Autor |
Wiadomość |
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2016-08-02, 06:45
|
|
|
Jak to dziwne Do dupowozów 1.8T i 2,4 oplaca sie zaprojektowac i puscic produkcję seryjną bo jezdzi tego setki tysięcy jak nie miliony i zawsze klienci sie znajda. Silników 4.2 jeździ może z 10% tego co tych dupowozów i producentom zamienników "nie opłaca się". Standardowa procedura dla produktów niszowych lub o niskiej skali produkcji.
Maroonio napisał/a: | A no właśnie za kontrolę jakości trzeba zapłacić ekstra 2k w serwisie. Swoją drogą dziwne jest to, że do mniejszych motorów, prawie każdy producent zamienników ma w ofercie nastawniki a do 4.2 żaden nie zrobił a to tylko kwestia tej obudowy właśnie. |
|
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
Maroonio
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Dołączył: 03 Lip 2014 Posty: 78 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-08-02, 07:36
|
|
|
W związku z tym wpadł mi do głowy pomysł, żeby zaadoptować nastawnik z 2.8 do 4.2. Skoro różnią się rowkiem na obudowie, to może trzeba dorobić "wypełniacz" do tego rowka, wszystko uszczelnić renzosilem i może by to działało |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
Maroonio
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Dołączył: 03 Lip 2014 Posty: 78 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-08-02, 07:58
|
|
|
Jeśli długość łańcucha jest taka sama (a zdaje się, że to ten sam łańcuch) jak w 1,8T czy 2.4-2.8 to wychylenie też będzie się zgadzać. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2016-08-02, 08:02
|
|
|
Maroonio napisał/a: | Jeśli długość łańcucha jest taka sama (a zdaje się, że to ten sam łańcuch) jak w 1,8T czy 2.4-2.8 to wychylenie też będzie się zgadzać. |
Długość łańcucha raczej nie jest bezpośrednim wyznacznikiem tego jak wychyla się nastawnik czyli też o ile stopni przestawia wałki rozrządu |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-08-02, 08:13
|
|
|
jeśli by te nastawniki z 1,8 i V6stek były wymienne z 4,2 to już od dawna było by o tym głośno.
Najprostszy przykład : mimo silnika V8, nastawnik z 4,2 nie pasuje do 3,7.
Wiec nie sądzę alby te od mniejszych pojemności pasowały, ale.... zróbcie testa i się pochwalcie wynikiem |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Maroonio
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Dołączył: 03 Lip 2014 Posty: 78 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-08-02, 08:14
|
|
|
Tak, jeszcze wielkość kółek i ilość zębów na nich może mieć wpływ. Reszta to czysta matematyka a dokładniej geometria
Niepotrzebnie kupiłem tego chinola ( może ktoś chce ???) bo mógłbym przetestować przeróbkę na jakimś lepszym zamienniku.
[ Dodano: 2016-08-02, 09:16 ]
Nie pasuje bo? Ktoś to sprawdził ? Jakie są różnice? |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-08-02, 08:37
|
|
|
kolega ze Szwajcarii testował i nie trybi. Pisał że te od 4.2 maja wychylenie 23 stopnie a 3,7 natomiast 1 stopien sprawdzał na swoim aucie i nie trybi.
tak to napisał (se przetłumaczcie ) :
"einen hab ich schonmal eingebaut den linken. aber der verstellt 23 grad. und ein 3,7er braucht 1grad . also hab ich den alten wieder eingebaut
"
Też się kiedyś zastanawiałem grubo nad tymi od 1,8 itp. bo faktycznie jakościowo lepiej "wyglądają" no i sporo mniej kosztują, ale szkoda mi głowicy było, gdyby cos nie napięło się jak trzeba |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Maroonio
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Dołączył: 03 Lip 2014 Posty: 78 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-08-02, 08:41
|
|
|
Hmm, trzeba by wziąć takie dwa do porównania, np. od 2.8 i 4.2 i pomierzyć maksymalne wychylenia. Może by się rozjaśniło bo to jest chore żeby być niewolnikiem nastawnika |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-08-02, 08:45
|
|
|
Maroonio napisał/a: | bo to jest chore żeby być niewolnikiem nastawnika |
bardzo dobrze powiedziane |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2016-08-02, 08:55
|
|
|
Wystarczy pewnie zajrzeć do SSP na temat silników w A8 i będzie wszystko jasne - obawiam się jednak ze różnice będą nie do pogodzenia w sprawie 2.8 i 4.2 |
_________________ Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044 |
|
|
|
|
leon0376
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 383 Skąd: FR
|
Wysłany: 2016-08-02, 10:12
|
|
|
Maroonio napisał/a: | Z zaślepki też leci po tyle silnika a nie z boku na kolektor. Po prostu Pan mechanik dał za mało towaru uszczelniającego a możliwe również, że dokręcił dekiel z nieodpowiednim momentem, kolejnością dokręcania itp. itd.... |
Kolego już o tym raz pisałem ale powtórzę.Olej sączy przez zaślepka i na łączeniu głowicy z blokiem przedostaje się pod kolektor i kapie na kata.Wystarczy poczytać bo było o tym.
Gunner.
Włóż rękę na zimnym silniku z tyłu głowicy i będziesz wszystko wiedział.[/b] |
_________________ Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2016-08-02, 10:26
|
|
|
Maroonio napisał/a: | Tak, jeszcze wielkość kółek i ilość zębów na nich może mieć wpływ. Reszta to czysta matematyka a dokładniej geometria |
To weź mi to narysuj bo ja nie zakumałem
Uważasz że skoro łańcuch na długości i ilości ogniw jest ten sam oraz koła na obwodzie i ilości zębów te same to znaczy, że kąt przestawienia rozrządu będzie ten sam?... niezależnie od zastosowanego nastawnika? |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-08-02, 11:26
|
|
|
nastawnik z 1.8 predzej podejdzie do 3.7 jak do 4,2 bo 4,2 ma największy stopień wychyłu 3,7 to niemal połowa tego dlatego sa tam mniej awaryjne. 1.8 mam mniej mocy i cylindrów to nastawnik tańczy czesciej ale mozna go wywalić całkiem zastepując napinaczem łańcucha i wiele na mocy nie stracimy bo to tylko 12stopni |
|
|
|
|
|
|
|
drookash
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: S6 C5 ANK Limousine'2003
Pomógł: 1 raz Wiek: 47 Dołączył: 15 Gru 2015 Posty: 49 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2016-08-02, 14:08
|
|
|
Chłopaki... a w mapy ktoś zaglądał ? Przecież w każdej mapie cam position dla 4.2 jest wyraźnie -22kW. Co lepsze... -22kW pojawia się już przy mniej niż 1800rpm ale zawsze powyżej 80% obciążenia silnika.
Wychylenia 23kW to... błędy pomiaru lub luzy na łańcuszkach.
W doładowanych 2.7 VVT pomaga w napełnianiu - wcześniej turbawki wstają. Wielu jednak tunerów wyłącza VVT i jadą na sztywno by mieć pełen obraz sytuacji.
Zastanawia mnie czy w 4.2 też idzie mapą wyłączyć VVT a co za tym idzie również błędy z tym związane i procedury kontroli obwodów. Myślę, że w ECU przewidzieli takie konfiguracje aczkolwiek w SKONF nie widziałem... |
_________________ Lepiej stracić minutę w życiu, niż życie w minutę...zwolnij ! |
|
|
|
|
|