Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 FL ALL ] Nastawniki... Komu stukają przy rozruchu?  
Autor Wiadomość
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1805
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-03-01, 13:59   

czyli nie ma szans ze b y podszedł , dzwonilem do mechanika nastawnik ani razu nie zagral wiec mowi ze nawet tego nie rozbiera ok 16 auto odbieram
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-01, 14:40   

Czyli co?dochodzisz do punktu wyjścia? A z tym rozrządem coś Ci robił?
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2014-03-01, 15:15   

Ściągał pokrywy i sprawdzał znaki?
_________________
 
 
macisz12 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Paź 2013
Posty: 185
Skąd: Łask
Wysłany: 2014-03-01, 15:50   

preston81 napisał/a:
dzwonilem do mechanika nastawnik ani razu nie zagral wiec mowi ze nawet tego nie rozbiera ok 16 auto odbieram

Nie no kurcze czy tak ciężko jest zdjąć pokrywę i sprawdzić czy jest wszystko dobrze ustawione. Brak mi słów.
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1805
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-03-01, 16:18   

wiec rozrzad sprawdzal mowi na blokadach jest ok pytalem o znaki wiec powiedzial ze jak na znakach byl by blad to juz dawno bym zaworow nie mial ...taka rozmowa teraz trzeba czujniki posprawdzac i tyle a rozrzad mowi ze na pewno jest dobrze zalozony i sprawdzanyh na blokadach i nie wie skad ten blad sporadycznyh mowi ze nast razem popodmieniamy czujniki zalozylem tez nowe heble i ten zimmering prawej polosi co wchodzi w dyfer calosc 550pln a i czujnik tyl wymiana tak ze Parktronic mi juz dziala
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-03-01, 16:37   

bez urazu ale wy macie tam kowali ;)
jak szukasz prawego to mam nowy mało używany sprawny

Co do poklepania u mnie było +20 i nic się nie poklepało czyli 3 zęby tłumacząc obrazowo
co do czujnika wałka masz dwa takie czujniki to zamień je stronami jak błąd na drugim napinaczu się pojawi to wiadomo
A sprawdzał czy kropki na wałkach trafiają w te znaki ?
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2014-03-01, 17:02   

Koledzy czy jak mam na postoju w 93 grupie -8 i -7 to mam juz sie martwic ??
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-03-01, 17:14   

ujdzie
przynajmniej masz równo :)
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-01, 20:39   

michalwruszak napisał/a:
Koledzy czy jak mam na postoju w 93 grupie -8 i -7 to mam juz sie martwic ??

U mnie jest identycznie.Jak nic się nie dzieje to chyba nie ma powodów do zmartwień
 
 
sylwekr 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy
Wiek: 46
Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 674
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2014-03-08, 10:26   

Czytałem tan post jakiś czas temu i stwierdziłem, że problem też dotyczy mojego auta. Po dłuższym postoju (wystarczyła noc) przy rozruchu przez chwilę stukanie (grzechotanie). Zatem podejrzenie że to nastawnik. Mimo że u mnie pod maską nędzne 2.8 to i tak nastawnik w ASO prawie 2 tys, jak przyjdzie wymienić 2 trochę boli. A niedawno zaczął się wyciek oleju spod nastawnika z prawej strony to stwierdziłem że przy zmianie uszczelki podmienię nastawnik. Poczytałem trochę opinii o tych z Allegro... i zdecydowałem poszukać używki w dobrym stanie. Niestety nie było łatwo, bo jak ludzie mi przysyłali zdjęcia tych nastawników z aut które niby miały po 200 tys lub mniej przejechane to zwątpiłem że uda się kupić taki ze ślizgami w niewielkim staniu zużytym. W końcu znalazłem taki w ładnym stanie i kupiłem. Trochę byłem zaskoczony po wyciągnięciu tego co mam w aucie bo nie był nic więcej zużyty jak ten co kupiłem (a może nawet mniej). Podmieniłem i niestety ;( po dłuższym postoju stukanie nawet może bardziej słyszalne. Trochę poczytałem po forach i znalazłem wpis kogoś kto problem stukania rozwiązał wymianą filtra oleju. Trochę wydało mi się to absurdem ale zacząłem drążyć temat i okazało się że filtr dedykowany do mojego silnika ma wbudowane 2 zaworki których między innymi jest zadanie utrzymanie oleju w silniku aby nie spłynął do miski po zgaszeniu auta. I to było to. Kupując filtr przy zmianie oleju sprzedano mi jakiś który nie był dedykowany do tego silnika ale miał być identyczny i sprzedawca zapewniał że w niczym się nie różni i śmiało mogę założyć (i kosztuje sporo taniej). Zatem teraz kupiłem filtr dedykowany do tego silnika, wymieniłem (bez zmiany oleju bo dopiero 5 tys przejechałem od wymiany) i problem w 100% rozwiązany. Żadnego stukania przy rozruchu po krótszym lub dłuższym postoju. Zauważyłem też u siebie wcześniej taką zależność, że po zgaszeniu auta i np po godzinie stan oleju na bagnecie był niższy niż np po nocy. Przy dłuższym postoju cały olej ściekał do miski przez to że nie miałem zaworka w filtrze który by ten olej utrzymywał w górnych częściach silnika. Nie wiem jak to jest w 4.2 i w innych silnikach, ale pewnie każdy posiada taki zaworek i może nie koniecznie w filtrze, ale np w podstawie filtra lub innej części silnika i jego zadaniem jest właśnie zapobieganie "suchym" rozruchom. Trochę się rozpisałem, ale może moje doświadczenie może komuś pomoże i zamiast ładować się w duże koszty rozwiązanie będzie dużo prostsze i tańsze w naprawie.
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1805
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-03-08, 11:15   

powiem ci że opinie o tych zamiennikach są chyba wyssane z palca na jednym forum ktoś płakał jak będe wymianiał swoj to się zastanowię czy właśnie nie kupić zamiennika - kolega Uszek z forum na takim zrobił juz 15 tys km i gitara tak więc nie bede się sugerował jedną złą opinią :) jeśli nie będe miał innej alternatywy zakupię zamiennik ale póki co olewam temat mechanik powiedział mi że do puki ten dzwięk nie jest ciągły to nie ruszać
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
sylwekr 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy
Wiek: 46
Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 674
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2014-03-08, 11:46   

preston81 napisał/a:
.... tak więc nie bede się sugerował jedną złą opinią :) ...


No ja tych opinii czytałem więcej. Z racji, ze u mnie silnik 2.8 to więcej o tym silniku piszą chociażby na A4 i A6 forum niż tutaj, i kilka osób tam pisało już o kiepskiej jakości ślizgów. 15 tys przebiegu to nie sądzę aby było wykładnikiem ich trwałości (chociaż przydało by się obejrzeć jak one teraz wyglądają zanim się je oceni). Jeśli oryginalne u mnie przejechały ponad 200 tys (a może i więcej, kto wie jaki jest rzeczywisty przebieg auta...) i maja tylko ślady po łańcuchu, a nie wyjechane bruzdy a chińczyki by wytrzymały 20-30 tys to raczej nie ma porównania...., a ludzie piszą że już po 10 tys po rozebraniu chińczyki mają mocno wytarte ślizgi, to co po nich by było po 200 tys... Ale każdy zrobi jak uważa, u mnie na szczęście problem nie dotyczył tych nastawników tylko zaworka zwrotnego którego nie miałem w filtrze oleju i nie muszę jeszcze przejmować się wymianą samych nastawników.
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1805
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-03-08, 11:55   

tylko wiesz problem tych nastawników to nie ślizgi ponoć ale ja się nie znam więc umywam ręce z używkami to nie wiadomo nigdy bynajmniej jeśli chodzi o część jak by nie było mechaniczną silnika , wiadomo chciało by sie kupić oryginał ale nastawniki jak mówisz są 2 to w tej cenie masz inny silnik jak dla mnie ceny są masakryczne bo nówka na zniżkach to ok 2000 a w szarej strefie 1300 co też jest przesadą , zamiennik 600 zł a używka nawet nie mam pojęcia w jakiej cenie jeśli w cenie nowego chinola to wybieram chinola bo niby jak sprawdzisz jego stan zakładając że ślizgi będą idealne?
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
sylwekr 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy
Wiek: 46
Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 674
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2014-03-08, 12:10   

no używka to zawsze ryzyko, też wolę kupić nową część, ale kupując coś nowego to chciałbym mieć nadzieję, że za rok nie będę musiał jeszcze raz do tego się dotykać i kolejny raz wydawać pieniądze. Ja używkę kupiłem za 200 zł i tak jak napisałem wizualnie stan bardzo dobry, ale niestety większość używek oferowanych przez handlarzy częściami jest już mocno zmęczonych
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-08, 13:20   

sylwekr napisał/a:
Zatem teraz kupiłem filtr dedykowany do tego silnika, wymieniłem (bez zmiany oleju bo dopiero 5 tys przejechałem od wymiany) i problem w 100% rozwiązany. Żadnego stukania przy rozruchu po krótszym lub dłuższym postoju.

To wrzuć kolego jakiś link do tego odpowiedniego filtra. Nie długo zmieniam olej to zapodam taki, tylko do 4.2
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.