Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 FL ALL ] Nastawniki... Komu stukają przy rozruchu?  
Autor Wiadomość
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2016-08-02, 06:45   

Jak to dziwne :) Do dupowozów 1.8T i 2,4 oplaca sie zaprojektowac i puscic produkcję seryjną bo jezdzi tego setki tysięcy jak nie miliony i zawsze klienci sie znajda. Silników 4.2 jeździ może z 10% tego co tych dupowozów i producentom zamienników "nie opłaca się". Standardowa procedura dla produktów niszowych lub o niskiej skali produkcji.

Maroonio napisał/a:
A no właśnie za kontrolę jakości trzeba zapłacić ekstra 2k w serwisie. Swoją drogą dziwne jest to, że do mniejszych motorów, prawie każdy producent zamienników ma w ofercie nastawniki a do 4.2 żaden nie zrobił a to tylko kwestia tej obudowy właśnie.
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
Maroonio 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 78
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-08-02, 07:36   

W związku z tym wpadł mi do głowy pomysł, żeby zaadoptować nastawnik z 2.8 do 4.2. Skoro różnią się rowkiem na obudowie, to może trzeba dorobić "wypełniacz" do tego rowka, wszystko uszczelnić renzosilem i może by to działało :)
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2016-08-02, 07:46   

Pozostaje jeszcze kwestia wychylania tego nastawnika , jest taka sama jak w 4.2?
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
Maroonio 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 78
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-08-02, 07:58   

Jeśli długość łańcucha jest taka sama (a zdaje się, że to ten sam łańcuch) jak w 1,8T czy 2.4-2.8 to wychylenie też będzie się zgadzać.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2016-08-02, 08:02   

Maroonio napisał/a:
Jeśli długość łańcucha jest taka sama (a zdaje się, że to ten sam łańcuch) jak w 1,8T czy 2.4-2.8 to wychylenie też będzie się zgadzać.

Długość łańcucha raczej nie jest bezpośrednim wyznacznikiem tego jak wychyla się nastawnik czyli też o ile stopni przestawia wałki rozrządu :)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-08-02, 08:13   

jeśli by te nastawniki z 1,8 i V6stek były wymienne z 4,2 to już od dawna było by o tym głośno.

Najprostszy przykład : mimo silnika V8, nastawnik z 4,2 nie pasuje do 3,7.

Wiec nie sądzę alby te od mniejszych pojemności pasowały, ale.... zróbcie testa i się pochwalcie wynikiem <amasz>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Maroonio 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 78
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-08-02, 08:14   

Tak, jeszcze wielkość kółek i ilość zębów na nich może mieć wpływ. Reszta to czysta matematyka a dokładniej geometria ;)
Niepotrzebnie kupiłem tego chinola ( może ktoś chce ???) bo mógłbym przetestować przeróbkę na jakimś lepszym zamienniku.

[ Dodano: 2016-08-02, 09:16 ]
Nie pasuje bo? Ktoś to sprawdził ? Jakie są różnice?
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-08-02, 08:37   

kolega ze Szwajcarii testował i nie trybi. Pisał że te od 4.2 maja wychylenie 23 stopnie a 3,7 natomiast 1 stopien <bezradny> sprawdzał na swoim aucie i nie trybi.

tak to napisał (se przetłumaczcie :D ) :


"einen hab ich schonmal eingebaut den linken. aber der verstellt 23 grad. und ein 3,7er braucht 1grad . also hab ich den alten wieder eingebaut
"


Też się kiedyś zastanawiałem grubo nad tymi od 1,8 itp. bo faktycznie jakościowo lepiej "wyglądają" no i sporo mniej kosztują, ale szkoda mi głowicy było, gdyby cos nie napięło się jak trzeba :)
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Maroonio 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 78
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-08-02, 08:41   

Hmm, trzeba by wziąć takie dwa do porównania, np. od 2.8 i 4.2 i pomierzyć maksymalne wychylenia. Może by się rozjaśniło bo to jest chore żeby być niewolnikiem nastawnika :D
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-08-02, 08:45   

Maroonio napisał/a:
bo to jest chore żeby być niewolnikiem nastawnika


bardzo dobrze powiedziane <faktycznie>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2016-08-02, 08:55   

Wystarczy pewnie zajrzeć do SSP na temat silników w A8 i będzie wszystko jasne - obawiam się jednak ze różnice będą nie do pogodzenia w sprawie 2.8 i 4.2
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
leon0376 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy
Wiek: 48
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 383
Skąd: FR
Wysłany: 2016-08-02, 10:12   

Maroonio napisał/a:
Z zaślepki też leci po tyle silnika a nie z boku na kolektor. Po prostu Pan mechanik dał za mało towaru uszczelniającego a możliwe również, że dokręcił dekiel z nieodpowiednim momentem, kolejnością dokręcania itp. itd....


Kolego już o tym raz pisałem ale powtórzę.Olej sączy przez zaślepka i na łączeniu głowicy z blokiem przedostaje się pod kolektor i kapie na kata.Wystarczy poczytać bo było o tym.

Gunner.

Włóż rękę na zimnym silniku z tyłu głowicy i będziesz wszystko wiedział.[/b]
_________________
Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2016-08-02, 10:26   

Maroonio napisał/a:
Tak, jeszcze wielkość kółek i ilość zębów na nich może mieć wpływ. Reszta to czysta matematyka a dokładniej geometria ;)

To weź mi to narysuj bo ja nie zakumałem :)

Uważasz że skoro łańcuch na długości i ilości ogniw jest ten sam oraz koła na obwodzie i ilości zębów te same to znaczy, że kąt przestawienia rozrządu będzie ten sam?... niezależnie od zastosowanego nastawnika?
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-08-02, 11:26   

nastawnik z 1.8 predzej podejdzie do 3.7 jak do 4,2 bo 4,2 ma największy stopień wychyłu 3,7 to niemal połowa tego dlatego sa tam mniej awaryjne. 1.8 mam mniej mocy i cylindrów to nastawnik tańczy czesciej ale mozna go wywalić całkiem zastepując napinaczem łańcucha i wiele na mocy nie stracimy bo to tylko 12stopni
 
 
drookash 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: S6 C5 ANK Limousine'2003
Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 15 Gru 2015
Posty: 49
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2016-08-02, 14:08   

Chłopaki... a w mapy ktoś zaglądał ? Przecież w każdej mapie cam position dla 4.2 jest wyraźnie -22kW. Co lepsze... -22kW pojawia się już przy mniej niż 1800rpm ale zawsze powyżej 80% obciążenia silnika.
Wychylenia 23kW to... błędy pomiaru lub luzy na łańcuszkach.
W doładowanych 2.7 VVT pomaga w napełnianiu - wcześniej turbawki wstają. Wielu jednak tunerów wyłącza VVT i jadą na sztywno by mieć pełen obraz sytuacji.
Zastanawia mnie czy w 4.2 też idzie mapą wyłączyć VVT a co za tym idzie również błędy z tym związane i procedury kontroli obwodów. Myślę, że w ECU przewidzieli takie konfiguracje aczkolwiek w SKONF nie widziałem...
_________________
Lepiej stracić minutę w życiu, niż życie w minutę...zwolnij !
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.