Autor |
Wiadomość |
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2009-05-30, 22:27 [D2 94 4.2PB
] Wymiana rozrządu
|
|
|
Koledzy mam pytanko. Czy przy wymianie rozrządu w silniku 4.2 treba zwalać klime.
Pnieważ nadchodzą ciepłe dni i mam zamiar ją nabić. I niewiem czy zrobić to przed czy
po wymianie. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2009-05-30, 23:02
|
|
|
Nie trzeba. Tylko płyn chłodniczy. Ponoć i da się to zrobić bez zrzucania przodu, ale to ..... a nie robota wtedy. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2009-05-31, 09:31
|
|
|
Dzięki za odpowiedź. Więc jadę najpierw nabić klimę a potem do mechaniora na rozrząd. Mam zaufanego mechanika, więc jak mu powiem to będzie uważał.
Serwisuje mi samochody od parunastu lat. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
Wysłany: 2009-06-07, 15:48
|
|
|
Podczas wymiany rozrządu większość mechaników na wstępie mówi o zdejmowaniu przedniego pasa,a także o demontażu chłodnic. jednak z doświadczeń mechanicy wiedzą że odkręcenie wężów łączących chłodnice ze sprężarką w niektórych przypadkach graniczy z cudem i nieraz prowadzi do uszkodzeń gwintów.Wymiana bez zwalana przedniego pasa jest możliwa tylko z przedniego pasa demontuje się inne elementy. |
_________________ Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
|
|
|
|
|
|
|
|
slavi16
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: INNY
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sławek
Jeżdzę: Audi A6
Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 58 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2009-06-07, 15:58
|
|
|
Nie wiem, czy w przypadku A8 jest tak samo, ale w A6 spokojnie można odsunąć chłodnicę klimy bez odłączania przewodów ;-) |
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2009-06-07, 16:42
|
|
|
można odsunąć chłodnice , już to robiłem kiedyś a we wtorek będę wymieniał rozrząd u siebie to zrobię kilka zdjęć może komuś się przydadzą :?: |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
|
|
|
slavi16
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: INNY
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sławek
Jeżdzę: Audi A6
Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 58 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2009-06-07, 18:02
|
|
|
pioter napisał/a: | we wtorek będę wymieniał rozrząd u siebie to zrobię kilka zdjęć może komuś się przydadzą |
Świetny pomysł ! Proponuję wrzucić to później do warsztatu ;-) |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2009-06-08, 22:05
|
|
|
:shock: :shock: :shock: a ja myślałem, że BFM jest skomplikowany. |
|
|
|
|
SJake
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: Aluminium
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 192 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2009-06-08, 22:41
|
|
|
A jakie tam komplikacje...
A8 D2 4,2 to bardzo mało skomplikowane (mechanicznie) wynalazki
Do rozrządu wystarczy majster z wyobraźnią, intuicją i podstawami wiedzy - a nie taki co zeżarł wszystkie rozumy 8-) |
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2009-06-12, 18:29
|
|
|
zdjęć już nie muszę wstawiać bo na tym linku który wstawił dice 111 jest wszystko bardzo ładnie widać , jedno co mogę dodać to że warto wymienić uszczelniacze na wałkach rozrządu i na dole- wał korbowy i za kołem napędzającym pompę oleju. |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
slavi16
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: INNY
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sławek
Jeżdzę: Audi A6
Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 58 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2009-06-12, 19:23
|
|
|
pioter napisał/a: | zdjęć już nie muszę wstawiać bo na tym linku który wstawił dice 111 jest wszystko bardzo ładnie widać |
Fotki dobre, to fakt, lecz myślę, że przydałby się polskojęzyczny opis do tego, aby inni mogli skorzystać. Na koniec wrzutka do Warsztatu ;-) |
|
|
|
|
|
|
|
ts66
Użytkownik
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Audi A8
Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 9 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 2009-09-06, 13:07
|
|
|
pioter napisał/a: | warto wymienić uszczelniacze na wałkach rozrządu i na dole- wał korbowy i za kołem napędzającym pompę oleju. |
No widzisz co do tego jest różna szkoła. Przedemną własnie wymiana kompletna rozrządu i mechanik powiedział że jeżeli nic nie cieknie to nie ruszać. No chyba że są już delikatne ślady że ziemering przepuszcza. Też chciałem to wymieniać. Sam nie wiem co o tym sądzić. Dodam że to uznany mechanik w regionie i wątpię aby nie wiedział co mówi. |
|
|
|
|
JIMM [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-09-06, 13:36
|
|
|
I dobrze mówi , co orginał to orginał i jak nie cieknie to nie ruszać..............a mój mechanik rozrząd zawsze robił mi w poprzedniczkach i obecnej bez zciągania pasa ,ale on ma ręce jak ginekolog ;-) |
|
|
|
|
|
|
|
ts66
Użytkownik
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Audi A8
Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 9 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 2009-09-06, 13:43
|
|
|
zanjac napisał/a: | I dobrze mówi , co orginał to orginał i jak nie cieknie to nie ruszać..............a mój mechanik rozrząd zawsze robił mi w poprzedniczkach i obecnej bez zciągania pasa ,ale on ma ręce jak ginekolog ;-) |
Jasne, tylko wydaje mi się że to ściąganie pasa to żaden problem, wystarczy płyn spuścić a dostęp do wszystkiego całkiem inny, i dokładnie widać czy są jakieś nieszczelności w ziemeringach itp. Przy okazji spuszczenia płynu termostat do wymiany i pompa wody to podstawa. |
|
|
|
|
|