|
Autor |
Wiadomość |
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2017-10-05, 19:35
|
|
|
Marek,
Sprzegło kupiłem nowe bo przecież nie będę używek wkladal (chociaż widać było ze przede mna ktoś to wymienial i to calkiem niedawno). Według mnie najtrudniejsze do zdobycia graty to:
1. Łapy do skrzyni
2. Wybierak razem z drążkami
3. Pompa sprzęgła z pedałami
4. Wał
5. Wiązka silnika wraz ze sterownikiem.
Reszta do załatwienia i dorobienia bez większego problemu |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
koziolek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 02 Sty 2014 Posty: 438 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 2017-10-05, 20:46
|
|
|
Tyle, ze chyba nie da sie inaczej zrobić tego swapa... Masz do dyspozycji tylko ori audi części.
Jak ktoś sie uprze to to ulep wyjdzie, ale pisząc o swapie za 8tys miałem na myśli fabryczne czesci lub dorobione profesjonalnie.
CINEK, nie musze Ci udowadniać, ze stać mnie na utrzymanie a8 wiec proszę bez takich docinek bo tak to drążysz jak byś nie mial innych argumentów 😉 aaa i airride kosztował ponad 5tys, a kola prawie 8tys 😜
Moj tok myślenia jest taki: Wydam z 5tys wiecej i dalej mam tykająca bombę ( kolega kosmy mógłby to potwierdzić), ale... nie ukrywam, ze ten temat trochę zmienił moje podejście i widzę, że są szanse na porządna firmę do naprawy asb 😊 |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2017-10-05, 20:55
|
|
|
Za 26300 po rabacie macie skrzynkę z aso, tylko swoją się oddaje
Bugalon mam wszystkie te elementy. Gdzieś walają się mi w pokoju dodatkowo 2 kpl półosi i łap skrzyni |
_________________
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-10-05, 21:00
|
|
|
koziolek napisał/a: | CINEK, nie musze Ci udowadniać, ze stać mnie na utrzymanie a8 |
nieee no broń Boże nie chcę Ci zaglądać do portfela chodzi o to, że takie akcje zamiany asb na manual, bo w ogólnym rozrachunku asb wychodzi cholernie drogo, na pierwszy rzut będzie się kojarzyło z brakiem możliwości utrzymania 8semki w "fabrycznym" stanie..
koziolek napisał/a: | Wydam z 5tys wiecej i dalej mam tykająca bombę ( kolega kosmy mógłby to potwierdzić), |
No rozmawiałem z Kosmym i czytałem jego tragiczną historię i nikomu nie życzę podobnych akcji... i fakt...biorąc pod uwagę tą historię, sensowym nawet wydawało by się wsadzenie manuala by mieć "święty spokój"...tylko że jak już wiadomo, można równie dobrze zrobić asb za połowe tego co Kosmy wybulił i nie zastanawiać się czy auto zaraz mi stanie, lub czemu nie jedzie jak powinno... (przynajmniej przez okres gwarancyjny ) ...
Co Wam powiem to Wam powiem, ale chętnie bym się przejechał taką eSa lub nawet zwykłą 4.2 w manualu, poczuć te przeciążenia |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2017-10-05, 21:13
|
|
|
To było pewne, że szybko pojawią się tu wielbiciele jedynej słusznej skrzyni, przez wąskie horyzonty myślowe przeświadczeni o swojej nieomylności. Nie umiejąc prowadzić merytorycznej, rzeczowej dyskusji, niczym wielbiciele jedynej słusznej partii, zaczną drwić i pluć jadem na osoby mające inne poglądy. Nie rozumiejąc, że to, co dla nich jest najlepsze, dla kogoś obok niekoniecznie takie musi być.
Jeździłem 5 lat automatem, 2 lata manualem, dostrzegam wady i zalety ich obu. Podobnie jak Bugalon lubię swapy, grzebanie w mechanice, testowanie różnych rozwiązań i nie zamykam się na jedną i tylko jedną opcję. W głowie kiełkuje mi powoli pomysł powrotu do automatu, ale znacznie nowocześniejszego niż konstrukcja projektowana w latach 80-tych. Może kiedyś go zrealizuję, bo pomimo, że nie podzielam poglądów niektórych o niesamowitej wręcz prestiżowości 20-letnich repów, nie planuję jednak szybko zmieniać auta.
CINEK napisał/a: | chodzi o to, że takie akcje zamiany asb na manual, bo w ogólnym rozrachunku asb wychodzi cholernie drogo, na pierwszy rzut będzie się kojarzyło z brakiem możliwości utrzymania 8semki w "fabrycznym" stanie.. |
Gdyby nie istnieli ludzie lubiący rozwój, a tylko Ci zawzięcie trzymający się zastanego, 'fabrycznego' stanu, to dalej byśmy jeździli konno, bo takie cudowne auto jak A8 D2 by nigdy nie powstało. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-10-05, 22:11
|
|
|
Nikt tu z nikogo nie drwi a tym bardziej nie pluje jadem...nie wiem skad takie spostrzezenia.
Zwykla wymiana pogladow w dyskusji, ktora jak chcialem przypomniec nie dotyczy roznego rodzaju swapow w D2, ulepszając konstrukcje, czy tez tworzenie czegos indywidualnego z pasji czy zamilowania (jak np. uturbienie D2 przez kolege Przemek21) , lecz swapu z automatu na manual ze wzglegu na koszty naprawy i eksploatacji (co bylo jedynym przytoczonym argumentem dla tej dyskusji w ostatnichkilku postach
gtfan napisał/a: | Gdyby nie istnieli ludzie lubiący rozwój, a tylko Ci zawzięcie trzymający się zastanego, 'fabrycznego' stanu, to dalej byśmy jeździli konno, bo takie cudowne auto jak A8 D2 by nigdy nie powstało.
_________________ |
Jesli wg tego co napisales rozwojem jest wlasnie swap z automatu na manual (z np. jakiegos diesla jak tu wczesniej chyba padl taki przyklad ), gdzie automat jest bardziej zaawansowansowana technicznie skrzynia, to raczej cofnelibysmy sie do epoki kamienia łupanego, gdzie zaczynali drązyć koło w skale zastanawiajac sie czy to nie czasem bake rolls'y ...
Ale nie jest to dyskusja jak wczesniej wspomnialem o rozowju technologicznym leciwych limuzyn wiec nie ma sie co spinac |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-10-05, 22:31
|
|
|
robta co chceta panowie i badzcie szczesliwi takie zajebise te swapy ze nikt takim ne dojechal na zlot bo auto do kowala w kolejce stoi |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2017-10-05, 22:33
|
|
|
danishow napisał/a: | ...wciskam Kicka zwinnym ruchem kostki i skrzynka leci na 2 bieg pomijając 3, zajmuję to milisekundy (poczytaj SSP) i zapitalam do przodu. |
Takie milisekundy ze szybciej zrobie to sam. To nie DSG |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2017-10-05, 22:35
|
|
|
CINEK napisał/a: | Nikt tu z nikogo nie drwi a tym bardziej nie pluje jadem...nie wiem skad takie spostrzezenia.
|
Wystarczy przeczytać cały wątek uważnie, aby takie wypowiedzi bez trudu wyłapać (dla ułatwienia podpowiem, że przykład tego masz nawet na tej stronie)
CINEK napisał/a: |
Zwykla wymiana pogladow w dyskusji, ktora jak chcialem przypomniec nie dotyczy roznego rodzaju swapow w D2, ulepszając konstrukcje, czy tez tworzenie czegos indywidualnego z pasji czy zamilowania (jak np. uturbienie D2 przez kolege Przemek21) , lecz swapu z automatu na manual ze wzglegu na koszty naprawy i eksploatacji (co bylo jedynym przytoczonym argumentem dla tej dyskusji w ostatnichkilku postach
|
Ja chciałem przypomnieć tytuł wątku brzmi "Którą skrzynie wybrać do A8/S8 D2", a nie wkładam manual, bo nie stać mnie na remont automatu
CINEK napisał/a: |
gtfan napisał/a: | Gdyby nie istnieli ludzie lubiący rozwój, a tylko Ci zawzięcie trzymający się zastanego, 'fabrycznego' stanu, to dalej byśmy jeździli konno, bo takie cudowne auto jak A8 D2 by nigdy nie powstało.
_________________ |
Jesli wg tego co napisales rozwojem jest wlasnie swap z automatu na manual (z np. jakiegos diesla jak tu wczesniej chyba padl taki przyklad ), gdzie automat jest bardziej zaawansowansowana technicznie skrzynia, to raczej cofnelibysmy sie do epoki kamienia łupanego, gdzie zaczynali drązyć koło w skale zastanawiajac sie czy to nie czasem bake rolls'y ...
Ale nie jest to dyskusja jak wczesniej wspomnialem o rozowju technologicznym leciwych limuzyn wiec nie ma sie co spinac |
Dla mnie jest to postęp pod względem efektywności energetycznej napędu i optymalizacji procedur serwisowych i niezbędnych nakładów pracy zarówno w okresowej obsłudze eksploatacyjnej, jak i w razie ewentualnej awarii, kosztem wygody użytkowania |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-10-05, 22:42
|
|
|
gtfan ....wez mi wyjasnij lub narysuj jak Gmoch o co ci chodzi w postępie pod względem efektywności energetycznej napędu bo tego nie zrozumialem |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-10-05, 23:12
|
|
|
Cytat: |
Dla mnie jest to postęp pod względem efektywności energetycznej napędu i optymalizacji procedur serwisowych i niezbędnych nakładów pracy zarówno w okresowej obsłudze eksploatacyjnej, jak i w razie ewentualnej awarii, kosztem wygody użytkowania |
Nie no słuchaj, zabrzmiało jak byś chciał stworzyć coś zupełnie nowego, lepszego niż stworzyli inzynierowie z Ingolstadt...a tak na prawde to juz instnieje i niczego nie trzeba optymalizowac
Cytat: | chciałem przypomnieć tytuł wątku brzmi "Którą skrzynie wybrać do A8/S8 D2", a nie wkładam manual, bo nie stać mnie na remont automatu |
A rozmawiamy od ok. 3 strony o swapie na manual vs. koszt kompleksowej naprawy siegajacy ok. 12K $, gdzie jak zauwazyles doszlismy do wniosku ze jednak mozna zrobic asb dobrze i o polowe taniej.
Od samego poczatku byles na "nie" dla tego typu bezsensownej dyskusji, teraz jak nabrała tempa, sens powrócił? ....
KKazdy zrobi co bedzie uwazal za stosowne dla siebie samego i swojej wygody, ale nie widze podstaw do tego aby mowic, czy wysuwac wnioski, ze skrzynie automatyczne w A8 D2 sa skrzyniami slabymi, notorycznie sie sypiacymi gdzie koszt naprawy siega drugiej D2..a cala wina spada na technologie jej wykonania, gdzie pozniej sie czyta w internecie czy gazetach,ze najwiekszym minusem i jednoczesnie najslabszym elementem audi a8 d2 jest własnie automatyczna skrzynia biegow.
Dobranoc wszystkim... jutro, a wsumie dzis juz, tez mamy dzien na debaty co dobre dla naszej D2 |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2017-10-05, 23:35
|
|
|
preston81 napisał/a: | gtfan ....wez mi wyjasnij lub narysuj jak Gmoch o co ci chodzi w postępie pod względem efektywności energetycznej napędu bo tego nie zrozumialem |
Rozrysowania tego w stylu Gmocha podejrzewam, że też byś mógł nie zrozumieć. Mniejsze straty w napędzie, przekładające się na lepsze osiągi i mniejsze spalanie.
CINEK napisał/a: | Od samego poczatku byles na "nie" dla tego typu bezsensownej dyskusji, teraz jak nabrała tempa, sens powrócił? .... |
Dalej jestem tego zdania, ale mam za słabą silną wolę, żeby olać ten wątek i pewne wypowiedzi ciepłym moczem
CINEK napisał/a: | KKazdy zrobi co bedzie uwazal za stosowne dla siebie samego i swojej wygody, ale nie widze podstaw do tego aby mowic, czy wysuwac wnioski, ze skrzynie w A8 D2 sa skrzyniami slabymi, notorycznie sie sypiacymi gdzie koszt naprawy siega drugiej D2 |
Ja tak nie twierdzę, bo wiem, że zarówno automaty, jak i manuale mają swoją pewną, ograniczoną wytrzymałość. Mam świadomość, że ludzie są różni i mają różne potrzeby i nie widzę z kolei podstaw by popadać tu w skrajność w drugim kierunku i mówić, że automaty to cud miód, orzeszki i w ogóle best-invention-ever, a manuale są dla ułomów oderwanych od pługa. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2017-10-06, 07:18
|
|
|
Hehe, uwialebiam ten wątek, to mój ulubiony na tym forum. Marcin i Daniel są jak "obrońcy krzyża" - niezjednani w swoich poglądach. Ja tam wole manuala w d2 zdecydowanie niż automat, ale pojezdzilem ostatnio rocznym S6 (tym 4.0 tfsi) i powiem Wam, że ten automat który tam jest robi taka robote ze dech w piersiach zapiera. W tych nowych konstrukcjach już bym takim ortodoksem co do manuala nie był (na codzien zresztą jezdze skodą służbową z DSG i twierdze ze to swietna skrzynia - lepsza według mnie niż manual w takiej skodzie)
gtfan - wpadnij do mnie na piwo, zapraszam na weekend, jakiś swapik przy okazji machniemy |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
VAGowner
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy Wiek: 55 Dołączył: 12 Sty 2016 Posty: 483 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2017-10-06, 07:25
|
|
|
Cytat: | preston81 napisał/a:
gtfan ....wez mi wyjasnij lub narysuj jak Gmoch o co ci chodzi w postępie pod względem efektywności energetycznej napędu bo tego nie zrozumialem
Rozrysowania tego w stylu Gmocha podejrzewam, że też byś mógł nie zrozumieć. Mniejsze straty w napędzie, przekładające się na lepsze osiągi i mniejsze spalanie. |
Brak poślizgu między przełożeniami, możliwość jazdy na niższych prędkościach obrotowych silnika przekłada się na niższe zużycie paliwa.
A tu przykład z kraju wielbicieli automatów - osiemnastobiegowa skrzynia biegów Mack Quadruplex - tam to można mieszać w skrzyni
https://www.youtube.com/w...4&v=P6pWCKY_qJo |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2017-10-06, 07:44
|
|
|
jeden był blisko dlaczego w nowych mocnych autach są tylko automaty
Dlatego że mało luda na tym świecie potrafiło by obsługiwać sprzęgło
A gaz to nawet małpa potrafi wciskać !
I dlatego są automaty bo one działają z pewnym uślizgiem.
Co do automatu i manuala jeden lubi blondynki drugi brunetki a jeszcze inny chłopców
Jeszcze się taki nigdy nie urodził aby każdemu dogodził z mojej perspektywy skrzynia manualna jest bardziej wytrzymała i pewna .
I tak jak czytam to niektórzy z was mają te nasze auto na takim piedestale że tylko ori i najlepiej aso panowie te nasze auta to już stare graty których serwisowanie jest nieopłacalne ekonomicznie .
Ja mam to auto bo sam sobie robię i nauczyłem się pewne sprawy drutować .
a i kupił go w cenie anglika po dzwonie za 8 tys parę lat temu |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |
|
|