Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 ALL ] Którą skrzynie wybrać TIP vs manual  
Autor Wiadomość
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2017-10-05, 10:16   

Czemu ? Bo przy nowoczesnych mocnych autach są już dobre automaty :)
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1806
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-10-05, 10:58   

nie bo sprawny automat sie myli sie tak czesto jak czlowiek :) (czytaj wcale) dla mnie A/S 8 w manualu to odpad z inglostad :D dla wieśków ktorzy w tamtych czasach bali sie akceptacji nowej technologii , wiedzieli ze bedzie jakiś % zacofanego spoleczenstwa wiec puscili manuala :) wiedzieli tez ze ten % wieskow bedzie tak maly ze wypuscili ich tyle co pisaliscie 1k+? tylko po to by mieli okazje jezdzic tak piekna limuzyna jaka jest d2 :) , w d3 manuala juz nie ma dlaczego ? bo nie umieli zrobic czy byloby to obciachowe ?

oczywiscie mowiąc o wieśkach nie mam na mysli was bo wy kupujecie manuala bo tego chcecie, ale wtedy auto za banke w manualu mogl kupic tylko wiesiu z DE ktory sie bal automatu :) bo jego tata zawsze mieszal gałą czy w traktorze w tygodniu czy tez w weekend jadac do kosciola wiec on tez bedzie mieszac gałą jak w domu prawil tata traktorzysta :D

Na szczescie dla zwolennikow machania gałą naród Niemiecki ubogaca sie kulturowo i w tym celu ściąga hordy inżynierów lekarzy i prawników ,oraz naukowców (zwolennikow terorii plaskiej Ziemi) z wysoko cywilizowanych krajów z których przybywają pontonami i pochowani w naczepach więc istnieje duze prawdopodobienstwo ze kolejne wypusty A8 sprostaja waszym oczekiwaniom bo wlasnie ten odpad ludzki bedzie zatrudniany przy ich produkcji w duzej mierze :)
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2017-10-05, 11:42   

koziolek napisał/a:
powtórzę, że jeśli miałbym kogoś zaufanego, który mnie nie oszuka na naprawie i zrobi ją fachowo w takiej cenie jak podajecie to nie myślał bym o zmianie na manual.


Dobrze gadasz. Ja do takiego mechanika mogę pojechać nawet dość daleko, ale ile to już razy polecane osoby okazywały się naciągaczami i/lub partaczami?
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2017-10-05, 11:54   

Tutaj nawet ktoś ucziciwy może nie dać rady - wystarczy ze przeoczy minimalnie ponad normę zużycie danej części i za rok powtórka z rozrywki :)

Jedno jest pewne - remont z prawdziwego zdarzenia jest realnie ekonomicznie mało uzasadniony - bo 12tys lub okolicę to stanowczo za dużo
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
koziolek 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 438
Skąd: WLKP
Wysłany: 2017-10-05, 12:08   

michalwruszak, o tym właśnie piszę cały czas ;) nasze asb mają to "szczęście", że większość fachowców naprawia je nieumiejętnie i kasuje przy tym sporo, a że często po tych naprawach są awarie to mamy gotowy przepis na akcję "swap na manual" :)
_________________

 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1806
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-10-05, 14:24   

to jesli uwazasz ze zaplaciles i robota jest spartolona masz gware lub inne rozwiazania, osobiscie nie slyszalem zeby ktos zrobil auto i cos bylo nie tak i tak by taka reklamacje pozostawiono samej sobie i olali , nie uzasadnione jest natomiast to ze psuje sie automat i wrzuca sie manuala .... zepsuje ci sie silnik i co wrzucisz 1,9 tdi ? w takim razie a8 nie jest autem dla was bo staje sie jednorazowką ktorej zdatnosc okresla zywot asb :) proste jak drut i powtarzamze nie trzeba placic 12k , oczywiscie ktos powie ten sie madruje ..ok oba auta mm po remoncie skrzyni i jedno jak i drugie zachowuje sie poprawnie A8 ma przejechane po remoncie ponad 50k km , a S8 jakies 9k km i do listopada jest jeszcze na gwarancji obie byly robione gdzie indziej i ja jestem zadowolony a nie naleze do ludzi ktorych w latwy sposob mozna zadowolic
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5156
Skąd: Těšin
Wysłany: 2017-10-05, 14:40   

danishow napisał/a:
No wlasnie. Niech ktos manualem zrzuci 2 biegi do dolu w takim czasie jak automat i z taka plynnoscia jak automat, bez lamania karkow pasazerom. Piszcie co chcecie ale jak wam automaty za wolno biegi zrzucaja to se je naprawcie albo juz tylko pozostaje ...swap na crap <hihi>

Ale o czym w ogóle mowa ? Jaka płynność ? Jakie dwa biegi ? Po co ? Chcesz wyprzedzić, to zrzucasz z 6 na 4, czy 3 od razu a nie po kolei. Zawsze będzie "jeb" i uczucie w karku, bo ma być. Jak ktoś zapierr to każda sekunda jest na miarę życia. Samochód jest agresywny, mosty dostają w dupę, samochód jest zupełnie inaczej zestopniowany. Masz większą kontrolę. Mi tego zawsze brakowało po S4, chociaż tam i samo turbo robiło robotę (osiągami może być niby to samo na papierze, ale doznania są zupełnie inne). Może dlatego dla mnie ideałem byłoby D2 z 2.7bT po stage 2 w manualu. (gdzie np B6, czy B7 z V8 jest dla mnie totalną pomyłką, dobrze, że w B8 jest V6 kompresor).
ASB w tych samochodach są wolne i zawsze były, więc nie rozumiem tego uparcia Waszego, że jest inaczej. Komuś to odpowiada ok, nie każdy potrafi zmieniać biegi.

preston81 napisał/a:
to jesli uwazasz ze zaplaciles i robota jest spartolona masz gware lub inne rozwiazania,

Z tymi gwarancjami wiadomo jak jest, dlaczego dają na pół roku.
_________________
Black Cars Matters
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2017-10-05, 16:10   

koziolek napisał/a:
o tym właśnie piszę cały czas nasze asb mają to "szczęście", że większość fachowców naprawia je nieumiejętnie i kasuje przy tym sporo, a że często po tych naprawach są awarie to mamy gotowy przepis na akcję "swap na manual"


tu się zgodzę, że zaufany mechanik czy zakład to luksus dla umysły i portfela...jeśli jednak jest kilka osób którzy są zadowoleni z regeneracji i długo po upływie gwarancji skrzynia chodzi będąc katowana ( ---> patrz Preston81 <hihiwiesz> ) to umawiam się z takim zakładem, dogaduje szczegóły przed usługą poprzedzoną pisemnym potwierdzeniem a dodatkowo biore sobie wolne i siedze z Panami cały czas podczas regeneracji, jeśli jestem nieufny i chce być pewnym, że robią to trzeba, na odpowiednich częściach... <faktycznie>

michalwruszak napisał/a:
przy nowoczesnych mocnych autach są już dobre automaty


tak samo byś powiedział 14 lat temu podczas tworzenia np. generacji D3, później D4 a teraz D5... a każdy z Nas wie, że te auta nie "dojadą" do takiego wieku jak nasze D2... Już dosyć mocno widać różnice w jakości materiałów oraz samego wykonania między D2 PreFl a FL ... późniejsze wersje to już niestety ciągłe pogarszanie się tej jakości..

przykład....może prozaiczny, ale z życia wujka mojej żony który od płaczącego Niemca kupił Opla Vectre A 1,8 rok 90" w automacie... przejeździł nim prawie 12 lat i nic przy skrzyni nie robił. Nawet oleju nie wymienił i ze względu na brak już podłogi, auto poszło na żyletki... Ten sam wujek, kupił A6 C5 2,4 a automacie od gościa co w dupie miał odpowiedni serwis auta. Skutkiem tego było brak 4go biegu po niespełna roku jazdy. Wujek pojechał do warsztatu gdzie po wyjęciu i sprawdzeniu skrzyni, mechanik powiedział, ze wymieni tylko ten 4 bieg, bo cała reszta jest w dobrym stanie i nie ma sensu wywalać grubych tysięcy na kompletny remont. Za całość z wymianą biegu, oleju (2x) oraz filtra + robocizna zapłacił ok. 2000zł. Autem jeździ po dziś dzień bez problemu (tj. 3 lata chyba <hmm> )

Większość tu ma pretensje to zakładów od regeneracji skrzyń o partactwo, oszustwa oraz bajońskie sumy za naprawę...zamiast mieć pretensję do samego siebie, że kupiłem padło bo bardzo chciałem mieć 8semke, ale nie chciałem wydawać worka pieniędzy na zadbany egzemplarz, który się ceni...Więc kupiłem po taniości, ciesząc się ze jeszcze zbiłem z ceny, by później pisać, że to skarbonka bez dna z nieopłacalnymi naprawami, więc :

a. dojadę do końca i sprzedam trupa, niech się inny martwi (i kolejna opinia ze automat fee ;) )
b. zrobie ulepa w postaci swapa

bo mnie nie stać na naprawy lub szkoda mi tyle pieniędzy wydawać... ale za to wywale ze 2 tysie na air raida, lub ze 3 na 20" czy też z 1,5k heble od D3 <faktycznie> łee kto by tam liczył takie drobne <fujarka>

Nie mam pojęcia kiedy mi padnie skrzynia <bezradny> bo już od lekko 7 lat jeździ z tego co wiem, a może nawet dłużej...ale jak już przyjdzie jej kres to na stół, bebechy na zewnątrz i wymieniam co potrzeba...i zapewne w jednym z dwóch zakładów, u których kilka 8semek po regeneracji jeździ po dziś dzień z przebiegami już 50kkm jak nie więcej....
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1806
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-10-05, 16:54   

dice111 napisał/a:
Z tymi gwarancjami wiadomo jak jest, dlaczego dają na pół roku.

u mnie w obu przypadkach jest rok gwarancji bez limitu km :) podstawa do jej utrzymania jest wymiana oleju po naprawie bodajze po 1lub 2k km juz nie pamietam , tam gdzie robilem A8 olej i filtr moglem miec swoj i za taka wymiane juz nie placilem
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2017-10-05, 18:10   

Heheh zmiazdzyles dla mnie system :)

Powiem Ci jedno - ja jestem wręcz miłośnikiem swapów. Co więcej nic nie napawa mnie wieksza radoscia niż zrobienie swapa metodą "na fabrykę".

Zobaczymy się na kolejnym zlocie wsiądziesz i przejedziesz się moim swapem. Potem podyskutujemy o tym jaki to straszny ulep :)

Automat to dla mnie jest dobry na swap do wołgi (razem z takim 4,2) albo do warszawy, wtedy kumam - będzie lans pełnym ryjem :D


CINEK napisał/a:

a. dojadę do końca i sprzedam trupa, niech się inny martwi (i kolejna opinia ze automat fee ;) )
b. zrobie ulepa w postaci swapa

bo mnie nie stać na naprawy lub szkoda mi tyle pieniędzy wydawać... ale za to wywale ze 2 tysie na air raida, lub ze 3 na 20" czy też z 1,5k heble od D3 <faktycznie> łee kto by tam liczył takie drobne <fujarka>

_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
Lechu 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 666
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2017-10-05, 18:28   

dice111 napisał/a:
Może dlatego dla mnie ideałem byłoby D2 z 2.7bT


I moim zdaniem tego silnika tam brakuje ;)
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2017-10-05, 18:33   

dice111 napisał/a:
Ale o czym w ogóle mowa ? Jaka płynność ? Jakie dwa biegi ? Po co ?
Skrzynie ZF typu 5HP... czy też 6HP zrzucają przy wciśnięciu KickDown-a od razu dwa biegi w dół nie po kolei. Dla przykładu: jadę sobie 100km/h na 5 biegu (jak wiadomo nie ma w D2 6HP), dochodzi sytuacja że trzeba wyprzedzić więc delikatnym ruchem nadgarstka przesuwam lewarek na tryb S, w tym momencie skrzynia zrzuca już na 4 ...wciskam Kicka zwinnym ruchem kostki i skrzynka leci na 2 bieg pomijając 3, zajmuję to milisekundy (poczytaj SSP) i zapitalam do przodu.

Podsumowując, by płynnie wyprzedzić potrzeba:
1. przesunąć dłoń kilka centymetrów do tyłu
2. wyprostować nogę
3. jesteśmy z przodu <chura>
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2017-10-05, 19:07   

VAGowner napisał/a:
krzychu22.p1i napisał/a:
Poza elsa jest jeszcze jedna dokładniejsza serwisówa.

Bardzo nie lubię jak ktoś mi próbuje wciskać rzeczy które nie zrobiłem lub zrobiłem, a nie są zgodne z prawdą. Stałeś za moimi plecami i zaglądałeś co czytam lub z czego czerpałem informacje?
Akurat w tym przypadku nie korzystałem z ELSy, tylko z tzw. manauli serwisowych, dla przykładu dwa:
- workshop manual Automatic gearbox 01V, front-wheel drive and four-wheel drive
- service manual 6-speed manual gearbox 01E front-wheel drive CYB, FRM, EKN
Czy ilości materiałów eksploatacyjnych podane w tych wydawnictwach są nieprawdziwe lub czynności serwisowe są inne?

Masz niepełne serwisówki ;) Ot tyle powiem po krótce. Ale wszystkie prowadzą do jednego, różniąc się tylo dodatkowymi, ciekawymi informacjami.

Uczepiłeś się ilości oleju w obu skrzyniach - licho wie po kiego skoro skrzynia automatyczna jest oparta na hydraulice i nie trzeba być geniuszem mechaniki. Dlaczego nie porównujesz ilości oleju silnikowego? Przecież każda kolejna 1l więcej to wydatek przy kolejnych wymianach.

Wymień olej za 500 w asb po 60-100tkm a wymień przypalone sprzęgło po 10tys. Co jest tańsze w rozrachunku? Będziemy popadać w skrajności, nie chodzi tu aby stać z widłąmi i kłuć się nawzajem kto jest mądrzejszy i ma większą rację..

Ja już więcej nie mam do dodania. Miałem chwilę słabości na manuala ale wyleczyłem się :) Tylko automat jak dla mnie, eskę w manualu się zakupi jako perełkę do garażu ;)
_________________
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2017-10-05, 19:10   

Bugalon napisał/a:

Powiem Ci jedno - ja jestem wręcz miłośnikiem swapów. Co więcej nic nie napawa mnie wieksza radoscia niż zrobienie swapa metodą "na fabrykę".


Wojtek, swap "na fabryke" to nie lepienie taniej w eksploatacji 8semki <hihi>

Pozwót, że Cie zacytuje:

Bugalon napisał/a:
Kupilem cale s8 przedliftowe z manualem z budą do pocięcia (jezdzaca i to jak !!). Bude pociąłem, całą resztę poukladalem u siebie w warsztacie na półkach. Motor na stojaku, remont już się kończy (kompletny z pierścieniami, panewkami, uszczelkami przedniej i tylnej pokrywy bloku itd.). Skrzynia czeka na otwarcie i pełny przegląd z wymianą otrybienia 6 biegu (co by był nieco krótszy od piątki w ABZcie a nie krótki jak abztowa trójka). Dyfer otworzony, napięty na nowo i uszczelniony. Jak przygotuje na nowo wózki, belki i wahacze to zrobie caly przerzut :)


Ten jak to fajnie nazwales "swap na fabryke" robisz od podstaw na ori czesciach lub tez dorabainych na wymiar/zamowienie, dobrych jakosciowo, nie szczedzac czasu ani pieniedzy aby cieszyc sie autem "jak z fabryki. To sie chwali oraz ceni <brawo> <okok>

Mowiąc ulep, mam na mysli 8semke rzezbiona z powodow finansowych, ciazących ludziom, ktorych droga eksploatacja przerasta i nie chcac sie pozbywac tego auta tworzą dziwne swapy, byle bylo taniej...

To jest kilkunastoletnia landara z poteznym silnikiem V8 (jak na tamte czasy ), ktora nigdy nie bedzie tania w eksploatacji...

Najlepiej podsumowal to Maciek

preston81 napisał/a:
nie uzasadnione jest natomiast to ze psuje sie automat i wrzuca sie manuala .... zepsuje ci sie silnik i co wrzucisz 1,9 tdi ? w takim razie a8 nie jest autem dla was bo staje sie jednorazowką ktorej zdatnosc okresla zywot asb


Bugalon napisał/a:
Zobaczymy się na kolejnym zlocie wsiądziesz i przejedziesz się moim swapem. Potem podyskutujemy o tym jaki to straszny ulep


Jasne, pewnie ze sie przejade Twoim "fabrycznie nowym autem" i na pewno przez mysl mi nie przejdzie nazwac tego ulepem, wiedzac ile pieniedzy i pasji włożyles w to auto, podobnie z reszta jak w Twoija obecną, ktorą byles w zeszlym roku na zlocie. ;)

Przy okazji miales mi cyknac fotke tego filtra FF jak to masz tam upchane pod maska ;) <prosze>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2017-10-05, 19:28   

A wszystko rozbija się o:





_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.