Autor |
Wiadomość |
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-02-14, 09:54
|
|
|
no ale w zimie
łatwiej przewidzieć |
|
|
|
|
|
|
|
macisz12
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Paź 2013 Posty: 185 Skąd: Łask
|
Wysłany: 2014-02-14, 17:01
|
|
|
Byłem i kupiłem. Oryginał. Dla tych co nie wierzą fotki
Jakby ktoś chciał to mogę załatwić z niewielkim narzutem, dostepne sa 3 klp i wiecej nie bedzie. Szczegóły na priv. |
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2014-02-14, 20:05
|
|
|
pepi a powiedz jak ciężka jest robota z wymiana nastawnika dodam ze mam lpg w aucie , dzis gadalem z mechanikiem mowil ze wuhta przy tym roboty ze trzeba rozrzad zwalac ... jakies uszczelki itp moglbys mi powiedziec co jest do zrobienia zeby to wymienic ? |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
|
|
|
macisz12
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Paź 2013 Posty: 185 Skąd: Łask
|
Wysłany: 2014-02-14, 20:56
|
|
|
Lpg w niczym nie przeszkadza, co najwyzej węże od gazu ale to nie problem.Rozrządu nie trzeba rozpinac. Uszczelke pod nastawnikiem warto wymienic ewentualnie pod pokrywa jak juz jest licha. |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-02-14, 21:25
|
|
|
chinol podobnie wygląda |
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2014-02-15, 19:48
|
|
|
czyli po kolei co trzeba zdemontowac do wymiany prawego a co do wymiany lewego nastawnika jesli mozecie mi napisac nie chce zeby ktos mi kit wciskał
uszczelki tez bym od razu wymienil jak co tylko jakie ?? |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-02-15, 21:18
|
|
|
jak byś chciał to odezwij się na pw to ci dam tel
bo pisać mi się nie chce
takiego poematu |
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2014-02-15, 21:46
|
|
|
ok, naczytalem sie troszke niby w tym nastawniku pada jakas sprezyna i nie dziala jak powinna padaja tez slizgi ale i taki objaw moga dac wybombane zaworki zwrotne oleju .... moze wystarczy je zmienic by uzyskac poprawe ale pod warunkiem ze slizgi sa ok ??
wymiana z A6
Wysłany: 2011-01-31, 14:19
Sebastian, nie masz racji. Przy zakładaniu napinacza należy tak ustawić łańcuch, aby odległość pomiędzy znakami wyniosła bodajże 16 oczek. Rysunek z elsy w załączniku. Jak tak się zrobi to nie ma bata - musi być dobrze.
A co do wymiany:
- zdjąć pokrywę zaworów
- zdjąc górną osłonę paska rozrządu
- odłączyć i odkręcić halla
- ustawić wałki na znaki, zwłaszcza wałek wydechowy
- odkręcić wałek ssący pamiętając o kolejności mocowań panewek (chociaż są ponumerowane); mały problem jest z mocowaniem od strony paska - tam jest długie coś na 4 śrubach uszczelnione za każdym razem silikonem. Nie można z tym silkonem przesadzić, ani dać go za mało. Rysunek w załączniku.
- odkręcić napinacz (4 śruby)
- ściągnąć napinacz kluczem specjalnym (VAG 3366)
- wyjąć uszczelki napinacza (ważne, bo przy demontażu samego napinacza można je zgubić lub zniszczyć)
- teraz najgorsze - trzeba tak wygimnastykować napinacz, aby dało się go wyjąć. Jeśli stary napinacz idzie do kosza, to można olać jego dolny ślizg, a to on jest przeszkodą w łatwym demontażu.
u nas podobnie?:) |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-02-15, 22:01
|
|
|
tak tylko przed można zaznaczyć łańcuch z kołami
to wtedy trafisz za pierwszym razem
z lewej strony nie jest tak łatwo |
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2014-02-15, 22:02
|
|
|
z lewej czyli od kierowcy czy od pasażera? |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2014-02-15, 22:19
|
|
|
a co powiesz o tych zaworkach zwrotnych oleju? co jesli nie trzymaja cisnienia?? a napinacze wizualnie sa ok ?? |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-02-16, 09:33
|
|
|
zawsze mówimy zgodnie z kierunkiem jazdy
miałeś napinacz w ręku co nie ?
więc tak nie wypracuje się tam gdzie pracuje tłok z korpusu ?
olej nie ucieknie z niego ?
bokiem
wtedy żaden zaworek nie pomoże
ktoś tu pisał o sprężynie ale ona tylko jest potrzebna wtedy jak oleju nie ma aby mechanicznie zabezpieczyć aby łańcuch nie zawinął się gdzieś
jest jeszcze taki kołeczek plastikowy który zabezpiecza nam aby za bardzo nie wcisło
a tak na prawdę to olej go napina
jak oleju nie ma z przyczyn wyżej wymienionych to jak może być dobrze |
|
|
|
|
macisz12
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Paź 2013 Posty: 185 Skąd: Łask
|
Wysłany: 2014-02-17, 15:34
|
|
|
Przez weekend udało mi się wymienic kpl nastawnikow. Potwierdzam jeszcz raz ze nabyłem oryginaly w sumie za śmieszną cenę patrzac na to co oferuje aso. Auto w końcu przestało grechotac. Jest jednak jedno ale, ci co planują wymieniać niech sie zastanowia też nad wymianą łańcuchów. U mnie niestety sa trochę wyciągnięte ponieważ dalej na lewej glowicy mam rozrząd na -10. Nastawnik działa, napina w dół i jak jest łańcuszek troche wyciagniety to wałek ssacy bedzie sie spóźnial co bedzie sie objawialo właśnie wartością ujemna w grupie 093. Kółka zębate na walkach wydechowych też juz nie mam idealnych, ale one chyba nie występują jako część zamienna. A kupować nowych walkow mi sie nie uśmiecha.
Przyjdzie mi jeszcze raz sie dobrać do nastawnikow ale juz niestety rozpinajac rozrząd bo drażni mnie ta odchylka na -10. |
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-02-17, 17:16
|
|
|
macisz12 napisał/a: |
Przyjdzie mi jeszcze raz sie dobrać do nastawnikow ale juz niestety rozpinajac rozrząd bo drażni mnie ta odchylka na -10. |
A to wina łancuszka? Może rozrząd źle ustawiony...a przed wymianą tyle samo miałeś? |
|
|
|
|
|