Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 FL ALL ] Nastawniki... Komu stukają przy rozruchu?  
Autor Wiadomość
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2013-11-11, 19:36   

3,5 tys
AUW nabyłem zamiast AQF :-D
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1805
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-11-19, 20:43   

wracam do tematu nastawników
na forum znalazłem taką wypowiedz użytkownika Hipcio

cytuję
"Kolego wszystko można sprawdzić Vagiem(czy są sprawne nastawniki czyli przestawiają się wałki ssące)
No ale teraz już za pózno na diagnoze skoro silnik rozebrany. Co do stukania to twój mechanior ma racje. Mogą stukać łańcuszki podczas rozruchu silnika.(bardziej słyszalne jest na zimnym niz na ciepłym. Poprostu nastawniki nie naciągają łańcuszka lub jest on już wyciągnięty albo są zepsute zaworki olejowe i jest zbyt małe ciśnienie.Jak masz zdjęte pokrywy zaworów to powinno być widać ślady który obcierał. Ogólnie drogi biznes. Dużo zalezy również od oleju na jakim jezdzi silnik.Zmiana na inny może pomuc zależy dlaczego stukają. Najlepiej, jeśli nie widać uszkodzeń zacząć od zaworków bo są najtańszym elementem a często siadają.

Aha nastawniki mogą być również wytarte w miejscu gdzie chodzi łąńcuch.

Gdybyś mół odpalić silnik to można zdiagnozować po wartości kąta wyprzedzenia zapłonu oraz pozycji nastawnika. Należy pamiętać że wszystko zależy od pozycji czujnika wałka rozrządu gdyż komputer uczy się i przestawia nastawniki odpowiednio do nich.

Jeśli kąt wyprzedzenia na wolnych obrotach cały czas sięzmienia i ma duże rozpiętości(10-30) to nastawnik nie działa prawidłowo nawet jeśli nie słychać stukania podczas rozruchu.
Pamiętaj że stukac również mogą hydropopychacze a niekoniecznie łancuszki. Jeśli stuka tyko przez dosłownie kilka sekund jedynie na zimnym to raczej normalne zjawisko gorzej jak stuka kilka minut szczególnie na ciepłym.Ja bym się przyjrzał czy widać uszkodzenia na obudowie i głowicy i ogólnie nastawnikom czy są zniszczone. Jesli nie to złożyć i diagnozowac bo stukac może coś innego a koszta wymiana nastawnika łąncuszka i zaworków to 2-3 tyśki "

konkretnie wytnę to :)
"Jeśli stuka tyko przez dosłownie kilka sekund jedynie na zimnym to raczej normalne zjawisko gorzej jak stuka kilka minut szczególnie na ciepłym."

więc u mnie stuka jakieś 2-3 sek na zimnym i to 1x na 15 odpalen auta przejmować się tym czy nie tzn wymieniać teraz zaraz czy czekać jakie będą dalsze oznaki zużycia ?? stukanie podczas jazdy czy co?

przepraszam szanownych kolegów za moje lamerskie podejście i brak podstawowej wiedzy mogę się jedynie opierać na tym co ktoś mi powie :) strasznie zależy mi na moim aucie i nie chciał bym sobie narobić glutów i nie potrzebnych kosztów czy to na plus czy minus :) pomożecie doradzicie??
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
k44761 
Moje A8



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 497
Skąd: Lubin
Wysłany: 2013-11-20, 08:41   

Porada? Zdejmij dekle (30 minut roboty) i sprawdź ślizgi i napięcie łańcuchów. Wtedy podejmiesz decyzję co dalej.
_________________
Elektronika samochodowa.
 
 
macisz12 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Paź 2013
Posty: 185
Skąd: Łask
Wysłany: 2014-02-06, 08:50   

Witam, mam pytanko, czy ktoś z Was kupował te nastawniki na allegro po 599? Interesuje mnie opinia na temat ich trwałości. Muszę u siebie wymienić nastawnik na lewej głowicy i waham się gdzie go kupić?
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1805
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-02-06, 12:25   

a pukaja ci non top czy czasem przy rozruchu??
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
macisz12 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Paź 2013
Posty: 185
Skąd: Łask
Wysłany: 2014-02-06, 12:35   

preston81 napisał/a:
a pukaja ci non top czy czasem przy rozruchu??

Po dłuższym postoju stukają tak ok 1s. W bloku 093 lewa głowica na -10. Rozrząd wymieniony na nowy i na pewno dobrze ustawiony. Dodatkowo jak przygazuje to słyszę delikatne grzechotanie właśnie z lewej pokrywy zaworów. Jak logowałem grupę 090 to oba nastawniki pracują tak samo, więc pewnie ślizg się na jednym kończy? Dobrze kombinuję?
Planuję jeszcze wymienić zawory zwrotne olejowe.
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1805
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-02-06, 15:47   

przy kazdym przygazowaniu to słyszysz ? czy wlasnie na starcie jak dodasz gazu ??
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
macisz12 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Paź 2013
Posty: 185
Skąd: Łask
Wysłany: 2014-02-06, 17:15   

preston81 napisał/a:
przy kazdym przygazowaniu to słyszysz ? czy wlasnie na starcie jak dodasz gazu ??

Niestety przy każdym, nawet jak jest juz ciepły.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-02-06, 17:44   

wymień ślizg :)
 
 
macisz12 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Paź 2013
Posty: 185
Skąd: Łask
Wysłany: 2014-02-06, 17:51   

pepi napisał/a:
wymień ślizg :)

A jest szansa dostać gdzieś same slizgi? Bo z mojej wiedzy chyba nie występują jako osobna część.
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2900
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-06, 18:54   

z czegos tam można przełożyć nawet tu na forum coś o tym było

o to może coś będzie: http://www.a8team.pl/d2-9...cze-vt10731.htm
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-06, 19:05   

preston81 napisał/a:

"Jeśli stuka tyko przez dosłownie kilka sekund jedynie na zimnym to raczej normalne zjawisko gorzej jak stuka kilka minut szczególnie na ciepłym."

więc u mnie stuka jakieś 2-3 sek na zimnym i to 1x na 15 odpalen auta przejmować się tym czy nie tzn wymieniać teraz zaraz czy czekać jakie będą dalsze oznaki zużycia ?? stukanie podczas jazdy czy co?


Hej. Coś takiego też u mnie występuje, jakąś sekunde-może nawet mniej przy odpalaniu, po dłuższym postoju min 48h. Średnio się na tym też znam, ale mogę Ci potwierdzić te cytowane słowa, bo był u mnie ostatnio Foss (sprawdzał mi rozrząd) i to samo mi powiedział, bo auto 3dni stało nieodpalane i akurat to usłyszał.Mówił, że jak tylko tak się odzywa, to zostawić i obserwować, nasłuchiwać. Jak na ciepłym będzie grzechotało, wtedy dopiero się brać za to. Tak więc posłuchałem, bo co jak co, ale kolega Foss zna się na tym chyba najlepiej <okioki> Nie ukrywam, że też mi się nie pili do roboty tego, bo wiadomo - koszta spore. Mam nadzieję, że tak już to zostanie. Silnik też mam AQF
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-02-06, 20:24   

masz nowe na allegro
tylko wiecie jak to jest nie zadbasz w porę to potem nie ma co reanimować :)
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-06, 20:52   

pepi napisał/a:
masz nowe na allegro
tylko wiecie jak to jest nie zadbasz w porę to potem nie ma co reanimować :)


Gdyby te z allegro do czegoś się nadawały, to bym robił to od razu, to podobno jakaś lipa <lipa> Tu nie chodzi o to, aby zaniedbać, wmawiać sobie, że wszystko jest ok. Chodzi o to, żeby trzymać rękę na pulsie, bo znając życie w takim stanie jeszcze długo pojeździ.
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1805
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-02-06, 21:45   

mi powiedzial mechanik (ktory ósemkami zajmuje się od samego początku) że mam się nie przejmować , jak będzie się nasilać lub podczas jazdy vędzie słychać to zabrać się za wymianę

bayer skąd pewność że te z allegro są do niczego??
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group -

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.