Autor |
Wiadomość |
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
|
|
|
|
|
|
|
hipcio
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 476 Skąd: Ryki
|
Wysłany: 2012-06-21, 21:03
|
|
|
Od kierowcy. jest przykrecona na dwa małe imbusy, warto odkrecić sobie wiatrak elektryczny wtedy jest spoko dostęp. |
|
|
|
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
hipcio
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 476 Skąd: Ryki
|
Wysłany: 2012-06-21, 21:17
|
|
|
Marekp750 ma racje, pasek może być nowy a rolki proszą sie o wymianę. Najlepiej zdjąć obie obudowy i wtedy będzie widać wszystko. |
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2012-06-22, 11:37
|
|
|
Tylko żeby ściągnąć ta drugą obudowę (od pasażera) to trzeba chyba ściągać pasek wielorowkowy itd. chyba że się mylę ..... tak patrząc na fotostory |
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
|
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
|
|
|
|
|
|
|
-pawlo111
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 39 Dołączył: 19 Kwi 2015 Posty: 56 Skąd: RKL
|
|
|
|
|
kmicic-lt
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 386 Skąd: 3-miasto/Oslo
|
Wysłany: 2016-01-17, 12:02
|
|
|
Odswieze troszke.
1. Mam pytanie odnosnie montazu amortyzatora wraz z rolka:
Czy tutaj wystarczy przykrecic wszystkie sruby zgodnie z instrukcja do silnika i ta rolka luzno sobie pracuje z amortyzatorem - czy tutaj trzeba cos konkretnie ustawiac?
2. Czy amortyzator ustawiamy rolka napinajaca:
do tej wartosci jaka jest na amortyzatorze?:
.
Chodzi mi o montaz nowego paska wraz z calym osprzetem na blokadach. |
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2016-01-17, 15:02
|
|
|
Amortyzator i rolkę wraz z układem kowadełka po prostu przykręcasz momentami zgodnymi z instrukcją - nie przesadz tylko bo latwo pourywac tam gwinty. Naciąg amortyzatora (ma miec pomiędzy 13,6 a 13,9 cm) ustawiasz tylko rolką napinającą tą na mimośrodzie pod głowicą pasazera.
Polecam ustawic wymiar od razu 13,6 i zrobic minimum 4 obroty wałem. Potem skontrolowac wymiar. Prawdopodobnie on się rozejdzie i trzeba będzie zrobic korektę na rolce jeszcze raz. Potem znowu kręcenie 4 obroty i tak do skutku az amortyzator nie bedzie trzymal odpowiedniego wymiaru.
Blokady koniecznie w wałki z tyłu od grodzi. Bez tego na flamastry nie ustawisz tego dobrze na pewno. Po ustawieniu napięcia paska ja zawsze jeszcze raz sprawdzam czy mi blokady siadają bo moze się zawsze cos pokopac i moze byc lipa.
Ogolnie trzeba byc bardzo uwaznym przy tej robocie bo nawet niewielka pomyłka na rozrządzie od razu sie odbija na silniku i wolne obroty są lekko mówiąc kiepskie. |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
Daro_stg
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: auto
Zasilanie: PB
Imię: Darek
Jeżdzę: d2
Wiek: 37 Dołączył: 05 Lip 2013 Posty: 50 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: 2016-01-17, 20:34
|
|
|
Mam pytanie ile może kosztować wymiana rozrządu? |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-01-17, 20:49
|
|
|
do 2 tyś. |
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2016-01-17, 22:31
|
|
|
Wszystko zalezy od tego co chcesz wymieniac. Ja robilem caly pakiet. Napiszę ci co w niego wchodziło:
1. Uszczelki między pokrywy rozrządu a głowice (ASO - 3 sztuki od strony chłodnicy)
2. Uszczelki pod dekielki od blokad i pod jeden dekiel dodatkowy (ASO - 3 sztuki od strony grodzi)
3. Simering na czujniku wałka rozrządu
4. Simeringi na wałkach rozrządu od strony chłodnicy
5. Simering wału korbowego
6. Simering pompy oleju
7. Łożysko pompy oleju
8. Łożysko wiskozy
9. Wszystkie rolki od paska rozrządu
10. Amortyzator napinający pasek rozrządu
11. Pompa wody
12. Pasek rozrządu
13. Rolki prowadzące pasek PK
13. Amortyzator napinający pasek PK
14. Pasek PK
15. Uszczelki chłodnicy oleju od ASB (bo był rozpinany przedni pas wiec dalem nowe)
16. Termostat
17. Płyn chłodzący
18. Koło rozrządu dolne na wał (dopisano po edycji)
Taki komplecik kosztował mnie około 1500 PLN w częsciach o najwyższej jakości (Cintitech, INA, HEPU, FAG, Stabillus) czyli elementach które sprzedaje ASO ze swoimi znaczkami po bardzo dobrych cenach (polecam Michała Wruszaka - ma naprawdę konkurencyjne ceny)
Robota swoja wiec za robocizne nie placilem ale w warsztacie ktory wie co robi i ma stosowne blokady usluga wymiany kosztuje okolo 500 - jesli chcesz wymieniac cos mniej, to robisz to na wlasne ryzyko, ja wole robote robic raz a porządnie |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-01-17, 22:42
|
|
|
Bugalon, Zapomniałes o dośc waznym i pomijanym czesto elemencie jak koło pasowe wału napędzające pasek rozrzadu. Dostepne w ASO chyba cos ok 250zł ale nie pamiętam dokładnie. Jest ono wraz z tym klinem który to słynnie potrafi sie ukrecać(robi to jak sie zmeczy i ktos zaniedba temat)
U mnie przy pierwszej wymianie było to koło od środka pekniete już,wymieniłem na uzywke wtedy a przy kolejnej wymianie poleciało nowe. Co druga wymiane polecam się tym zając a co każda wnikliwie skontrolować.
Do tego jeszcze moga dojść wszelkie szpilki przy rozrządzie i śruby ktore tez potrafia sie po setkach tysięcy zmęczyć. |
|
|
|
|
|