Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 94 4.2PB ] Wymiana rozrządu  
Autor Wiadomość
kmicic-lt 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy
Wiek: 44
Dołączył: 25 Paź 2011
Posty: 386
Skąd: 3-miasto/Oslo
Wysłany: 2016-01-17, 23:58   

Dokladnie zalezy co chesz wymieniac. Ja chce sobie wszystko ogarnac, poniewaz czeka mnie wymiana paska to poleci juz wszystko :) Nie chcialem sie z tym bawic ale na chwile obecna nie ma ciekawych aut na rynku godnej uwagi, chyba zeby isc w strone Astona lub Bentley-a. Audi, Merc, Bmw juz niczym sie niewyroznia :( Dlatego zostaje przy swojej kultowej budzie, ktora jeszcze ludzie rozrozniaja :)
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2016-01-18, 08:06   

Maciek, nie zapomniałem wymienić, zapomniałem go wpisać na listę :) To koło nie jest takie drogie, kupowałem je właśnie w ASO i kosztowało coś między 100 a 150 złotych.

Szpilek nie należy ruszać jak nie ma w nich ingerencji domorosłych mechaników i uda się dokręcić rolki na właściwy moment zalecany przez producenta. Ja u siebie miałem dramat. Wszystko było pourywane przez poprzednich partaczy. Musiałem dotaczać sobie szpilki i robić przejściówki nawet z M12 na M8 bo były już otwory gwintowane i do tego źle i posklejane to bylo na klej - dramat ......

Apophis napisał/a:
Bugalon, Zapomniałes o dośc waznym i pomijanym czesto elemencie jak koło pasowe wału napędzające pasek rozrzadu. Dostepne w ASO chyba cos ok 250zł ale nie pamiętam dokładnie. Jest ono wraz z tym klinem który to słynnie potrafi sie ukrecać(robi to jak sie zmeczy i ktos zaniedba temat)

U mnie przy pierwszej wymianie było to koło od środka pekniete już,wymieniłem na uzywke wtedy a przy kolejnej wymianie poleciało nowe. Co druga wymiane polecam się tym zając a co każda wnikliwie skontrolować.
Do tego jeszcze moga dojść wszelkie szpilki przy rozrządzie i śruby ktore tez potrafia sie po setkach tysięcy zmęczyć.
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-01-18, 10:55   

U mnie w szpilki ktos ingerował tez i jedna wymiane jakos przezyły druga już mechanik nie zalecał,ogólnie dołozyłem ok 500zł za te koło,szpilki itp pierdółki.
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2016-04-19, 22:33   

Post z cyklu:
Nie da się? Da się!

Gdzie nabyć taką blachę? Pytać w ASO?

[ Dodano: 2016-04-21, 08:50 ]
W Aso blacha 250 zł. Stąd na szybko kupiłem używaną.

Widziałem na forum wątek mówiący o lokalizacji zwrotu zewnętrznego przez kołek na kole zamachowym
W którym miejscu ma się ten kołek znaleźć? Bo widzę, że znaczek na tłumiku ma sie nijak do rzeczywistości a ktoś rozrząd już na niego robił...

naninaczX.jpg
Dzieło Mechanika z Vaterlandu
Plik ściągnięto 51 raz(y) 212,15 KB

_________________
Kot też jest Quattro
 
 
Peter-s8 
Moje A8



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: piotr
Jeżdzę: S8
Pomógł: 4 razy
Wiek: 50
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 105
Skąd: mazowiecki
Wysłany: 2016-04-21, 08:20   

Na kole zamachowym masz kołek GMP i tego się trzymaj




Pozdrawiam
_________________
"Nigdy do niczego się nie przyznawaj, złapią cię pijanego w samochodzie, to mów, że nie piłeś, znajdą ci dolary w kieszeni, to mów, że to pożyczone spodnie, a jak cię złapią na kradzieży za rękę, to mów, że to nie twoja ręka. Nigdy się nie przyznawaj"
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2016-04-21, 08:38   

No właśnie chciałem się trzymać tylko, że nie wiedziałem jak mam ten kołek lokalizować.
Znalazłem temat który mi umknął:
http://www.a8team.pl/d2-9...-vt11083,15.htm
Będę szukał w dziurach do przykręcania miski dokładniej. :-)

[ Dodano: 2016-04-26, 08:25 ]
Koledzy powiedzcie mi:
Jak wg. elsy należy dokręcać śrubę główną mocującą koło pasowe?
Internety zaznają różnie a mnie interesują informacje fabryczne.
Widzę gwint suchy ale czy moment czy moment i kąt. Śruba się rozciąga to pasuje mi ta druga opcja. Wtedy jednak gwint raczej się smaruje.


W temacie kołka na kole zamachowym - znalazłem! i dowiedziałem się że rozrząd był przyspieszony o ze 3 ząbki...
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2016-04-26, 08:33   

Ukaniu napisał/a:
Jak wg. elsy należy dokręcać śrubę główną mocującą koło pasowe?

O ile dobrze pamiętam to korzystając z blokady 350Nm.

Zaznaczam, że to tak z pamięci... ale pamięć bywa ulotna a rozrząd w przed-liftowym D2 to ja robiłem ostatnio chyba z 2 lata temu :)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Skąd: Těšin
Wysłany: 2016-04-26, 10:49   

Główna śruba 450, te małe po 27 Nm
_________________
Black Cars Matters
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2016-04-26, 14:07   

350, 450 <boisie> , średnio wychodzi 400 <bezradny>
Panowie a co zeznaje elsa?, bo to najważniejsza dana do mojej roboty <hmm>
Wymieniłem kółko z alum. na to nowsze stalowe - jeśli to ma jakieś znaczenie - bo może mieć.
Zmiana kółka była pewnie gdzieś w okolicach 97.
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Skąd: Těšin
Wysłany: 2016-04-26, 14:36   

No dyć mówię, pfuu piszę :D główna 450, małe po 27 Nm

Without special tool 2079 450 Nm (332 ft lb)

With special tool 2079 350 Nm (258 ft lb)

Podejrzewam, że masz zwykły klucz, więc jw.

_________________
Black Cars Matters
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2016-04-26, 19:23   

dice111 napisał/a:
Without special tool 2079 450 Nm (332 ft lb)

With special tool 2079 350 Nm (258 ft lb)

A no tak...
Blokada to VAG3179.

Z kluczem VAG2079 350Nm bo dynamometryczny montujesz na końcu tego klucza.
Bez klucza VAG 2079 450Nm bo dynamometryczny montujesz bezpośrednio na śrubie centralnej.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Inter32 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 233
Skąd: Wyszków
Wysłany: 2016-04-26, 19:56   

Mało kto ma klucz do 350 Nm o 450 to już się nie mówi ;)
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2016-04-26, 20:22   

Super - dziękuje - wyjaśniła się sprawa róźnic. Nie skojarzyłem tego, że ta przedłużka przecież zmienia ramie. Moment solidny, oj solidny. Skombinowałem już klucz do 550 to dam radę.
Dziś odrdzewiałem w środku żeliwne kółko zamachowe bo strasznie zapyziałe mi przyszło. Może przy następnej robocie rozrządu upoluję lepsze.
A czy szanownik koledzy może pomogą jeszcze? wtedy będzie komplet w jednym miejscu na przyszłość.

Jaki będzie sposób dokręcania śrub kółek wałków?

Jak dokręcić koło zębate przy pompie oleju?

To są ważne śruby...
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2016-04-27, 12:52   

Ja nie będę oszukiwał, swoją śrubę dokręcałem bez klucza dynamometrycznego bo po prostu nie miałem takiego zakresu. Miska olejowa zrzucona, wał zablokowany od srodka silnika, 2-metrowa rura na mega porządny klucz i jechałem do oporu.
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2016-04-27, 13:13   

Można blokować też na wieńcu zębatym "koła zamachowego".

Będą głosy... że się uszkodzi.

Już wyjaśniam. Jeżeli na promieniu śruby 27 mamy dać 450Nm.
To na ząbkach wieńca koła mamy około ~45Nm. Nie jest to dużo by uszkodzić.
Oczywiście dobrze zablokować. Różnica się bierze z tego, iż mamy różnicę promieni.
Sądzę (tak na oko), że jest 10:1 (jeżeli nie więcej) więc i siła na zębach będzie 10 x mniejsza.

A 450Nm to 45 kg na metrowej przedłużce.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.