Autor |
Wiadomość |
kmicic-lt
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 386 Skąd: 3-miasto/Oslo
|
Wysłany: 2016-01-17, 23:58
|
|
|
Dokladnie zalezy co chesz wymieniac. Ja chce sobie wszystko ogarnac, poniewaz czeka mnie wymiana paska to poleci juz wszystko Nie chcialem sie z tym bawic ale na chwile obecna nie ma ciekawych aut na rynku godnej uwagi, chyba zeby isc w strone Astona lub Bentley-a. Audi, Merc, Bmw juz niczym sie niewyroznia Dlatego zostaje przy swojej kultowej budzie, ktora jeszcze ludzie rozrozniaja |
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2016-01-18, 08:06
|
|
|
Maciek, nie zapomniałem wymienić, zapomniałem go wpisać na listę To koło nie jest takie drogie, kupowałem je właśnie w ASO i kosztowało coś między 100 a 150 złotych.
Szpilek nie należy ruszać jak nie ma w nich ingerencji domorosłych mechaników i uda się dokręcić rolki na właściwy moment zalecany przez producenta. Ja u siebie miałem dramat. Wszystko było pourywane przez poprzednich partaczy. Musiałem dotaczać sobie szpilki i robić przejściówki nawet z M12 na M8 bo były już otwory gwintowane i do tego źle i posklejane to bylo na klej - dramat ......
Apophis napisał/a: | Bugalon, Zapomniałes o dośc waznym i pomijanym czesto elemencie jak koło pasowe wału napędzające pasek rozrzadu. Dostepne w ASO chyba cos ok 250zł ale nie pamiętam dokładnie. Jest ono wraz z tym klinem który to słynnie potrafi sie ukrecać(robi to jak sie zmeczy i ktos zaniedba temat)
U mnie przy pierwszej wymianie było to koło od środka pekniete już,wymieniłem na uzywke wtedy a przy kolejnej wymianie poleciało nowe. Co druga wymiane polecam się tym zając a co każda wnikliwie skontrolować.
Do tego jeszcze moga dojść wszelkie szpilki przy rozrządzie i śruby ktore tez potrafia sie po setkach tysięcy zmęczyć. |
|
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-01-18, 10:55
|
|
|
U mnie w szpilki ktos ingerował tez i jedna wymiane jakos przezyły druga już mechanik nie zalecał,ogólnie dołozyłem ok 500zł za te koło,szpilki itp pierdółki. |
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2016-04-19, 22:33
|
|
|
Post z cyklu:
Nie da się? Da się!
Gdzie nabyć taką blachę? Pytać w ASO?
[ Dodano: 2016-04-21, 08:50 ]
W Aso blacha 250 zł. Stąd na szybko kupiłem używaną.
Widziałem na forum wątek mówiący o lokalizacji zwrotu zewnętrznego przez kołek na kole zamachowym
W którym miejscu ma się ten kołek znaleźć? Bo widzę, że znaczek na tłumiku ma sie nijak do rzeczywistości a ktoś rozrząd już na niego robił...
naninaczX.jpg Dzieło Mechanika z Vaterlandu |
|
Plik ściągnięto 51 raz(y) 212,15 KB |
|
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
|
|
|
Peter-s8
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: piotr
Jeżdzę: S8
Pomógł: 4 razy Wiek: 50 Dołączył: 29 Maj 2010 Posty: 105 Skąd: mazowiecki
|
Wysłany: 2016-04-21, 08:20
|
|
|
Na kole zamachowym masz kołek GMP i tego się trzymaj
Pozdrawiam |
_________________ "Nigdy do niczego się nie przyznawaj, złapią cię pijanego w samochodzie, to mów, że nie piłeś, znajdą ci dolary w kieszeni, to mów, że to pożyczone spodnie, a jak cię złapią na kradzieży za rękę, to mów, że to nie twoja ręka. Nigdy się nie przyznawaj"
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2016-04-21, 08:38
|
|
|
No właśnie chciałem się trzymać tylko, że nie wiedziałem jak mam ten kołek lokalizować.
Znalazłem temat który mi umknął:
http://www.a8team.pl/d2-9...-vt11083,15.htm
Będę szukał w dziurach do przykręcania miski dokładniej. :-)
[ Dodano: 2016-04-26, 08:25 ]
Koledzy powiedzcie mi:
Jak wg. elsy należy dokręcać śrubę główną mocującą koło pasowe?
Internety zaznają różnie a mnie interesują informacje fabryczne.
Widzę gwint suchy ale czy moment czy moment i kąt. Śruba się rozciąga to pasuje mi ta druga opcja. Wtedy jednak gwint raczej się smaruje.
W temacie kołka na kole zamachowym - znalazłem! i dowiedziałem się że rozrząd był przyspieszony o ze 3 ząbki... |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2016-04-26, 08:33
|
|
|
Ukaniu napisał/a: | Jak wg. elsy należy dokręcać śrubę główną mocującą koło pasowe? |
O ile dobrze pamiętam to korzystając z blokady 350Nm.
Zaznaczam, że to tak z pamięci... ale pamięć bywa ulotna a rozrząd w przed-liftowym D2 to ja robiłem ostatnio chyba z 2 lata temu |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2016-04-26, 10:49
|
|
|
Główna śruba 450, te małe po 27 Nm |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2016-04-26, 14:07
|
|
|
350, 450 , średnio wychodzi 400
Panowie a co zeznaje elsa?, bo to najważniejsza dana do mojej roboty
Wymieniłem kółko z alum. na to nowsze stalowe - jeśli to ma jakieś znaczenie - bo może mieć.
Zmiana kółka była pewnie gdzieś w okolicach 97. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2016-04-26, 14:36
|
|
|
No dyć mówię, pfuu piszę główna 450, małe po 27 Nm
Without special tool 2079 450 Nm (332 ft lb)
With special tool 2079 350 Nm (258 ft lb)
Podejrzewam, że masz zwykły klucz, więc jw.
|
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2016-04-26, 19:23
|
|
|
dice111 napisał/a: | Without special tool 2079 450 Nm (332 ft lb)
With special tool 2079 350 Nm (258 ft lb) |
A no tak...
Blokada to VAG3179.
Z kluczem VAG2079 350Nm bo dynamometryczny montujesz na końcu tego klucza.
Bez klucza VAG 2079 450Nm bo dynamometryczny montujesz bezpośrednio na śrubie centralnej. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
Inter32
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Cze 2010 Posty: 233 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: 2016-04-26, 19:56
|
|
|
Mało kto ma klucz do 350 Nm o 450 to już się nie mówi |
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2016-04-26, 20:22
|
|
|
Super - dziękuje - wyjaśniła się sprawa róźnic. Nie skojarzyłem tego, że ta przedłużka przecież zmienia ramie. Moment solidny, oj solidny. Skombinowałem już klucz do 550 to dam radę.
Dziś odrdzewiałem w środku żeliwne kółko zamachowe bo strasznie zapyziałe mi przyszło. Może przy następnej robocie rozrządu upoluję lepsze.
A czy szanownik koledzy może pomogą jeszcze? wtedy będzie komplet w jednym miejscu na przyszłość.
Jaki będzie sposób dokręcania śrub kółek wałków?
Jak dokręcić koło zębate przy pompie oleju?
To są ważne śruby... |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2016-04-27, 12:52
|
|
|
Ja nie będę oszukiwał, swoją śrubę dokręcałem bez klucza dynamometrycznego bo po prostu nie miałem takiego zakresu. Miska olejowa zrzucona, wał zablokowany od srodka silnika, 2-metrowa rura na mega porządny klucz i jechałem do oporu. |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|