Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 FL ALL ] Nastawniki... Komu stukają przy rozruchu?  
Autor Wiadomość
macisz12 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Paź 2013
Posty: 185
Skąd: Łask
Wysłany: 2014-02-11, 20:35   

beyer28 napisał/a:
macisz12 napisał/a:

Czyżby od temperatury łańcuch się wyciagal czy faktycznie nastawnik puszcza jak sie olej rozgrzeje?

A to nie powinno być na odwrót, tzn. jak olej zimny, napinacz nie ma odpowiedniego ciśnienia i nie napina jak trzeba łańcucha, wtedy jest luźno. Na ciepło chyba powinien się naciągać. Dawaj znać jak te zamienniki sobie radzą, jestem bardzo ciekawy, bo kiedyś też mnie to czeka

No też mi sie wydawało ze powinno byc odwrotnie. To zdjecie co wkleilem to było na cieplym silniku. Generalnie to objaw mam taki ze na zimnym stuka przez sekunde i jest spokój do momentu kiedy motor sie zagrzeje. Wtedy przy dodawaniu gazu słyszę grechotanie łańcucha.
Zobaczymy jak bedzie na chinczyku. Sam jestem ciekawy. Jak dobrze pójdzie to jutro to ogarnę.
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-11, 21:08   

U mnie póki co raz na 10 odpaleń na sekundę się odezwie. Jak były mrozy to częściej, teraz cieplej to sporadycznie. Jak odezwie się na ciepłym to też trzeba będzie się za to zabrać.U Ciebie jeśli dzwoni przy dodawaniu gazu no to raczej wiadomo, że do wymiany. A samych łańcuchów nie wymieniasz? bo tak się zastanawiam, jeśli jest luźny w momencie gdy teoretycznie powinien być napięty, to może łańcuch się wyciągnął. Ale pewnie z łańcuchem to już więcej roboty będzie...
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4801
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-02-11, 22:08   

wałek trzeba podnosić i pasek zwalać
uszczelniacze zmieniać
ja w swym poprzednim przerabiałem to
ale nie wiem jak to było w moim przypadku bo auto koło 400 tys miało
pewnie :D
ale jak mierzyłem nowe ze starymi to prawie takie same
płaciłem 100 pln sztuka
 
 
k44761 
Moje A8



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 497
Skąd: Lubin
Wysłany: 2014-02-11, 22:14   

Paska rozrządu nie trzeba ruszać.
Robiłem w kilkunastu 4.2 i 3.7 i nigdy nie tykałem rozrządu ani wałka wydechowego przy wymianie. Nawet przodu nie trzeba rozbierać. Dla wprawnego osobnika z umiejętnościami - 30 minut roboty na stronę, w zalezności od ilości wypitych przy robocie browarów czas może się nieznacznie wydłużyć :)
_________________
Elektronika samochodowa.
 
 
macisz12 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Paź 2013
Posty: 185
Skąd: Łask
Wysłany: 2014-02-12, 06:38   

k44761 napisał/a:
Paska rozrządu nie trzeba ruszać.
Robiłem w kilkunastu 4.2 i 3.7 i nigdy nie tykałem rozrządu ani wałka wydechowego przy wymianie. Nawet przodu nie trzeba rozbierać. Dla wprawnego osobnika z umiejętnościami - 30 minut roboty na stronę, w zalezności od ilości wypitych przy robocie browarów czas może się nieznacznie wydłużyć :)

Ale koledze pepi chodziło o wymiane nastawnika z łańcuszkiem, a w takim przypadku trzeba raczej ruszyc wałek wydechowy.
Ja robiłem to pierwszy raz i nie powiem miałem problem z wyciagnieciem nastawnika na lewej glowicy, na prawej ponoć jest łatwiej, bez rozpinania rozrządu. Mi cała operacja zajęła 4h a browarów nie piłem :)
Myślę że drugie podejście będzie szybsze, ale to nie f1, ważne żeby dobrze robotę zrobić.
 
 
k44761 
Moje A8



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 497
Skąd: Lubin
Wysłany: 2014-02-12, 07:36   

Z lancuszkiem faktycznie trzeba walek wydechowy zwalać, a to juz poważniejsze przedsięwzięcie bo rozrząd trzeba rozpinać.
tylko po co wymieniac lancuszek?
_________________
Elektronika samochodowa.
 
 
macisz12 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Paź 2013
Posty: 185
Skąd: Łask
Wysłany: 2014-02-12, 09:12   

k44761 napisał/a:
Z lancuszkiem faktycznie trzeba walek wydechowy zwalać, a to juz poważniejsze przedsięwzięcie bo rozrząd trzeba rozpinać.
tylko po co wymieniac lancuszek?

No chyba tylko w sytuacji mechanicznego uszkodzenia.
 
 
k44761 
Moje A8



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 497
Skąd: Lubin
Wysłany: 2014-02-12, 09:17   

Wbrew panującej powszechnie opinii na tym forum lancuszki sie nie wyciągają, ja sprawdzalem w kilku sztukach które robilem, pytalem tez mechaników i wszyscy zgodnie twierdzą ze nie.
ale oczywiscie to tylko czesc mechaniczna i moze sie zepsuć, wiec lepiej najpierw zmierzyć.
_________________
Elektronika samochodowa.
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1806
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-02-13, 16:04   

powiedzcie mi ile mechanik powinien skasowac za wymianę nastawnika - za robocizne prosze podac mi uczciwą cene
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
macisz12 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Paź 2013
Posty: 185
Skąd: Łask
Wysłany: 2014-02-13, 16:23   

No i kupiłem ten wschodnio-azjatycki wynalazek, ale tak, gość przysłał mi nie na tą stronę co zamawiałem, porażka. No i się okazało że nie ma od ręki na drugą stronę, także nie ma jak wymienić. Wiec odsyłam. Co do jakości to tak patrząc na niego to mi też nie bardzo pasowało wyprofilowanie go do pokrywy wałków.
Szukałem dalej no i znalazłem dojście na ponoć oryginały po 1200zł. Jutro jestem umówiony z gościem, więc obczaję naocznie czy faktycznie to oryginał. Dam znać jutro co i jak.
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-13, 16:51   

Oryginał za 1200 to już zjadliwe i tyle to powinno w aso kosztować. Tragedia, że za takie gówno ponad 2tysie krzyczą. Panowie, a czy ten cały nastawnik to jest to, bo na allegro znalazłem :
http://allegro.pl/nowy-na...3918557310.html
A co do kosztów robocizny to też jestem bardzo ciekawy, niech któryś kolega mechanik nam napisze ile ta przyjemność <lipa> normalnie kosztuje
 
 
k44761 
Moje A8



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 497
Skąd: Lubin
Wysłany: 2014-02-13, 16:54   

No te chińskie są jakościowo dziadowskie. A niby skąd za 1200? Czyzby ktoś chcial sprzedac ze strata? Pamietaj, tanie mieso psy jedzą :) oryginaly tylko w aso, cena nie jest aż taka zla.
_________________
Elektronika samochodowa.
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-13, 17:02   

Ja wiem, że te zamienniki to lipa, ale powiedz mi, czy ten link który dałem to jest właśnie ten nastawnik, bo średnio to na razie ogarniam :) Wg mnie to sporo za 2 nast. ok 5tysi, a drugi cały silnik za 3,5tys kupujesz.Ile kosztuje wymiana tego?
 
 
macisz12 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Paź 2013
Posty: 185
Skąd: Łask
Wysłany: 2014-02-13, 17:47   

k44761 napisał/a:
No te chińskie są jakościowo dziadowskie. A niby skąd za 1200? Czyzby ktoś chcial sprzedac ze strata? Pamietaj, tanie mieso psy jedzą :) oryginaly tylko w aso, cena nie jest aż taka zla.

Poczekajmy do jutra na wnioski. Co do ceny za wymiane to ja robiac to sam i patrzac na ilosc czasu jaką na to musze poświęcić to bym zawołał 120zl za stronę.
 
 
k44761 
Moje A8



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 497
Skąd: Lubin
Wysłany: 2014-02-13, 18:58   

Z drugiej strony 4 tys to tez nie jest malo. Ale A8 to tez nie fiat panda. Teraz na dniach byla u mnie A8 z pomorza z jednym chińskim nastawnikiem na prawej glowicy, wymienionym niecale 4 miesiace temu. Robil mu to jakiś mechanik z pomorza. Po 4 miesiacach prawie nie ma ślizgów, podczas pracy mocno terkotal...
_________________
Elektronika samochodowa.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.