Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 FL ALL ] Nastawniki... Komu stukają przy rozruchu?  
Autor Wiadomość
drookash 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: S6 C5 ANK Limousine'2003
Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 15 Gru 2015
Posty: 49
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2016-06-26, 21:30   

Myślę, że za szybko takie diagnozy stawiać :)

Ja bym dla świętego spokoju ustawił rozrząd jak należy - masz -7/-3 a to dość sporo i jedna strona mimo równego wysterowania (jeden pin z ECU) będzie lekko z tyłu - zresztą widać to.

Zmierzyć ciśnienie oleju przy odpalaniu, na postoju i wyższe rpm oraz w momencie jak wstają napinacze.

Terkotka może być przez uwalone hydropopychacze. Jeżeli jesteś w stanie określić z której głowicy dochodzi terkotanie to wymień tam komplet popychaczy. Poproś kogoś aby odpalił zimną furkę a Ty stój z łapkami na silniku.

Sprawdź czy przy montażu nie przestawiła się uszczelka pod napinaczem i czy została posmarowana uszczelniaczem tam gdzie pokazuje ELSA. Może blokować dopływ / odpływ oleju.

Czy zaworki zwrotne pod kolektorem w separatorze oleju masz wymienione ?

Pomierz odstęp między górą głowicy a najwyższym punktem trzonków zaworów - czasami gniazda "siadają" i zawór przestaje a to ściska popychacz. Ssące dźwigienki są tak zaprojektowane by się naddać gdy któryś stoi wyżej ale do pewnego wymiaru a potem ściska nadmiarowo popychacz. Musisz do tego wywalić wałki.

Sprawdź wisko i pompę wspomagania - widziałem już uwalone wisko, które przy odpalaniu trzepało jakby napinacz.

Co można jeszcze koledze podpowiedzieć Panowie ?
_________________
Lepiej stracić minutę w życiu, niż życie w minutę...zwolnij !
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2016-06-27, 07:02   

pepi napisał/a:
to tylko brak ciśnienia oleju
pozostaje czyli motor trup


Nie no, specjalista jesteś <boisie> Dzięki za diagnozę - dziś oddam silnik na złom <brawo> Przecież pisałem, że ciśnienie oleju jest prawidłowe.

drookash napisał/a:
Ja bym dla świętego spokoju ustawił rozrząd jak należy - masz -7/-3 a to dość sporo i jedna strona mimo równego wysterowania (jeden pin z ECU) będzie lekko z tyłu - zresztą widać to.


Tak, to zrobię wkrótce - pozostałość po poprzednim właścicielu. Nie sądzę jednak, żeby to miało wpływ, bo w innych przypadkach bywało gorzej, a nastawniki chodziły: przykład.

drookash napisał/a:
Sprawdź czy przy montażu nie przestawiła się uszczelka pod napinaczem i czy została posmarowana uszczelniaczem tam gdzie pokazuje ELSA. Może blokować dopływ / odpływ oleju.


Odpada - nowa uszczelka. Poza tym tam są wypustki, które blokują uszczelkę we właściwym miejscu.

drookash napisał/a:
Czy zaworki zwrotne pod kolektorem w separatorze oleju masz wymienione?


Tak.

drookash napisał/a:
Zmierzyć ciśnienie oleju przy odpalaniu, na postoju i wyższe rpm oraz w momencie jak wstają napinacze.


Mierzone - pisałem o tym kilka postów wcześniej. Niestety nie mam jak zmierzyć ciśnienia w momencie wstawania nastawników - pracują na wolnych tylko na kompletnie zimnym silniku (gdzie ew. spadek ciśnienia będzie niezauważalny) i pod obciążeniem (nie mam jak sprawdzić tego podczas jazdy).

drookash napisał/a:
Sprawdź wisko i pompę wspomagania - widziałem już uwalone wisko, które przy odpalaniu trzepało jakby napinacz.


Pompa nieco hałasuje, ale to nie to. Wiskozę również wykluczam.

Tak w ogóle to dzięki za pomoc - przyjmuję każdy pomysł (oprócz haseł typu "motor trup"), który może naprowadzić na trop. Wykluczyłem już sprawy oczywiste, teraz zagadka jest trudniejsza. Zastanawiająca jest ta sztywna górna granica - czy olej zimny, czy gorący. Coś tu jednak powinno się zmieniać.

P.S. Sprawdzałem jeszcze łańcuch i nie jest rozciągnięty.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2016-06-27, 09:16   

no ale co mam napisać jak to prawda
jeśli sterowanie jest napinacz wymieniony i to samo to tylko pozostaje nam brak ciśnienia oleju
w owym napinaczu
To że na czujniku jest nie znaczy że na nim jest .
Dlatego pisałem już kiedyś wam że ja zmieniałem motor bez podobny przypadek tylko u mnie chinol puszczał ale wolałem zmienić motor .
A jak lubisz szukać i płacić i nie potrzebnie wymieniać części to kto bogatemu zabroni <hmm>
 
 
Krzysiekkg 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: a8 d3
Dołączył: 23 Lut 2016
Posty: 8
Skąd: kołobrzeg
Wysłany: 2016-06-29, 14:11   Logi nastawników proszę o ocenę .

Witam wszyskich proszę o analizę logów nagrałem krótki filmik jezeli chodzi o prace nastawników dodam że auto nie chce jechać z dolnego zakresu obrotów .


krótki filmik : https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2016-06-29, 20:39   

a gruszki sprawne
 
 
drookash 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: S6 C5 ANK Limousine'2003
Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 15 Gru 2015
Posty: 49
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2016-06-29, 21:05   

Dziwnie się zachowuje jeżeli chodzi o zależność między engine load na danymi z bloku 090.
Rozrząd masz do lekkiej poprawy : 0/-7 niezbyt dobrze.
Stawiam na gruszki... sprawdź podciśnienia i dźwigienki + klapy.
Kamerka w łapkę i przez przepustnicę pooglądaj czy coś się nie połamało.
Jaki silnik ? Jakie oznaczenie ?
_________________
Lepiej stracić minutę w życiu, niż życie w minutę...zwolnij !
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-06-29, 21:06   

drookash napisał/a:
Jaki silnik ? Jakie oznaczenie ?


No tylko BFM wg profilu :)
 
 
Krzysiekkg 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: a8 d3
Dołączył: 23 Lut 2016
Posty: 8
Skąd: kołobrzeg
Wysłany: 2016-06-29, 21:42   

Gruszki po odpaleniu silnika się zasysają przepływka nowa ori korekty paliwa idealne błędów w ecu brak ...Auto stoi cala noc wyjade z garazu pojezdze z 10 minut i traci moc od dołu dlatego obstawiam nastawnik ze się zblokował w danej pozycji i nie zmienia zmiennych faz.Jakie jeszcze macie pomysły drodzy koledzy ?
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2016-06-30, 07:28   

lambdy odczep :]
 
 
Krzysiekkg 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: a8 d3
Dołączył: 23 Lut 2016
Posty: 8
Skąd: kołobrzeg
Wysłany: 2016-06-30, 12:51   

lambdy nowe ori od 2 msc cały czas mi się wydaje że fazy się nie przesawiają dlatego ta utraa mocy z dołu
 
 
drookash 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: S6 C5 ANK Limousine'2003
Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 15 Gru 2015
Posty: 49
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2016-07-01, 12:04   

Odczep lambdy i możesz też odczepić obie cewki napinaczy - nie będą wstawały, nie zablokują się jeżeli tego się obawiasz. Gdyby się blokowały - miał byś błąd korelacji wału z wałkami bo czujniki wałków by to wykryły. W następnej kolejności odepnij oba czujniki wałków.

A kolektor masz dobrze dokręcony ? Gdy się nagrzewa lub się "podnieść" i powstaje nieszczelność. Popraw śrubki kolektora tak na 20Nm... z wyczuciem. ELSA jak pamiętam zaleca 10Nm... śmiech na sali - palcami tyle dokręcisz.
_________________
Lepiej stracić minutę w życiu, niż życie w minutę...zwolnij !
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2016-07-01, 22:10   

drookash napisał/a:
Popraw śrubki kolektora tak na 20Nm
To są śruby M6 wkręcane w aluminium, dokręcając siłą 20 Nm zerwie się gwint ...radzę max 12Nm !
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
Krzysiekkg 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: a8 d3
Dołączył: 23 Lut 2016
Posty: 8
Skąd: kołobrzeg
Wysłany: 2016-07-02, 18:02   

kolektora nie sprawdzalem czy poluzowany ale zobaczę to ...Czujniki polozenia walkow gdzie się znajdują ?? po odpieciu i przejechaniu się powinienem zauwazyc jakas roznice ?
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-07-02, 18:09   

Z tyłu głowic sa czujniki wałków
 
 
Krzysiekkg 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: a8 d3
Dołączył: 23 Lut 2016
Posty: 8
Skąd: kołobrzeg
Wysłany: 2016-07-02, 18:46   

sprawdzę jeszcze kolektor ssący moze faktycznie nie jest dokrecony i po rozgrzaniu ciagnie lewe powietrze i nie wkręca się na obroty .... Ewentualnie może klapy się zblokowały lecz gruszki po odpaleniu silnika się zasysją .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.