Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 FL ALL ] Nastawniki... Komu stukają przy rozruchu?  
Autor Wiadomość
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-08-29, 20:56   

zegar napisał/a:
Powiecie mi na szybko co i jak długo logować? Zrobię przed i po. VCDS opanowany mam.


wejdź w silnik - bloki pomiarowe - ustaw następujące bloki:

002 - 4 okienko - działanie przepławki
090 - 3 i 4 okienko działanie nastawników
093 - 3 i 4 okienko ustawienie rozrządu

i teraz tak.

blok drugi jedziesz pełen but - opór do podłogi i patrzysz na wynik najlepiej na 3cim biegu przy 6200obr. powinno pokazac ponad 260g/s. ja bedzie w granicach 200 na + / - to przepływka do wymiany

bloki 90 na wolnych obr jak i na pełnym bucie powinny pokazywac 0,0 jesli tak nie jest i bedziesz mieć ponad 10 na + / - to nastawniki smiec

blok 93 tez powinien pokazywac 0,0 aczkolwiek sa jakieś wiedełki na + / - 8 więc w tym zakresie jak bedzie na obu głowiac to rozrząd ok. Powyżej to przestawiony...

w obu przypadkach im bliżej 0 tym lepiej

poza tym jesli mówisz że od dołu nie ciągnie to w jakim stanie jest kolektor ssący, podciśnienia i gruszki z przodu kolektora. Może klapy stoją i dlatego taki efekt ?
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1805
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-08-29, 21:05   

jak juz na cieplym bije to trup
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-08-29, 21:06   

preston81 napisał/a:
ak juz na cieplym bije to trup


no to swoją drogą <boisie>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
kryhawrc 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 369
Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
Wysłany: 2016-08-29, 21:15   

W logu 093 jak nastawnik jest na On to chyba zer nie będzie <hmm>
Oczywiście myślę o dynamicznym
 
 
zegar 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Grześ
Jeżdzę: D3
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 71
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-08-29, 21:38   

Jedno cięgno na gruszce było urwane, założyłem nowe.
Gruszki otwierają się i zamykają, ale nie wiem czy jest to jednoznaczne z działającymi dobrze klapami w kolektorze.

Dzięki za instrukcje!! Jutro zrobie co trzeba i zamieszcze na forum.
_________________
Historia pojazdu po VIN - PW
 
 
Gunner 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 358
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2016-08-29, 23:58   

zegar napisał/a:
Najgorzej jest po nocy, czyli jakies 8h postoju, pozniej mozna zgasic i odpalic i juz cisza.
Po tym jak silnik osiagnie 90 stopni i postoi z godzine tez trzaska przy rozruchu dosc glosno, ale nie tak jak po calej nocy.


To u mnie jest w miarę podobna sytuacja, ale mocy nie stracił w ogóle, albo tak mało, że nie odczuwam. Dźwięk przy odpalaniu jak przestoi całą noc a dźwięk odpalania ciepłego jak postoi np. z godzinę różni się znacznie. Mam wrażenie, że przy odpalaniu ciepłego słychać nienapięty łańcuch.
Ale przecież chyba to samo powinno być rano, brak oleju w nastawniku = nienapięty łańcuch...?
 
 
zegar 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Grześ
Jeżdzę: D3
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 71
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-08-30, 08:35   

Nie wiem w która stronę to działa, czy brak oleju = napięty lancuch ale jak już trzaska przy rozruchu to i tak Cię to nie ominie, więc czym szybciej zrobisz tym myślę że lepiej
_________________
Historia pojazdu po VIN - PW
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2016-08-30, 09:09   

Ja mam nowy ori i mi trzaska (nastawnik lub szklanki). Nie zawsze nastawnik jest przyczyną. Blok 090 trzeba zlogować pod obciążeniem.
 
 
Gunner 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 358
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2016-08-30, 10:29   

Czyli logi są ok a dalej terkocze, tak? Ja się tego boję właśnie, że wsadzi się kilka tys. a dalej będzie co rano słychać ten nieszczęsny dźwięk.
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2016-08-30, 10:35   

Nowy nastawnik wychyla mi się tyle co stary - 13-14 stopni KW. Terkocze jak terkotało. Czyli nie zawsze przyczyną terkotki są nastawniki (chociaż w większości pewnie tak).
 
 
Gunner 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 358
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2016-08-30, 10:37   

Ale tylko po nocy czy też jak postoi z godzinę ? A zaworki zwrotne oleju wymieniałeś ?
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2016-08-30, 10:58   

Po nocy i po dłuższym postoju. Zaworki oczywiście zmienione. Ciśnienie oleju na wyjściu pompy w normie. Czeski film.
 
 
zegar 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Grześ
Jeżdzę: D3
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 71
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-08-30, 12:24   

Co to za zaworki sa? Jak sprawdzić? Gdzie są?
_________________
Historia pojazdu po VIN - PW
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-08-30, 12:35   

zegar, tu masz moj temat. Tu znajdziesz wszystko.

http://www.a8team.pl/d2-0...ego-vt13903.htm
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
zegar 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Grześ
Jeżdzę: D3
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 71
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-08-30, 14:12   

Jest trochę roboty, ale do ogarniecia.
Są jakieś objawy niedrożnosci zaworku, czy wymienia się profilaktycznie?



Zrobiłem logi, niestety na drugim biegu, bo miejsca mi brakło.
Powiedzcie prosze co tam sie dzieje i od czego naprawe zaczac.


http://www.fotosik.pl/zdjecie/9cb1d7d1453416e9

http://www.fotosik.pl/zdjecie/6f46c934f0204947
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group -

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.