Autor |
Wiadomość |
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-01-19, 20:28
|
|
|
Witam. Chciałem Was podpytać o pewną rzecz. Oczywiście odnośnie 1s stukania nastawnika po dłuższym postoju. Dotyczy mnie ten problem, ale już nie raz wspominałem i wnikałem w tym temacie, bardzo długo z tym już jeżdżę (2 lata). Ostatnio jednak zauważyłem dość znaczącą zależność. Otóż jak mam oleju tak do pół bagnety problem występuje, ale gdy tylko doleję tak na ponad 3/4 miarki nie ma żadnego problemu. Nic nie stuka nawet po długim postoju na sporych mrozach <niewiem> W jakimś stopniu wyklucza to nastawnik, bo problem chyba tkwi gdzieś indziej. Ktoś coś podsunie, co warto sprawdzić.pozdro |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-01-19, 20:45
|
|
|
beyer28 napisał/a: | Otóż jak mam oleju tak do pół bagnety problem występuje, ale gdy tylko doleję tak na ponad 3/4 miarki nie ma żadnego problemu. Nic nie stuka nawet po długim postoju na sporych mrozach <niewiem> |
Więcej oleju i szybciej trafia w kanały ? |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-01-19, 20:50
|
|
|
raczej nie bo pompa i tak jest zanurzona w nim |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-01-19, 20:52
|
|
|
Może się cos odetkało ? <niewiem> albo olej bardziej gęsty bo mroźno i nie stuka... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-01-19, 20:54
|
|
|
Właśnie, czemu ten olej nie dochodzi na czas... żeby od startu "nasmarować" górę. Czyżby słabe ciśnienie oleju... |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-01-19, 20:56
|
|
|
Może też być...a sprawdzałeś jakie masz ciśnienie? |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-01-19, 20:58
|
|
|
Logicznie mniej oleju to dłuższa droga do góry, ale co spowalnia tą drogę ku górze bo teoretycznie cały zakres na bagnecie powinien z tym dawać sobie radę. Może pompa już słaba... |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-01-19, 21:00
|
|
|
A może być że za worek zwrotny w nastawniku się zawiesza i raz puszcza olej a raz trzyma ... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-01-19, 21:16
|
|
|
To ja chyba u siebie tez z ciekawości doleję i zobacze jak bedzie może przypadkiem odkryłeś złoty środek na tą powszechną dolegliwość |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
Ostatnio zmieniony przez CINEK 2015-01-19, 21:17, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-01-19, 21:16
|
|
|
panowie pompa ciągnie bez smok a on jest na dole w misie
a tam zawsze jest olej |
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-01-19, 21:28
|
|
|
martin_rs4, Wiesz Marcin, złoty środek to pewnie nie będzie, bo coś musi być na rzeczy, ale dobrze jest wiedzieć co zrobić żeby tego cholerstwa nie słyszeć
pepi, a nie jest tak, że smok w momencie rozruchu zaciąga większą ilość oleju, tak, aby wszystko powypełniać i na starcie odbiera górze pewną ilość oleju, która potrzebna jest do wypełnienia tych nastawników, a jak jest więcej oleum to dochodzi wszędzie równomiernie. na chłopski rozum wzięte |
_________________ 4.2 ASG 299 km katalizatory.
Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8
-------------
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-01-19, 21:35
|
|
|
A ile dolałeś tego oleju? Tzn. pomiędzy wskaźnikiem połowy a 3/4 na bagnecie? |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-01-19, 21:41
|
|
|
Powyżej 3/4, ale wystarczy dosłownie milimetr i jest ok |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-01-20, 07:32
|
|
|
no nie
ilość oleju dla pompy nie ma znaczenia
jeśli zasysa z dołu
chyba że masz dziurę w rurce smoku i zasysa z pewnej wysokości to taki stan może pomagać lub pompa ci się rozkręciła
bo tak bywa
Moim zdaniem stuka dlatego że olej wydostaje się z napinacza i zanim dotrze nowy to jest jak jest |
|
|
|
|
|