Autor |
Wiadomość |
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2016-07-03, 11:59
|
|
|
Apophis napisał/a: | Z tyłu głowic sa czujniki wałków |
Od kierowcy z tyłu, od pasażera z przodu. |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-07-03, 16:41
|
|
|
Faktycznie moj błąd. Prawy siedzi pod osłona rozrzadu sprytnie...wtyczka w strone kolektora ssacego. |
|
|
|
|
|
|
|
Krzysiekkg
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: a8 d3
Dołączył: 23 Lut 2016 Posty: 8 Skąd: kołobrzeg
|
Wysłany: 2016-07-03, 20:27
|
|
|
Sprawdzę to odnośnie klap kolektora jak sprawdzić czy się zacięły ? gruszki się zasysyją to klapy też pracują czy mogły się zaciać w jednej pozycji i auto nie ciągnie z dolnego zakresu obrotów. |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-07-03, 20:36
|
|
|
Jak pracuja ciegna to klapki raczej ok |
|
|
|
|
|
|
|
Krzysiekkg
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: a8 d3
Dołączył: 23 Lut 2016 Posty: 8 Skąd: kołobrzeg
|
Wysłany: 2016-07-03, 21:03
|
|
|
hmm juz nie mam pomysłów co by tu jeszcze sprawdzić czemu autko nie chce jechać z dołu |
|
|
|
|
drookash
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: S6 C5 ANK Limousine'2003
Pomógł: 1 raz Wiek: 47 Dołączył: 15 Gru 2015 Posty: 49 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2016-07-04, 12:44
|
|
|
danishow... a dokręcałeś kiedyś 12Nm ?
Akcja serwisowa Audi opierała się na sprawdzeniu siły aktualnego dokręcenia - jeżeli było mniej niż 4Nm to... replace, jeżeli około 11Nm to OK.
Dokręcałem 20Nm z kluczykiem dynamo i nic nie ukręciłem - warunek... oczyszczone dobrze śruby i otwory.
Polecam : http://uberlame.com/a6_ts...lt%20Torque.pdf |
_________________ Lepiej stracić minutę w życiu, niż życie w minutę...zwolnij ! |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-07-04, 12:47
|
|
|
drookash, 10NM to ja koła dokrecam i uwierz mi moje dośc silne palce tyle niutonów nie mają w sobie także musisz miec naprawde krzepe |
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2016-07-04, 18:16
|
|
|
Apophis napisał/a: | drookash, 10NM to ja koła dokrecam i uwierz mi moje dośc silne palce tyle niutonów nie mają w sobie także musisz miec naprawde krzepe |
Maćku, koła to Ty może momentem 120Nm dokręcasz. A 10Nm to naprawdę niewiele. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-07-04, 18:24
|
|
|
ja tam spec nie jestem ale na kluczu dynamometrycznym wybieram 10 taka szkołe mi dał kiedys moj znajomy co ma juz ponad cwierćwieku mechanikowania za sobą. I nie musze ani dokrecac ani skakac po kluczu przy odkrecaniu... |
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2016-07-04, 18:30
|
|
|
No to masz klucz ustawiony w kG, co by dawało około 100 Nm. A tu masz kalkulatorek: http://www.v10.pl/narzedz...,ft,kGm,16.html
Ale do alusów to trzeba 120Nm, tylko RSki mają po 140 Nm. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-07-04, 18:40
|
|
|
pebo napisał/a: | No to masz klucz ustawiony w kG, co by dawało około 100 Nm |
Wiesz masz racje |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-07-04, 22:04
|
|
|
drookash napisał/a: | danishow... a dokręcałeś kiedyś 12Nm ? | Nie od wczoraj bawię się mechaniką, często (prawie codziennie) używa się momentów dokręcania rzędu 9, 10, 11 ...bardzo rzadko nawet 6Nm.
Miski olejowe, kolektory ssące itp nigdy nie mają zalecanego momentu większego od 12Nm dla M6.
To, że Tobie udało się dokręcić taką siłą świadczy o wielkim szczęściu lub wadliwym kluczu |
|
|
|
|
|
|
|
drookash
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: S6 C5 ANK Limousine'2003
Pomógł: 1 raz Wiek: 47 Dołączył: 15 Gru 2015 Posty: 49 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2016-07-05, 06:57
|
|
|
Wadliwy klucz wykluczam Jak i również nie kwestionuję niczyjego doświadczenia... Ja tam amator i samouk jestem
Moje szczęście... Dokładnie zdaję sobie sprawę, że 10Nm dla M6x1 to tak akurat... ale dokręciłem kiedyś 10Nm i... po dwóch tygodniach dwie były luźne.
Odkręciłem w kolejności, dałem klej do gwintów ale kapeczkę tylko i dokręciłem 20Nm... od tego czasu spokój. Kluczyk mam YATO - kupowałem do rozrządu gdzie było chyba 4Nm napięcia trzeba zrobić...
Co do kół... śmiech mnie ogarnia jak to wulkanizatorzy robią. Najpierw udarowym... na maxa a potem "pykają" kluczem z jakimś tam nie wiadomo jakim momentem. Kiedyś zapytałem jakim momentem dokręcają... 100Nm wszystkie Parodia... |
_________________ Lepiej stracić minutę w życiu, niż życie w minutę...zwolnij ! |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-07-05, 21:11
|
|
|
akurat koła to 90 |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-07-05, 23:01
|
|
|
Śruby M14x1,5 w samochodach z grupy VAG dokręca się z siłą 140Nm |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|