Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 FL ALL ] Nastawniki... Komu stukają przy rozruchu?  
Autor Wiadomość
Adrianplock 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TipTronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: D3
Pomógł: 3 razy
Wiek: 37
Dołączył: 30 Gru 2015
Posty: 178
Skąd: Płock
Wysłany: 2016-05-17, 21:30   

Pavel 44 siedzi Ci hydraulika :)

poczytaj moje wczesniejsze posty opisałem wszystko o nastawnikach który u mnie po prostu wybuchł :)

rozsypał sie w mak i ledwo co uratowałem motor :)

pomierz Cisnienie oleju

rozruch 2.2 bara
2000 RPM około 3 bar
wolne obroty 1.3-1.50 bar takie powinienies mieć wskazania jak masz inne to zacznij od płukanki potem micha w doł wyczyśc miske i smoka od pompy oraz sitko jak załozysz spowrotem wszystko , wlej olej MILLERS 5W30 albo 5w40 tez millers I DALEJ bedzie terkotało to już wiesz ze nastawnik umarł

to jest Element wymienny zuzywalny który nie jest wieczny on sie po prostu wyrabia ja swój pociołem na drobne kawałeczki i w środku sa kanały olejowe popychajace tłoczek jak jest syf to ten tłoczek staje i go ciśnienie nie ma siły popchanać a to z koleji nie napina łancuszka a jak komp zmienia fazy to nastawniki ustawiaja sie od 0 do 26 stopni a jak sie tłoczek blokuje to wskazania VAGA w grupie 090 bedzie od 0 do np 13 lub 17 wtedy wiesz ze nastawnik RIP
_________________
TYLKO V8
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-05-17, 21:33   

Adrianplock napisał/a:
to jest Element wymienny zuzywalny który nie jest wieczny on sie po prostu wyrabia


Tyle wiedzy masz to powiedz mi czemu w porsche 4,5 V8 sie nie wyrabia? :]
 
 
uszek 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 857
Skąd: RZ
Wysłany: 2016-05-17, 21:46   

Oj wyrabia widziałem takie i własciciel sie tym nawet nie przejmował.... może dlatego sie nie wyrabia ...
 
 
pavel44 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: s8 d2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 219
Skąd: Toruń
Wysłany: 2016-05-17, 22:12   

U mnie nastawik trzyma swoje parametry przy logach dynamicznych. A dzwiek jest nieregularny, trochę metaliczny, tak jakby pochodził od łańcucha. Ostatni post użytkownika drookasch jest bardzo ciekawy
http://www.audiklub.org/f...637722#p1637722
_________________
xyz
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-05-17, 22:47   

uszek, Nie tak dawno przekopałem literature o tych cayenne i szczerze to nie spotkałem sie z przypadkami padnietych nastawników. Za to inne jak magistrala wodna czy cos tam z zapłonem owszem. Co ciekawe wersja turbo ma jeszcze mniej mankamentów <bezradny>
ogladając kilka tych aut żaden nie miał problemów z nastawnikami.
 
 
Adrianplock 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TipTronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: D3
Pomógł: 3 razy
Wiek: 37
Dołączył: 30 Gru 2015
Posty: 178
Skąd: Płock
Wysłany: 2016-05-17, 23:00   

apophis bo w porsche jest to inaczej rozwiazne
masz Napincz Który wyglada jak kołek z taka srubą :D do niego przykrecasz slizg i napisz łancuch tak samo z drugiej strony a u góry sa od głowic koła zębate na które idzie łancuch i opiera sie na tych takich dwóch slizgach długich i jednym takim jaju i sa proste w budowie napinacze a nie tak jak u nas pier...........e nastawniki

Koszt napinacza do tego motora to 500 zł sztuka masz ich dwa i łancuch nie wiem ile i masz ogarniete a u nas 5 tys plus robota i klepie kazdemu
jest z tym Wersja turobo bardziej wyzyłowana i jest z tym troche problemów nie mam zadnego kto ma porsche cayenne jednego tylko Kolege z sochaczewa ma panamerke 4.8 70 tyś km i zajeździł silnik zaczał brać wcholere oleju stoi u mechanika a panamerka Sliczna :)
_________________
TYLKO V8
 
 
j3drek 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 22 Sty 2015
Posty: 154
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2016-05-17, 23:42   

Witam, mam pytanie odnośnie nastawników; czy nastawnik może rzęzić /grzechotać? przeważnie chyba stuka. U mnie sprawa wygląda tak że przy odpaleniu po nocy słychać grzechotanie przez około 1s. nic nie stuka, natomiast dziś zauważyłem na rozgrzanym silniku przy wzroście obrotów coś jakby rzęziło przy lewej głowicy, ale jak obroty opadają to słychać to bardziej dosłownie przez ułamek sekundy. Jak myślicie nastawnik się kończy? a może ślizg?
Wiem że trzeba zlogować nastawniki, ale może narazie coś podpowiecie ;)
 
 
puzzel1 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: D2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 31
Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 302
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2016-05-18, 06:36   

ja wczoraj zmieniałem uszczelkę pod lewą pokrywą, no i z ciekawości po dwugodzinnym postoju zakręciłem bez podpiętych cewek, minęło z 10 sekund zanim olej się pojawił, no i z tego tłoczka co podnosi ślizg do góry wychodził olej, gdy owy tłoczek pracował, powinien ten olej się pojawiać czy jednak nastawnik powinien iśc na reklamację do inowrocałwia?
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-05-18, 07:15   

z tego tłoczka musi olej wychodzić u góry (po to ten otwór tam) aby ślizg i łańcuch miały smarowanie. Na dole z reguły tego nie ma bo całość jest zanurzona w oleju
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1805
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-05-18, 07:28   

j3drek napisał/a:
Witam, mam pytanie odnośnie nastawników; czy nastawnik może rzęzić /grzechotać? przeważnie chyba stuka. U mnie sprawa wygląda tak że przy odpaleniu po nocy słychać grzechotanie przez około 1s. nic nie stuka, natomiast dziś zauważyłem na rozgrzanym silniku przy wzroście obrotów coś jakby rzęziło przy lewej głowicy, ale jak obroty opadają to słychać to bardziej dosłownie przez ułamek sekundy. Jak myślicie nastawnik się kończy? a może ślizg?
Wiem że trzeba zlogować nastawniki, ale może narazie coś podpowiecie

zapewne slizgu juz nie ma , do tego mogl sie wyciagnac lancuch lekko (u mnie grzechotalo)
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
j3drek 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 22 Sty 2015
Posty: 154
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2016-05-18, 09:32   

Dzięki, dziś rano po odpalaniu nic nie było słychać, więc chyba nastawniki są ok. Przyjechałem do pracy i też nic nie było słychać, więc będe musiał go lepiej rozgrzać i jeszcze posłuchać. Jak to jest z tymi ślizgami, można same wymieniać? Widzę że sa na allegro. Chyba bez wyciągania nastawnika nie da się określić stanu ślizgów. Z tego co wiem to w głowicy od strony pasażera napinacz naciska łańcuch w dół, wiec ciężko będzie zobaczyć ten ślizg. Chyba że zlogować auto na blokach 90 i 93? Moze coś wyjdzie ;)
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2016-05-18, 09:41   

Stan ślizgu górnego widać bez problemu. Trzeba zwrócić uwagę na wżery i "koleiny". Niestety nie da się w żaden nieniszczący sposób sprawdzić kruchości ślizgu. Co do dolnego - sądzę, że można w dużym przybliżeniu założyć, że będzie zużyty podobnie do górnego. trzeba tylko sprawdzić, czy jest cały i czy w ogóle jest ;) Logi nie powiedzą Ci nic jednoznacznego na temat stanu ślizgów, a bardziej opiszą stan układu olejowego i ew. stan samych napinaczy.


Kiedyś natrafiłem na rosyjskojęzyczny opis rozbiórki i chyba regeneracji nastawnika od V6. Szkoda, że nie można go teraz odnaleźć, bo to ciekawa lektura była.
 
 
Adrianplock 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TipTronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: D3
Pomógł: 3 razy
Wiek: 37
Dołączył: 30 Gru 2015
Posty: 178
Skąd: Płock
Wysłany: 2016-05-18, 14:28   

Kolego gdyby slizgu nie było to by rzeziło tak ze katastrofa :) jak by Ci sie motor rozpadał :)

zobacz na mój filmik przy odpalaniu gdzie padł nastawnik a slizgu całe po prostu nie napinał juz tak jak powinien i UCIAGNAŁ ci sie łancuch


https://www.youtube.com/watch?v=sUUw7ze5-3o

posłuchaj tego odpalanie a niżej odpalanie drugie raz po razie gdy jeszcze z niego olej nie zszedł

https://www.youtube.com/watch?v=GDogadUO3Js

Delikatny grzechot na drugim filmiku ale jednak

tak ze jak chcesz mieć swiety spokój i cieszyc sie autem zrób tak jak ja :) po prostu wymień na nowy z Aso raz i spokój świety :)
_________________
TYLKO V8
 
 
j3drek 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 22 Sty 2015
Posty: 154
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2016-05-18, 22:11   

Dzięki za pomoc, ale te dźwięki nie są od nastawników. Sprawdziłem dziś z kolegą okazało się że któraś klapka albo ośka w kolektorze ssącym brzęczy <boisie> Przy około 2,5tys obr cały czas rzęziło po odpięciu podciśnienia z gruszki przestało :P Więc coś w kolektorze się poluzowało, podejrzewam że to ośka jest luźna w gnieździe. Ulga zajebista że nie muszę nastawników ruszać ;) Nie wiem czy coś da się z tym zrobić może trzeba będzie szukać innego kolektora. Auto już czeka w garażu, już więcej go nie odpalam bo jeszcze coś poleci na zawory <jezyk2>
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-05-18, 22:13   

Poszukaj na forum sa tematy bardzo świeże o tym co w kolektorze piszczy. Luzuja się tam w środku srubki i jest to do zrobienia.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group -

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.