Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 ALL ] Którą skrzynie wybrać TIP vs manual  
Autor Wiadomość
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1806
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-10-06, 09:09   

a mam takie pytanie laika kompletnie nie znajacego sie na mechanice ( skoro w d2 i d3 silniki sa bardzo podobne to czy mozliwe jest wrzucenie skrzyni z d3 do d2? ew silnik + skrzynia ? mialoby to prawo zyc ?
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2017-10-06, 09:34   

Jak tak czytam to widzę, że niektórzy trochę za bardzo się spinają a nie ma po co <faktycznie>

Ja automatami jeżdżę kilkanaście lat.
Prywatnie pierwsza była Omega 3.0MV6 ale w firmach w których pracowałem przerobiłem wszelkiej maści auta przy czym prawie wszystko ze stajni VW, Skoda, AUDI, BMW, MercedesBenz.
Jakiś czas jeździłem też Chevy Caprice 5.0V8, okazjonalnie również Dodge Magnum 5.7HEMI czy Dodge RAM 5.7HEMI.

I powiem tak...
Ja potrafię zrozumieć, że ktoś lubi sobie mieszać gałą w podłodze, że komuś sprawia to przyjemność ale ja jeżdżenie manualem odczuwam jako katorgę. Mieszanie gałą, wciskanie sprzęgła... fuj.
Co śmieszniejsze, jeżdżąc na codzień automatem, 90% przebiegu przejeżdżam na Tiptronicu, samemu zmieniając biegi. Inna sprawa, że od lat jeżdżę automatem na 2 nogi, tzn. prawa gaz a lewa hamulec.
Największe rozczarowania są wtedy jak wsiadam do automatu a nie ma łopatek przy kierownicy <faktycznie>

Na koszty użytkowania i serwisowania automat vs. manual generalnie nie patrzę w ogóle - jeździsz więc i serwis trzeba robić, ot i tyle.
Kto lubi manuala niech jeździ manualem, a kto lubi automat niech lata automatem <faktycznie>
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1806
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-10-06, 09:41   

foss poprzedni avatar byl lepszy
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2017-10-06, 11:03   

preston81 napisał/a:
u mnie w obu przypadkach jest rok gwarancji bez limitu km :) podstawa do jej utrzymania jest wymiana oleju po naprawie bodajze po 1lub 2k km juz nie pamietam , tam gdzie robilem A8 olej i filtr moglem miec swoj i za taka wymiane juz nie placilem


No to dawaj namiary. Zobaczymy na ile wycenią naprawę "wyprzedzającą" awarię.

Tak swoją drogą w tej dyskusji wrzuca się do jednego wora wszystkie hpeki z D2, a jak wiadomo niektóre były lepsze niż inne. Na końcu tej listy znajduje się 5HP19, której jestem zaniepokojonym posiadaczem.
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2017-10-06, 12:43   

gtfan napisał/a:
mam za słabą silną wolę, żeby olać ten wątek i pewne wypowiedzi ciepłym moczem


i bardzo dobrze <okok> , bo mogło by się zrobić nudno, a tak można się przynajmniej "kulturalnie spoliczkować" ;) .... aby na końcu po głębszych przemyśleniach przyznać rację jednej bądź drugiej stronie.... <hihi>

gtfan napisał/a:
nie widzę z kolei podstaw by popadać tu w skrajność w drugim kierunku i mówić, że automaty to cud miód, orzeszki i w ogóle best-invention-ever, a manuale są dla ułomów oderwanych od pługa.


jestem również tego zdania i nigdy nie powiedziałem i raczej nie powiem, że automat to najlepszy a manual dla ułomów (jak to Ty nazwałeś)... Nie neguje również chęci do swapów celem wprowadzenia ulepszeń konstrukcyjnych, wręcz popieram i chętnie przyglądam się jak tworzy się coś ciekawego....

jedynie jako "obrońca krzyża" i bolącej łydki :D wg Bugalon'a, nie zamierzam zmieniać zdania, że automat w D2 jest skrzynią dobrą i wytrzymałą mimo wszystko co się o niej złego mówi, jeśli tylko jest na bieżąco serwisowana i nie jest zajeżdżana jak te konie w Zakopanem...
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2017-10-08, 09:03   

Ja również uważam, że automaty w d2 są dobrymi i wytrzymałymi skrzyniami. Pięknym przykładem jest moja skrzynia, która ma na blacie nakulane ponad 450k km i jedyne co przy niej robiłem to regeneracja konwertera bo sie po 380k km skonczyl. Oczywiscie wymienialem jeszcze plyte zaworowa ale to tak dla wlasnego kaprysu zeby miec 100% pewnosci na następne lata.

Nie zmienia to dla mnie faktu ze są to skrzynie wolne jak na obecne czasy i ich poslizgi międzybiegowe zaszyte w oprogramowaniu mocno mnie denerwują (szczegolnie jak chcę lekko dynamicznie podjechac na krotka chwile) Dodatkowo zestopniowanie 5hp24 w ABZ jest dla mnie taka porazka ze nie potrafie w swoim slowniku znależć wystarczająco obelzywego slowa zeby to okreslic. Oni przelozenia tej skrzyni chyba podczas octoberfest projektowali.

Właśnie dlatego w d2 uwazam ze najlepszym mozliwym rozwiazaniem, jest manualna skrzynia z S8 z nieco wydłużonym przełożeniem 6 biegu (tak jak pisalem 6 w esce powinna byc nieco krótsza niż 5 w automacie z ABZtem) i tak tez dokładnie to zrobię.
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2017-10-08, 12:25   

Bugalon napisał/a:
Dodatkowo zestopniowanie 5hp24 w ABZ jest dla mnie taka porazka ze nie potrafie w swoim slowniku znależć wystarczająco obelzywego slowa zeby to okreslic. Oni przelozenia tej skrzyni chyba podczas octoberfest projektowali.


Wojtek możesz rozwinąć, lecz bez łaciny :)
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
jairzinho7 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronick
Zasilanie: PB
Imię: Emil
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37
Dołączył: 20 Paź 2016
Posty: 44
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-08, 20:35   

Według mnie każdy powinien spróbować dłuższej jazdy automatem oraz manualem, ale zarówno w trasie jak i w mieście. Wtedy można poczuć różnicę. Osobiście natłukłem różnymi samochodami setki tysięcy kilometrów zarówno w mieście jak i w trasie - teraz przez długi czas nie zamierzam się przesiadać na samochód z manualem.

Z mojej perspektywy - w mieście: tylko automat. Ale pod warunkiem, że samochód mas silnik z dużą ilością momentu obrotowego, czyli diesel albo duża pojemność w benzynie. Słabsze silniki z automatem ewidentnie się męczą...
W trasę - bardziej ekonomiczne są manuale. Choć też zastanawiam się jaka jest różnica w spalaniu automatu, który jedzie autostradą z zapiętym "overdrivem", a samochodem z taką samą pojemnością mającym manual - ktoś robił taki eksperyment?

Off topic: w swoim 4-biegowym automacie w A8 przed wymianą oleju w skrzyni (cały olej, także w konwerterze) podczas dynamicznych przyspieszeń automat zmieniał biegi bez szarpnięć. Ale rozpędzając powoli potrafił mocno szarpnąć przy zmianie z 2 na 3 bieg. Teraz ten objaw nie występuje. Zdarza mu się szarpnąć przy redukcji z 2 na 1 podczas toczenia się w warszawskich korkach.
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2017-10-09, 07:16   

Zobacz jak masz zestopniowane biegi bez sensu.

Przełożenia biegów masz takie:

1 - 3.571:1
2- 2.200:1
3- 1.505:1
4- 1.000:1
5- 0.804:1

i główne 2.727

Przy odcince na poziomie 6200 (jak ma to ABZ) daje to prędkości maksymalne na poszczególnych biegach (w zaokrągleniu do 2km/h):

1 - do 80
2 - do 130
3 - do 190
4 - do 290
5 - do 360

Przy standardowym progu zmiany biegu przy spokojnej jezdzie (czyli w okolicy 2000 rpm) te predkosci wygladaja tak:

1 - 26
2 - 42
3- 62
4 - 93
5- 116

Jakie z tego wnioski:

1. Po miescie przy przebiciu z 3 na 4 przy okolo 60 na godzine wypadasz w pulap 1300 obrotów bo różnica między biegiem 3 i 4 jest jakas kosmiczna (wielka dziura w obrotach). To powoduje, że jak chcesz nawet delikatnie coś wyminąć czy przyspieszyć to skrzynia musi zredukować 2 biegi w dół żeby auto jakkolwiek jechalo.
2. Podczas jazdy w trasie na 5 biegu z predkoscia 80-90 na godzine za jakas ciezarówka bez machania gałą w tipie nie wyprzedzisz tej ciezarówki sprawnie, bo automat musi zmienić 3 biegi w dół, żebyś wylądował na 2 biegu i był w okolicy maksimum mocy. To trwa tyle czasu, że do cholery sytuacja na drodze zmienić się już zdązy tak bardzo ze juz mozesz o wyprzedzeniu zapomniec. Czyli na polskich drogach albo machasz gałą w tipie i jedziesz za ta ciezarowka przed manewrem wyprzedzania na 2-3 biegu albo o wyprzedzaniu zapomnij (bo taki ruch z przeciwka)
3. Bieg piąty jest tak k..wsko długi, że przy wzniesieniach przy prędkości około 100-120 na godzinę mniejsze chwilowe zuzycie paliwa masz na biegu 4 bo jestes w takim miejscu na krzywej momentu i mocy (na tym 5 biegu), ze auto po prostu zamulasz delikatnym nawet dodaniem gazu (kompletny nonsens to dla mnie jest).
4. Masz praktycznie absolutny brak zmiany w przyspieszeniach auta po redukcji z biegu 5 na 4 przy prędkościach podróżnych (100-120) - ze wzgledu na chore zestopniowanie.

Jak spojrzysz wszystko na to co wyżej opisałem, to wyłania Ci sie obraz jakiegoś kwazi modo zaprojektowanego przy założeniach całkowicie z dupy wziętych.

Generalnie gdyby:

a) skrócić 1 i 2 o jakieś 10km/h przy odcince
b) skrócić 3 o jakies 20 km/h przy odcince
c) skrócic 5 o jakieś 40 km/h przy odcince
d) ustawić 4 tak zeby była dokładnie w połowie różnicy RPM między 3 i 5

to:

a) Nadal auto by było oszczędne w trasie
b) 4 bieg nadawał by się do czegoś więcecj niż tylko do omijania podczas redukcji przy wyprzedzaniu
c) podniosły by się osiągi auta w sprincie do 100
d) wyprzedzanie ciężarówek przy jezdzie w automacie dalej by było do kitu ale przynajmniej samochód by na tym 3 i 4 biegu jakoś sensowniej jechal.

Generalnie - do dupy są te fabryczne przełożenia jeśli tym autem chce się jeździć a nie tylko pyrać po niemieckich autostradach.
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4801
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2017-10-09, 07:36   

http://www.dieselschrauber.de/GKB.html

:]
http://elektro.cmhnet.org.../01E/trans.html
 
 
Adamo 
Użytkownik



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: automatyczna
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 51
Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 24
Skąd: pabianice
Wysłany: 2017-10-14, 20:32   

FOSS piękniejesz :) czytam co lepsze manual czy automat. Zawsze bałem się automatu. pierwsze auto z automatem to audi A6 C5 2,4 byłem zaskoczony jak ta skrzynia pracuje.jedyny wcześniejszy kontakt z automatem miałem w fordzie mondeo 1,8. I jeśli ktoś mówi jaki to kiepski automat w A8 to polecam automat z podobnych lat produkcji w fordzie a zapewniam że staniecie się aktywnymi katolikami a pacierz będzie wam towarzyszył w każdej podróży. Kiedy wsiadłem do automatu w A8 poczułem że chodzi bardzo fajnie. uważam że przebija biegi szybko w dół. problemem jest długi skok gazu i jeśli siedzisz za daleko to jest problem depnąć do oporu. Cinka trochę rozumiem ze spokojna jazdą ma 4.2 na klapie i ci co czytają to myślą sobie "ja swoim 2.0 w dieslu nie objadę starej audi??" ja nie mam oznaczeń więc i tak większość myśli ze to audi 80 czy jakieś 100..... dla mnie automat to jest to czego oczekuję.... w mieście rewelacja w trasie także super. rozumiem także zwolenników manuala, chcą gimnastykować łapę i nogę ok. maja 340 koni ok jest czym ciągnąć. ja mam 3.7 więc nie jest to sprinterka ale nie jest zawalidrogą. ogólnie cieszmy się bo wersja D2 jest piękna. skrzynia moja ma 518 tys nalatane i ma 20 lat więc nie porównuje jej z dsg bo to inna era i inna cena auta. kończąc moja wypowiedź życzę wszystkim zadowolenia z własnych aut, bo uwierzcie 90 procent nowych aut niw ma czym zaskoczyć 20 letnich A8 a tym bardziej S8.
_________________

 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4801
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2017-10-15, 09:11   

poniosło cię z tym fordem 1.8 na automacie jak ma jechać
miałem mondeo 2,0 w automacie
obecnie mam dwa fordy jeden już jest przerobiony drugi jeszcze jest w automacie i jakoś aż takiej wielkiej przepaści nie widzę .
W audi lepiej skrzynia reaguje i można biegi zmieniać ręcznie to jest taki plus .
Co do 2,4 akurat tak się składa że też miałem w nanualu i znajomy co mu serwisuje ma poliftowe 2,4 w automacie .
Porównanie nie jest takie fajne czuje się dość sporą przepaść .
Automat to tylko wygoda w tym przypadku
Przy v8 JEST O WIELE LEPIEJ dlatego że silniki które mają pewien zapas mocy nie wpływa to aż tak na pogorszenie parametrów tyłkahamowni .
I tutaj możemy stwierdzić że obleci .
 
 
Adamo 
Użytkownik



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: automatyczna
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 51
Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 24
Skąd: pabianice
Wysłany: 2017-10-15, 13:40   

Sam napisałeś ze skrzynia w audi lepiej reaguje ,wiec to właśnie miałem na myśli. Skoro nie ma aż takiej różnicy po co przerabiac na manual. Kiedyś słyszałem opinie właściciela forda „ to fajne auto ale często się psuje” sam trafnie to ocenił. Jednak dla mnie jest tak jak napisał Robertas ,chcesz mieć fan to wsiadasz do S8 w manual”, a jak kupiłeś limuzynę to sprawnie możesz się przemieszczać w automacie tak jak wspomniał Cinek. I nie chodzi tu o to ze ktoś ma lepszy sprint do 100. Bo jeśli ktoś ma taki zamysł to powinien się rozglądać za czymś innym.
_________________

 
 
emilus143 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Wrz 2014
Posty: 462
Skąd: Kielce
Wysłany: 2017-10-15, 15:29   

Ja osobiście uważam że automaty są okay, ale nie te które mamy w D2. Nieprzewidywalne, mułowate. Czas reakcji wynosi godzinę. Tak jak napisał Bugalon - 4 i 5 nie nadaje się do niczego. Jeździłem np. następcą czyli 6HP i praca jest o niebo lepsza. Zamiast jechać komfortowo to się niestety męczę bo myślę kiedy wreszcie łaskawie zapnie 4 czy 5 bo lubi np. z górki przeciągnąć bieg. Żebym w 4.2 zastanawiał się dwa razy czy dam radę wyprzedzić, bo zanim bieg zrzuci przy kickdownie to minie 1 - 2 sekundy? Porażka...
_________________
I`m the LPG master
 
 
adrian949
[Usunięty]

Wysłany: 2017-10-15, 16:53   

Na plus manuala jest możliwość odpalenia audi z popychu, jak padnie nam rozrusznik ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.