Autor |
Wiadomość |
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-12-07, 21:04
|
|
|
Midland Avanza SAE 5W-40 :-D |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2013-12-07, 21:21
|
|
|
to z moich obserwacji wynika że castrola nie polecacie, dobrze obkminiam?, |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
kmicic-lt
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 386 Skąd: 3-miasto/Oslo
|
Wysłany: 2013-12-07, 22:22
|
|
|
U mnie Castrol nie spełnił oczekiwań w dwóch autach - audi i vw t4 - dlatego pytam, który z wyżej wymienionych lub inny jest godny polecenia (lub jakie wy używacie). |
|
|
|
|
tomek808
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: tomek
Jeżdzę: lexus is300sc ,saab cabrio
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 26 Mar 2013 Posty: 176 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 2013-12-08, 08:02
|
|
|
miałem od nowości 10w40 i nalałem taki sam motul ,jak na razie jest ok trzyma stan |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-12-08, 08:26
|
|
|
mi podpadł mobil 1 :-D
z olejami jest tak że nigdy tak na prawdę nie wiemy co jest w bance jeśli jest rozlewany u nas w kraju :-D |
|
|
|
|
danielos8
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: e46coupe
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Sie 2012 Posty: 342 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2013-12-08, 10:46
|
|
|
to tak jak ja miałem Castola edga i teraz Magnateca i jest roznica bo tego drugiego bieze mi dużo w porównaniu. a teraz tez się zastanawiam nad innym :roll: Może lepiej kupic w Niemczech >? :mrgreen: |
_________________ dare to be great
|
|
|
|
|
|
|
|
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-12-08, 11:04
|
|
|
Każdy będzie polecał swoje... Ja już się nie spinam z olejami i ponad od roku jeżdżę na Orlenowskich Platinum. Mają nie gorsze a przeważnie lepsze parametry od tych wszystkich mobilów, castroli a nawet motulów. Silnik też chodzi jak należy. Jeździłem na 10W60 Rally, teraz na 5W40 i mogę śmiało polecić obydwa polskie oleje :-> |
|
|
|
|
kmicic-lt
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 386 Skąd: 3-miasto/Oslo
|
Wysłany: 2013-12-08, 11:21
|
|
|
Tylko sie zastanawiam - chyba nie warto przechodzić z 5W30 na 10W60, lepiej chyba bedzie przejsc na 5W40 ?
Oleje Orlen-skie to chyba robi o ile sie nie mylę koncern Lotos-u. Ja używam teraz Orlen-a u siebie w t4 i nie mam co narzekać bo spalanie mi w nim spadło do minimum - więc chyba skłonię sie ku niemu.
Kacper a ile u Ciebe twoja pobiera oliwy? |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-12-08, 11:21
|
|
|
a ja nie polecam polskich olejów
bo się robi masełko na nich jak ktoś śmiga krótkie odcinki :mrgreen:
Mogę powiedzieć tyle tak na prawdę widać co jest wart olej jak się motor rozbiera
jeśli silnik czysty to olej ok a jak spalenizna jest na parę milimetrów :mrgreen:
tak jak zostaje po mobilu 1 :-P
[ Dodano: 2013-12-08, 11:23 ]
http://www.fotosik.pl/pok...02b3d828ae.html
widać o co chodzi tej jasny dekiel to motor po przebiegu 500 tys na midlancie :-D |
|
|
|
|
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-12-08, 13:33
|
|
|
Rozbierałem swój silnik latem i jest czyściutki.
Po wsadzeniu głowic od S8, które były remontowane, zalałem właśnie 5W40, zrobiłem dopiero ok 4 tys km i tak na prawdę nie sprawdzałem jeszcze ile go łyknął :oops: Ale to dlatego, że silnik dużo oleju nigdy mi nie brał i nie jestem przyzwyczajony do częstego dolewania :-> Dzisiaj sprawdzę to napiszę |
|
|
|
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
Wysłany: 2013-12-08, 14:30
|
|
|
Myślę że każdy dobrze zrobiony silnik a zwłaszcza jak miał przeprowadzoną regenerację głowic przestanie łykać olej i to jest bezdyskusyjne . kmicic-lt nawet jeśli zalejesz silnik najdroższym i najlepszym olejem to nie powstrzymasz jego apetytu na olej jeśli masz dojechany motor lub nieszczelne uszczelniacze zaworowe .Ja natomiast zalewam niemieckiego CASTROLA już do 4-tej swojej Audicy i nie mam problemów z nadmiernym apetytem na olej , proszę nie sugerować się moją opinią bo tak jak pisałem wszystko zależy w dużej mierze od kondycji jednostki napędowej którą właśnie mamy w swoim aucie . |
_________________ Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
|
|
|
|
|
kmicic-lt
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 386 Skąd: 3-miasto/Oslo
|
Wysłany: 2013-12-08, 15:19
|
|
|
tutenhamon nie zgodze sie z tobą. Więc wyjasnij mi fakt jak w vw t4 (2.4 D przebieg powyzej 400tys.km) lałem castrola 10W40 i musiałem dolać jakieś ok. 4liry na 10000km (w normie się miesci), a zmieniłem na Mobila i ostatnio teraz na Orlena i na dolewkę wychodzi mi teraz max 1,5 litra. Moja E-ska pobiera olej w normie (czyli ok. max 0.7 na 1000km) i kondycyjnie jest ok., ale jak dla mnie to troche jest za dużo i dlatego chce zmienic producenta.
Dlatego nie wiem czy korzystniej przejsc na 5W40, czy na 10W60? |
|
|
|
|
|
|
|
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-12-09, 10:54
|
|
|
Sprawdziłem, ubyło nie więcej niż 0,5 litra na te 4 tys km więc chyba nie jest źle :->
kmicic-lt, na 10W60 będzie raczej na pewno ciut mniej łykać, przynajmniej u mnie tak było. |
|
|
|
|
bybus
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Sty 2012 Posty: 84 Skąd: Piaski
|
Wysłany: 2013-12-12, 21:29
|
|
|
Ja od kilku lat jeżdżę na oleju Millers CFS 5w40 NT .
Zalane mam nim trzy auta i z całego serca polecam. Silnik chodzi po prostu aksamitnie.
W esce ok 4 tys od wymiany i na bagnecie trzyma poziom. Jedyna wada to cena, ale myślę że raz na 10.000 km warto. Co ważne , nie jest rozlewany w Polsce.
http://sklep.millersoils....motorsport.html |
|
|
|
|
|
|
|
Jakub
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 3 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 166 Skąd: BTM
|
|
|
|
|
|