Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 FL ALL ] Nastawniki... Komu stukają przy rozruchu?  
Autor Wiadomość
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2016-06-14, 05:59   

Zapłon ci wypada
a ty szukasz problemu gdzie go nie ma
Nastawniki są tyko po to aby moc była z dołu i w całym zakresie bardziej moment
i tylko po to .
Sprawdzić motor mechanicznie trzeba
 
 
drookash 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: S6 C5 ANK Limousine'2003
Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 15 Gru 2015
Posty: 49
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2016-06-14, 09:48   

Nie - zapłon nie wypada :)
16 świec nowych - zarówno NGK R-Line jak i Bosch po numerze takim jak w ASO - oczywiście 4-elektrodowe. Na jednym i na drugim komplecie bez zmian. 8 cewek nowych BERU ZSE009 jak pamiętam. Inny komplet z RS6 z używek - to samo. 4 wtryski nówki z ASO 2015/2016, 4 z 2011 roku jeszcze w Swiss zmieniane w ASO - są w historii, widać świeże.
Zarówno na jałowym jak i pod obciążeniem brak missfire w grupach 015, 016 i 017 oraz sumy w 014. Jedyne sporadyczne przy stałych 4200-4300rpm bez obciążenia pojawiały się jak miałem nieszczelność w dolocie. Dolot rozebrany, uszczelniony, nowe na silikonie podciśnienia, nowy PVC, nowy ezektor, uszczelki dolotu, przepustnicy, odmy, sprawdzone SAI itd itd...
Sprawdzone kabelki omomierzm, sprawdzone sygnały oscyloskopem. Masa silnika, masa ECU, zasilanie ECU... wsio OK.
Delikatne zwiększenie obrotów w adaptacjach do 830rpm (z 760 nominalnych) lekko poprawia sprawę, ale nadal czuć.

Stawiam na bezwładność łańcuszków i ich szarpnięcia.
ECU nie ma jako takiej mapy na czas wtrysku - ten wyliczany jest na podstawie parametrów z czujników. Na logikę - jeżeli potrafi zrobić retard zapłonu na pojedynczym cylindrze przez stuki to i potrafi ustawić kąt pod dany cylinder uwzględniając wałki. Skoro go czujniki wałków "robią w bambuko" podając nieregularne czasowo odczyty... to ECU świruje i zapłonem skacze.

Jakie macie na jałowym kąty zapłonu ? Idealnie stała wartość czy lekko rozhuśtana ?
Jeśli chcesz to wstawię screeny z oscyloskopu i sam wyciągniesz wnioski jak czytają G40/G163.

Kriskier - nie nie szarpią. Dodasz gazu tak do 1200rpm i się uspokaja. Auto wypluło 315hp na kołach gdy jeszcze dolot nie był szczelny i jedna gruszka (prawa) miała dziurawy wężyk. Widać to było na wykresie momentu.
_________________
Lepiej stracić minutę w życiu, niż życie w minutę...zwolnij !
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2016-06-14, 10:52   

Nie pamiętam dokładnie, ale chyba kąt nieco pływał, przy czym ja mam już wyjechane nastawniki. Wydaje mi się, że w grupie 090 widać "luźny napinacz" po tym, że nie trzyma zera, gdy nie pracuje (skacze na -1, -2, 1 itp.). Jakie wartości masz u siebie (może jakiś log)?
 
 
drookash 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: S6 C5 ANK Limousine'2003
Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 15 Gru 2015
Posty: 49
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2016-06-14, 11:09   

Dokładnie - w grupie 090 mam 0 lub -1 często się zmieniające.
Grupa 093 pokazuje -2/0 gdy nastawniki wstają jest 21/23. Wstają równo.
Czy ten będzie odpowiedni byś rzucił okiem na 090 ? http://vaglog.pl/log_230239.html
_________________
Lepiej stracić minutę w życiu, niż życie w minutę...zwolnij !
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2016-06-14, 12:46   

Wygląda na to, że nastawnik po stronie kierowcy jest nieco mniej luźny (częściej stoi na zerze). Może jest to jakiś trop w poszukiwaniu przyczyny szarpnięć, ale wątpię, że chciałbyś wydać min. 1300zł na wymianę nastawników tylko z tego powodu...

Możesz jeszcze prześledzić zachowanie w grupie 090 podczas rozgrzewania silnika. Olej w pewnym etapie może być jeszcze na tyle gęsty, że napinacz napnie się bardziej (zera w większości). Jeśli to właśnie to jest przyczyną szarpania, to w tym momencie nie powinno targać silnikiem.
 
 
drookash 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: S6 C5 ANK Limousine'2003
Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 15 Gru 2015
Posty: 49
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2016-06-14, 13:31   

Jeżeli trzeba będzie - wydam te 1300 na napinacz albo i więcej jeśli mowa o ASO.
Jak silnik zimny ma lekko wyższe obroty - wiadomo - taka mapa "rozgrzewania".
Wówczas też praca wydaje się równiejsza. Przenalizuję 090 od odpalenia tak z 5 minut.
_________________
Lepiej stracić minutę w życiu, niż życie w minutę...zwolnij !
 
 
Gunner 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 358
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2016-06-14, 16:10   

drookash napisał/a:

Zwyczajnie szukam przyczyny "dygnięć" motoru na jałowym. Na silniku postawić można 2PLN i stoi sobie ile chce... ale siedząc w środku czuć takie nieregularne "dygnięcia".


Mam dokładnie to samo, obojętnie czy gaz czy benzyna. Samochód moim zdaniem od dołu idzie ładnie, mocy chyba nie stracił. Jak postoi ze 30 min to jest minimalny terkot ale jakby inny niż jak postoi całą noc.
Zastanawiam się czy wymienić na początek zawory zwrotne oleju ? Wyczytałem coś na forum A4, że to pomoże przy stukaniu na ciepłym... <hmm>
 
 
drookash 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: S6 C5 ANK Limousine'2003
Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 15 Gru 2015
Posty: 49
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2016-06-14, 16:13   

Zaworki zwrotne pod kolektorem w separatorze oleju mam zmienione - po 93PLN w ASO były.
W napinaczach też są zaworki z kuleczkami - powinny utrzymywać ciśnienie w napinaczu ?
_________________
Lepiej stracić minutę w życiu, niż życie w minutę...zwolnij !
 
 
Gunner 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 358
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2016-06-14, 16:21   

Chyba powinny... U Ciebie rozumiem, że terkotania nie ma przy odpalaniu tylko to drżenie wnętrza ? Wymiana tych zaworków nic nie pomogła ?
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2016-06-14, 18:11   

panowie wy tak na poważnie ?? :]
to może poczytajcie sobie zasadę działania silnika spalinowego
bo moim zdaniem pomijacie oczywiste sprawy a czepiacie się wszystkiego tylko nie tego co potrzeba
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2016-06-14, 19:11   

Oświeć nas mistrzu.
 
 
pavel44 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: s8 d2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 219
Skąd: Toruń
Wysłany: 2016-06-14, 19:39   

Przyczyna tych "dygnięć" na jałowym jest bardziej skomplikowana niż wypadanie zapłonu. Ogólnie jakiś czas temu kontaktowałem się z osobami, które mają dokładnie taki sam problem i nikt sobie z tym do dzisiaj nie poradził, 99% mechaników stawia na zapłon, a po nieudanej naprawie stwierdzają, że 4.2 "tak chodzi i już" U mnie to samo mimo nowych sond lambda, świec i cewek. Myślę, że kolega drookash jest blisko rozwiązania tej nierozwiązywalnej zagadki i tylko czekać aż mu to się w końcu uda <okok>
_________________
xyz
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2016-06-14, 19:53   

wypadanie zapłonu to nie tylko zapłon to raz
przyczyna może być gdzie indziej
z którą można nie wygrać tak łatwo
Dziwicie się mechanikom że wymieniają co popadnie -oni za tą nie płacą :]
to zmieniają połowę auta może się trafi a jak nie pomoże to ten typ tak ma
bo co kowal może powiedzieć innego .
Podpalone zawory -podparte zawory dają podobny efekt np.
 
 
drookash 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: S6 C5 ANK Limousine'2003
Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 15 Gru 2015
Posty: 49
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2016-06-14, 20:14   

Tak daleko z osądem bym się nie zapędzał ale fakt... ostatnie pół roku gmeram w temacie i na spokojnie szukam rozwiązania badając swój silnik. Nie będę szczędził kasy jeżeli zajdzie potrzeba. Szukam jednak sposobu na trafne zdiagnozowanie usterki stąd oscyloskop, kilka innych narzędzi i zabawa.

Wytłumacz mi więc Pepi czemu silnik kręci się w S6 równiutko w/g VAGa 760rpm, oscyloskop pokazuje dokładnie 153ms między pikami z G28 a mimo to wałki nie idą równo z wałem ?
Rozumiem przesunięcie stałe ze względu na przestawienie rozrządu (w moim przypadku -2/0) ale czemu ciągle zmieniają kąt względem siebie mimo jednostajnych obrotów wału ?
Cewka napinacza zasilana jest 0/1, nie ma stanu pośredniego, nie ma więc możliwości "podbijania" napinacza przez ECU by wyrównać. ECU równa kątem zapłonu tak ?
Czemu kąt zapłonu waha się w od około 8 do 11 BTDC ? Ruzumiem utrzymanie składu mieszanki ale z obserwacji w innych silnikach kąt zmienia się płynnie a tu... skacze nagle.
U mnie grzechotało zimą jak auto postało 2 tygodnie na mrozie. Zagrał mazurka na głowicy 5-8 kilka razy. Do końca nie wiem czy to napinacz czy hydraulika.
Przez zmianą padów i ustawieniem rozrządu w okolice zer było jeszcze gorzej !!! Praktycznie trzęsła się cała gablota. Po ustało ale... mój błąd (nieświadomość - robiłem to tydzień po zakupie) że nie wymieniłem od razu łańcuszków jak miałem wszystko rozpięte.
Jeszcze tego lata rozbiorę ten silnik z przodu i się zobaczy...

W silniku grzebię sam. Leak test na cylindrach zrobiłem - wszystko szczelne. Sprężyny zaworów calutkie, kompresja na każdym w okolicach 11-11,5.

Czy podparcie zaworów może wystąpić przy tak niskich rpm?
_________________
Lepiej stracić minutę w życiu, niż życie w minutę...zwolnij !
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-06-14, 20:20   

A czy obroty maja cos tu wspólnego? Ty masz 200rpm więcej jak ja
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.