Autor |
Wiadomość |
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-09-20, 18:15
|
|
|
Najlepsza lektura jest na A8Freunde.de gdzie tez jest sporo na temat cewek z nowysch modeli, ktore znalazly swoje zastosowanie w silnikach starszego typu jak nasze.
Udowodniono, ze duzo one poprawiaja na kondycji silnika bez negatywnych skutków tego swapu.
Ja osobiscie na nich jeszcze i jeszcze kilku innych kolegów, same OKejki zbiera ta zamiana, wiec skąd te negatywne nastawienie jeśli sie nie wypróbowało?
Ale kolega ma racje nie róbmy OT.
Prawda taka ze u mnie bardzo sporadycznie slychac tylko z rana jak zagrzechocze, nic powaznego...hmm ciekawe od czego, ale obstawiam łańcuchy, bo nie zmienialem |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-09-20, 18:22
|
|
|
Napisałem o tym poniewaz kolega drookash cierpi na syndrom dygotek i od dłuższego czasu szuka rozwązań ale nie przerobił jeszcze tego.
Sam to o zmianie cewek wiem od dośc dawna od naszego forumowego elektrospeca który także bez żadnej szkody stosował takie patenty.
No ale racja wracamy do tematu nastawników. |
|
|
|
|
|
|
|
meir
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Dołączył: 27 Sie 2014 Posty: 327 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2016-09-20, 18:25
|
|
|
ja powiem tak ostatnio klepał mi prawy nastawnik przy rozruchu i to tak dość głośno ale wymiana oleju załatwiła sprawę cisza jak makiem zasiał tak że widać jak ważny jest porządny i zawsze świeży olej przy tym silniku |
_________________ Nowe Audi 80 ABT. |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-09-20, 18:30
|
|
|
Zagadnienie oleju jest tu najistotniejsze. Stosowanie od poczatku dobrego oleju i jego czesta prawidłowa wymiana ma kardynalny wpływ na zachowanie się nastwników. Stad jeden się dziwi ze drugi ma taki problem.
Wiele aut jesli nie wszystkie które miały problemy z tym i nie maja na szafie 500+ to własnie wynik zaniedbań serwisów olejowych-identycznie jak w przypadku ASB |
|
|
|
|
|
|
|
methanex
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: MATEUSZ
Jeżdzę: D2
Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2016 Posty: 80 Skąd: SIEDLCE
|
Wysłany: 2016-09-20, 19:00
|
|
|
pepi napisał/a: | ślizg uwalony dolny pewnie |
po czym kolego to stwierdzasz ?
btw. jaką oliwę do silnika polecacie? 4.2 aqf |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-09-20, 19:05
|
|
|
Oliwe dobrą i tyle w temacie olejów-reszta na forach do przeczytania |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-09-20, 19:06
|
|
|
mokrą
zazwyczaj ślizgi odpadają ze starości
Co do olei na pewno nie castrol ja leje total np |
|
|
|
|
drookash
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: S6 C5 ANK Limousine'2003
Pomógł: 1 raz Wiek: 47 Dołączył: 15 Gru 2015 Posty: 49 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2016-09-20, 20:17
|
|
|
Dobra...konczac temat cewek - sprobuję Dajcie na PW konkretny link...poczytam sobie.
A wracajac do nastawnikow i ich diagnozowania to znalazem info o czujnikach walkow w oficjalnym SSP. Jezeli 40v traci sygnal z czujnika na glowicy 2 to podstawia sobie sygnal z glowicy 1 ale standardowo odwrocony w fazie. Oczywiscie vagiem blad wyjdzie a mil zapali sie po jakims czasie.
Potwierdzi jakis elektronik magik? |
_________________ Lepiej stracić minutę w życiu, niż życie w minutę...zwolnij ! |
|
|
|
|
|
|
|
leon0376
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 383 Skąd: FR
|
Wysłany: 2016-09-24, 13:54 Terkotka przy odpalaniu
|
|
|
Koledzy mialem napisac o tym w dziale "ciekawe-smieszne-glupie" ale pisze tu bo tez chodzi o "terkotke".Jesli nie ten dzial to prosze o przeniesienie.
Prosilem znajomego ktory ma znajomego w ASO o sprawdzenie ceny popychaczy zaworowych.Podalem gosciowi nr.czesci (077109320CB) i czekam.
Po chwili dzwoni i prosi o numer nadwozia.Pytam po co skoro podalem ci nr.czesci.On na to:daj nr VIN bo bez niego nic sie nie dowiem.Ok podalem nr VIN i za chwile telefon po ktorym zbaranialem.Gosc mowi ze w tym silniku nie ma popychaczy.
moze mi ktos podzucic jakies rysunki lub zdiecia tych popychaczy bo chce udowodnic baranom ze nie powinni pracowac w ASO.
Chyba ze ja jestem w bledzie bo nigdy nie rozbieralem BFM-a na drobiazgi. |
_________________ Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla |
|
|
|
|
zegar
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Grześ
Jeżdzę: D3
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Lip 2015 Posty: 71 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-09-24, 14:07
|
|
|
Myślę, że to nie barany.
Do poprawnej weryfikacji czy dana część jest do Twojego samochodu trzeba najpierw podać vin.
Aczkolwiek jesli podałes mu numer czesci bez znaczania czy bedzie pasować to powinien cene Ci podać.
Pracuje przy tym wiec wiem. |
_________________ Historia pojazdu po VIN - PW
|
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2016-09-24, 15:43
|
|
|
Nie wiem co do tego ma vin. W etce występuje popychacz o podanym numerze i tyle. Nie bardzo też mam pomysł, co by go mogło zastąpić. Może płytki regulacyjne
Screenshot oczywiście dla BFM 2004.
Clipboard 1.jpg
|
|
Plik ściągnięto 33 raz(y) 193,61 KB |
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2016-09-24, 16:46
|
|
|
Dostałem swoje nastawniki z reklamacji. Pociekało zaraz za cewką i zostało to zaklejone. Dostałem jeszcze do zestawu te uszczelki pod nastawnik oraz wymienili ślizgi na nowe. Jeśli znowu zacznie kapać to się troszkę zdenerwuję.. Niebawem montaż.. |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez krzychu22.p1i 2016-09-24, 18:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2016-09-24, 16:46
|
|
|
Potwierdzam - w silniku BFM występuje popychacze o podanym numerze części - sam przecież Ci sprawdzałem leon0376
Wpisując w ETKE dla BFM słowo popychacz faktycznie nic nie znajdzie - bo nazywa się to troche inaczej |
_________________ Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044 |
|
|
|
|
zegar
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Grześ
Jeżdzę: D3
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Lip 2015 Posty: 71 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-09-24, 17:59
|
|
|
Wracając do mojej mocy jeśli tutaj mogę...
Przepływki jeszcze nie podmieniłem, ale zapalił się check, bład 17536 i 17538, niby uboga mieszanka...
Od czego zaczać? |
_________________ Historia pojazdu po VIN - PW
|
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
|
|
|
|
|