Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 ALL ] Lepsze hamulce na tył  
Autor Wiadomość
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 39
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-05-05, 00:15   

Żadne 17 nie wejdą na tył przy modyfikacji 330 + oryginalny zacisk. Ja rozważalem zmianę zimówek z 18 na 17 lub 19. Temat sam się rozwiązał :)
 
 
PanMariusz 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 39
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-08, 06:45   

Przejrzałem temat i jak to jest z tarczami 310mm? Pytanie dotyczy d2 FL. Tarcza s4b6 plus prosty adapter do jarzma czy nie ma tak łatwo? Czy jakaś inna tarcza około 310 mm w niezłej cenie pasuje w opcji : większa tarcza+zacisk i jarzmo d2+adapter do odsunięcia jarzma po obwodzie?

Ewentualnie czy podchodzi pod jarzmo d2 jakiś zacisk od innego modelu w którym nie występuje (lub występuje rzadziej) problem z zapiekającym się ręcznym?
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2018-05-08, 08:21   

PanMariusz napisał/a:
Czy jakaś inna tarcza około 310 mm w niezłej cenie pasuje w opcji : większa tarcza+zacisk i jarzmo d2+adapter do odsunięcia jarzma po obwodzie?


co znaczy w niezłej cenie? <hmm>

U mnie cały swap, składający się z elementow podany na stronie 8 wyszedł mnie 800zł na oryginalnych zaciskach z D2. Do tego linke od longa to powiedzmy ok. 900zł.

To jest ta tańsza opcja, o której pisach wcześniej chyba Krzychu.

Cytat:
zacisk od innego modelu w którym nie występuje (lub występuje rzadziej) problem z zapiekającym się ręcznym?


raz dobrze zregenerowany zacisk, nie jakaś używka, nie powinien się zapiekać, jeśli ręczny używany jest regularnie
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
PanMariusz 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 39
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-08, 10:17   

CINEK napisał/a:
PanMariusz napisał/a:
Czy jakaś inna tarcza około 310 mm w niezłej cenie pasuje w opcji : większa tarcza+zacisk i jarzmo d2+adapter do odsunięcia jarzma po obwodzie?


co znaczy w niezłej cenie? <hmm>


Chodzi mi o cenę tarcz porównywalną do tarcz 269 do d2, czyli powiedzmy do 15 procent drożej. Przy wymianie będę pewnie celował w coś pokroju textara, zwykła gładka tarcza.

Wolałbym tez 310, ponieważ w planach mam 360 na przód, ale jeszcze sezon przelatam na seryjnym setupie i myślę, że na 330 w sytuacji awaryjnej samochód mógłby stracić stateczność i zacząć wyprzedzać tyłkiem przód.
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Skąd: Těšin
Wysłany: 2018-05-08, 10:43   

Przy tych cenach 310 moim zdaniem jest bez sensu.
_________________
Black Cars Matters
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2018-05-08, 11:01   

PanMariusz napisał/a:
na 330 w sytuacji awaryjnej samochód mógłby stracić stateczność i zacząć wyprzedzać tyłkiem przód.


Ja i nie tylko, mam 360 / 330 i jest to dla mnie idealna proporcja siły hamowania. Nic tyłem nie rzuca, ucieka.

za tarcze 330 TRW płaciłem 330zł. Klocki TRW nieco ponad 100zł.
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Maroo 
Użytkownik


Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 d2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 04 Lip 2016
Posty: 23
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-05-08, 12:41   

Panowie a ma ktoś zamontowane tarcze z phaetona 335 z tyłu do przedlifta?W jakiej kombinacji?Zacisk ori plus adapter czy zacisk phaeton z innym jarzmem?
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2018-05-08, 13:12   

Maroo napisał/a:
Panowie a ma ktoś zamontowane tarcze z phaetona 335 z tyłu do przedlifta?W jakiej kombinacji?Zacisk ori plus adapter czy zacisk phaeton z innym jarzmem?

Ma "ktoś" bo montowałem takie cuda nawet w kilku przed-liftach.

Krótko mówiąc - nic nie jest ori ;)
Zaciski Phaeton, adaptery, tarcze 335x22mm, osłony pod większe tarcze, linki ręcznego custom na zamówienie.

Dla zachowania równowagi przód robiony był na S8D3 czyli tarcze 385x36mm.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2018-05-08, 14:20   

Dlatego zrezygnowałem z d3 335mm. Za dużo robi sie tutaj tego kopii a szkoda bo to był jeden z pierwszych sprawnych ukończonych projektów za grosze. Teraz mam grubiej, ale szkoda klawiatury aby inżyniering wtórny się uaktywnił :p
_________________
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2900
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-08, 15:01   

krzychu22.p1i napisał/a:
Dlatego zrezygnowałem z d3 335mm. Za dużo robi sie tutaj tego kopii a szkoda bo to był jeden z pierwszych sprawnych ukończonych projektów za grosze. Teraz mam grubiej, ale szkoda klawiatury aby inżyniering wtórny się uaktywnił :p


dobre jest dobre dopóki mam tylko ja?
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Skąd: Těšin
Wysłany: 2018-05-08, 15:51   

No dokładnie, nie czaje podejścia. Jeszcze jakby na tym zarabiał... Równię dobrze mogę wpieprzyć do siebie ceramikę z Q7 V12 420/370, tylko po co ?

PS - pierwsi z tego typu swapami i tak byli Rosjanie, tak więc .. :]
_________________
Black Cars Matters
 
 
PanMariusz 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 39
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-08, 17:53   

CINEK napisał/a:
PanMariusz napisał/a:
na 330 w sytuacji awaryjnej samochód mógłby stracić stateczność i zacząć wyprzedzać tyłkiem przód.


Ja i nie tylko, mam 360 / 330 i jest to dla mnie idealna proporcja siły hamowania. Nic tyłem nie rzuca, ucieka.

za tarcze 330 TRW płaciłem 330zł. Klocki TRW nieco ponad 100zł.


Jasne, rozumiem to, że 360/330 to proporcja , która zdaje egzamin. Z tym, że ja pewnie przejeżdżę minimum pół roku na setupie 323 przód z większym tyłem. Druga sprawa, że na zimę dopiero co zmieniłem z 16 cali na 17 na paraboli 17x8J- nie znalazłem nigdzie konkretnej odpowiedzi czy w te felgi wszedłby setup 330.

Tak więc szukam odpowiedzi dla mnie i dla innych szukających osób- czy ktoś wkładał tarcze około 310 mm, które współpracują z seryjnym zaciskiem i jarzmem z d2 FL przy zastosowaniu prostego adaptera?
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Skąd: Těšin
Wysłany: 2018-05-08, 17:59   

PanMariusz napisał/a:
Tak więc szukam odpowiedzi dla mnie i dla innych szukających osób- czy ktoś wkładał tarcze około 310 mm, które współpracują z seryjnym zaciskiem i jarzmem z d2 FL przy zastosowaniu prostego adaptera?

Z tego co pamiętam 310 wkładał Kosmy: https://www.a8team.pl/profiles/7963.htm
_________________
Black Cars Matters
 
 
PanMariusz 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 39
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-08, 18:53   

dice111 napisał/a:
PanMariusz napisał/a:
Tak więc szukam odpowiedzi dla mnie i dla innych szukających osób- czy ktoś wkładał tarcze około 310 mm, które współpracują z seryjnym zaciskiem i jarzmem z d2 FL przy zastosowaniu prostego adaptera?

Z tego co pamiętam 310 wkładał Kosmy: https://www.a8team.pl/profiles/7963.htm


pepi chyba też ma u siebie 310 z tego co wyczytałem.
Widzę, że z d3 wymiary poza wysokością się pokrywają, jest 3,9 mm niższa, a nie jak w przypadku 330 z s5/q5 o 10mm, tak więc trzeba użyć adaptera, który nie jest tylko płaskim kawałkiem blachy, do którego przykręcamy jarzmo, ale jest dodatkowo sfrezowany o około 6mm, aby dać offset na zewnątrz? Czy są prostsze sposoby?
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2018-05-08, 19:44   

maciu napisał/a:
krzychu22.p1i napisał/a:
Dlatego zrezygnowałem z d3 335mm. Za dużo robi sie tutaj tego kopii a szkoda bo to był jeden z pierwszych sprawnych ukończonych projektów za grosze. Teraz mam grubiej, ale szkoda klawiatury aby inżyniering wtórny się uaktywnił :p

dobre jest dobre dopóki mam tylko ja?

Większą częścią powodu było to, że przód poszedł na lato większy więc tył siłą rzeczy po przeliczeniach.. A reszta to przez takich krzykaczy:
dice111 napisał/a:
Równię dobrze mogę wpieprzyć do siebie ceramikę z Q7 V12 420/370, tylko po co ?

Wsadź sobie ta ceramikę - serio i potestuj. Dla mnie to przerost, a zwłaszcza dlatego, że mam wyniki drogi hamowania na 3 rozmiarach opon 20" No ale jeśli po nurburingu lub w kielcach walisz test 50h z postojem tylko na tankowanie to ceramika jest twoim wybawieniem. Od siebie dorzucę, że cenę ceramiki masz nową skrzynkę z aso, co jest o wiele lepszym wyjściem.

Z zawsze do tematu hamulców podchodziłem z tej strony aby było tanio, bez komplikacji i z dostępem do części za grosze a nie krocie :) Gdzie to na przód była dziwna bariera na 6t i 385mm 5-8tys to ja zrobiłem za 1600zł (po rekalkulacji) i było bee (nawet wypisałem obszerny post co trzeba, jakie kierownice, osłony, adaptery, przewody i w uj innych dupereli łącznie z wagą poszczególnych części i waga kpl zwrotnicy z tarczą). Wystarczyło kupić zacisk, adapter z biodra wyciąć ale i tak było źle bo, no właśnie sam nie wiem 18" nie wejdzie - wejdzie ale.. :)

Mało tego, tak mam przygotowany adapter, że mogę tam wsadzić jak obecnie 400mm bez komplikacji. Tak jakby się wymieniało koła na zimowe więc mam zestaw hebli zima 385mm, lato 400mm. Oczywiście 400mm zdobyłem nowe w cenie 385mm więc mój zysk xD Wszystko mi zostało w 20".

dice111 napisał/a:
PS - pierwsi z tego typu swapami i tak byli Rosjanie, tak więc .. :]

No włożyli 310 z osranym paskiem wewnątrz, ale za to wiązkę do czujników zużycia klocków dołożyli ;)

Więcej w tej materii się nie wypowiem bo szkoda mi paznokcia, który powoli odrasta :)

PanMariusz napisał/a:
Jasne, rozumiem to, że 360/330 to proporcja , która zdaje egzamin.

Kalkulacyjnie to z tych średnic tłoczków to 360/300-310

PanMariusz napisał/a:
Tak więc szukam odpowiedzi dla mnie i dla innych szukających osób- czy ktoś wkładał tarcze około 310 mm, które współpracują z seryjnym zaciskiem i jarzmem z d2 FL przy zastosowaniu prostego adaptera?

Były tu takie rzeczy, 300mm z s4 jest najtańszym wyjściem i nie zostanie pasek bo klocek jest na całej powierzchni. Tylko pamiętaj aby adapter był grubości 10-12mm (różnica odsadzenia tarcz) a otwory przesunięte z 16-17mm. 310mm zostawi pasek bliżej osi. 300 i 310 wymaga adaptera z płaskownika i tyle. Są jeszcze tarcze 312mm z rs4 ale tutaj ich cena jest spora jak i same jarzma po 650zł/szt kosztowały jak je kupowałem z 3 lata wstecz.. Nie ma zamienników, dostępność używek, lipa.
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.