Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 94 4.2PB ] Wymiana rozrządu  
Autor Wiadomość
hipcio 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 476
Skąd: Ryki
Wysłany: 2011-10-05, 08:57   

Masz żle złożony rozrząd, można to sprawdzić w blokach pomiarowych czy są dobrze wałki ustawione.
 
 
tutenhamon 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy
Wiek: 55
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 1135
Skąd: Choszczno
Wysłany: 2011-10-05, 18:35   

W moim przypadku ,po awarii rozrządu auto pracowało na 4 cylindry . Okazało się że padł czujnik położenia wałków na prawej głowicy
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
Gabriel 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 565
Skąd: śląskie/Rybnik
Wysłany: 2011-10-05, 19:26   

hipcio napisał/a:
Masz żle złożony rozrząd, można to sprawdzić w blokach pomiarowych czy są dobrze wałki ustawione.

Możesz kolega opisać to w których blokach i czym się sugerować? Bo ja nie miałem pojęcia że można to w ten sposób sprawdzić a chętnie bym u siebie zobaczył jak to jest.
 
 
tutenhamon 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy
Wiek: 55
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 1135
Skąd: Choszczno
Wysłany: 2011-10-05, 19:53   

U mnie mechanik sprawdzał po prostu czy i gdzie nie ma iskry , i okazało się że na prawej głowicy był problem z iskrą .Za czoł mi wypalać świece nad gazem bo myślał .ze są świece zasyfione .po tygodnio męki nic nie zrobił żeby odpalić auto dowiedziałem się różnych dziwnych a zarazem szokujących mnie wiadomości od jego młodego ucznia .Okazało się że nie podłączył auta pod kąpa bo po prostu nie miał VAGA . dopiero mu dostarczyłem . no i następny problem który zajoł mu cały dzionek nawet nie wiedział gdzie podłączyć interfajs . gdzięś dowiedział się że w okolicy lewarka zmiany biegów i zerwał mi ta obudowę ,, drewno,, no ale do tematu po podłączeniu do kompa od razu wywaliło czujnik położenia wałka roz.... czujnik hela koszt 80 zł i było OK.

Dodam że czujnik znajduje się w głowicy w jej tylnej części
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2900
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-05, 20:02   

kowal nie mechanik :)
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
tutenhamon 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy
Wiek: 55
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 1135
Skąd: Choszczno
Wysłany: 2011-10-05, 20:10   

A mówił że V-ki naprawia. tylko nie powiedział że A8 nigdy nie miał w swoich rękach . :cry:
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2011-10-05, 21:12   

tutenhamon napisał/a:
... Za czoł mi wypalać świece nad gazem bo myślał .ze są świece zasyfione... nie podłączył auta pod kąpa bo po prostu nie miał VAGA... nawet nie wiedział gdzie podłączyć interfajs... zerwał mi ta obudowę ,, drewno,, ...

Ja pierdziu, nie zostawiajcie samochodów u takich druciarzy :/
Ja nie zajmuję się zawodowo naprawianiem samochodów ale jak to czytam to śmiem twierdzić że jestem od niego o niebo lepszy :evil:
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
hipcio 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 476
Skąd: Ryki
Wysłany: 2011-10-06, 08:56   

Gabriel napisał/a:
hipcio napisał/a:
Masz żle złożony rozrząd, można to sprawdzić w blokach pomiarowych czy są dobrze wałki ustawione.

Możesz kolega opisać to w których blokach i czym się sugerować? Bo ja nie miałem pojęcia że można to w ten sposób sprawdzić a chętnie bym u siebie zobaczył jak to jest.



Można sprawdzic tylko w wersjach po lifcie

W grupie 093 pole 3 i 4.
 
 
tutenhamon 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy
Wiek: 55
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 1135
Skąd: Choszczno
Wysłany: 2011-10-06, 19:19   

Dodam jeszcze że za blokady które wypożyczył a mnie próbował oszukać że musiał kupić ,chciał mnie skasować 400 zł. na szczęście pod jego nieobecność porozmawiałem sobie z uczniem i wiedziałem na czym stoję i nie dałem nabić się w butelkę.

FOSS masz rację żeby nie zostawiać autek u ,,druciarzy,, ale nie było wyjścia , w mojej miejscowości żaden mechanik nawet nie chciał rozmawiać o przyjęciu auta do warsztatu po usłyszeniu A8 4,2.z drugiej strony , przynajmniej byli uczciwi .
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
daro72 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 954
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2012-02-03, 12:32   

Witam z racji że puszcza mi symeryng gdzieś pod rozrządem przymierzam się do jego wymiany. mam pytanko do kolegów czy taki zestaw będzie dobry.
1.Pasek Gates
2. Wszystkie roki Ina włącznie z tłumikiem
3. Pompa wody SKF
4. Wszystkie uszczelniacze jakie tylko są z przodu( firmy nie pamiętam)
Na razie wszystko było dobierane na sztuki ale powiedzieli mi, że w komplecie będzie taniej.
_________________
Dążenie do doskonałości.
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2012-02-03, 13:03   

daro72 napisał/a:
Witam z racji że puszcza mi symeryng gdzieś pod rozrządem przymierzam się do jego wymiany. mam pytanko do kolegów czy taki zestaw będzie dobry.
1.Pasek Gates
2. Wszystkie roki Ina włącznie z tłumikiem
3. Pompa wody SKF
4. Wszystkie uszczelniacze jakie tylko są z przodu( firmy nie pamiętam)
Na razie wszystko było dobierane na sztuki ale powiedzieli mi, że w komplecie będzie taniej.


Daro leci prawa strona (chodzi o olej i uszczelniacz wałka z przodu)?

Powiem tak, ostatnio kika maszynek robiłem (rozrządy) i w ABZ'tach
w większości przypadków to leci olej z pod uszczelki głowicy.
Nie uszczelniacza wałka.

W trzech przypadkach śruby głowicy były luźne, dokręcenie ich ograniczyło
wycieki oleju ale nie zlikwidowało całkowicie. 75Nm i dokręcanie (procedury
dokręcania nowych śrub nie można zastosować).
Zwróć na to uwagę.

U ciebie może być uszczelniacz ale nie musi. Częściej leci z uszczelki
z tyłu za obudową paska rozrządu nr: 077103487A
Wpisz w ETK'a nr i będziesz wiedział o co chodzi.

Ale tak jak pisałem wcześniej wymiana tej uszczelki, wymiana uszczelniacza
i dalej leci olej po połączeniu głowicy z blokiem od przodu, później na obudowę
filtra oleju i łapę przedniej poduszki, później na dół na altka.
W większości przypadków to z pod głowicy.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
daro72 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 954
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2012-02-03, 15:05   

U mnie jak zauważyłem leci ewidentnie wzdłuż osłon rozrządu. Na razie jest za zimno i nie chce mi się za to zabierać. Ale jak tylko troszkę odpuści to zaraz się za to zabieram. Uszczelniacze wszystkich wałków nie są aż tak drogie więc i tak je chyba wszystkie wymienię. Jeśli to będzie pod głowicą to pewnie będę robił wszystko co się da. Czyli całą hydraulikę, odmy, uszczelnienie chłodniczki oleju, pewnie i przepustnicę bo ostatnio miałem z nią problem. Myślę, że to do czego będzie dostęp i co będzie konieczne.
_________________
Dążenie do doskonałości.
 
 
sylwekr 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy
Wiek: 47
Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 674
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2012-02-03, 19:40   

Ta pogoda nie zachęca do roboty przy aucie :-( . Ja też mam trochę rzeczy do zrobienia, ale na szczęście nic pilnego - czekam do wiosny i zaszyję się w garażu :-)
 
 
riki76 
Moje A8



Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 709
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2012-06-21, 17:12   

Chciałbym zobaczyć w jakim stanie jest mój pasek rozrządu, więc czy można odkręcić tylko osłonę paska czy nie da rady? Kupując auto sprzedawca klepał się w serce że rozrząd wymieniony :mrgreen: ale wiadomo dobry kit nigdy nie jest zły.....
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
 
 
hipcio 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 476
Skąd: Ryki
Wysłany: 2012-06-21, 18:40   

Możesz odkrecic lewą obudowę i bedziesz widział pasek rozrządu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.