Autor |
Wiadomość |
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-08-29, 20:56
|
|
|
zegar napisał/a: | Powiecie mi na szybko co i jak długo logować? Zrobię przed i po. VCDS opanowany mam. |
wejdź w silnik - bloki pomiarowe - ustaw następujące bloki:
002 - 4 okienko - działanie przepławki
090 - 3 i 4 okienko działanie nastawników
093 - 3 i 4 okienko ustawienie rozrządu
i teraz tak.
blok drugi jedziesz pełen but - opór do podłogi i patrzysz na wynik najlepiej na 3cim biegu przy 6200obr. powinno pokazac ponad 260g/s. ja bedzie w granicach 200 na + / - to przepływka do wymiany
bloki 90 na wolnych obr jak i na pełnym bucie powinny pokazywac 0,0 jesli tak nie jest i bedziesz mieć ponad 10 na + / - to nastawniki smiec
blok 93 tez powinien pokazywac 0,0 aczkolwiek sa jakieś wiedełki na + / - 8 więc w tym zakresie jak bedzie na obu głowiac to rozrząd ok. Powyżej to przestawiony...
w obu przypadkach im bliżej 0 tym lepiej
poza tym jesli mówisz że od dołu nie ciągnie to w jakim stanie jest kolektor ssący, podciśnienia i gruszki z przodu kolektora. Może klapy stoją i dlatego taki efekt ? |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2016-08-29, 21:05
|
|
|
jak juz na cieplym bije to trup |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-08-29, 21:06
|
|
|
preston81 napisał/a: | ak juz na cieplym bije to trup |
no to swoją drogą |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
kryhawrc
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 369 Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
|
Wysłany: 2016-08-29, 21:15
|
|
|
W logu 093 jak nastawnik jest na On to chyba zer nie będzie
Oczywiście myślę o dynamicznym |
|
|
|
|
|
|
|
zegar
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Grześ
Jeżdzę: D3
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Lip 2015 Posty: 71 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-08-29, 21:38
|
|
|
Jedno cięgno na gruszce było urwane, założyłem nowe.
Gruszki otwierają się i zamykają, ale nie wiem czy jest to jednoznaczne z działającymi dobrze klapami w kolektorze.
Dzięki za instrukcje!! Jutro zrobie co trzeba i zamieszcze na forum. |
_________________ Historia pojazdu po VIN - PW
|
|
|
|
|
Gunner
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Mar 2015 Posty: 358 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2016-08-29, 23:58
|
|
|
zegar napisał/a: | Najgorzej jest po nocy, czyli jakies 8h postoju, pozniej mozna zgasic i odpalic i juz cisza.
Po tym jak silnik osiagnie 90 stopni i postoi z godzine tez trzaska przy rozruchu dosc glosno, ale nie tak jak po calej nocy. |
To u mnie jest w miarę podobna sytuacja, ale mocy nie stracił w ogóle, albo tak mało, że nie odczuwam. Dźwięk przy odpalaniu jak przestoi całą noc a dźwięk odpalania ciepłego jak postoi np. z godzinę różni się znacznie. Mam wrażenie, że przy odpalaniu ciepłego słychać nienapięty łańcuch.
Ale przecież chyba to samo powinno być rano, brak oleju w nastawniku = nienapięty łańcuch...? |
|
|
|
|
|
|
|
zegar
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Grześ
Jeżdzę: D3
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Lip 2015 Posty: 71 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-08-30, 08:35
|
|
|
Nie wiem w która stronę to działa, czy brak oleju = napięty lancuch ale jak już trzaska przy rozruchu to i tak Cię to nie ominie, więc czym szybciej zrobisz tym myślę że lepiej |
_________________ Historia pojazdu po VIN - PW
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2016-08-30, 09:09
|
|
|
Ja mam nowy ori i mi trzaska (nastawnik lub szklanki). Nie zawsze nastawnik jest przyczyną. Blok 090 trzeba zlogować pod obciążeniem. |
|
|
|
|
|
|
|
Gunner
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Mar 2015 Posty: 358 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2016-08-30, 10:29
|
|
|
Czyli logi są ok a dalej terkocze, tak? Ja się tego boję właśnie, że wsadzi się kilka tys. a dalej będzie co rano słychać ten nieszczęsny dźwięk. |
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2016-08-30, 10:35
|
|
|
Nowy nastawnik wychyla mi się tyle co stary - 13-14 stopni KW. Terkocze jak terkotało. Czyli nie zawsze przyczyną terkotki są nastawniki (chociaż w większości pewnie tak). |
|
|
|
|
|
|
|
Gunner
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Mar 2015 Posty: 358 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2016-08-30, 10:37
|
|
|
Ale tylko po nocy czy też jak postoi z godzinę ? A zaworki zwrotne oleju wymieniałeś ? |
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2016-08-30, 10:58
|
|
|
Po nocy i po dłuższym postoju. Zaworki oczywiście zmienione. Ciśnienie oleju na wyjściu pompy w normie. Czeski film. |
|
|
|
|
|
|
|
zegar
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Grześ
Jeżdzę: D3
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Lip 2015 Posty: 71 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-08-30, 12:24
|
|
|
Co to za zaworki sa? Jak sprawdzić? Gdzie są? |
_________________ Historia pojazdu po VIN - PW
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
|
|
|
|
|
|
|
zegar
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Grześ
Jeżdzę: D3
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Lip 2015 Posty: 71 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|