Autor |
Wiadomość |
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-04-21, 18:05
|
|
|
krisker napisał/a: | Inna sprawa to to, że poprzedni właściciel zalał silnik olejem 5W30 | A co w tym złego? To dedykowany olej przez producenta ...musi oczywiście spełniać odpowiednią normę, chyba 502 00 |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
Adrianplock
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TipTronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 37 Dołączył: 30 Gru 2015 Posty: 178 Skąd: Płock
|
Wysłany: 2016-04-21, 18:39
|
|
|
to ze 5w30 to longlife przeważnie i ma zwiekszona lepkośc i na dłuzej starcza przez co zajeżdza nastawniki , 5w40 olej na max 15 tys km i wymiana wtedy masz cały czas pożadne własciwości oleju i jest okejos |
_________________ TYLKO V8
|
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2016-04-21, 19:05
|
|
|
Na ciepłym u mnie jest cicho (jak już pracuje). Nie mam uwag. Natomiast przy odpalaniu na ciepłym słuchać szklanki, a na zimnym łańcuch. Olej 5W30 po rozgrzaniu ma zdecydowanie mniejszą lepkość niż 5W40 (10-11 vs 14-15), więc tutaj jest jeszcze pole do manewru. Płukankę i tak miałem zrobić, ale to dopiero po wymianie, bo teraz strach odpalać. Muszę zajrzeć i sprawdzić, czy jeszcze ślizgi są, bo tak niskie wychylenie może świadczyć o tym, że ślizgi powiedziały papa. |
|
|
|
|
Adrianplock
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TipTronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 37 Dołączył: 30 Gru 2015 Posty: 178 Skąd: Płock
|
Wysłany: 2016-04-21, 19:28
|
|
|
Krisker ale odpowiedz czy stuka Ci coś w silniku przy dodawaniu obrotów , mi sie wydawało ze szklanki a takie głuche pukanie okazało sie dwoma wtryskami wrrr juz mam nowe wsadzone
jak u Ciebie klepie wraz ze wzrostem obrotów to siedza popychacze, zestaw na głowiece 800 zł przynajmniej ja mam taką cene |
_________________ TYLKO V8
|
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-04-21, 19:33
|
|
|
Adrianplock, ja obecnie jeżdżę na dedykowanym przez producenta 5W30 i moge powiedzieć, że w odróżnieniu do 5W40 (też brany według norm) i 10W60 które ostatnio testowałem spadła konsumpcja oleju i koniec jedno-sekundowego grzechotania podczas rozruchu ...jak dla mnie na plus.
A skoro 5W40 jest lepszy to dlaczego producent w fabryce zalewał 5W30 ? ...nie każdy 5W30 to Long-Life |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
Adrianplock
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TipTronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 37 Dołączył: 30 Gru 2015 Posty: 178 Skąd: Płock
|
Wysłany: 2016-04-21, 19:39
|
|
|
danishow jaki masz przebieg w aucie ? ja mam stu procentowy oryginał 178 tyś km teraz z czego sam zrobiłem ponad 20 tys w rok
na którym spadło co spalanie ? bo u mnie w miescie 18-20 Płock korki dużo świateł jazda troche z butem troche normalnie nigdy sie nie wloke |
_________________ TYLKO V8
|
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2016-04-21, 19:39
|
|
|
Podczas pracy silnik brzmi i działa normalnie. Hałas występuje tylko podczas rozruchu. Co do olejów - myślę, że nie ma co tu dywagować - każdy ma własne doświadczenia, a poza tym jest rozbudowany wątek na ten temat |
|
|
|
|
Adrianplock
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TipTronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 37 Dołączył: 30 Gru 2015 Posty: 178 Skąd: Płock
|
Wysłany: 2016-04-21, 19:44
|
|
|
Racja Kisker , to moim zdaniem zrób tak jak ja , po prostu wywal ten nastawnik nowy , skonczysz grzebanie grzechotanie i rożne cuda nie widy i godziny na forum i lasowanie głowy co Boli twoją Audiolke
raz zainwestujesz nie pożałujesz:) ja zamówiłem dwa i mam to w d......... auto robie na Lalke wyciszam cały Oryginalny Pakiet S8 wraz z kierownica i Zegarami hamulce 385 przód tył 360
tak żę raz zainwestuj i sie ciesz tym autem , bo prócz D4 albo nowgo bmw 7 w x drivie , nie wiem co lepszego możesz kupić a w przypadku Instalacji NAdtlenku Lpg tak ekonimicznej jazdy to nie ma porównania zaden inny samochód |
_________________ TYLKO V8
|
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-04-21, 19:49
|
|
|
Adrianplock napisał/a: | danishow jaki masz przebieg w aucie ? | W 100% oryginalne 349700 km i na pracującym silniku można postawić monetę |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2016-04-27, 20:31
|
|
|
Po wymianie oleju zrobiłem dopiero kilka kilometrów więc nie mogę jeszcze nic konkretnego powiedzieć. Zvagowałem silnik ponownie i wychodzi na to, że strona pasażera jakoś działa, a to strona kierowcy leży i kwiczy. Rozrząd też przestawiony. Co myślicie?
http://vaglog.pl/log_260239.html
Muszę zdjąć dekiel i sprawdzić co tam się dzieje. Może zawalone sitko, albo brak ślizgów, chociaż podczas pracy nic złego nie słychać... |
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2016-04-27, 20:50
|
|
|
Adrianplock napisał/a: | raz zainwestujesz nie pożałujesz:) ja zamówiłem dwa i mam to w d......... |
nie mów hop |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
Adrianplock
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TipTronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 37 Dołączył: 30 Gru 2015 Posty: 178 Skąd: Płock
|
Wysłany: 2016-04-28, 23:44
|
|
|
z racji weekendu majowego nastawniczki odbieram w czwartek , a już sie cieszyłem ze wreszcie bedzie mi pieknie odpalał a Tu musze czekac do czwartku , Panowie dam znać do Piatku i nagram Filmiki po Wymianie dwóch nastawników mam nadzieje ze nie usłysze grzechotu bo zamorduje |
_________________ TYLKO V8
|
|
|
|
|
|
|
|
fitman
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 29 Dołączył: 03 Mar 2016 Posty: 72 Skąd: Gorzów Wlkp. Lubuskie
|
Wysłany: 2016-05-09, 08:29
|
|
|
Panowie pytanko, z rana słysze jak grzechoczą mi nastawniki przez około 2 sekundy, podczas jazdy czy tez na wolnych i dodaniu gazu nie słychać ich, nie wiem mówiąc szczerze jaki mam zalany olej będe napewno go zmieniał mam nadzieje że po wypłacie, prawa(od str. kierowcy) pokrywa zdjęta ślizg wygląda jak najbardziej okej, można coś jeszcze sprawdzić przy nim jak już go widzę ? |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-05-09, 12:47
|
|
|
na dole popatrz bo on zazwyczaj odpada a nie górny |
|
|
|
|
|
|
|
fitman
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 29 Dołączył: 03 Mar 2016 Posty: 72 Skąd: Gorzów Wlkp. Lubuskie
|
Wysłany: 2016-05-09, 12:54
|
|
|
Okej więc zajrzę na dół. |
|
|
|
|
|