Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 FL ALL ] Nastawniki... Komu stukają przy rozruchu?  
Autor Wiadomość
k44761 
Moje A8



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 497
Skąd: Lubin
Wysłany: 2015-05-01, 09:29   

Będę montował chyba w sobotę czy niedzielę, zobaczymy. Po numerach wiem że są inne, ale po wyglądzie i pomiarach wychodzi, że jest to to samo.
Nikt takiej przekładki jeszcze nie robił, sprawdzę, będzie przynajmniej wiadomo czy takie napinacze rzeczywiście są zamienne, czy nie.
Kiedyś montowałem u siebie do jakiejś poliftówki AQF napinacze z AQG i działało toto doskonale. W związku z tym zaryzykuję, roboty nie jest dużo, szczególnie, że mam do wymiany uszczelki pod deklami zaworowymi, a napinacze mam swoje nowe. Ryzykuję więc tylko robociznę - czyli swój czas :)
_________________
Elektronika samochodowa.
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2015-05-25, 18:02   

Oglądałem moje nastawniki i chyba nie jest źle, łańcuch w dotyku "twardy" ślizgi optycznie wyglądają jak dla mnie ok. w kanale 90 odczyty "0", a kanał 93 "-3 " Proszę o opinie.








 
 
k44761 
Moje A8



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 497
Skąd: Lubin
Wysłany: 2015-05-25, 20:01   

Wyglądają nieźle. Jesli nie stukaja podczas odpalenia to zostaw w spokoju :)
_________________
Elektronika samochodowa.
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2015-05-25, 20:04   

u mnie znów niepier..la <onie> bleee przy wymianie rozrządu jednak wymienia oba łańcuchy i zobaczymy co będzie, bo co raz więcej osób podaje za przyczyne wyciągnięty łańcuch <niewiem> dziwna sprawa....
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2015-05-25, 20:09   

k44761 napisał/a:
Wyglądają nieźle. Jesli nie stukaja podczas odpalenia to zostaw w spokoju :)


Czasami rano jest takie grrrrr, ale dosłownie 1sek. i odnoszę wrażenie że tylko jak jest ciepło na dworze w zimę nic nie słyszałem.
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2015-05-25, 20:17   

Marcin2013 napisał/a:
i odnoszę wrażenie że tylko jak jest ciepło na dworze w zimę nic nie słyszałem.


u mnie teraz jak jest ciepło to po każdym dłuższym niż 30min postoju stuka przez te 2-3 sek..
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2015-05-25, 20:44   

martin_rs4 napisał/a:
u mnie znów niepier..la <onie>

Może źle kojarzę ale czy ty nie wymieniałeś już tego kilka razy? <hmm>
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-05-25, 20:50   

Martin to ten chinol ci stuka?
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2015-05-25, 20:53   

FOSS napisał/a:
martin_rs4 napisał/a:
u mnie znów niepier..la <onie>

Może źle kojarzę ale czy ty nie wymieniałeś już tego kilka razy? <hmm>


Wymienilem jeden na nowy - chiński i tu jet spokój, natomiast prawej glowicy wymienilem na ori używke ale nie zmienił em łańcucha bo bym musiał wtedy cały rozrząd robić a to dopiero za ok. 15tysi km. No i tak dłubie sobie..już niedługo to z zamkniętymi oczami będę te nastawnik i wymieniał <niegadam>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2015-05-25, 21:03   

martin_rs4 napisał/a:
Wymienilem jeden na nowy - chiński i tu jet spokój, natomiast prawej glowicy wymienilem na ori używke ale nie zmienił em łańcucha bo bym musiał wtedy cały rozrząd robić a to dopiero za ok. 15tysi km.

aaaa racja, to chyba Marcin czyli k44761 coś więcej razy w tym dłubał.

Abstrahując od tego to widzę, że u ciebie wyjątkowo "chińczyk" daje radę.

A co do łańcuchów..... któryś kolega pisał, że porównywał nowe łańcuchy ze starymi i nie widać było po nich śladu wyciągnięcia <hmm>
Biorąc pod uwagę wszystkie inne łańcuchowe rozrządy w grupie VW trochę w to wątpię ale przyznam się szczerze, że ja akurat, pomimo iluś tam razów wymiany nastawnika, nie mam doświadczenia w porównaniu starego i nowego łańcucha - nikt kto u mnie to robił, na wieść o rozpinaniu całego rozrządu, nie wyrażał chęci na wymianę łańcuchów.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2015-05-25, 21:16   

FOSS napisał/a:
nikt kto u mnie to robił, na wieść o rozpinaniu całego rozrządu, nie wyrażał chęci na wymianę łańcuchów.


No i się nie dziwnie bo ja tez się z tym mecze już jakiś czas i czekam aż przyjdzie moment wymiany rozrządu to wtedy po,leci calość już. I waham się nad drugim chinolem, ale jednak najpjer wymiennie sam łańcuch a potem zobaczymy, bo sam nastwanik idzie w miarę "łatwo" wymienić
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-25, 21:18   

k44761 napisał/a:
Wyglądają nieźle. Jesli nie stukaja podczas odpalenia to zostaw w spokoju :)

Kolego Marcinie, u mnie sytuacja wygląda identycznie jak u kolegi Marcin2013, z tym, że było więcej nagaru w silniku, ale temat poprawiony poprzez płukanie silnika przed wymianą oleju.
Przez 2,5 roku odkąd kupiłem auto stuka sobie 1s przy odpalaniu min po 24h postoju. Znając życie trwało to długo przede mną, a właściwie poprzedni właściciel przyznał się, że to było u niego również, łącznie jakieś 5lat. 8 nie zgłasza żadnych błędów przez ten czas.
Dlatego nigdy nie powiem, że wyłącznie chwilę stukający nastawnik na zimno na starcie kwalifikuje się do wymiany
Ale to tylko wnioski z własnej autopsji:)
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1805
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-05-25, 21:31   

a u mnie podczas zmiany uszczelki pod deklem wypadł kawałek ślizgu i wygląda to tak
ułamany kawałek

nastawnik wraz z ukruszinym ślizgiem


dziś na Vagu logi dynamiczne grup 93 i 90 odczyty włg mnie poprawne
tj nowy oryginalny nastawnik i stary z ukruszonym ślizgiem , gdzie stary jest nie wiele gorszy ale ciut puka 1-2 sek po dłuższym postoju

looknijcie na logi http://vaglog.pl/log_218829.html

włg mnie zmienie tylko ślizg
Marcin wysłał mi 1 szt oryginalną i z mojego starego nastawnika też mam 1szt ale mam cholerny problem z jego zdjęciem ten materiał choć plastykowy jest jak kamień ale mam nadzieje ze mechanik da rade :)

co sądzicie ?
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2015-05-25, 21:58   

preston81 napisał/a:
co sądzicie ?

Jak bym zobaczył taką usterkę u siebie to już bym silnika nie odpalił nawet na chwilę - już jeden silnik u siebie wymieniłem i wiem jak to smakuje :/

Co do nastawnika..... jak poprawnie łańcuch napina to można zmienić tylko ślizg.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2015-05-25, 22:11   

twardym trza być
ale tak na poważnie ile kosztuje ślizg a ile motor >?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group -

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.