Autor |
Wiadomość |
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-06-10, 09:18
|
|
|
ja ostatnio vagowałem na A4 w kierunku Wrocka i nie przekraczło 22... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-06-10, 09:20
|
|
|
Na innym forum ten temaat tez żyje zdrowo i tam się z tym spotkałem że nie powinno więcej i tak wgłebiając sie troche w wysterowanie nie zauwazyłem że ma być więcej jak 22' a jesli jest więcej w logu to oznacza usterke. |
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2016-06-10, 11:15
|
|
|
Mea culpa, sugerowałem się wartościami z V6, a do V8 w elsie nie podano.
EDIT: Zacząłem drążyć temat i dla 4.2 faktycznie jest 22, ale dla 3.7 (BFL) 13 (?!?).
Apo, ile masz u siebie? |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-06-10, 11:24
|
|
|
Ja na pewno 22,sprawdź ogólne wartości dla V8 40V 12 to maja R4 np 1.8T |
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2016-06-10, 11:33
|
|
|
To jest BFL, więc nieco inny jednak.
Clipboard 1.jpg
|
|
Plik ściągnięto 31 raz(y) 44,67 KB |
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-06-10, 11:37
|
|
|
Faktycznie jakos mało ma,ja mam jednak AKC to może miec inaczej |
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2016-06-10, 11:42
|
|
|
Ja też mam AKC i niestety wartości 12-13 i 16-17. Będę sprawdzał pompę, a jeśli to nie ona, to mam oba do wymiany |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-06-10, 11:48
|
|
|
Niedawno mnie jeen majster elektronik powiedział że fazy rozrzadu sa takie same,to stricte dotyczyło poukładania softa do mojego silnika z S8 manual |
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2016-06-13, 19:21
|
|
|
Pomierzyłem ciśnienie oleju:
silnik ciepły (płyn ok. 60stC):
- wolne obroty: 5bar
silnik gorący (płyn ok. 96stC):
- wolne obroty: 1,6-1,7bar
- 2000obr/min: 4,2bar
- 3000obr/min: 4,5bar
- 4000-5000obr/min: 4,8bar
Niby OK, ale zostawiłem auto zgaszone przez pół godziny i po ponownym odpaleniu pojawiła się niezbyt głośna terkotka przez ok. 1s i w tym czasie ciśnienie oleju 0,5bara. Po tej sekundzie wzrosło do prawidłowego i oczywiście silnik ucichł. No i teraz zagadka:
1. Czy tak ma być
2. Czy poległ jakiś zawór zwrotny lub oring w pompie oleju i olej za szybko spływa do miski po zgaszeniu silnika
3. Czy może olej spływa z powodu zużytego nastawnika
Przy okazji przebadałem dokładnie temat i nastawnik, który wykazuje max 13-14KW hałasuje na wolnych obrotach (słychać nieregularny klekot po przyłożeniu ucha i przez drewniany patyk). Po drugiej stronie (max 17KW) klekotu niemal nie słychać (ciężko odróżnić go od hałasu w tle).
Wiem już przynajmniej na pewno, że czeka mnie wymiana jednego nastawnika - wykluczyłem inne możliwe przyczyny. |
|
|
|
|
drookash
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: S6 C5 ANK Limousine'2003
Pomógł: 1 raz Wiek: 47 Dołączył: 15 Gru 2015 Posty: 49 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2016-06-13, 19:44
|
|
|
Myślę, że wiele można osiągnąć korzystając z oscyloskopu i mierząc zmiany fazy sygnałów na dwóch kanałach podłączonych do obu czujników wałków. W SSP dla V8 5v jest dokładnie pokazane jak powinien wyglądać sygnał z walków oraz z czujnika na wale (kole zamachowym).
Bawię się właśnie z polecenia Fossa oscyloskopem i wniosek jeden - mimo iż silnik przy 760rpm obraca wałem dokładnie w 153ms i nie ma tu odchyłek to wałki rozrządu względem siebie są o około 1,5ms przesunięte (rozrząd w 093 mam -2/0) i podczas pracy na jałowym występują różne odchyłki między głowicami dochodzące prawie do 2ms ! Względem siebie nie pracują synchronicznie. Przyczyna ? Zużyte łańcuszki, opadające napinacze ? Nieprawidłowy lub uszkodzony napinacz tensometryczny ? Za słabo naciągnięty rozrząd ?
Przyczyn może być wiele - jednak najbardziej prawdopodobna to właśnie "opadające" napinacze i rozciągnięty łańcuch lecz tutaj jak dotąd nie widziałem by się wyciągnął w innych autach nawet po 200 tyś.
BTW - W mapach dla silników 4.2 40v wałki wysterowane są na 22 CKW. Silniki 3.7 40v mają inny wznios krzywek i inne czasu otwarcia / zamknięcia zaworów. Gdyby ktoś miał mapę do 3.7 mogę popatrzeć i wrzucić tu info. |
_________________ Lepiej stracić minutę w życiu, niż życie w minutę...zwolnij ! |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-06-13, 19:51
|
|
|
głupoty i tyle
ja ostatnio zakładałem jeden nowy
i po ustawieniu było na tej głowicy co nowy 0.0 a na drugiej -12
nie było nic zmieniane oprócz napinacza nalot 330 tys |
|
|
|
|
drookash
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: S6 C5 ANK Limousine'2003
Pomógł: 1 raz Wiek: 47 Dołączył: 15 Gru 2015 Posty: 49 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2016-06-13, 20:25
|
|
|
Przepraszam... gdzie widzisz głupoty ? Czego nie zrozumiałeś ? Powiedz... wytłumaczę jeżeli będziesz jeszcze miał ochotę zrozumieć.
Skoro masz -12 to daleko Ci do ideału. |
_________________ Lepiej stracić minutę w życiu, niż życie w minutę...zwolnij ! |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-06-13, 20:32
|
|
|
Ja akurat mam prawie ideał
-0,2 -0,0
To wy tworzycie teorie spiskowe i takie tam
Mi moja wiedza mi wystarcza i niech tak pozostanie |
|
|
|
|
drookash
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: S6 C5 ANK Limousine'2003
Pomógł: 1 raz Wiek: 47 Dołączył: 15 Gru 2015 Posty: 49 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2016-06-13, 20:44
|
|
|
Zgadzam się...
Zwyczajnie szukam przyczyny "dygnięć" motoru na jałowym. Na silniku postawić można 2PLN i stoi sobie ile chce... ale siedząc w środku czuć takie nieregularne "dygnięcia".
Pady mam wymienione - wszystkie 4szt. Rozrząd ustawiony -2/0. Zero błędów, korekty lambd bliskie zeru i tylko PB napędza motor. Zaworki z ASO, masa rzeczy zrobiona a nadal... są te przeklęte "dygnięcia".
Szukam więc przyczyny w nastawnikach - bo tylko to zostało.
Widzę na oscyloskopie, że G40 i G162 nie odwracają sygnału dokładnie w tym samym czasie. Czyli nasuwa się, że wałki "szarpią" ?
Masz pomysł ? |
_________________ Lepiej stracić minutę w życiu, niż życie w minutę...zwolnij ! |
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2016-06-14, 04:44
|
|
|
Jeśli szarpią, to przy wyższych obrotach nie powinny (bezwładność napinacza/łańcucha). Sprawdzałeś w takich warunkach? |
|
|
|
|
|