Autor |
Wiadomość |
j3drek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 22 Sty 2015 Posty: 154 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2016-05-18, 22:59
|
|
|
Śledzę temat, jutro napisze jak wygląda mój kolektor |
|
|
|
|
|
|
|
VanDyke
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 783 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-05-19, 06:57
|
|
|
j3drek napisał/a: | Dzięki za pomoc, ale te dźwięki nie są od nastawników. Sprawdziłem dziś z kolegą okazało się że któraś klapka albo ośka w kolektorze ssącym brzęczy Przy około 2,5tys obr cały czas rzęziło po odpięciu podciśnienia z gruszki przestało Więc coś w kolektorze się poluzowało, podejrzewam że to ośka jest luźna w gnieździe. Ulga zajebista że nie muszę nastawników ruszać Nie wiem czy coś da się z tym zrobić może trzeba będzie szukać innego kolektora. Auto już czeka w garażu, już więcej go nie odpalam bo jeszcze coś poleci na zawory |
Dół kolektora wymieniałem mu swego czasu bo klapy stanęły na amen. |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2016-05-19, 07:16
|
|
|
Klapki można rozruszać bez zdejmowania kolektora lub samej jej górnej części. Najbardziej trzyma ta tuleja tuż za samym ramieniem. W kolektorze luzują się małe śrubki owszem, ale to co trzymają jest przyklejone na sylikon i to nawet solidnie. Ale to rozmowa w innym temacie. |
_________________
|
|
|
|
|
pavel44
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: s8 d2
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 29 Maj 2014 Posty: 219 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2016-05-19, 16:20
|
|
|
Która kolumna w grupie 90 pokazuje prace nastawnika po lewej stronie głowicy? |
_________________ xyz |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2016-05-19, 16:43
|
|
|
3 kratka |
_________________
|
|
|
|
|
j3drek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 22 Sty 2015 Posty: 154 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2016-05-19, 17:50
|
|
|
VanDyke napisał/a: | j3drek napisał/a: | Dzięki za pomoc, ale te dźwięki nie są od nastawników. Sprawdziłem dziś z kolegą okazało się że któraś klapka albo ośka w kolektorze ssącym brzęczy Przy około 2,5tys obr cały czas rzęziło po odpięciu podciśnienia z gruszki przestało Więc coś w kolektorze się poluzowało, podejrzewam że to ośka jest luźna w gnieździe. Ulga zajebista że nie muszę nastawników ruszać Nie wiem czy coś da się z tym zrobić może trzeba będzie szukać innego kolektora. Auto już czeka w garażu, już więcej go nie odpalam bo jeszcze coś poleci na zawory |
Dół kolektora wymieniałem mu swego czasu bo klapy stanęły na amen. |
Teraz jest odwrotnie klapki i ośka luźne, ale o tym w innym temacie. |
|
|
|
|
|
|
|
slotvek
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 42 Dołączył: 13 Maj 2016 Posty: 9 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2016-05-20, 14:11
|
|
|
Witam
Mechanicy zdjęli michę i sprawdzili smoka jak pisaliście. Ogólnie było czysto nie ma się czego czepić tak twierdzą. Poniżej foty:
Ok. Ale najciekawsze że w misce znaleźli to:
Z tego co udało się ustalić napewno jest aluminiowe, i nie widać żeby czegoś brakowało. Ktoś może wie co to? Nie są pewni ale chcą zrywać kolektor i dostać się do zaworów zwrotnych oleju, być może to część jednego z nich... Jest to możliwe?
Skoro tam czysto to zdjęli pokrywy. Tam też niby wszystko OK napinacze napięte ślizgi te co widać ładne, w środku też czysto. Wałeczki jak na 400k km bardzo ładne. Upierają się że nie ma sensu napinaczy wyciągać bo są ok. Poniżej foty:
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-05-20, 14:21
|
|
|
jaki olej lejesz ? |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2016-05-20, 14:24
|
|
|
slotvek, Ja wiem skąd to jest. Podpowiem, że jest to z przodu silnika w tym deklu co jest uszczelnienie wału |
_________________
|
|
|
|
|
slotvek
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 42 Dołączył: 13 Maj 2016 Posty: 9 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2016-05-20, 14:29
|
|
|
Krzychu a możesz napisać konkretnie co to? Bo zaraz mi chcą składać samochód. Będę wdzięczny. |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2016-05-20, 14:32
|
|
|
Śruba rolki mimośrodowej (za długa najprawdopodobniej)
Kiedyś też o to pytałem na forum, odpowiedzi bywały różne więc temat wywaliłem. Ostatnio mając silnik na wierzchu uszczelniłem wszystko łącznie z górną miską olejową i zaglądnąłem w każdą dziurę i znalazłem sprawcę. Uszczelka pod tą osłoną kosztowała mnie w aso 250 złociszy ale zagadka została rozwiązana. Można to przyspawać, albo zostawić jak jest. |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez krzychu22.p1i 2016-05-20, 14:52, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
slotvek
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 42 Dołączył: 13 Maj 2016 Posty: 9 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2016-05-20, 14:42
|
|
|
Dzięki, ale jakim cudem dostała się do miski? To pasowałoby teraz rozrząd zrzucać? Sorki o mechanice mam słabe pojęcie. |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2016-05-20, 14:46
|
|
|
Za długa śruba rolki, nie trzeba pisać co się stało gdy napotkała opór. Akurat w tym miejscu odkruszyło kawałek alu, który spadł do miski i nic więcej. Tak pasek do zdjęcia ale jeśli z stamtąd nie cieknie to zostaw w spokoju |
_________________
|
|
|
|
|
slotvek
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 42 Dołączył: 13 Maj 2016 Posty: 9 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2016-05-20, 14:48
|
|
|
Dzięki wielkie chyba 100 lat bym myślał i bym nie wymyślił. Zostawienie jak jest grozi czymś? Czy ten model tak ma.
Co do olej tu poprzedni właściciel lał przez pierwsze 6 lat Mobil nie pamiętam który ale lepszejszy a później XADO + Ceramizer też XADO. 0w40 Ostatnio był 5w30. Teraz wg wskazań kolegów z grupy zakupiłem prawdziwy syntetyk LM 5W30. |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2016-05-20, 14:59
|
|
|
Miałem to urwane i spod tej rolki się nie pociło. Zostawiłem tak jak było.
Też miałem lanego mobila 1 i wyglądało to tak:
Przed:
Po czyszczeniu:
Jedynie co na tej osłonie było więcej brudu ale szybko się usunął. Przebieg u mnie 322tys. |
_________________
|
|
|
|
|
|