Autor |
Wiadomość |
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
|
|
|
puzzel1
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: D2
Pomógł: 3 razy Wiek: 31 Dołączył: 14 Lip 2013 Posty: 302 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2015-04-02, 16:56
|
|
|
na prawej głowicy tarabani juz nie tylko na zimnym, ale coraz częściej na ciepłym, ostatnio na cieplym jak odpaliłem po pol godziny postoju, to tarabanił cały czas do momentu zgaszenia, a nie jak zwykle 2-3sekundy.... A lewy zmienie przy okazji profilaktycznie, co by nie robic 2 razy tej samej roboty |
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-04-02, 17:20
|
|
|
puzzel1 napisał/a: | A lewy zmienie przy okazji profilaktycznie, co by nie robic 2 razy tej samej roboty |
Jasna sprawa, jak wymieniać to komplet. A czapki zdejmowałeś żeby zobaczyć jak te stare wyglądają? może sam ślizg poszedł... |
|
|
|
|
puzzel1
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: D2
Pomógł: 3 razy Wiek: 31 Dołączył: 14 Lip 2013 Posty: 302 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2015-04-02, 17:28
|
|
|
na wakacjach robilem rozrząd i ślizgi były ok, a stukanie na zimnym mam odkąd kupilem a8, czyli równo rok temu. Zresztą przebieg mam prawie 300tys, więc tak czy siak raczej oba kwalifikują się do zmiany a no i wywala mi błąd czujnika wałka rozrządu |
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-04-02, 18:11
|
|
|
puzzel1 napisał/a: | a no i wywala mi błąd czujnika wałka rozrządu |
Jak jest błąd to wymieniaj.
Ja z tym porannym krótkim postukiwaniem też od zakupu mam do czynienia, ale szczerze to już ponad 2 lata trwa. Jak było na początku, tak jest nadal. Co więcej u mnie jest zależność, bo gdy mam powyżej 3/4 oleju na bagnecie to stukania w ogóle nie ma <niewiem> Domniemam, że u mnie problem tkwi nie tyle w samym nastawniku, co w drodze oleju do góry silnika. Możliwa przyczyna to zapchane kanaliki doprowadzające olej do nastawników i niedrożne zaworki zwrotne utrzymujące olej w głowicach.Niedługo wymiana oleju to pójdzie płukanka silnika i wymiana zaworków zwrotnych pod kolektorem. |
|
|
|
|
puzzel1
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: D2
Pomógł: 3 razy Wiek: 31 Dołączył: 14 Lip 2013 Posty: 302 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2015-04-02, 18:32
|
|
|
no to jestes w o wiele lepszej sytuacji ja zaworki zmienialem przy okazji rozrządu, ale nic nie pomogło |
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-04-02, 18:47
|
|
|
puzzel1 napisał/a: | no to jestes w o wiele lepszej sytuacji |
Ja wiem...wolałbym być w tej grupie niestukającego nastawnika aż tak dużo to nie kosztuje, a więc chyba warto spróbować. Gdyby było stukanie na ciepłym, albo błedy od strony nastawników to wtedy trza robić, wiadomo. Jak na razie czepiam się innych opcji, a nóż pomoże. Daj znać, jak tam po wymianie, bo przy ewentualnej wymianie biorę pod uwagę tego sprzedawcę pozdro |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-04-02, 19:29
|
|
|
puzzel1 napisał/a: | na prawej głowicy tarabani juz nie tylko na zimnym, ale coraz częściej na ciepłym, ostatnio na cieplym jak odpaliłem po pol godziny postoju, to tarabanił cały czas do momentu zgaszenia, a nie jak zwykle 2-3sekundy.... |
no to juz gruba sprawa. no ja moge tego typa z allegro polecic i gdybym mi sie teraz nie trafil nastwanik od Adriana to bym tez od niego kupil na prawa glowice. |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Bartazz
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 40 Dołączył: 25 Mar 2015 Posty: 7 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 2015-04-12, 14:58
|
|
|
Ponieważ zamknięto mój temat piszę tutaj....
U mnie dokładnie sprawa wygląda tak.
Jak postoi z 3 dni to zaczyna się klekotanie tylko przy pierwszym odpaleniu z 2-3s
Wczoraj go zapaliłem i pochodził sobie z 5 minut i dzisiaj z samego rana zapalił na cyknięcie bez żadnego hałasu (idealnie cichutko).
W związku, że nie znam jeszcze tego auta, zauważyłem że jak postoi dłużej nie odpalany właśnie taki objaw się ukazuje a tak mogę go zapalać z 30 razy w ciągu dnia i jest cisza. Na drugi dzień rano też jest cisza.......
Dzięki waszej pomocy i przeanalizowaniu tych całych 40 stron tematu, na razie nic z tym nie będę robił....... czyli u mnie jeszcze nie jest to aż tak bardzo uszkodzone rozumiem tak?
Może u mnie pomoże tylko wymiana tych zaworków przy kolektorze ssącym? Dobrze rozumiem?
Pozdrawiam |
_________________ Moja piękna lalunia stylizowana na S8 ;-)
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-04-12, 16:17
|
|
|
bardziej wlej dobry olej |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-04-12, 16:28
|
|
|
pepi napisał/a: | bardziej wlej dobry olej | Dokładnie tak. U mnie też po dłuższym postoju (przynajmniej dwa dni) też się odzywały, auto jeździło na 5W30. Wymieniłem olej na 10W50, skończyło się hałasowanie nastawników i przy okazji ustało branie oleju |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-04-12, 19:59
|
|
|
jak nie stuka codziennie przy odpalaniu, badź po kilkugodzinnym postoju to nie sie na razie co przejmować. Ale fakt faktem kiedys temat wroci i trzeba będzie nastwanik wymienic... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
Bartazz
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 40 Dołączył: 25 Mar 2015 Posty: 7 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 2015-04-13, 18:51
|
|
|
Dziękuję Panowie za odpowiedzi.
Olej jest wlany jakiś 5w30 już w Niemczech był wymieniany, jakieś 4000km temu więc jest w miarę świeży, ale może rzeczywiście jest jakiś syf bo na kartce z wymiany jest napis ARAL.
Zapalałem przez 2 dni i była cisza, dzisiaj rano też zapalałem i było elegancko a dosłownie przed chwilą czyli po około 10godzinach od porannego odpalenia znowu zaklekotał ale krócej, może z 1sekundę.
Jak już zrobię ją blacharsko, to wymienię ten olej i zobaczymy.
A pytanie z innej beczki, rozładował mi się akumulator do zera (stała długo nieuruchamiana) i po naładowaniu aku, zapala mi się na chwilę czerwona kontrolka airbag i po chwili gaśnie i tak na okrągło...... jakiś błąd złapała?
Jeszcze raz dziękuję za pomoc i serdecznie pozdrawiam |
_________________ Moja piękna lalunia stylizowana na S8 ;-)
|
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-04-20, 04:57
|
|
|
Bartazz napisał/a: | rozładował mi się akumulator do zera (stała długo nieuruchamiana) i po naładowaniu aku, zapala mi się na chwilę czerwona kontrolka airbag i po chwili gaśnie i tak na okrągło...... jakiś błąd złapała? |
Zgaduj zgadula. Bez odczytu błędów nie da rady. Przy tym aucie to wróżenie z fusów. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|