Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 94 4.2PB ] Wymiana rozrządu  
Autor Wiadomość
daro72 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 954
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2009-05-30, 22:27   [D2 94 4.2PB ] Wymiana rozrządu

Koledzy mam pytanko. Czy przy wymianie rozrządu w silniku 4.2 treba zwalać klime.
Pnieważ nadchodzą ciepłe dni i mam zamiar ją nabić. I niewiem czy zrobić to przed czy
po wymianie.
_________________
Dążenie do doskonałości.
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Skąd: Těšin
Wysłany: 2009-05-30, 23:02   

Nie trzeba. Tylko płyn chłodniczy. Ponoć i da się to zrobić bez zrzucania przodu, ale to ..... ;) a nie robota wtedy.
_________________
Black Cars Matters
 
 
daro72 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 954
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2009-05-31, 09:31   

Dzięki za odpowiedź. Więc jadę najpierw nabić klimę a potem do mechaniora na rozrząd. Mam zaufanego mechanika, więc jak mu powiem to będzie uważał.
Serwisuje mi samochody od parunastu lat.
_________________
Dążenie do doskonałości.
 
 
tutenhamon 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy
Wiek: 55
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 1135
Skąd: Choszczno
Wysłany: 2009-06-07, 15:48   

Podczas wymiany rozrządu większość mechaników na wstępie mówi o zdejmowaniu przedniego pasa,a także o demontażu chłodnic. jednak z doświadczeń mechanicy wiedzą że odkręcenie wężów łączących chłodnice ze sprężarką w niektórych przypadkach graniczy z cudem i nieraz prowadzi do uszkodzeń gwintów.Wymiana bez zwalana przedniego pasa jest możliwa tylko z przedniego pasa demontuje się inne elementy.
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
slavi16 
Moje A8



Rocznik: 1998
Silnik cm3: INNY
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sławek
Jeżdzę: Audi A6
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 58
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-06-07, 15:58   

Nie wiem, czy w przypadku A8 jest tak samo, ale w A6 spokojnie można odsunąć chłodnicę klimy bez odłączania przewodów ;-)
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1796
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2009-06-07, 16:42   

można odsunąć chłodnice , już to robiłem kiedyś a we wtorek będę wymieniał rozrząd u siebie to zrobię kilka zdjęć może komuś się przydadzą :?:
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
slavi16 
Moje A8



Rocznik: 1998
Silnik cm3: INNY
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sławek
Jeżdzę: Audi A6
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 58
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-06-07, 18:02   

pioter napisał/a:
we wtorek będę wymieniał rozrząd u siebie to zrobię kilka zdjęć może komuś się przydadzą

Świetny pomysł ! Proponuję wrzucić to później do warsztatu ;-)
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Skąd: Těšin
Wysłany: 2009-06-07, 22:56   

Tu macie na przykładzie ABZa
http://www.audipages.com/...tbreplace0.html
_________________
Black Cars Matters
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2009-06-08, 22:05   

:shock: :shock: :shock: a ja myślałem, że BFM jest skomplikowany.
 
 
SJake 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: Aluminium
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 192
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2009-06-08, 22:41   

A jakie tam komplikacje...

A8 D2 4,2 to bardzo mało skomplikowane (mechanicznie) wynalazki ;)
Do rozrządu wystarczy majster z wyobraźnią, intuicją i podstawami wiedzy - a nie taki co zeżarł wszystkie rozumy 8-)
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1796
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2009-06-12, 18:29   

zdjęć już nie muszę wstawiać bo na tym linku który wstawił dice 111 jest wszystko bardzo ładnie widać , jedno co mogę dodać to że warto wymienić uszczelniacze na wałkach rozrządu i na dole- wał korbowy i za kołem napędzającym pompę oleju.
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
slavi16 
Moje A8



Rocznik: 1998
Silnik cm3: INNY
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sławek
Jeżdzę: Audi A6
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 58
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-06-12, 19:23   

pioter napisał/a:
zdjęć już nie muszę wstawiać bo na tym linku który wstawił dice 111 jest wszystko bardzo ładnie widać

Fotki dobre, to fakt, lecz myślę, że przydałby się polskojęzyczny opis do tego, aby inni mogli skorzystać. Na koniec wrzutka do Warsztatu ;-)
 
 
ts66 
Użytkownik



Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Audi A8
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 9
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2009-09-06, 13:07   

pioter napisał/a:
warto wymienić uszczelniacze na wałkach rozrządu i na dole- wał korbowy i za kołem napędzającym pompę oleju.


No widzisz co do tego jest różna szkoła. Przedemną własnie wymiana kompletna rozrządu i mechanik powiedział że jeżeli nic nie cieknie to nie ruszać. No chyba że są już delikatne ślady że ziemering przepuszcza. Też chciałem to wymieniać. Sam nie wiem co o tym sądzić. Dodam że to uznany mechanik w regionie i wątpię aby nie wiedział co mówi.
 
 
JIMM
[Usunięty]

Wysłany: 2009-09-06, 13:36   

I dobrze mówi , co orginał to orginał i jak nie cieknie to nie ruszać..............a mój mechanik rozrząd zawsze robił mi w poprzedniczkach i obecnej bez zciągania pasa ,ale on ma ręce jak ginekolog ;-)
 
 
ts66 
Użytkownik



Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Audi A8
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 9
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2009-09-06, 13:43   

zanjac napisał/a:
I dobrze mówi , co orginał to orginał i jak nie cieknie to nie ruszać..............a mój mechanik rozrząd zawsze robił mi w poprzedniczkach i obecnej bez zciągania pasa ,ale on ma ręce jak ginekolog ;-)


Jasne, tylko wydaje mi się że to ściąganie pasa to żaden problem, wystarczy płyn spuścić a dostęp do wszystkiego całkiem inny, i dokładnie widać czy są jakieś nieszczelności w ziemeringach itp. Przy okazji spuszczenia płynu termostat do wymiany i pompa wody to podstawa.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.