Autor |
Wiadomość |
drookash
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: S6 C5 ANK Limousine'2003
Pomógł: 1 raz Wiek: 47 Dołączył: 15 Gru 2015 Posty: 49 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2016-06-26, 21:30
|
|
|
Myślę, że za szybko takie diagnozy stawiać
Ja bym dla świętego spokoju ustawił rozrząd jak należy - masz -7/-3 a to dość sporo i jedna strona mimo równego wysterowania (jeden pin z ECU) będzie lekko z tyłu - zresztą widać to.
Zmierzyć ciśnienie oleju przy odpalaniu, na postoju i wyższe rpm oraz w momencie jak wstają napinacze.
Terkotka może być przez uwalone hydropopychacze. Jeżeli jesteś w stanie określić z której głowicy dochodzi terkotanie to wymień tam komplet popychaczy. Poproś kogoś aby odpalił zimną furkę a Ty stój z łapkami na silniku.
Sprawdź czy przy montażu nie przestawiła się uszczelka pod napinaczem i czy została posmarowana uszczelniaczem tam gdzie pokazuje ELSA. Może blokować dopływ / odpływ oleju.
Czy zaworki zwrotne pod kolektorem w separatorze oleju masz wymienione ?
Pomierz odstęp między górą głowicy a najwyższym punktem trzonków zaworów - czasami gniazda "siadają" i zawór przestaje a to ściska popychacz. Ssące dźwigienki są tak zaprojektowane by się naddać gdy któryś stoi wyżej ale do pewnego wymiaru a potem ściska nadmiarowo popychacz. Musisz do tego wywalić wałki.
Sprawdź wisko i pompę wspomagania - widziałem już uwalone wisko, które przy odpalaniu trzepało jakby napinacz.
Co można jeszcze koledze podpowiedzieć Panowie ? |
_________________ Lepiej stracić minutę w życiu, niż życie w minutę...zwolnij ! |
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2016-06-27, 07:02
|
|
|
pepi napisał/a: | to tylko brak ciśnienia oleju
pozostaje czyli motor trup |
Nie no, specjalista jesteś Dzięki za diagnozę - dziś oddam silnik na złom Przecież pisałem, że ciśnienie oleju jest prawidłowe.
drookash napisał/a: | Ja bym dla świętego spokoju ustawił rozrząd jak należy - masz -7/-3 a to dość sporo i jedna strona mimo równego wysterowania (jeden pin z ECU) będzie lekko z tyłu - zresztą widać to. |
Tak, to zrobię wkrótce - pozostałość po poprzednim właścicielu. Nie sądzę jednak, żeby to miało wpływ, bo w innych przypadkach bywało gorzej, a nastawniki chodziły: przykład.
drookash napisał/a: | Sprawdź czy przy montażu nie przestawiła się uszczelka pod napinaczem i czy została posmarowana uszczelniaczem tam gdzie pokazuje ELSA. Może blokować dopływ / odpływ oleju. |
Odpada - nowa uszczelka. Poza tym tam są wypustki, które blokują uszczelkę we właściwym miejscu.
drookash napisał/a: | Czy zaworki zwrotne pod kolektorem w separatorze oleju masz wymienione? |
Tak.
drookash napisał/a: | Zmierzyć ciśnienie oleju przy odpalaniu, na postoju i wyższe rpm oraz w momencie jak wstają napinacze. |
Mierzone - pisałem o tym kilka postów wcześniej. Niestety nie mam jak zmierzyć ciśnienia w momencie wstawania nastawników - pracują na wolnych tylko na kompletnie zimnym silniku (gdzie ew. spadek ciśnienia będzie niezauważalny) i pod obciążeniem (nie mam jak sprawdzić tego podczas jazdy).
drookash napisał/a: | Sprawdź wisko i pompę wspomagania - widziałem już uwalone wisko, które przy odpalaniu trzepało jakby napinacz. |
Pompa nieco hałasuje, ale to nie to. Wiskozę również wykluczam.
Tak w ogóle to dzięki za pomoc - przyjmuję każdy pomysł (oprócz haseł typu "motor trup"), który może naprowadzić na trop. Wykluczyłem już sprawy oczywiste, teraz zagadka jest trudniejsza. Zastanawiająca jest ta sztywna górna granica - czy olej zimny, czy gorący. Coś tu jednak powinno się zmieniać.
P.S. Sprawdzałem jeszcze łańcuch i nie jest rozciągnięty. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-06-27, 09:16
|
|
|
no ale co mam napisać jak to prawda
jeśli sterowanie jest napinacz wymieniony i to samo to tylko pozostaje nam brak ciśnienia oleju
w owym napinaczu
To że na czujniku jest nie znaczy że na nim jest .
Dlatego pisałem już kiedyś wam że ja zmieniałem motor bez podobny przypadek tylko u mnie chinol puszczał ale wolałem zmienić motor .
A jak lubisz szukać i płacić i nie potrzebnie wymieniać części to kto bogatemu zabroni |
|
|
|
|
Krzysiekkg
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: a8 d3
Dołączył: 23 Lut 2016 Posty: 8 Skąd: kołobrzeg
|
Wysłany: 2016-06-29, 14:11 Logi nastawników proszę o ocenę .
|
|
|
Witam wszyskich proszę o analizę logów nagrałem krótki filmik jezeli chodzi o prace nastawników dodam że auto nie chce jechać z dolnego zakresu obrotów .
krótki filmik : https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-06-29, 20:39
|
|
|
a gruszki sprawne |
|
|
|
|
drookash
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: S6 C5 ANK Limousine'2003
Pomógł: 1 raz Wiek: 47 Dołączył: 15 Gru 2015 Posty: 49 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2016-06-29, 21:05
|
|
|
Dziwnie się zachowuje jeżeli chodzi o zależność między engine load na danymi z bloku 090.
Rozrząd masz do lekkiej poprawy : 0/-7 niezbyt dobrze.
Stawiam na gruszki... sprawdź podciśnienia i dźwigienki + klapy.
Kamerka w łapkę i przez przepustnicę pooglądaj czy coś się nie połamało.
Jaki silnik ? Jakie oznaczenie ? |
_________________ Lepiej stracić minutę w życiu, niż życie w minutę...zwolnij ! |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-06-29, 21:06
|
|
|
drookash napisał/a: | Jaki silnik ? Jakie oznaczenie ? |
No tylko BFM wg profilu |
|
|
|
|
Krzysiekkg
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: a8 d3
Dołączył: 23 Lut 2016 Posty: 8 Skąd: kołobrzeg
|
Wysłany: 2016-06-29, 21:42
|
|
|
Gruszki po odpaleniu silnika się zasysają przepływka nowa ori korekty paliwa idealne błędów w ecu brak ...Auto stoi cala noc wyjade z garazu pojezdze z 10 minut i traci moc od dołu dlatego obstawiam nastawnik ze się zblokował w danej pozycji i nie zmienia zmiennych faz.Jakie jeszcze macie pomysły drodzy koledzy ? |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-06-30, 07:28
|
|
|
lambdy odczep |
|
|
|
|
Krzysiekkg
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: a8 d3
Dołączył: 23 Lut 2016 Posty: 8 Skąd: kołobrzeg
|
Wysłany: 2016-06-30, 12:51
|
|
|
lambdy nowe ori od 2 msc cały czas mi się wydaje że fazy się nie przesawiają dlatego ta utraa mocy z dołu |
|
|
|
|
|
|
|
drookash
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: S6 C5 ANK Limousine'2003
Pomógł: 1 raz Wiek: 47 Dołączył: 15 Gru 2015 Posty: 49 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2016-07-01, 12:04
|
|
|
Odczep lambdy i możesz też odczepić obie cewki napinaczy - nie będą wstawały, nie zablokują się jeżeli tego się obawiasz. Gdyby się blokowały - miał byś błąd korelacji wału z wałkami bo czujniki wałków by to wykryły. W następnej kolejności odepnij oba czujniki wałków.
A kolektor masz dobrze dokręcony ? Gdy się nagrzewa lub się "podnieść" i powstaje nieszczelność. Popraw śrubki kolektora tak na 20Nm... z wyczuciem. ELSA jak pamiętam zaleca 10Nm... śmiech na sali - palcami tyle dokręcisz. |
_________________ Lepiej stracić minutę w życiu, niż życie w minutę...zwolnij ! |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-07-01, 22:10
|
|
|
drookash napisał/a: | Popraw śrubki kolektora tak na 20Nm | To są śruby M6 wkręcane w aluminium, dokręcając siłą 20 Nm zerwie się gwint ...radzę max 12Nm ! |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
Krzysiekkg
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: a8 d3
Dołączył: 23 Lut 2016 Posty: 8 Skąd: kołobrzeg
|
Wysłany: 2016-07-02, 18:02
|
|
|
kolektora nie sprawdzalem czy poluzowany ale zobaczę to ...Czujniki polozenia walkow gdzie się znajdują ?? po odpieciu i przejechaniu się powinienem zauwazyc jakas roznice ? |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-07-02, 18:09
|
|
|
Z tyłu głowic sa czujniki wałków |
|
|
|
|
|
|
|
Krzysiekkg
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: a8 d3
Dołączył: 23 Lut 2016 Posty: 8 Skąd: kołobrzeg
|
Wysłany: 2016-07-02, 18:46
|
|
|
sprawdzę jeszcze kolektor ssący moze faktycznie nie jest dokrecony i po rozgrzaniu ciagnie lewe powietrze i nie wkręca się na obroty .... Ewentualnie może klapy się zblokowały lecz gruszki po odpaleniu silnika się zasysją . |
|
|
|
|
|