Autor |
Wiadomość |
Maroonio
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Dołączył: 03 Lip 2014 Posty: 78 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-12-07, 19:25 [D2 00 4.2PB
] Problem ze skrzynią biegów....
|
|
|
Witam
Kupiłem sobie A8 z problemem skrzyniowym Jednak nie jestem do końca przekonany, że padł kosz FWD. Objaw jest taki, że przełączam bieg i od razu wrzeszczy serwis. Tak po za tym nie dzieje się nic. Żadnych szarpnięć, walnięć, chrupnięć po prostu nic. Na Vagu wychodzi jeden standardowy błąd "Incorrect gear ratio". Czasami skrzynia zaskakuje bez problemu i biegi wchodzą idealnie.
Zastanawiam się czy może to nie elektrozawory albo pozycjoner ? Czy się nie łudzić i wywalać skrzynię do remontu? |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-12-07, 20:31
|
|
|
Podaj dokładny kod błędu. Czy skrzynia miała już remont w przeszłości? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Maroonio
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Dołączył: 03 Lip 2014 Posty: 78 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-12-07, 20:33
|
|
|
Dokładnie to jest taki błąd: p0730 incorrect gear ratio
Nie wiem czy skrzynia miała remont. |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
|
|
|
|
|
|
|
Maroonio
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Dołączył: 03 Lip 2014 Posty: 78 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-12-07, 20:54
|
|
|
Tyle to i ja w gogle znalazłem
Zastanawiam się czy lać nowy olej do skrzyni czy od razu ją rozbierać i nie tracić 300 zł na zestaw filtr/olej/uszczelka |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-12-07, 20:59
|
|
|
Gdybym to ja był na Twoim miejscu to darłbym skrzynię. W tamtych tematach był wymieniany olej, filter a nawet konwerter i była lipa. |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez krzychu22.p1i 2014-12-07, 21:12, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
Maroonio
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Dołączył: 03 Lip 2014 Posty: 78 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-12-07, 21:06
|
|
|
Zastanawia mnie tylko dlaczego raz jest ok a raz nie. No ale pewnie skończy się jednak rwaniem skrzyni tak czy inaczej.
Tak po za tym , to w większości przypadków z tym błędem, występuje jeszcze drugi który wskazuje uślizg na konkretnym biegu. U mnie tego nie ma i dlatego łudzę się, że to nie kosz |
|
|
|
|
kriss77
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24A
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 Quattro
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Kwi 2014 Posty: 56 Skąd: PL
|
Wysłany: 2014-12-07, 22:09 Re: Problem ze skrzynią biegów....
|
|
|
Maroonio napisał/a: | Witam
Objaw jest taki, że przełączam bieg i od razu wrzeszczy serwis. Tak po za tym nie dzieje się nic. Żadnych szarpnięć, walnięć, chrupnięć po prostu nic. Na Vagu wychodzi jeden standardowy błąd "Incorrect gear ratio". Czasami skrzynia zaskakuje bez problemu i biegi wchodzą idealnie. |
Sprawdź kolego :
1. Kodowanie w sterowniku ASB jakie masz
2. pozycjoner |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Maroonio
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Dołączył: 03 Lip 2014 Posty: 78 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-12-07, 22:19
|
|
|
No właśnie, tylko jak sprawdzić ten pozycjoner? Miernik, Vag? Naprawdę wolę wykluczyć wszystko niż tą krowę wyciągać |
|
|
|
|
RA__________ [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-12-07, 22:28
|
|
|
Daleko nie masz do MidParts tam by zdiagnozowali chyba uczciwie. |
|
|
|
|
|
|
|
rollo_tomasi
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptr.
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: D2 4.2// E38 750iL
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Sie 2011 Posty: 131 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2014-12-11, 01:49
|
|
|
Przecież MidParts stawia zawsze jedyną, słuszną diagnozę: "Skrzynia do remontu, cena 7k". |
_________________ Tomek
|
|
|
|
|
Maroonio
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Dołączył: 03 Lip 2014 Posty: 78 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-12-11, 08:12
|
|
|
Dokładnie No ale już zdiagnozowałem sobie sam - skrzynia do remontu
Klasyczny przykład, działa jak zimna, po rozgrzaniu gubi gdzieś ciśnienie i przestaje pracować....jednak nie dam za naprawę 7 tyś bo to chore jest, więc sam ją rozbiorę i naprawię |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-12-11, 08:28
|
|
|
Maroonio napisał/a: | jednak nie dam za naprawę 7 tyś bo to chore jest, więc sam ją rozbiorę i naprawię |
powodzenia !! oby sie udało. Mój mechanior był ostatnio na jakimś szkoleniu i ASB chwilowo omawiali...podobno naprawa tych skrzyń jest niczym w porównaniu z jej wyjęciem i włożeniem |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-12-11, 16:20
|
|
|
martin_rs4 napisał/a: | podobno naprawa tych skrzyń jest niczym w porównaniu z jej wyjęciem i włożeniem |
200kg waży ten rodzynek potrzeba troszkę siłowni i pomyślunku przy wyciąganiu i wkładaniu aby się nie namęczyć i przepukliny nie dostać Sam robiąc za 7tys to parę gratów wymienisz w niej.
Ja bym regenerował od razu konwerter, paletę zaworów, wymienił na nową pompę oleju, kosz na ten wzmacniany, wszelkie uszczelki, olej, filtr tłok wstecznego. Powinna posłużyć wtedy małpa.
Mnie to będzie czekać w przyszłym roku bo 4 i 5b na małych obrotach buczy już, lock up nie trzyma i podbija co chwila obroty 200-400obr |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-12-11, 19:31 Re: Problem ze skrzynią biegów....
|
|
|
Maroonio napisał/a: | Witam
Kupiłem sobie A8 z problemem skrzyniowym Jednak nie jestem do końca przekonany, że padł kosz FWD. Objaw jest taki, że przełączam bieg i od razu wrzeszczy serwis. |
Kolego, a może to po prostu włącza Ci się komunikat przypominający na chama o inspekcji serwisowej-przeglądzie, a to przecież kompletnie nie dotyczy skrzyni U mnie też to jest, bo tak audi ustawiło żeby na czas przyjeżdżać na service. Jeśli po przejściu z p na r lub d coś takiego wyskakuje z sygnałem dźwiękowym to pewnie to |
|
|
|
|
|