Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 ALL ] Którą skrzynie wybrać TIP vs manual  
Autor Wiadomość
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2017-10-05, 19:35   

Marek,

Sprzegło kupiłem nowe bo przecież nie będę używek wkladal (chociaż widać było ze przede mna ktoś to wymienial i to calkiem niedawno). Według mnie najtrudniejsze do zdobycia graty to:

1. Łapy do skrzyni
2. Wybierak razem z drążkami
3. Pompa sprzęgła z pedałami
4. Wał
5. Wiązka silnika wraz ze sterownikiem.

Reszta do załatwienia i dorobienia bez większego problemu :)
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
koziolek 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 438
Skąd: WLKP
Wysłany: 2017-10-05, 20:46   

Tyle, ze chyba nie da sie inaczej zrobić tego swapa... Masz do dyspozycji tylko ori audi części.
Jak ktoś sie uprze to to ulep wyjdzie, ale pisząc o swapie za 8tys miałem na myśli fabryczne czesci lub dorobione profesjonalnie.

CINEK, nie musze Ci udowadniać, ze stać mnie na utrzymanie a8 wiec proszę bez takich docinek bo tak to drążysz jak byś nie mial innych argumentów 😉 aaa i airride kosztował ponad 5tys, a kola prawie 8tys 😜

Moj tok myślenia jest taki: Wydam z 5tys wiecej i dalej mam tykająca bombę ( kolega kosmy mógłby to potwierdzić), ale... nie ukrywam, ze ten temat trochę zmienił moje podejście i widzę, że są szanse na porządna firmę do naprawy asb 😊
_________________

 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2017-10-05, 20:55   

Za 26300 po rabacie macie skrzynkę z aso, tylko swoją się oddaje :P

Bugalon mam wszystkie te elementy. Gdzieś walają się mi w pokoju dodatkowo 2 kpl półosi i łap skrzyni :P
_________________
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2017-10-05, 21:00   

koziolek napisał/a:
CINEK, nie musze Ci udowadniać, ze stać mnie na utrzymanie a8


nieee no broń Boże nie chcę Ci zaglądać do portfela <hihi> chodzi o to, że takie akcje zamiany asb na manual, bo w ogólnym rozrachunku asb wychodzi cholernie drogo, na pierwszy rzut będzie się kojarzyło z brakiem możliwości utrzymania 8semki w "fabrycznym" stanie..

koziolek napisał/a:
Wydam z 5tys wiecej i dalej mam tykająca bombę ( kolega kosmy mógłby to potwierdzić),


No rozmawiałem z Kosmym i czytałem jego tragiczną historię i nikomu nie życzę podobnych akcji... <nie> i fakt...biorąc pod uwagę tą historię, sensowym nawet wydawało by się wsadzenie manuala by mieć "święty spokój"...tylko że jak już wiadomo, można równie dobrze zrobić asb za połowe tego co Kosmy wybulił i nie zastanawiać się czy auto zaraz mi stanie, lub czemu nie jedzie jak powinno... (przynajmniej przez okres gwarancyjny :P :D ) ...

Co Wam powiem to Wam powiem, ale chętnie bym się przejechał taką eSa lub nawet zwykłą 4.2 w manualu, poczuć te przeciążenia ;)
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1299
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-10-05, 21:13   

To było pewne, że szybko pojawią się tu wielbiciele jedynej słusznej skrzyni, przez wąskie horyzonty myślowe przeświadczeni o swojej nieomylności. Nie umiejąc prowadzić merytorycznej, rzeczowej dyskusji, niczym wielbiciele jedynej słusznej partii, zaczną drwić i pluć jadem na osoby mające inne poglądy. Nie rozumiejąc, że to, co dla nich jest najlepsze, dla kogoś obok niekoniecznie takie musi być.

Jeździłem 5 lat automatem, 2 lata manualem, dostrzegam wady i zalety ich obu. Podobnie jak Bugalon lubię swapy, grzebanie w mechanice, testowanie różnych rozwiązań i nie zamykam się na jedną i tylko jedną opcję. W głowie kiełkuje mi powoli pomysł powrotu do automatu, ale znacznie nowocześniejszego niż konstrukcja projektowana w latach 80-tych. Może kiedyś go zrealizuję, bo pomimo, że nie podzielam poglądów niektórych o niesamowitej wręcz prestiżowości 20-letnich repów, nie planuję jednak szybko zmieniać auta.

CINEK napisał/a:
chodzi o to, że takie akcje zamiany asb na manual, bo w ogólnym rozrachunku asb wychodzi cholernie drogo, na pierwszy rzut będzie się kojarzyło z brakiem możliwości utrzymania 8semki w "fabrycznym" stanie..

Gdyby nie istnieli ludzie lubiący rozwój, a tylko Ci zawzięcie trzymający się zastanego, 'fabrycznego' stanu, to dalej byśmy jeździli konno, bo takie cudowne auto jak A8 D2 by nigdy nie powstało.
_________________
Four rings to rule them all
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2017-10-05, 22:11   

Nikt tu z nikogo nie drwi a tym bardziej nie pluje jadem...nie wiem skad takie spostrzezenia. <bezradny>

Zwykla wymiana pogladow w dyskusji, ktora jak chcialem przypomniec nie dotyczy roznego rodzaju swapow w D2, ulepszając konstrukcje, czy tez tworzenie czegos indywidualnego z pasji czy zamilowania (jak np. uturbienie D2 przez kolege Przemek21) , lecz swapu z automatu na manual ze wzglegu na koszty naprawy i eksploatacji (co bylo jedynym przytoczonym argumentem dla tej dyskusji w ostatnichkilku postach ;)

gtfan napisał/a:
Gdyby nie istnieli ludzie lubiący rozwój, a tylko Ci zawzięcie trzymający się zastanego, 'fabrycznego' stanu, to dalej byśmy jeździli konno, bo takie cudowne auto jak A8 D2 by nigdy nie powstało.
_________________


Jesli wg tego co napisales rozwojem jest wlasnie swap z automatu na manual (z np. jakiegos diesla jak tu wczesniej chyba padl taki przyklad <hmm> ), gdzie automat jest bardziej zaawansowansowana technicznie skrzynia, to raczej cofnelibysmy sie do epoki kamienia łupanego, gdzie zaczynali drązyć koło w skale zastanawiajac sie czy to nie czasem bake rolls'y :D ...
Ale nie jest to dyskusja jak wczesniej wspomnialem o rozowju technologicznym leciwych limuzyn ;) wiec nie ma sie co spinac <prosze>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1806
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-10-05, 22:31   

robta co chceta panowie i badzcie szczesliwi :) takie zajebise te swapy ze nikt takim ne dojechal na zlot :) bo auto do kowala w kolejce stoi :D
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5156
Skąd: Těšin
Wysłany: 2017-10-05, 22:33   

danishow napisał/a:
...wciskam Kicka zwinnym ruchem kostki i skrzynka leci na 2 bieg pomijając 3, zajmuję to milisekundy (poczytaj SSP) i zapitalam do przodu.

Takie milisekundy ze szybciej zrobie to sam. To nie DSG <boisie>
_________________
Black Cars Matters
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1299
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-10-05, 22:35   

CINEK napisał/a:
Nikt tu z nikogo nie drwi a tym bardziej nie pluje jadem...nie wiem skad takie spostrzezenia. <bezradny>

Wystarczy przeczytać cały wątek uważnie, aby takie wypowiedzi bez trudu wyłapać (dla ułatwienia podpowiem, że przykład tego masz nawet na tej stronie) ;)

CINEK napisał/a:

Zwykla wymiana pogladow w dyskusji, ktora jak chcialem przypomniec nie dotyczy roznego rodzaju swapow w D2, ulepszając konstrukcje, czy tez tworzenie czegos indywidualnego z pasji czy zamilowania (jak np. uturbienie D2 przez kolege Przemek21) , lecz swapu z automatu na manual ze wzglegu na koszty naprawy i eksploatacji (co bylo jedynym przytoczonym argumentem dla tej dyskusji w ostatnichkilku postach ;)

Ja chciałem przypomnieć tytuł wątku brzmi "Którą skrzynie wybrać do A8/S8 D2", a nie wkładam manual, bo nie stać mnie na remont automatu ;)

CINEK napisał/a:

gtfan napisał/a:
Gdyby nie istnieli ludzie lubiący rozwój, a tylko Ci zawzięcie trzymający się zastanego, 'fabrycznego' stanu, to dalej byśmy jeździli konno, bo takie cudowne auto jak A8 D2 by nigdy nie powstało.
_________________


Jesli wg tego co napisales rozwojem jest wlasnie swap z automatu na manual (z np. jakiegos diesla jak tu wczesniej chyba padl taki przyklad <hmm> ), gdzie automat jest bardziej zaawansowansowana technicznie skrzynia, to raczej cofnelibysmy sie do epoki kamienia łupanego, gdzie zaczynali drązyć koło w skale zastanawiajac sie czy to nie czasem bake rolls'y :D ...
Ale nie jest to dyskusja jak wczesniej wspomnialem o rozowju technologicznym leciwych limuzyn ;) wiec nie ma sie co spinac <prosze>

Dla mnie jest to postęp pod względem efektywności energetycznej napędu i optymalizacji procedur serwisowych i niezbędnych nakładów pracy zarówno w okresowej obsłudze eksploatacyjnej, jak i w razie ewentualnej awarii, kosztem wygody użytkowania ;)
_________________
Four rings to rule them all
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1806
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-10-05, 22:42   

gtfan ....wez mi wyjasnij lub narysuj jak Gmoch o co ci chodzi w postępie pod względem efektywności energetycznej napędu bo tego nie zrozumialem
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2017-10-05, 23:12   

Cytat:

Dla mnie jest to postęp pod względem efektywności energetycznej napędu i optymalizacji procedur serwisowych i niezbędnych nakładów pracy zarówno w okresowej obsłudze eksploatacyjnej, jak i w razie ewentualnej awarii, kosztem wygody użytkowania


Nie no słuchaj, zabrzmiało jak byś chciał stworzyć coś zupełnie nowego, lepszego niż stworzyli inzynierowie z Ingolstadt...a tak na prawde to juz instnieje i niczego nie trzeba optymalizowac ;)

Cytat:
chciałem przypomnieć tytuł wątku brzmi "Którą skrzynie wybrać do A8/S8 D2", a nie wkładam manual, bo nie stać mnie na remont automatu


A rozmawiamy od ok. 3 strony o swapie na manual vs. koszt kompleksowej naprawy siegajacy ok. 12K $, gdzie jak zauwazyles doszlismy do wniosku ze jednak mozna zrobic asb dobrze i o polowe taniej.

Od samego poczatku byles na "nie" dla tego typu bezsensownej dyskusji, teraz jak nabrała tempa, sens powrócił? .... <faktycznie>

KKazdy zrobi co bedzie uwazal za stosowne dla siebie samego i swojej wygody, ale nie widze podstaw do tego aby mowic, czy wysuwac wnioski, ze skrzynie automatyczne w A8 D2 sa skrzyniami slabymi, notorycznie sie sypiacymi gdzie koszt naprawy siega drugiej D2..a cala wina spada na technologie jej wykonania, gdzie pozniej sie czyta w internecie czy gazetach,ze najwiekszym minusem i jednoczesnie najslabszym elementem audi a8 d2 jest własnie automatyczna skrzynia biegow.

Dobranoc wszystkim... <papa2> jutro, a wsumie dzis juz, tez mamy dzien na debaty co dobre dla naszej D2 ;)
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1299
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-10-05, 23:35   

preston81 napisał/a:
gtfan ....wez mi wyjasnij lub narysuj jak Gmoch o co ci chodzi w postępie pod względem efektywności energetycznej napędu bo tego nie zrozumialem

Rozrysowania tego w stylu Gmocha podejrzewam, że też byś mógł nie zrozumieć. Mniejsze straty w napędzie, przekładające się na lepsze osiągi i mniejsze spalanie.

CINEK napisał/a:
Od samego poczatku byles na "nie" dla tego typu bezsensownej dyskusji, teraz jak nabrała tempa, sens powrócił? .... <faktycznie>

Dalej jestem tego zdania, ale mam za słabą silną wolę, żeby olać ten wątek i pewne wypowiedzi ciepłym moczem ;)

CINEK napisał/a:
KKazdy zrobi co bedzie uwazal za stosowne dla siebie samego i swojej wygody, ale nie widze podstaw do tego aby mowic, czy wysuwac wnioski, ze skrzynie w A8 D2 sa skrzyniami slabymi, notorycznie sie sypiacymi gdzie koszt naprawy siega drugiej D2

Ja tak nie twierdzę, bo wiem, że zarówno automaty, jak i manuale mają swoją pewną, ograniczoną wytrzymałość. Mam świadomość, że ludzie są różni i mają różne potrzeby i nie widzę z kolei podstaw by popadać tu w skrajność w drugim kierunku i mówić, że automaty to cud miód, orzeszki i w ogóle best-invention-ever, a manuale są dla ułomów oderwanych od pługa.
_________________
Four rings to rule them all
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2017-10-06, 07:18   

Hehe, uwialebiam ten wątek, to mój ulubiony na tym forum. Marcin i Daniel są jak "obrońcy krzyża" - niezjednani w swoich poglądach. Ja tam wole manuala w d2 zdecydowanie niż automat, ale pojezdzilem ostatnio rocznym S6 (tym 4.0 tfsi) i powiem Wam, że ten automat który tam jest robi taka robote ze dech w piersiach zapiera. W tych nowych konstrukcjach już bym takim ortodoksem co do manuala nie był (na codzien zresztą jezdze skodą służbową z DSG i twierdze ze to swietna skrzynia - lepsza według mnie niż manual w takiej skodzie)

gtfan - wpadnij do mnie na piwo, zapraszam na weekend, jakiś swapik przy okazji machniemy :)
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
VAGowner 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy
Wiek: 55
Dołączył: 12 Sty 2016
Posty: 483
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 2017-10-06, 07:25   

Cytat:
preston81 napisał/a:
gtfan ....wez mi wyjasnij lub narysuj jak Gmoch o co ci chodzi w postępie pod względem efektywności energetycznej napędu bo tego nie zrozumialem

Rozrysowania tego w stylu Gmocha podejrzewam, że też byś mógł nie zrozumieć. Mniejsze straty w napędzie, przekładające się na lepsze osiągi i mniejsze spalanie.

Brak poślizgu między przełożeniami, możliwość jazdy na niższych prędkościach obrotowych silnika przekłada się na niższe zużycie paliwa.

A tu przykład z kraju wielbicieli automatów - osiemnastobiegowa skrzynia biegów Mack Quadruplex - tam to można mieszać w skrzyni :)
https://www.youtube.com/w...4&v=P6pWCKY_qJo
_________________

 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4801
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2017-10-06, 07:44   

jeden był blisko dlaczego w nowych mocnych autach są tylko automaty :]
Dlatego że mało luda na tym świecie potrafiło by obsługiwać sprzęgło
A gaz to nawet małpa potrafi wciskać !
I dlatego są automaty bo one działają z pewnym uślizgiem.
Co do automatu i manuala jeden lubi blondynki drugi brunetki a jeszcze inny chłopców <boisie>
Jeszcze się taki nigdy nie urodził aby każdemu dogodził z mojej perspektywy skrzynia manualna jest bardziej wytrzymała i pewna .
I tak jak czytam to niektórzy z was mają te nasze auto na takim piedestale że tylko ori i najlepiej aso panowie te nasze auta to już stare graty których serwisowanie jest nieopłacalne ekonomicznie .
Ja mam to auto bo sam sobie robię i nauczyłem się pewne sprawy drutować .
:P
a i kupił go w cenie anglika po dzwonie za 8 tys parę lat temu <prosze>
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.