Autor |
Wiadomość |
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-02-13, 19:17
|
|
|
ale może być wiele przyczyn zachowania takiego
moje zdanie jest takie albo te chinole
albo zmieniamy motor |
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2014-02-13, 19:31
|
|
|
a używki ewntualnie albo wymiana samych ślizgów ? czy terkotanie powodują wyjechane ślizgi czy coś innego ? bo same ślizgi też można kupić |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-02-13, 19:50
|
|
|
preston81 napisał/a: | a używki ewntualnie albo wymiana samych ślizgów ? czy terkotanie powodują wyjechane ślizgi czy coś innego ? bo same ślizgi też można kupić |
Wielkim fachowcem nie jestem, ale wydaje mi się, że gdyby to były pęknięte ślizgi, to by grzechotało cały czas, a nie jak w naszym przypadku, przez sekundę na zimnym. Coś musi być nie tak z napinaczem. Po zdjęciu dekli powinno się wyjaśnić. Najlepiej gdyby to były ślizgi, wiadomo... |
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2014-02-13, 20:01
|
|
|
Najpierw pada napinacz, a skutkiem tego jest pęknięcie ślizgu, bo lancuch lata podczas rozruchu jak żyd po pustym sklepie |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2014-02-13, 20:05
|
|
|
u mnie dzis terkotalo z 10 sek po odpaleniu po czym z 15x odpalilem od tego razu i cisza wkurza mnie to ... |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-02-13, 20:21
|
|
|
10s to trochę sporo. A może u Ciebie wcale nie łańcuch, tylko poprostu zawory grają marsza na zimnym <niewiem> |
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2014-02-13, 20:34
|
|
|
wiesz 10 sek dziś a kilka dni temu jak odpaliłem to 1-2 sek i zazwyczaj tak sie dzieje a to dziś 10 sek miałem tak tez juz w sumie 3x z dzisiejszym dłuższe terkotanie a zazwyczaj po dluzszej przerwie 1-2 sek i cisza , nigdy podczas jazdy albo w ogole jest cisza ,, btw a zawory jak dzwonia to chyba dzwiek jest inny nie? btw co wtedy sie robi zeby to wyeliminowac? |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-02-13, 20:57
|
|
|
Fakt, łańcuch jest dość charakterystyczny. Pierwszy raz jak posłyszałem, nie wiedząc jeszcze, że to to, to od razu wniosek jakby jakiś luźny łańcuch przez chwilę po czymś szurnął (wówczas nie wiedziałem jeszcze, że tam wogule jakiś łańcuch jest ). Zawory to chyba bardziej pukają. Do uciszania zaworów to jest chyba jakiś specyfik, gdzieś tu na forum wyczytałem. Nie wiem, ale każdego mechanika gdy o to pytam(paru już ich było, włącznie z naszym Fossem) mówi- robić dopiero jak będzie się odzywać na ciepłym. |
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2014-02-13, 21:14
|
|
|
ale mowa tu o notorycznym pukaniu i pukaniu podczas jazdy zapewne ? bynajmniej moj mechanik mi tak powiedzial choc przynam szczerze ja bym to juz teraz wymienil ale brak chetnych na robote masakra co |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-02-13, 21:32
|
|
|
preston81 napisał/a: | ale mowa tu o notorycznym pukaniu i pukaniu podczas jazdy zapewne ? bynajmniej moj mechanik mi tak powiedzial choc przynam szczerze ja bym to juz teraz wymienil ale brak chetnych na robote masakra co |
Notorycznie to bardziej popychacz klika, ale mechanik ze mnie żaden więc nie chce namieszać Z tego, co chłopaki tu piszą to przy samym napinaczu chyba dużo roboty nie ma i aż tak skomplikowana nie jest. Wydaje mi się, że w tak dużym mieści jak Poznań bez problemu znajdziesz kogoś kompetentnego. Ja mimo wszystko na razie jeżdżę i słucham, a tym bardziej zauważyłem, że odzywa się to tylko gdy na zewnątrz są minusowe temp. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-02-13, 22:01
|
|
|
jakby to napisać motory nie są nowe
w napinaczach są zaworki zwrotne
użycie oleju nie odpowiedniego też nie pomaga .
Pompa oleju jak jest zimniej to dłużej pompuje i wtedy to się bardziej uwidacznia .
Obecnego motor jeszcze się nie odezwał
w moim przypadku .
pompy oleju też podobno się rozkręcają i gdzieś olej bokiem uchodzi
więc nie zawsze bywają napinacze
hydraulika też może się odzywać
u siebie przetestowałem co i jak |
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-02-13, 22:18
|
|
|
Ale to taki "łańcuchowy" dźwięk |
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2014-02-14, 00:00
|
|
|
mechanik wlasnie mowil ze jakis zaworek tam popuszcza lub nie i stad ten dzwiek |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-02-14, 07:47
|
|
|
bez urazy sprawdza się to tak
otwierasz maskę i najlepiej stetoskopem z przodu motoru z lewej strony i z tyłu z prawej się słucha
no chyba ze u kogoś tak napindala że nie trzeba <niewiem>
to wtedy wystarczy posłuchać |
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2014-02-14, 09:50
|
|
|
no wiesz napindala 1x na 50 odpalen czy bedzie cos slychac podczas normalnego rozruchu gdzie nic gołym uchem nie slychac? , u mnie mechanik stwierdzil prawą strone z tego co pamiętam |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
|