Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 FL ALL ] Nastawniki... Komu stukają przy rozruchu?  
Autor Wiadomość
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-19, 20:28   

Witam. Chciałem Was podpytać o pewną rzecz. Oczywiście odnośnie 1s stukania nastawnika po dłuższym postoju. Dotyczy mnie ten problem, ale już nie raz wspominałem i wnikałem w tym temacie, bardzo długo z tym już jeżdżę (2 lata). Ostatnio jednak zauważyłem dość znaczącą zależność. Otóż jak mam oleju tak do pół bagnety problem występuje, ale gdy tylko doleję tak na ponad 3/4 miarki nie ma żadnego problemu. Nic nie stuka nawet po długim postoju na sporych mrozach <niewiem> W jakimś stopniu wyklucza to nastawnik, bo problem chyba tkwi gdzieś indziej. Ktoś coś podsunie, co warto sprawdzić.pozdro
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-01-19, 20:45   

beyer28 napisał/a:
Otóż jak mam oleju tak do pół bagnety problem występuje, ale gdy tylko doleję tak na ponad 3/4 miarki nie ma żadnego problemu. Nic nie stuka nawet po długim postoju na sporych mrozach <niewiem>


Więcej oleju i szybciej trafia w kanały ?
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2015-01-19, 20:50   

raczej nie bo pompa i tak jest zanurzona w nim :)
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2015-01-19, 20:52   

Może się cos odetkało ? <niewiem> albo olej bardziej gęsty bo mroźno i nie stuka...
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-19, 20:54   

Właśnie, czemu ten olej nie dochodzi na czas... żeby od startu "nasmarować" :) górę. Czyżby słabe ciśnienie oleju...
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2015-01-19, 20:56   

Może też być...a sprawdzałeś jakie masz ciśnienie?
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-19, 20:58   

Logicznie mniej oleju to dłuższa droga do góry, ale co spowalnia tą drogę ku górze :) bo teoretycznie cały zakres na bagnecie powinien z tym dawać sobie radę. Może pompa już słaba...
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2015-01-19, 21:00   

A może być że za worek zwrotny w nastawniku się zawiesza i raz puszcza olej a raz trzyma ...
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-19, 21:09   

martin_rs4, niby tak, ale tu nie ma mowy o losowości, bo naprawdę jak mam choćby 1mm powyżej 3/4 bagnetu to nie ma mowy o stukaniu. Po tyg postoju przy -13 zero odzewu, gdzie wcześniej bez wnikliwej kontroli stanu oil to było powszechnym zjawiskiem, ciśnienia nie sprawdzałem
_________________
4.2 ASG 299 km katalizatory.

Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8

-------------
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2015-01-19, 21:16   

To ja chyba u siebie tez z ciekawości doleję i zobacze jak bedzie ;) może przypadkiem odkryłeś złoty środek na tą powszechną dolegliwość :D
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
Ostatnio zmieniony przez CINEK 2015-01-19, 21:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2015-01-19, 21:16   

panowie pompa ciągnie bez smok a on jest na dole w misie :)
a tam zawsze jest olej
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-19, 21:28   

martin_rs4, Wiesz Marcin, złoty środek to pewnie nie będzie, bo coś musi być na rzeczy, ale dobrze jest wiedzieć co zrobić żeby tego cholerstwa nie słyszeć ;)
pepi, a nie jest tak, że smok w momencie rozruchu zaciąga większą ilość oleju, tak, aby wszystko powypełniać i na starcie odbiera górze pewną ilość oleju, która potrzebna jest do wypełnienia tych nastawników, a jak jest więcej oleum to dochodzi wszędzie równomiernie. na chłopski rozum wzięte :) :) :)
_________________
4.2 ASG 299 km katalizatory.

Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8

-------------
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2015-01-19, 21:35   

A ile dolałeś tego oleju? Tzn. pomiędzy wskaźnikiem połowy a 3/4 na bagnecie?
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-19, 21:41   

Powyżej 3/4, ale wystarczy dosłownie milimetr i jest ok
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2015-01-20, 07:32   

no nie
ilość oleju dla pompy nie ma znaczenia
jeśli zasysa z dołu
chyba że masz dziurę w rurce smoku i zasysa z pewnej wysokości to taki stan może pomagać lub pompa ci się rozkręciła :D
bo tak bywa

Moim zdaniem stuka dlatego że olej wydostaje się z napinacza i zanim dotrze nowy to jest jak jest :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.