Autor |
Wiadomość |
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2018-05-05, 00:15
|
|
|
Żadne 17 nie wejdą na tył przy modyfikacji 330 + oryginalny zacisk. Ja rozważalem zmianę zimówek z 18 na 17 lub 19. Temat sam się rozwiązał |
|
|
|
|
|
|
|
PanMariusz
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 25 Lis 2017 Posty: 39 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-05-08, 06:45
|
|
|
Przejrzałem temat i jak to jest z tarczami 310mm? Pytanie dotyczy d2 FL. Tarcza s4b6 plus prosty adapter do jarzma czy nie ma tak łatwo? Czy jakaś inna tarcza około 310 mm w niezłej cenie pasuje w opcji : większa tarcza+zacisk i jarzmo d2+adapter do odsunięcia jarzma po obwodzie?
Ewentualnie czy podchodzi pod jarzmo d2 jakiś zacisk od innego modelu w którym nie występuje (lub występuje rzadziej) problem z zapiekającym się ręcznym? |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2018-05-08, 08:21
|
|
|
PanMariusz napisał/a: | Czy jakaś inna tarcza około 310 mm w niezłej cenie pasuje w opcji : większa tarcza+zacisk i jarzmo d2+adapter do odsunięcia jarzma po obwodzie? |
co znaczy w niezłej cenie?
U mnie cały swap, składający się z elementow podany na stronie 8 wyszedł mnie 800zł na oryginalnych zaciskach z D2. Do tego linke od longa to powiedzmy ok. 900zł.
To jest ta tańsza opcja, o której pisach wcześniej chyba Krzychu.
Cytat: | zacisk od innego modelu w którym nie występuje (lub występuje rzadziej) problem z zapiekającym się ręcznym? |
raz dobrze zregenerowany zacisk, nie jakaś używka, nie powinien się zapiekać, jeśli ręczny używany jest regularnie |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
PanMariusz
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 25 Lis 2017 Posty: 39 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-05-08, 10:17
|
|
|
CINEK napisał/a: | PanMariusz napisał/a: | Czy jakaś inna tarcza około 310 mm w niezłej cenie pasuje w opcji : większa tarcza+zacisk i jarzmo d2+adapter do odsunięcia jarzma po obwodzie? |
co znaczy w niezłej cenie?
|
Chodzi mi o cenę tarcz porównywalną do tarcz 269 do d2, czyli powiedzmy do 15 procent drożej. Przy wymianie będę pewnie celował w coś pokroju textara, zwykła gładka tarcza.
Wolałbym tez 310, ponieważ w planach mam 360 na przód, ale jeszcze sezon przelatam na seryjnym setupie i myślę, że na 330 w sytuacji awaryjnej samochód mógłby stracić stateczność i zacząć wyprzedzać tyłkiem przód. |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2018-05-08, 10:43
|
|
|
Przy tych cenach 310 moim zdaniem jest bez sensu. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2018-05-08, 11:01
|
|
|
PanMariusz napisał/a: | na 330 w sytuacji awaryjnej samochód mógłby stracić stateczność i zacząć wyprzedzać tyłkiem przód. |
Ja i nie tylko, mam 360 / 330 i jest to dla mnie idealna proporcja siły hamowania. Nic tyłem nie rzuca, ucieka.
za tarcze 330 TRW płaciłem 330zł. Klocki TRW nieco ponad 100zł. |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Maroo
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 d2
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 04 Lip 2016 Posty: 23 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2018-05-08, 12:41
|
|
|
Panowie a ma ktoś zamontowane tarcze z phaetona 335 z tyłu do przedlifta?W jakiej kombinacji?Zacisk ori plus adapter czy zacisk phaeton z innym jarzmem? |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2018-05-08, 13:12
|
|
|
Maroo napisał/a: | Panowie a ma ktoś zamontowane tarcze z phaetona 335 z tyłu do przedlifta?W jakiej kombinacji?Zacisk ori plus adapter czy zacisk phaeton z innym jarzmem? |
Ma "ktoś" bo montowałem takie cuda nawet w kilku przed-liftach.
Krótko mówiąc - nic nie jest ori
Zaciski Phaeton, adaptery, tarcze 335x22mm, osłony pod większe tarcze, linki ręcznego custom na zamówienie.
Dla zachowania równowagi przód robiony był na S8D3 czyli tarcze 385x36mm. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2018-05-08, 14:20
|
|
|
Dlatego zrezygnowałem z d3 335mm. Za dużo robi sie tutaj tego kopii a szkoda bo to był jeden z pierwszych sprawnych ukończonych projektów za grosze. Teraz mam grubiej, ale szkoda klawiatury aby inżyniering wtórny się uaktywnił :p |
_________________
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-05-08, 15:01
|
|
|
krzychu22.p1i napisał/a: | Dlatego zrezygnowałem z d3 335mm. Za dużo robi sie tutaj tego kopii a szkoda bo to był jeden z pierwszych sprawnych ukończonych projektów za grosze. Teraz mam grubiej, ale szkoda klawiatury aby inżyniering wtórny się uaktywnił :p |
dobre jest dobre dopóki mam tylko ja? |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2018-05-08, 15:51
|
|
|
No dokładnie, nie czaje podejścia. Jeszcze jakby na tym zarabiał... Równię dobrze mogę wpieprzyć do siebie ceramikę z Q7 V12 420/370, tylko po co ?
PS - pierwsi z tego typu swapami i tak byli Rosjanie, tak więc .. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
PanMariusz
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 25 Lis 2017 Posty: 39 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-05-08, 17:53
|
|
|
CINEK napisał/a: | PanMariusz napisał/a: | na 330 w sytuacji awaryjnej samochód mógłby stracić stateczność i zacząć wyprzedzać tyłkiem przód. |
Ja i nie tylko, mam 360 / 330 i jest to dla mnie idealna proporcja siły hamowania. Nic tyłem nie rzuca, ucieka.
za tarcze 330 TRW płaciłem 330zł. Klocki TRW nieco ponad 100zł. |
Jasne, rozumiem to, że 360/330 to proporcja , która zdaje egzamin. Z tym, że ja pewnie przejeżdżę minimum pół roku na setupie 323 przód z większym tyłem. Druga sprawa, że na zimę dopiero co zmieniłem z 16 cali na 17 na paraboli 17x8J- nie znalazłem nigdzie konkretnej odpowiedzi czy w te felgi wszedłby setup 330.
Tak więc szukam odpowiedzi dla mnie i dla innych szukających osób- czy ktoś wkładał tarcze około 310 mm, które współpracują z seryjnym zaciskiem i jarzmem z d2 FL przy zastosowaniu prostego adaptera? |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2018-05-08, 17:59
|
|
|
PanMariusz napisał/a: | Tak więc szukam odpowiedzi dla mnie i dla innych szukających osób- czy ktoś wkładał tarcze około 310 mm, które współpracują z seryjnym zaciskiem i jarzmem z d2 FL przy zastosowaniu prostego adaptera? |
Z tego co pamiętam 310 wkładał Kosmy: https://www.a8team.pl/profiles/7963.htm |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
PanMariusz
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 25 Lis 2017 Posty: 39 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-05-08, 18:53
|
|
|
dice111 napisał/a: | PanMariusz napisał/a: | Tak więc szukam odpowiedzi dla mnie i dla innych szukających osób- czy ktoś wkładał tarcze około 310 mm, które współpracują z seryjnym zaciskiem i jarzmem z d2 FL przy zastosowaniu prostego adaptera? |
Z tego co pamiętam 310 wkładał Kosmy: https://www.a8team.pl/profiles/7963.htm |
pepi chyba też ma u siebie 310 z tego co wyczytałem.
Widzę, że z d3 wymiary poza wysokością się pokrywają, jest 3,9 mm niższa, a nie jak w przypadku 330 z s5/q5 o 10mm, tak więc trzeba użyć adaptera, który nie jest tylko płaskim kawałkiem blachy, do którego przykręcamy jarzmo, ale jest dodatkowo sfrezowany o około 6mm, aby dać offset na zewnątrz? Czy są prostsze sposoby? |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2018-05-08, 19:44
|
|
|
maciu napisał/a: | krzychu22.p1i napisał/a:
Dlatego zrezygnowałem z d3 335mm. Za dużo robi sie tutaj tego kopii a szkoda bo to był jeden z pierwszych sprawnych ukończonych projektów za grosze. Teraz mam grubiej, ale szkoda klawiatury aby inżyniering wtórny się uaktywnił :p
dobre jest dobre dopóki mam tylko ja? |
Większą częścią powodu było to, że przód poszedł na lato większy więc tył siłą rzeczy po przeliczeniach.. A reszta to przez takich krzykaczy:
dice111 napisał/a: | Równię dobrze mogę wpieprzyć do siebie ceramikę z Q7 V12 420/370, tylko po co ? |
Wsadź sobie ta ceramikę - serio i potestuj. Dla mnie to przerost, a zwłaszcza dlatego, że mam wyniki drogi hamowania na 3 rozmiarach opon 20" No ale jeśli po nurburingu lub w kielcach walisz test 50h z postojem tylko na tankowanie to ceramika jest twoim wybawieniem. Od siebie dorzucę, że cenę ceramiki masz nową skrzynkę z aso, co jest o wiele lepszym wyjściem.
Z zawsze do tematu hamulców podchodziłem z tej strony aby było tanio, bez komplikacji i z dostępem do części za grosze a nie krocie Gdzie to na przód była dziwna bariera na 6t i 385mm 5-8tys to ja zrobiłem za 1600zł (po rekalkulacji) i było bee (nawet wypisałem obszerny post co trzeba, jakie kierownice, osłony, adaptery, przewody i w uj innych dupereli łącznie z wagą poszczególnych części i waga kpl zwrotnicy z tarczą). Wystarczyło kupić zacisk, adapter z biodra wyciąć ale i tak było źle bo, no właśnie sam nie wiem 18" nie wejdzie - wejdzie ale..
Mało tego, tak mam przygotowany adapter, że mogę tam wsadzić jak obecnie 400mm bez komplikacji. Tak jakby się wymieniało koła na zimowe więc mam zestaw hebli zima 385mm, lato 400mm. Oczywiście 400mm zdobyłem nowe w cenie 385mm więc mój zysk xD Wszystko mi zostało w 20".
dice111 napisał/a: | PS - pierwsi z tego typu swapami i tak byli Rosjanie, tak więc .. |
No włożyli 310 z osranym paskiem wewnątrz, ale za to wiązkę do czujników zużycia klocków dołożyli
Więcej w tej materii się nie wypowiem bo szkoda mi paznokcia, który powoli odrasta
PanMariusz napisał/a: | Jasne, rozumiem to, że 360/330 to proporcja , która zdaje egzamin. |
Kalkulacyjnie to z tych średnic tłoczków to 360/300-310
PanMariusz napisał/a: | Tak więc szukam odpowiedzi dla mnie i dla innych szukających osób- czy ktoś wkładał tarcze około 310 mm, które współpracują z seryjnym zaciskiem i jarzmem z d2 FL przy zastosowaniu prostego adaptera? |
Były tu takie rzeczy, 300mm z s4 jest najtańszym wyjściem i nie zostanie pasek bo klocek jest na całej powierzchni. Tylko pamiętaj aby adapter był grubości 10-12mm (różnica odsadzenia tarcz) a otwory przesunięte z 16-17mm. 310mm zostawi pasek bliżej osi. 300 i 310 wymaga adaptera z płaskownika i tyle. Są jeszcze tarcze 312mm z rs4 ale tutaj ich cena jest spora jak i same jarzma po 650zł/szt kosztowały jak je kupowałem z 3 lata wstecz.. Nie ma zamienników, dostępność używek, lipa. |
_________________
|
|
|
|
|
|