywa się od pozostałych. Generuje też przez zużycie materiału większość usterek w tych skrzyniach (kosz A pęka i koniec jazdy).
Daj później znać co było przyczyną.


monster_1937 nie jeżdżę z tą usterką, nie chcę bardziej męczyć skrzyni, jednakże z konieczności musiałem trochę kilometrów przejechać z tą awarią. Zastanawia mnie fakt, że jak rozbujam auto i uruchomię ponownie to są pozostałe biegi i wszystko zachowuje się "normalnie" aż do zatrzymania - w sensie skrzynia pracuje gładko i bezproblemowo. Stąd moje podejrzenie padło na sterownik mechatroniczny - tak jakby nie załączał pierwszego biegu ale to tylko moje rozważania. Sterownik na podszybiu już podmieniałem i bez efektu, te same objawy i zapisuje te same błędy. Dziwna sprawa bo u znajomego padł kosz A i żeby zjechać autem do domu trzeba było się naprawdę srodze namęczyć i nie było chociażby np. drugiego biegu tylko trzeci bieg.
Jeżeli uda mi się tą skrzynię naprawić, na pewno dam znać co było nie tak, bo nie spotkałem się jeszcze nigdzie na forach z usterką o podobnych objawach.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.