Autor |
Wiadomość |
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2015-05-01, 09:29
|
|
|
Będę montował chyba w sobotę czy niedzielę, zobaczymy. Po numerach wiem że są inne, ale po wyglądzie i pomiarach wychodzi, że jest to to samo.
Nikt takiej przekładki jeszcze nie robił, sprawdzę, będzie przynajmniej wiadomo czy takie napinacze rzeczywiście są zamienne, czy nie.
Kiedyś montowałem u siebie do jakiejś poliftówki AQF napinacze z AQG i działało toto doskonale. W związku z tym zaryzykuję, roboty nie jest dużo, szczególnie, że mam do wymiany uszczelki pod deklami zaworowymi, a napinacze mam swoje nowe. Ryzykuję więc tylko robociznę - czyli swój czas |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2015-05-25, 18:02
|
|
|
Oglądałem moje nastawniki i chyba nie jest źle, łańcuch w dotyku "twardy" ślizgi optycznie wyglądają jak dla mnie ok. w kanale 90 odczyty "0", a kanał 93 "-3 " Proszę o opinie.
|
|
|
|
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2015-05-25, 20:01
|
|
|
Wyglądają nieźle. Jesli nie stukaja podczas odpalenia to zostaw w spokoju |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-05-25, 20:04
|
|
|
u mnie znów niepier..la bleee przy wymianie rozrządu jednak wymienia oba łańcuchy i zobaczymy co będzie, bo co raz więcej osób podaje za przyczyne wyciągnięty łańcuch <niewiem> dziwna sprawa.... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2015-05-25, 20:09
|
|
|
k44761 napisał/a: | Wyglądają nieźle. Jesli nie stukaja podczas odpalenia to zostaw w spokoju |
Czasami rano jest takie grrrrr, ale dosłownie 1sek. i odnoszę wrażenie że tylko jak jest ciepło na dworze w zimę nic nie słyszałem. |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-05-25, 20:17
|
|
|
Marcin2013 napisał/a: | i odnoszę wrażenie że tylko jak jest ciepło na dworze w zimę nic nie słyszałem. |
u mnie teraz jak jest ciepło to po każdym dłuższym niż 30min postoju stuka przez te 2-3 sek.. |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2015-05-25, 20:44
|
|
|
martin_rs4 napisał/a: | u mnie znów niepier..la |
Może źle kojarzę ale czy ty nie wymieniałeś już tego kilka razy? |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-05-25, 20:50
|
|
|
Martin to ten chinol ci stuka? |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-05-25, 20:53
|
|
|
FOSS napisał/a: | martin_rs4 napisał/a: | u mnie znów niepier..la |
Może źle kojarzę ale czy ty nie wymieniałeś już tego kilka razy? |
Wymienilem jeden na nowy - chiński i tu jet spokój, natomiast prawej glowicy wymienilem na ori używke ale nie zmienił em łańcucha bo bym musiał wtedy cały rozrząd robić a to dopiero za ok. 15tysi km. No i tak dłubie sobie..już niedługo to z zamkniętymi oczami będę te nastawnik i wymieniał <niegadam> |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2015-05-25, 21:03
|
|
|
martin_rs4 napisał/a: | Wymienilem jeden na nowy - chiński i tu jet spokój, natomiast prawej glowicy wymienilem na ori używke ale nie zmienił em łańcucha bo bym musiał wtedy cały rozrząd robić a to dopiero za ok. 15tysi km. |
aaaa racja, to chyba Marcin czyli k44761 coś więcej razy w tym dłubał.
Abstrahując od tego to widzę, że u ciebie wyjątkowo "chińczyk" daje radę.
A co do łańcuchów..... któryś kolega pisał, że porównywał nowe łańcuchy ze starymi i nie widać było po nich śladu wyciągnięcia
Biorąc pod uwagę wszystkie inne łańcuchowe rozrządy w grupie VW trochę w to wątpię ale przyznam się szczerze, że ja akurat, pomimo iluś tam razów wymiany nastawnika, nie mam doświadczenia w porównaniu starego i nowego łańcucha - nikt kto u mnie to robił, na wieść o rozpinaniu całego rozrządu, nie wyrażał chęci na wymianę łańcuchów. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-05-25, 21:16
|
|
|
FOSS napisał/a: | nikt kto u mnie to robił, na wieść o rozpinaniu całego rozrządu, nie wyrażał chęci na wymianę łańcuchów. |
No i się nie dziwnie bo ja tez się z tym mecze już jakiś czas i czekam aż przyjdzie moment wymiany rozrządu to wtedy po,leci calość już. I waham się nad drugim chinolem, ale jednak najpjer wymiennie sam łańcuch a potem zobaczymy, bo sam nastwanik idzie w miarę "łatwo" wymienić |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-05-25, 21:18
|
|
|
k44761 napisał/a: | Wyglądają nieźle. Jesli nie stukaja podczas odpalenia to zostaw w spokoju |
Kolego Marcinie, u mnie sytuacja wygląda identycznie jak u kolegi Marcin2013, z tym, że było więcej nagaru w silniku, ale temat poprawiony poprzez płukanie silnika przed wymianą oleju.
Przez 2,5 roku odkąd kupiłem auto stuka sobie 1s przy odpalaniu min po 24h postoju. Znając życie trwało to długo przede mną, a właściwie poprzedni właściciel przyznał się, że to było u niego również, łącznie jakieś 5lat. 8 nie zgłasza żadnych błędów przez ten czas.
Dlatego nigdy nie powiem, że wyłącznie chwilę stukający nastawnik na zimno na starcie kwalifikuje się do wymiany
Ale to tylko wnioski z własnej autopsji:) |
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2015-05-25, 21:31
|
|
|
a u mnie podczas zmiany uszczelki pod deklem wypadł kawałek ślizgu i wygląda to tak
ułamany kawałek
nastawnik wraz z ukruszinym ślizgiem
dziś na Vagu logi dynamiczne grup 93 i 90 odczyty włg mnie poprawne
tj nowy oryginalny nastawnik i stary z ukruszonym ślizgiem , gdzie stary jest nie wiele gorszy ale ciut puka 1-2 sek po dłuższym postoju
looknijcie na logi http://vaglog.pl/log_218829.html
włg mnie zmienie tylko ślizg
Marcin wysłał mi 1 szt oryginalną i z mojego starego nastawnika też mam 1szt ale mam cholerny problem z jego zdjęciem ten materiał choć plastykowy jest jak kamień ale mam nadzieje ze mechanik da rade
co sądzicie ? |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2015-05-25, 21:58
|
|
|
preston81 napisał/a: | co sądzicie ? |
Jak bym zobaczył taką usterkę u siebie to już bym silnika nie odpalił nawet na chwilę - już jeden silnik u siebie wymieniłem i wiem jak to smakuje
Co do nastawnika..... jak poprawnie łańcuch napina to można zmienić tylko ślizg. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-05-25, 22:11
|
|
|
twardym trza być
ale tak na poważnie ile kosztuje ślizg a ile motor >? |
|
|
|
|
|