Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 FL ALL ] Nastawniki... Komu stukają przy rozruchu?  
Autor Wiadomość
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-20, 20:14   

preston81 napisał/a:
bayer z tego co piszesz to lepisz , i wypowiadasz sie jak bys kiedykolwiek zmienil nastawnik ....
zmien nastawnik na nowy z aso a nie chinczyka i wtedy mow ze to nic nie daje jesli tak będzie..
.

Teraz to już nie kumam, co Ty do mnie rozmawiasz :) Co lepie,? Opisuję tylko swój przykład i wyrażam swoją opinię, nic więcej. A poza tym nigdy nie powiedziałem, że wymiana na ori nic nie daje, czytaj trochę dokładniej.
Wiesz, jak to człowiek moment łapie fachowości jak wyda parę klocków. A poza tym gdybyś sam nie miał ewidentnych błędów i rozjazdu to pewnie byś tak hulał dalej, a zresztą poczytaj początek tematu i swoje wypowiedzi <niegadam>
Ps. beyer, nie bayer <okioki>
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-20, 20:30   

krzychu22.p1i napisał/a:
Kolizja zaworów z powodu przeciągania terminu wymiany paska rozrządu czy też jeżdżenie na jednym oleju silnikowym po 30-35tys km.. Jak to można nazwać?

Krzychu tu się zgadzamy, jasna sprawa <okioki> trochę źle zacytowałem. Chodziło mi o samo stukanie nastawników.Bo jeśli jeżdżę w takim stanie 2 lata i na pewno trwało to już długo wcześniej, przez cały ten okres auto nie wyrzuca błędów, wszystko jest ok, nic się nie pogarsza, idzie jak zły itd, to wg mnie wymiana tego z powodu stukania jest delikatną nadgorliwością i tyle. Ale każdy ma swój rozum i robi jak chce. Chciałem się podzielić się z Wami nowymi spostrzeżeniami...
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2015-01-20, 20:32   

ja generalnie nie jestem osoba, ktora oszczedza na aucie i wszystkie wymiany, napawy, staram sie robic na biezaco, na czesciach z wyszej polki,, lub nie ukrywam rowniez ori uzywkach w bdb. stanie i tak przez ponad 2 lata chcac i muszac wlozylem w to auto prawie jak nie ponad 20tysi (juz stracilem rachube i przestalem liczyc <tjaa> ).

pol roku temu zrywalem czapke przez wygiety zawor (historie wiekszosc zna) i juz wtedy poszlo na remoncik ponad 3000zl i jako ze w tym okresie mialem sporo innych wydatkow skusilem sie na nastawnik - zamiennik...narazie ok...ale zaczalem sie zastanawiac dlaczego nie kupilem drugiego silnika <niewiem> jak to pepi zrobil...
i teraz tak dumam....
*ok. 3000zl na glowice + 4000zl na nastawniki z aso....taaa 7000zl...albo inaczej
* ok. 2000zl na kompletny rozrzad, oleje itp + 4000zl na nastawniki...taaaa 6000zl...

...szczerze to nie jestem skenra ale lekka przesada jak dla mnie wydac taka kase...stuka przez 1-3sek potem cisza..ok...i przyznaje Ci Krzychu racje, ze stan silnika ma znaczenie, niestety ja swojego na 100% pewien nie jestem. Kompresja ok, oleju / wody nie bierze, kondycja bardzo zadowlajaca, ale w jakim stanie jest dol silnika tego nie wiem. Auto ma na liczniku prawie 280kkm w realu pewnie z 380kkm, tak wiec patrzac z perspektywy czasu bardziej oplacalne jest poszukac drugiego silnika z udokumentowanym malym przebiegiem nawet za 5000zl, niz wydac 4000-6000-7000 a potem nich szlag trafi co innego <niegadam> no bo jakie jest prawdopodobienstwo padaczki w silnku o przebiegu 300-400kkm a silniku 130-170kkm...? ;)

to jest tak jak z ASB....cos zaczyna stukac .hmmm olej wymienie bo najtaniej...troche sie poprawi, ale potem znow troche juz stuka czy szarpie...i co robi wiekszosc ? Nie jedzie od razu wymieniac / remontowac skrzyni za 4000-7000 tysi, tylo w wiekszosci jezdzi az sie cos sypnie i dopiero remont, niekoniecznie za tyle pieniedzy, ale wystarczy moze 1,5 - 2tysie bo reszta sprawna ;) lub tez w tych pienadzach uzywke od angola w bdb stanie....

taki moj osobisty poglad ;) ... nie koniecznie poprawny ale przynajmniej szczery :P
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2015-01-20, 20:49   

p.s. niestety "taki mamy klimat" i czasy za prawie kazdy szuka jak najtanszego rozwiazania liczac na to ze sie poszczesci i nieä bedzie musial wydac majatku :/
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
kryhawrc 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 369
Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
Wysłany: 2015-01-20, 21:02   

U mnie też telepie przy rozruchu na zimnym silniku przez 1-2 sekundy. Później niby cisza(bynajmniej nie słyszę nic niepokojacego-nic nie klepie) Jak silnik ciepły nić nie słychać. Telepanie słychać przyniskich temeraturach i po całonocnym postoju tak jak pisałem zaraz po rozruchu.
Czy mam sie przygotowac na wymianę nastawnika?????
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2015-01-20, 21:11   

A skąd wiesz że nastawnik a nie popychacze ? ;)
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-20, 21:16   

kryhawrc napisał/a:
U mnie też telepie przy rozruchu na zimnym silniku przez 1-2 sekundy.
Czy mam sie przygotowac na wymianę nastawnika?????

Jak Ci przeszkadza stukanie to wymień, tylko nie bierz chińczyka, bo to lipa jest, tylko aso, a i najlepiej wymienić od razu dwa ;) Przeczytaj cały ten temat, to Ci trochę objaśni
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2015-01-20, 21:34   

beyer28 napisał/a:
tylko nie bierz chińczyka, bo to lipa jest


eeee tamm....ja mam i narazie nie narzekam...narazie :P a zobaczymy jak na zlocie bedzie :D

tzn koles od ktorego kupowalem zarzekal sie ze to nie chinol, wiec w sumie nie wiem co mam...a dostalem ten nastawnik z Anglii
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
kryhawrc 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 369
Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
Wysłany: 2015-01-20, 21:43   

martin_rs4 napisał/a:
A skąd wiesz że nastawnik a nie popychacze ? ;)

W sumie to nie nie wiem-czytam ten temat i tak sobie mysle że to ten nastawnik
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-20, 21:44   

martin_rs4, bo Twój to nie chinol, zresztą kiedyś mi linka dawałeś do aukcji. Wrzuciłeś, hula i wszystko jest ok. Jak widać da się kupić tanio i dobrze ;)
_________________
4.2 ASG 299 km katalizatory.

Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8

-------------
 
 
kryhawrc 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 369
Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
Wysłany: 2015-01-20, 21:44   

beyer28 napisał/a:

Jak Ci przeszkadza stukanie to wymień,

Nie przeszkadza mi aż tak bardzo ale nie chcę mieć jakiejś niespodzianki
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-20, 21:54   

Wiesz, każdy robi jak uważa, wiadomo lepiej wymienić. Jak pisałem wcześniej, 2 lata już tak jeżdżę. Generalnie jak przez chwilę po dłuższym postoju to jeździć i słuchać, jak na ciepłym też stuka to trza robić. Ale to tylko moje zdanie, choć poparte kilkoma mechanikami :)
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2015-01-20, 21:56   

beyer28 napisał/a:
zresztą kiedyś mi linka dawałeś do aukcji.


Nooo właśnie się cały czas zastanawiałem komu ten link podesłałem i myślałem ze to był preston81 ale to byłeś Ty :D

Ale powiem szczerze ze mając nastawnik z aso "inaczej bym dziś spał" a tak zastanawiam się cały czas ile ten wytrzyma. :/

To jeszcze raz....(może nie doczytałem przez te 32 strony ;) ) ale czy ktoś zna przypadek, ze stukający. nastawnik przez te 1-3sek, był skutkiem remontu silnika? Czy jak narazie są do domniemania, lub przewidywanie "co by mogło być gdyby.".. ? <amasz>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
uszek 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 857
Skąd: RZ
Wysłany: 2015-01-20, 22:48   

ja znam, pogięte 2 zawory, peknięta prowadnica zaworu.
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1805
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-01-20, 22:54   

beyer co do rozpoznania problemu fakt wiesniaki rozni mechanicy zero pojecia ja tym bardziej pol auta mi by wymienili i jeszcze te spekulacje co to jest i ze sa tego pewni .... , na szczescie mam kolesia z aso i od razu jak uslyszal powiedzial nastawnik do wymiany , oczywiscie tak jak mowisz jak zaczal klepac na cieplym to wymienilem i gryzlem sie ze wszystkimi mozliwosciami i mialem nadzieje ze to nie to .... , zamienniki u jednych dzialaly a u innych od razu kaput i problem z odzyskaniem kasy za nie bo gwarancja byla wirtualna ... tak wiec zycze ci by ci zaworki cos pomogly, ale liczyc sie trzeba z wymiana predzej czy pozniej , a przeszczep serca to zly pomysl mimo wszystko chyba ze silnik jest padaka

ps martin dobrze myslałeś ja tez chcialem od ciebie linka wrazie co :D i mam zapisane ze koles jest z inowroclawia i bez problemu go sobie namierze jak co :) nikomu nie zycze takich awarii
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.