Autor |
Wiadomość |
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2018-05-08, 20:33
|
|
|
Zestaw wystarczający i budżetowy to 360/330. Paska na 310 na klockach PSA mieć nie będzie. A na 330 można pokusić się o customowe klocki, które również pokryją całą (co wyjdzie i tak taniej niż zaciski z VW z jarzmami). Pomysł z Q5, czy D4 również przyszedł ze wschodu, nikt się z tym nie krył, więc nie rozumiem jakiś tajemnic i dorabiania ideologii.
Ceramikę podałem tylko jak przykład nawiązując uszczypliwie do Twego poprzedniego postu.
Przy moim stylu jazdy nie ma to najmniejszego sensu (kto jeździł to wie, że takie hamulce "zimne" ustępują klasycznym).
Ja nic większego nie wsadzam bo chce pozostać przy R18 na zimę, które i tak mi ledwo wchodzą przy zaciskach z D4. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2018-05-08, 20:57
|
|
|
ja mam 310 mm
zaciski z patona tarcze też oprócz tarcz i zacisków i przewodów elastycznych nic nie zmieniałem .
mowa o tyle siada 17
Jarzma są mojej konstrukcji |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2018-05-08, 21:11
|
|
|
PanMariusz napisał/a: | ... tak więc trzeba użyć adaptera, który nie jest tylko płaskim kawałkiem blachy, do którego przykręcamy jarzmo, ale jest dodatkowo sfrezowany o około 6mm, aby dać offset na zewnątrz?? |
jest to prosty adapter bez żadnych frezów.
Możesz go nabyć u kolegi danishow tutaj --> https://www.a8team.pl/s-a...-mm-vt26000.htm i nie trzeba żadnych przeróbek.
Ale faktycznie seryjne 323 z przodu i 330 z tyłu to średni pomysł. Jeśli już to zacznij najpierw od przodu |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2018-05-08, 21:26
|
|
|
CINEK napisał/a: | Ale faktycznie seryjne 323 z przodu i 330 z tyłu to średni pomysł. Jeśli już to zacznij najpierw od przodu |
Jeździłem tak ze 2 miesiące, nie ma tragedii, wręcz przy codziennej, normalnej jeździe nic nie poczuje.
Adaptery można zrobić samemu i bez urazy dla Daniela, ale 30x taniej |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2018-05-08, 21:50
|
|
|
CINEK napisał/a: | PanMariusz napisał/a: | ... tak więc trzeba użyć adaptera, który nie jest tylko płaskim kawałkiem blachy, do którego przykręcamy jarzmo, ale jest dodatkowo sfrezowany o około 6mm, aby dać offset na zewnątrz?? |
jest to prosty adapter bez żadnych frezów.
|
Tylko kolega pyta o tarcze 310mm z Pytonga/D3, które mają wysokość 42mm a nie 36mm jak tarcze 330mm z Q5, więc adapter nie będzie płaskim kawałkiem blachy. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2018-05-08, 21:59
|
|
|
dice111 napisał/a: | Adaptery można zrobić samemu i bez urazy dla Daniela, ale 30x taniej |
może i tak, ale ja pytając się po firmach specjalizujących sie w obróbce metalu, nie znalazłem taniej niż 300zł...
Cytat: | ...bo to wie Pan..projekt trzeba zrobić, albo matryce, albo w detalu sie mało co opłaca na jeden komplet, bo niepotrzebne przezbrojenia itp... |
Szczerze...wole mieć dystanse z atestem, bo w DE taki jest wymagany aby przejść TÜV, niżeli dawać jakim "kowalom" i sie zastanawiać czy coś nie pęknie
gtfan napisał/a: | Tylko kolega pyta o tarcze 310mm z Pytonga, które mają wysokość 42mm a nie 36mm jak tarcze 330mm z Q5, więc adapter nie będzie płaskim kawałkiem blachy. |
Więc tym bardziej szedł bym w 330 z adapterem płaskim na ori zacisku... szybko, sprawnie i konkretnie |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2018-05-08, 22:09
|
|
|
dice111 napisał/a: | Adaptery można zrobić samemu i bez urazy dla Daniela, ale 30x taniej | Zgadza się, masz rację. Żebym auta używał tylko na prywatnym terenie nie jeżdżąc po drogach to też bym z łokcia se adapterki "czasnął". Niestety by zachować prawo do poruszania się po publicznych drogach trzeba było wybrać droższą opcję.
Jak już CINEK pisał, to najprostszy i najtańszy sposób na super hebel z tyłu i polecam ...lecz na pewno nikogo nie zmuszam |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
Pepek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Dołączył: 29 Maj 2016 Posty: 529 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2018-05-08, 22:22
|
|
|
dice111 napisał/a: | Adaptery można zrobić samemu i bez urazy dla Daniela, ale 30x taniej |
Jak się ma narzędzia Niemniej jedynymi nietypowymi są wiertło 8.8 i zestaw gwintowników M10x1.25. Wiadomo, że na CNC wyjdzie ładnie, ale kto to będzie oglądał? Od strony obsady łożyska ściągnąć kształt z jarzma, opierdzielić diaxem i elo. A co do samego materiału zwykły pręt płaski 60x10 o długości 25cm, bo atesty tu i tak nic nie wnoszą (zresztą z blach ThyssenKrupp'a tłucze atrapy tłumików całe pewne zagłębie i szału nie ma), bo kto coś takiego homologuje? Chyba że pan operator obrabiarki w DE wystawił papier i TUV to klepnął, no to spoko. |
_________________ Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2018-05-08, 22:24
|
|
|
CINEK napisał/a: | gtfan napisał/a: | Tylko kolega pyta o tarcze 310mm z Pytonga, które mają wysokość 42mm a nie 36mm jak tarcze 330mm z Q5, więc adapter nie będzie płaskim kawałkiem blachy. |
Więc tym bardziej szedł bym w 330 z adapterem płaskim na ori zacisku... szybko, sprawnie i konkretnie |
danishow napisał/a: | Jak już CINEK pisał, to najprostszy i najtańszy sposób na super hebel z tyłu i polecam ...lecz na pewno nikogo nie zmuszam |
Gdyby tylko nie wymóg felg min. 18" i linek ręcznego z longa, to faktycznie wybór super Tutaj takie pytanie poboczne, czy stalowy tylny zacisk z preFL nie będzie mniej odstawał niż alu z FL? Nie miałem obu w rękach, a po zdjęciach z netu wydaje się, że tak jest.
Sam też się zastanawiam na 310mm z tyłu, bo przód mam 347mm i większa tarcza mogłaby już balans zaburzyć zbyt mocno.. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2018-05-08, 23:01
|
|
|
gtfan napisał/a: | Gdyby tylko nie wymóg felg min. 18" i linek ręcznego z longa, to faktycznie wybór super |
a propos linek...to dziś na kanale patrzyłem i lewa nie koliduje z półosią, natomiast prawa na prostej powierzchni nie dotyka półosi, ale pancerz jest już lekko przytarty od kołysania budą ....
no ale nowa prawa linka od longa jest już w drodze ... dzięki dice111 |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2018-05-08, 23:18
|
|
|
michalwruszak napisał/a: | do przedlifta - wymagane jarzma z lifta do zacisku tył - bo tak były projektowane adaptery |
Ale które adaptery?... Kto projektował?...
Bo ja do przed-lifta mam adaptery pod jarzma + zaciski Phaetona i tarcze 335mm |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
Ostatnio zmieniony przez FOSS 2018-05-09, 09:26, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
Pepek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Dołączył: 29 Maj 2016 Posty: 529 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2018-05-09, 07:26
|
|
|
michalwruszak napisał/a: | do przedlifta - wymagane jarzma z lifta do zacisku tył - bo tak były projektowane adaptery |
Nie wiem jak jest wykonany ten adapter, ale przy płaskowniku odsuwającym grubym na 10mm na jarzmie jest minimalny zapas, który ewentualnie można zwiększyć zbierając po 1mm materiału z każdej strony gdzie tarcza ma styk z klockiem (sytuacja analogiczna gdy zmieniamy ciężko dostępne 269mm x 20mm na 269mm x 22mm). |
_________________ Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2018-05-09, 14:52
|
|
|
Ja mam jarzmo z prefl, zacisk z prefl i adapter Danielowy i mam to zmontowane u siebie w przedlifcie i działa.
Niestety nie jest to plug and play - trzeba nad jarzmem chwilkę z pilnikiem popracować (trzeba sciągnąć po 0,3 mm z płaszczyzny jarzma montowanej do adaptera zeby właściwy kąt montażu uzyskać bo będzie tarcza obcierać o jarzmo)
michalwruszak napisał/a: | do przedlifta - wymagane jarzma z lifta do zacisku tył - bo tak były projektowane adaptery |
[ Dodano: 2018-05-09, 15:56 ]
Nie wiem jak w polifcie,
W przedlifcie na eskowym zawieszeniu 1BE linki po postawieniu auta na kołach są wręcz owinięte wokół półosi czyli bez szans absolutnie na jakąkolwiek jazdę (jeżdżę teraz bez ręcznego ale linki juz mam - w weekend wymiana)
CINEK napisał/a: | gtfan napisał/a: | Gdyby tylko nie wymóg felg min. 18" i linek ręcznego z longa, to faktycznie wybór super |
a propos linek...to dziś na kanale patrzyłem i lewa nie koliduje z półosią, natomiast prawa na prostej powierzchni nie dotyka półosi, ale pancerz jest już lekko przytarty od kołysania budą ....
no ale nowa prawa linka od longa jest już w drodze ... dzięki dice111 |
|
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|