Autor |
Wiadomość |
hipcio
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 476 Skąd: Ryki
|
Wysłany: 2011-10-05, 08:57
|
|
|
Masz żle złożony rozrząd, można to sprawdzić w blokach pomiarowych czy są dobrze wałki ustawione. |
|
|
|
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2011-10-05, 19:26
|
|
|
hipcio napisał/a: | Masz żle złożony rozrząd, można to sprawdzić w blokach pomiarowych czy są dobrze wałki ustawione. |
Możesz kolega opisać to w których blokach i czym się sugerować? Bo ja nie miałem pojęcia że można to w ten sposób sprawdzić a chętnie bym u siebie zobaczył jak to jest. |
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
Wysłany: 2011-10-05, 19:53
|
|
|
U mnie mechanik sprawdzał po prostu czy i gdzie nie ma iskry , i okazało się że na prawej głowicy był problem z iskrą .Za czoł mi wypalać świece nad gazem bo myślał .ze są świece zasyfione .po tygodnio męki nic nie zrobił żeby odpalić auto dowiedziałem się różnych dziwnych a zarazem szokujących mnie wiadomości od jego młodego ucznia .Okazało się że nie podłączył auta pod kąpa bo po prostu nie miał VAGA . dopiero mu dostarczyłem . no i następny problem który zajoł mu cały dzionek nawet nie wiedział gdzie podłączyć interfajs . gdzięś dowiedział się że w okolicy lewarka zmiany biegów i zerwał mi ta obudowę ,, drewno,, no ale do tematu po podłączeniu do kompa od razu wywaliło czujnik położenia wałka roz.... czujnik hela koszt 80 zł i było OK.
Dodam że czujnik znajduje się w głowicy w jej tylnej części |
_________________ Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
|
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-10-05, 20:02
|
|
|
kowal nie mechanik |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2011-10-05, 21:12
|
|
|
tutenhamon napisał/a: | ... Za czoł mi wypalać świece nad gazem bo myślał .ze są świece zasyfione... nie podłączył auta pod kąpa bo po prostu nie miał VAGA... nawet nie wiedział gdzie podłączyć interfajs... zerwał mi ta obudowę ,, drewno,, ... |
Ja pierdziu, nie zostawiajcie samochodów u takich druciarzy
Ja nie zajmuję się zawodowo naprawianiem samochodów ale jak to czytam to śmiem twierdzić że jestem od niego o niebo lepszy :evil: |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
hipcio
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 476 Skąd: Ryki
|
Wysłany: 2011-10-06, 08:56
|
|
|
Gabriel napisał/a: | hipcio napisał/a: | Masz żle złożony rozrząd, można to sprawdzić w blokach pomiarowych czy są dobrze wałki ustawione. |
Możesz kolega opisać to w których blokach i czym się sugerować? Bo ja nie miałem pojęcia że można to w ten sposób sprawdzić a chętnie bym u siebie zobaczył jak to jest. |
Można sprawdzic tylko w wersjach po lifcie
W grupie 093 pole 3 i 4. |
|
|
|
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
Wysłany: 2011-10-06, 19:19
|
|
|
Dodam jeszcze że za blokady które wypożyczył a mnie próbował oszukać że musiał kupić ,chciał mnie skasować 400 zł. na szczęście pod jego nieobecność porozmawiałem sobie z uczniem i wiedziałem na czym stoję i nie dałem nabić się w butelkę.
FOSS masz rację żeby nie zostawiać autek u ,,druciarzy,, ale nie było wyjścia , w mojej miejscowości żaden mechanik nawet nie chciał rozmawiać o przyjęciu auta do warsztatu po usłyszeniu A8 4,2.z drugiej strony , przynajmniej byli uczciwi . |
_________________ Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2012-02-03, 12:32
|
|
|
Witam z racji że puszcza mi symeryng gdzieś pod rozrządem przymierzam się do jego wymiany. mam pytanko do kolegów czy taki zestaw będzie dobry.
1.Pasek Gates
2. Wszystkie roki Ina włącznie z tłumikiem
3. Pompa wody SKF
4. Wszystkie uszczelniacze jakie tylko są z przodu( firmy nie pamiętam)
Na razie wszystko było dobierane na sztuki ale powiedzieli mi, że w komplecie będzie taniej. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
Wysłany: 2012-02-03, 13:03
|
|
|
daro72 napisał/a: | Witam z racji że puszcza mi symeryng gdzieś pod rozrządem przymierzam się do jego wymiany. mam pytanko do kolegów czy taki zestaw będzie dobry.
1.Pasek Gates
2. Wszystkie roki Ina włącznie z tłumikiem
3. Pompa wody SKF
4. Wszystkie uszczelniacze jakie tylko są z przodu( firmy nie pamiętam)
Na razie wszystko było dobierane na sztuki ale powiedzieli mi, że w komplecie będzie taniej. |
Daro leci prawa strona (chodzi o olej i uszczelniacz wałka z przodu)?
Powiem tak, ostatnio kika maszynek robiłem (rozrządy) i w ABZ'tach
w większości przypadków to leci olej z pod uszczelki głowicy.
Nie uszczelniacza wałka.
W trzech przypadkach śruby głowicy były luźne, dokręcenie ich ograniczyło
wycieki oleju ale nie zlikwidowało całkowicie. 75Nm i dokręcanie (procedury
dokręcania nowych śrub nie można zastosować).
Zwróć na to uwagę.
U ciebie może być uszczelniacz ale nie musi. Częściej leci z uszczelki
z tyłu za obudową paska rozrządu nr: 077103487A
Wpisz w ETK'a nr i będziesz wiedział o co chodzi.
Ale tak jak pisałem wcześniej wymiana tej uszczelki, wymiana uszczelniacza
i dalej leci olej po połączeniu głowicy z blokiem od przodu, później na obudowę
filtra oleju i łapę przedniej poduszki, później na dół na altka.
W większości przypadków to z pod głowicy. |
_________________ Marek
tel. 571 240 898
https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4 |
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2012-02-03, 15:05
|
|
|
U mnie jak zauważyłem leci ewidentnie wzdłuż osłon rozrządu. Na razie jest za zimno i nie chce mi się za to zabierać. Ale jak tylko troszkę odpuści to zaraz się za to zabieram. Uszczelniacze wszystkich wałków nie są aż tak drogie więc i tak je chyba wszystkie wymienię. Jeśli to będzie pod głowicą to pewnie będę robił wszystko co się da. Czyli całą hydraulikę, odmy, uszczelnienie chłodniczki oleju, pewnie i przepustnicę bo ostatnio miałem z nią problem. Myślę, że to do czego będzie dostęp i co będzie konieczne. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2012-02-03, 19:40
|
|
|
Ta pogoda nie zachęca do roboty przy aucie :-( . Ja też mam trochę rzeczy do zrobienia, ale na szczęście nic pilnego - czekam do wiosny i zaszyję się w garażu :-) |
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2012-06-21, 17:12
|
|
|
Chciałbym zobaczyć w jakim stanie jest mój pasek rozrządu, więc czy można odkręcić tylko osłonę paska czy nie da rady? Kupując auto sprzedawca klepał się w serce że rozrząd wymieniony :mrgreen: ale wiadomo dobry kit nigdy nie jest zły..... |
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
|
|
|
|
|
|
|
|
hipcio
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 476 Skąd: Ryki
|
Wysłany: 2012-06-21, 18:40
|
|
|
Możesz odkrecic lewą obudowę i bedziesz widział pasek rozrządu. |
|
|
|
|
|