Autor |
Wiadomość |
slotvek
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 42 Dołączył: 13 Maj 2016 Posty: 9 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2016-05-20, 15:50
|
|
|
Krzychu wydaje mi się że u Ciebie czyściej niż u mnie.
Poskładany, całkiem inny samochód i przy pierwszym pierwszym odpalaniu nie było trrr.. Uszczelniony bo uszczelki puszczały olej już, lewa już puszczała do świecy, założone nowe świece NGK 1 1496 Laser Line, poprzednie miały już 80k ten sam model i wcale nie wyglądały najgorzej.
Olej LM jednak 5W40 a nie jak pisałem wcześniej 5W30:
Świeczki, coby znaleźć made in japan to aż o Berlin zachaczyło:
Czekam do rana co by posłuchać jak zapala na zimnym zimnym. |
|
|
|
|
|
|
|
Gunner
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Mar 2015 Posty: 358 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2016-05-20, 16:01
|
|
|
Co jeszcze u siebie wymieniłeś oprócz uszczelek, że czekasz jak odpali na zimnym ? Bo chyba nic co związane z "terkotką" nie ruszane, więc to mnie lekko zastanawia |
|
|
|
|
|
|
|
slotvek
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 42 Dołączył: 13 Maj 2016 Posty: 9 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2016-05-20, 16:06
|
|
|
Też mnie zastanawia, może ten kawłek przytykał sito w smoku, może olej był słaby. Ale trekotał mi przy odpalaniu już nawet na gorącym oczywiście tak lekko, a teraz nic... cisza. Były wypowiedzi że zmiana oleju uciszała nie wiem dam znać jutro. |
|
|
|
|
Gunner
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Mar 2015 Posty: 358 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2016-05-20, 18:17
|
|
|
Czyli niby wszystko u Ciebie ładnie wygląda co mogło by powodować terkotanie a odzywało się coś nawet na gorącym... Heh te nastawniki to prawdziwa zagadka.
U mnie po wymianie oleju, pamiętam pierwsze zimne odpalenie było wręcz idealne, ja zadowolony, że pomógł nowy olej ale kolejnego dnia rano już nie było tak fajnie |
|
|
|
|
|
|
|
maajkii
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mike
Jeżdzę: D2 4.2 LPG
Wiek: 29 Dołączył: 28 Gru 2015 Posty: 45 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2016-05-21, 10:56
|
|
|
A ja nie wiem o co chodzi z tymi nastawnikami ale u mnie jest cisza poza chuczacym visko macie jakiś filmik jak się to objawia żebym mógł mieć kolejne rzeczy na liście do zrobienia? |
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
maajkii
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mike
Jeżdzę: D2 4.2 LPG
Wiek: 29 Dołączył: 28 Gru 2015 Posty: 45 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2016-05-21, 11:25
|
|
|
No i dobrze chociaż jeden problem mam z głowy :p ale już bym wolał chyba te nastawniki niż gorący nawiew z każdej kratki -.- |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-05-21, 11:52
|
|
|
Uwierz mi że nie. I trzymajmy się tematu |
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2016-05-21, 14:07
|
|
|
No to jeśli nie napinacze, to może jednak szklanki? Do V6 30V był fajny opis w elsie:
"Obrócić wał korbowy na śrubie centralnej koła paska zębatego zgodnie z ruchem wskazówek zegara, aż krzywki sprawdzanego cylindra będą skierowane w górę. Ustalić luz pomiędzy krzywką i popychaczem szklankowym. Nacisnąć popychacz szklankowy w dół klinem drewnianym lub z tworzywa sztucznego. Jeżeli między wałek rozrządu a popychacz szklankowy można wcisnąć szczelinomierz 0,20 mm wymienić popychacz."
W V8 jest inna konstrukcja zaworów - wałki nie stykają się bezpośrednio ze szklankami, tylko przez dodatkowy popychacz. W mojej elsie niestety nie ma informacji na temat sprawdzania szklanek w tym silniku. |
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2016-05-21, 18:41
|
|
|
omg ludzie tam sa zmiennie fazy rozrzadu terkotanie tez zalezy jak sie to wszystko ustawi- w jakiej pozycji, ja jak slizgow nie mialem to tez czasem bylo cicho bo wlasnie sporo zalezy od tego jak sie to ustawi na dowidzenia bynajmniej tak tlumaczyl mi majster |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
|
|
|
Gunner
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Mar 2015 Posty: 358 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2016-05-21, 19:09
|
|
|
Ale u kolegi slotvek, ślizgi ładne itp. a odezwie się nawet na gorącym. Jak to wytłumaczyć ? |
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2016-05-21, 19:45
|
|
|
tak ze sa do wymiany |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2016-05-21, 19:57
|
|
|
Żeby to było takie proste. Nikt nie da stuprocentowej pewności, że po wymianie nastawnika będzie poprawa. A wywalanie dwóch kafli w ciemno, to burżujstwo Naturalnym jest więc, że człowiek szuka innych przyczyn, zanim wyda na nastawnik
Można zrobić eksperyment i odpalić na zimno ze zdjętym deklem. Będzie widać, czy łańcuch luźny, czy to hałas od szklanek. Tylko sprzątania później co niemiara |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-05-21, 19:59
|
|
|
Zrob odlew z plastiku
Zawsze możesz kupic ryżowaca |
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2016-05-21, 20:11
|
|
|
No właśnie nie mogę |
|
|
|
|
|