Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 FL ALL ] Nastawniki... Komu stukają przy rozruchu?  
Autor Wiadomość
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-02, 16:46   

puzzel1, a co się u Ciebie dzieje, że wymieniasz?
_________________
4.2 ASG 299 km katalizatory.

Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8

-------------
 
 
puzzel1 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: D2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 31
Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 302
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2015-04-02, 16:56   

na prawej głowicy tarabani juz nie tylko na zimnym, ale coraz częściej na ciepłym, ostatnio na cieplym jak odpaliłem po pol godziny postoju, to tarabanił cały czas do momentu zgaszenia, a nie jak zwykle 2-3sekundy.... A lewy zmienie przy okazji profilaktycznie, co by nie robic 2 razy tej samej roboty :)
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-02, 17:20   

puzzel1 napisał/a:
A lewy zmienie przy okazji profilaktycznie, co by nie robic 2 razy tej samej roboty :)

Jasna sprawa, jak wymieniać to komplet. A czapki zdejmowałeś żeby zobaczyć jak te stare wyglądają? może sam ślizg poszedł...
 
 
puzzel1 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: D2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 31
Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 302
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2015-04-02, 17:28   

na wakacjach robilem rozrząd i ślizgi były ok, a stukanie na zimnym mam odkąd kupilem a8, czyli równo rok temu. Zresztą przebieg mam prawie 300tys, więc tak czy siak raczej oba kwalifikują się do zmiany ;) a no i wywala mi błąd czujnika wałka rozrządu
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-02, 18:11   

puzzel1 napisał/a:
a no i wywala mi błąd czujnika wałka rozrządu

Jak jest błąd to wymieniaj.
Ja z tym porannym krótkim postukiwaniem też od zakupu mam do czynienia, ale szczerze to już ponad 2 lata trwa. Jak było na początku, tak jest nadal. Co więcej u mnie jest zależność, bo gdy mam powyżej 3/4 oleju na bagnecie to stukania w ogóle nie ma <niewiem> Domniemam, że u mnie problem tkwi nie tyle w samym nastawniku, co w drodze oleju do góry silnika. Możliwa przyczyna to zapchane kanaliki doprowadzające olej do nastawników i niedrożne zaworki zwrotne utrzymujące olej w głowicach.Niedługo wymiana oleju to pójdzie płukanka silnika i wymiana zaworków zwrotnych pod kolektorem.
 
 
puzzel1 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: D2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 31
Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 302
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2015-04-02, 18:32   

no to jestes w o wiele lepszej sytuacji ;) ja zaworki zmienialem przy okazji rozrządu, ale nic nie pomogło
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-02, 18:47   

puzzel1 napisał/a:
no to jestes w o wiele lepszej sytuacji ;)

Ja wiem...wolałbym być w tej grupie niestukającego nastawnika :D aż tak dużo to nie kosztuje, a więc chyba warto spróbować. Gdyby było stukanie na ciepłym, albo błedy od strony nastawników to wtedy trza robić, wiadomo. Jak na razie czepiam się innych opcji, a nóż pomoże. Daj znać, jak tam po wymianie, bo przy ewentualnej wymianie biorę pod uwagę tego sprzedawcę :) pozdro
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2015-04-02, 19:29   

puzzel1 napisał/a:
na prawej głowicy tarabani juz nie tylko na zimnym, ale coraz częściej na ciepłym, ostatnio na cieplym jak odpaliłem po pol godziny postoju, to tarabanił cały czas do momentu zgaszenia, a nie jak zwykle 2-3sekundy....


no to juz gruba sprawa. no ja moge tego typa z allegro polecic i gdybym mi sie teraz nie trafil nastwanik od Adriana to bym tez od niego kupil na prawa glowice.
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Bartazz 
Użytkownik



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 40
Dołączył: 25 Mar 2015
Posty: 7
Skąd: Gniezno
Wysłany: 2015-04-12, 14:58   

Ponieważ zamknięto mój temat piszę tutaj....

U mnie dokładnie sprawa wygląda tak.

Jak postoi z 3 dni to zaczyna się klekotanie tylko przy pierwszym odpaleniu z 2-3s

Wczoraj go zapaliłem i pochodził sobie z 5 minut i dzisiaj z samego rana zapalił na cyknięcie bez żadnego hałasu (idealnie cichutko).

W związku, że nie znam jeszcze tego auta, zauważyłem że jak postoi dłużej nie odpalany właśnie taki objaw się ukazuje a tak mogę go zapalać z 30 razy w ciągu dnia i jest cisza. Na drugi dzień rano też jest cisza.......


Dzięki waszej pomocy i przeanalizowaniu tych całych 40 stron tematu, na razie nic z tym nie będę robił....... czyli u mnie jeszcze nie jest to aż tak bardzo uszkodzone rozumiem tak?
Może u mnie pomoże tylko wymiana tych zaworków przy kolektorze ssącym? Dobrze rozumiem?

Pozdrawiam
_________________
Moja piękna lalunia stylizowana na S8 ;-)
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2015-04-12, 16:17   

bardziej wlej dobry olej
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2015-04-12, 16:28   

pepi napisał/a:
bardziej wlej dobry olej
Dokładnie tak. U mnie też po dłuższym postoju (przynajmniej dwa dni) też się odzywały, auto jeździło na 5W30. Wymieniłem olej na 10W50, skończyło się hałasowanie nastawników i przy okazji ustało branie oleju ;)
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-12, 19:24   

Bartazz, ja z identycznymi objawami ponad 2 lata jeżdżę i nic się nie pogarsza. Dla świętego spokoju dobrze by było zdjąć czapki i sprawdzić, czy żadnej patologii z ślizgami nie ma. a tak to dobry olej i trzymać stan na górnej granicy, nie czekać aż zejdzie pod min :)
_________________
4.2 ASG 299 km katalizatory.

Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8

-------------
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2015-04-12, 19:59   

jak nie stuka codziennie przy odpalaniu, badź po kilkugodzinnym postoju to nie sie na razie co przejmować. Ale fakt faktem kiedys temat wroci i trzeba będzie nastwanik wymienic... ;)
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Bartazz 
Użytkownik



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 40
Dołączył: 25 Mar 2015
Posty: 7
Skąd: Gniezno
Wysłany: 2015-04-13, 18:51   

Dziękuję Panowie za odpowiedzi.
Olej jest wlany jakiś 5w30 już w Niemczech był wymieniany, jakieś 4000km temu więc jest w miarę świeży, ale może rzeczywiście jest jakiś syf bo na kartce z wymiany jest napis ARAL.
Zapalałem przez 2 dni i była cisza, dzisiaj rano też zapalałem i było elegancko a dosłownie przed chwilą czyli po około 10godzinach od porannego odpalenia znowu zaklekotał ale krócej, może z 1sekundę.

Jak już zrobię ją blacharsko, to wymienię ten olej i zobaczymy.

A pytanie z innej beczki, rozładował mi się akumulator do zera (stała długo nieuruchamiana) i po naładowaniu aku, zapala mi się na chwilę czerwona kontrolka airbag i po chwili gaśnie i tak na okrągło...... jakiś błąd złapała?

Jeszcze raz dziękuję za pomoc i serdecznie pozdrawiam
_________________
Moja piękna lalunia stylizowana na S8 ;-)
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-04-20, 04:57   

Bartazz napisał/a:
rozładował mi się akumulator do zera (stała długo nieuruchamiana) i po naładowaniu aku, zapala mi się na chwilę czerwona kontrolka airbag i po chwili gaśnie i tak na okrągło...... jakiś błąd złapała?


Zgaduj zgadula. Bez odczytu błędów nie da rady. Przy tym aucie to wróżenie z fusów.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.