Autor |
Wiadomość |
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-01-20, 20:14
|
|
|
preston81 napisał/a: | bayer z tego co piszesz to lepisz , i wypowiadasz sie jak bys kiedykolwiek zmienil nastawnik ....
zmien nastawnik na nowy z aso a nie chinczyka i wtedy mow ze to nic nie daje jesli tak będzie..
. |
Teraz to już nie kumam, co Ty do mnie rozmawiasz Co lepie,? Opisuję tylko swój przykład i wyrażam swoją opinię, nic więcej. A poza tym nigdy nie powiedziałem, że wymiana na ori nic nie daje, czytaj trochę dokładniej.
Wiesz, jak to człowiek moment łapie fachowości jak wyda parę klocków. A poza tym gdybyś sam nie miał ewidentnych błędów i rozjazdu to pewnie byś tak hulał dalej, a zresztą poczytaj początek tematu i swoje wypowiedzi <niegadam>
Ps. beyer, nie bayer <okioki> |
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-01-20, 20:30
|
|
|
krzychu22.p1i napisał/a: | Kolizja zaworów z powodu przeciągania terminu wymiany paska rozrządu czy też jeżdżenie na jednym oleju silnikowym po 30-35tys km.. Jak to można nazwać? |
Krzychu tu się zgadzamy, jasna sprawa <okioki> trochę źle zacytowałem. Chodziło mi o samo stukanie nastawników.Bo jeśli jeżdżę w takim stanie 2 lata i na pewno trwało to już długo wcześniej, przez cały ten okres auto nie wyrzuca błędów, wszystko jest ok, nic się nie pogarsza, idzie jak zły itd, to wg mnie wymiana tego z powodu stukania jest delikatną nadgorliwością i tyle. Ale każdy ma swój rozum i robi jak chce. Chciałem się podzielić się z Wami nowymi spostrzeżeniami... |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-01-20, 20:32
|
|
|
ja generalnie nie jestem osoba, ktora oszczedza na aucie i wszystkie wymiany, napawy, staram sie robic na biezaco, na czesciach z wyszej polki,, lub nie ukrywam rowniez ori uzywkach w bdb. stanie i tak przez ponad 2 lata chcac i muszac wlozylem w to auto prawie jak nie ponad 20tysi (juz stracilem rachube i przestalem liczyc <tjaa> ).
pol roku temu zrywalem czapke przez wygiety zawor (historie wiekszosc zna) i juz wtedy poszlo na remoncik ponad 3000zl i jako ze w tym okresie mialem sporo innych wydatkow skusilem sie na nastawnik - zamiennik...narazie ok...ale zaczalem sie zastanawiac dlaczego nie kupilem drugiego silnika <niewiem> jak to pepi zrobil...
i teraz tak dumam....
*ok. 3000zl na glowice + 4000zl na nastawniki z aso....taaa 7000zl...albo inaczej
* ok. 2000zl na kompletny rozrzad, oleje itp + 4000zl na nastawniki...taaaa 6000zl...
...szczerze to nie jestem skenra ale lekka przesada jak dla mnie wydac taka kase...stuka przez 1-3sek potem cisza..ok...i przyznaje Ci Krzychu racje, ze stan silnika ma znaczenie, niestety ja swojego na 100% pewien nie jestem. Kompresja ok, oleju / wody nie bierze, kondycja bardzo zadowlajaca, ale w jakim stanie jest dol silnika tego nie wiem. Auto ma na liczniku prawie 280kkm w realu pewnie z 380kkm, tak wiec patrzac z perspektywy czasu bardziej oplacalne jest poszukac drugiego silnika z udokumentowanym malym przebiegiem nawet za 5000zl, niz wydac 4000-6000-7000 a potem nich szlag trafi co innego <niegadam> no bo jakie jest prawdopodobienstwo padaczki w silnku o przebiegu 300-400kkm a silniku 130-170kkm...?
to jest tak jak z ASB....cos zaczyna stukac .hmmm olej wymienie bo najtaniej...troche sie poprawi, ale potem znow troche juz stuka czy szarpie...i co robi wiekszosc ? Nie jedzie od razu wymieniac / remontowac skrzyni za 4000-7000 tysi, tylo w wiekszosci jezdzi az sie cos sypnie i dopiero remont, niekoniecznie za tyle pieniedzy, ale wystarczy moze 1,5 - 2tysie bo reszta sprawna lub tez w tych pienadzach uzywke od angola w bdb stanie....
taki moj osobisty poglad ... nie koniecznie poprawny ale przynajmniej szczery |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-01-20, 20:49
|
|
|
p.s. niestety "taki mamy klimat" i czasy za prawie kazdy szuka jak najtanszego rozwiazania liczac na to ze sie poszczesci i nieä bedzie musial wydac majatku |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
kryhawrc
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 369 Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
|
Wysłany: 2015-01-20, 21:02
|
|
|
U mnie też telepie przy rozruchu na zimnym silniku przez 1-2 sekundy. Później niby cisza(bynajmniej nie słyszę nic niepokojacego-nic nie klepie) Jak silnik ciepły nić nie słychać. Telepanie słychać przyniskich temeraturach i po całonocnym postoju tak jak pisałem zaraz po rozruchu.
Czy mam sie przygotowac na wymianę nastawnika????? |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-01-20, 21:11
|
|
|
A skąd wiesz że nastawnik a nie popychacze ? |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-01-20, 21:16
|
|
|
kryhawrc napisał/a: | U mnie też telepie przy rozruchu na zimnym silniku przez 1-2 sekundy.
Czy mam sie przygotowac na wymianę nastawnika????? |
Jak Ci przeszkadza stukanie to wymień, tylko nie bierz chińczyka, bo to lipa jest, tylko aso, a i najlepiej wymienić od razu dwa Przeczytaj cały ten temat, to Ci trochę objaśni |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-01-20, 21:34
|
|
|
beyer28 napisał/a: | tylko nie bierz chińczyka, bo to lipa jest |
eeee tamm....ja mam i narazie nie narzekam...narazie a zobaczymy jak na zlocie bedzie
tzn koles od ktorego kupowalem zarzekal sie ze to nie chinol, wiec w sumie nie wiem co mam...a dostalem ten nastawnik z Anglii |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
kryhawrc
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 369 Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
|
Wysłany: 2015-01-20, 21:43
|
|
|
martin_rs4 napisał/a: | A skąd wiesz że nastawnik a nie popychacze ? |
W sumie to nie nie wiem-czytam ten temat i tak sobie mysle że to ten nastawnik |
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
|
|
|
kryhawrc
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 369 Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
|
Wysłany: 2015-01-20, 21:44
|
|
|
beyer28 napisał/a: |
Jak Ci przeszkadza stukanie to wymień, |
Nie przeszkadza mi aż tak bardzo ale nie chcę mieć jakiejś niespodzianki |
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-01-20, 21:54
|
|
|
Wiesz, każdy robi jak uważa, wiadomo lepiej wymienić. Jak pisałem wcześniej, 2 lata już tak jeżdżę. Generalnie jak przez chwilę po dłuższym postoju to jeździć i słuchać, jak na ciepłym też stuka to trza robić. Ale to tylko moje zdanie, choć poparte kilkoma mechanikami |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-01-20, 21:56
|
|
|
beyer28 napisał/a: | zresztą kiedyś mi linka dawałeś do aukcji. |
Nooo właśnie się cały czas zastanawiałem komu ten link podesłałem i myślałem ze to był preston81 ale to byłeś Ty
Ale powiem szczerze ze mając nastawnik z aso "inaczej bym dziś spał" a tak zastanawiam się cały czas ile ten wytrzyma.
To jeszcze raz....(może nie doczytałem przez te 32 strony ) ale czy ktoś zna przypadek, ze stukający. nastawnik przez te 1-3sek, był skutkiem remontu silnika? Czy jak narazie są do domniemania, lub przewidywanie "co by mogło być gdyby.".. ? |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2015-01-20, 22:48
|
|
|
ja znam, pogięte 2 zawory, peknięta prowadnica zaworu. |
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2015-01-20, 22:54
|
|
|
beyer co do rozpoznania problemu fakt wiesniaki rozni mechanicy zero pojecia ja tym bardziej pol auta mi by wymienili i jeszcze te spekulacje co to jest i ze sa tego pewni .... , na szczescie mam kolesia z aso i od razu jak uslyszal powiedzial nastawnik do wymiany , oczywiscie tak jak mowisz jak zaczal klepac na cieplym to wymienilem i gryzlem sie ze wszystkimi mozliwosciami i mialem nadzieje ze to nie to .... , zamienniki u jednych dzialaly a u innych od razu kaput i problem z odzyskaniem kasy za nie bo gwarancja byla wirtualna ... tak wiec zycze ci by ci zaworki cos pomogly, ale liczyc sie trzeba z wymiana predzej czy pozniej , a przeszczep serca to zly pomysl mimo wszystko chyba ze silnik jest padaka
ps martin dobrze myslałeś ja tez chcialem od ciebie linka wrazie co i mam zapisane ze koles jest z inowroclawia i bez problemu go sobie namierze jak co nikomu nie zycze takich awarii |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
|