Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 FL ALL ] Nastawniki... Komu stukają przy rozruchu?  
Autor Wiadomość
Krzysztof Kucha 
Użytkownik


Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: krzysztof
Jeżdzę: d2
Wiek: 50
Dołączył: 19 Lip 2015
Posty: 14
Skąd: sosnowiec
Wysłany: 2015-07-19, 13:55   

tak wyglada wiekszosc silnikow 1,8t ,3,7 4,2 ,a ten Pan zalal sobie jakis drogiolej z wlasciwosciami czyszczacymi,moze moderator sie wypowie bo to jego znajomy?!filtr jest z jednego silnika,glowica to juz zdjecie innego...tem ktory ktos tu wkleil 1,8T potwierdza,ze to nie sa odosobnione przypadki....a jest to norma,ja w swojej s4 czyscilem smok co 2-3 wymiany i zawsze byl tam syf...zawsze...co do kontrolki,w zadnym z tych przypadkow sie nie zapalala...nawet wtedy gdy zatarlem silnik:))tutaj dwa przypadki,dla pokazania,sitko proste jest z czystego silnika,z napinacza ktory zrobil ok 40 tys ,drugi z silnika ktory zrobil 1 tys,olej taki syf,ze sitko "zassało" do srodka...

IMG_1748.JPG
Plik ściągnięto 87 raz(y) 36,99 KB

IMG_1747.JPG
Plik ściągnięto 76 raz(y) 26,31 KB

 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-19, 14:00   

Krzysztof Kucha napisał/a:
do prawidlowego napiecia wymagane jest cisnienie!!odpowiednie cisnienie!

A co powoduje to niskie ciśnienie oleju? zasyfiony silnik w środku?
_________________
4.2 ASG 299 km katalizatory.

Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8

-------------
 
 
Krzysztof Kucha 
Użytkownik


Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: krzysztof
Jeżdzę: d2
Wiek: 50
Dołączył: 19 Lip 2015
Posty: 14
Skąd: sosnowiec
Wysłany: 2015-07-19, 14:02   

beyer28 napisał/a:
Krzysztof Kucha napisał/a:
do prawidlowego napiecia wymagane jest cisnienie!!odpowiednie cisnienie!

A co powoduje to niskie ciśnienie oleju? zasyfiony silnik w środku?


spece od castrola twierdza,ze w tych silnikach wytracaja sie jakies zwiazki chemiczne,zwiazane to jest z odpowietrzaniem silnika,powstaje film olejowy ktory osadza sie na podzespolach,czesto powoduje to (jakies 99% przypadkow) zaklejenie sitka na smoku olejowym,latwo sobie wyobrazic jak latwo zatkac sitko w napinaczu ktore oczka ma kilkukrotnie mniejsze...tutaj dla zainteresowanych napinacz w cześciach,rozebrałem nowy,by pokazać Wam co w nim jest..rozbierajac napinacze "zuzyte" lub "uszkodzone" czesto natrafia sie tam na syf w kanalikach olejowych....nie szkoda było mi nowego by Wam pokazać co i jak,więc proszę mi nie pisac bzdur o tym,że zawsze szukamy dziury w całym,łatwo można stwierdzić przyczyne gdy ma się odpowiedni sprzet,a gwarancje my rowniez otrzymujemy wiec nie widze problemu w wymianie gdy jest ona uzasadniona...

IMG_1755.JPG
Plik ściągnięto 95 raz(y) 50,3 KB

 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2015-07-19, 14:03   

kolega który chce na siłę udowodnić swoją wykładnie zagina rzeczywistość
a 8 ma wadę pompy oleju poma się rozkręca i ciśnienie oleju spindala bokiem !!!!!!!!!
przy braku ciśnienia oleju w głowicy odzywa się hydraulika

Tia i są krasnoludki i jeszcze ten smok .
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-07-19, 14:05   

Krzysztof Kucha napisał/a:

ernesto napisał/a:
Wczoraj u znajomego poleciał nastawnik lecz w 1.8 w FL przebieg zegarowy niby 170 tyś <hmm>
preston81, zobacz co tam się dzieje:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Niech będzie.

Objawy. Nastawnik stuka przy rozruchu 1 sek.
Przywiózł używkę. Po zmontowaniu cisza. Po 10min pracy na wolnych obrotach 1.8 benzyna zamienił się w TDI dosłownie <boisie>
Pomiar ciśnienia oleju na obrotach 5 -6 na manometrze na wolnych 1.5. Minimum podają od 2 - 3.
Zmierzyłem jeszcze dwa inne auta 1.8T na wolnych miał 1 i cisza totalna oraz swojego ADR-a miał 1.5
Więc raczej z ciśnieniem mało co może mieć wspólnego. Ciekawe jak się sprawa zakończy.



mam nadzieję,że nie jesteś mechanikiem bo z końcową teorią nie masz bladego pojęcia o czym mówisz,spróbuj zalepiś w napinaczu wpływ oleju i daj znac jak działa skoro ciśnienie nie ma znaczenia:)))poza tym cisnienie oleju w silniku nie jest tozsame z cisnieniem oleju w głowicy(napinaczu) ktory potrzebuje szybko,duzej ilosci oleju podczas uruchamiania silnika...czytajac takie rzeczy odnoszę wrazenie,ze co niektorzy "mechanicy" spokojnie mogliby wystapic w programie "będzie pan zadowolony"....



Czytaj ze zrozumieniem, to po pierwsze.
Od razu mu mówiłem że używka nie będzie działać. A skoro uparł się to co mu poradzisz.
Klient nasz Pan. Znasz to powiedzenie. To jego problem był, nie mój. Skoro myslał że po założeniu nowego nastawnika, wszystko wróci do normy. Stanie nad Tobą z używanym dziadostwem za 100zł i każe Ci to założyć.
Doskonale wiem co piszę i wiem co robię. Ale klienci to takie ustrojstwo że chcą wszystko by naprawiać jak najtańszym kosztem. Ciąć koszta i będzie dobrze.
Ja mu doskonale powiedziałem że to nie będzie pracować ale to jak grochem o ścianę.
Na drugi dzień przywiózł nowy nastawnik z nowym łańcuchem i problem się skończył.

Są rzeczy które naprawisz tanim kosztem ale są też takie przypadki że choć byś stanął na głowie, to nie ma możliwości naprawienia tego.

Co do Ciśnienia oleju to zdaje sobie sprawę że ma znaczenie bo przecież nastawnik nie napędzają dobre wróżki.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Krzysztof Kucha 
Użytkownik


Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: krzysztof
Jeżdzę: d2
Wiek: 50
Dołączył: 19 Lip 2015
Posty: 14
Skąd: sosnowiec
Wysłany: 2015-07-19, 14:10   

pepi napisał/a:
kolega który chce na siłę udowodnić swoją wykładnie zagina rzeczywistość
a 8 ma wadę pompy oleju poma się rozkręca i ciśnienie oleju spindala bokiem !!!!!!!!!
przy braku ciśnienia oleju w głowicy odzywa się hydraulika

Tia i są krasnoludki i jeszcze ten smok .

to tez,ja Ci mowie co mówią panowie od castrola...jeszcze trochę to forumowicze poznają prawdę,moze nie chodzi o wadliwa pompe a o zuzytą pompe,poza tym jak wyjasnisz osadzajacy sie spalony olej na elementach silnika??co to ma wspolnego z pompą??moze ja czegos nie wiem,ale wydaje mi sie ,ze nic..a co ma cisnienie w glowicy do cisnienia w napinaczu??wyjasnij bo chyba nie do konca rozumiesz istote problemu i syfu na sitku oraz wewnatrz napinacza...
 
 
Krzysztof Kucha 
Użytkownik


Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: krzysztof
Jeżdzę: d2
Wiek: 50
Dołączył: 19 Lip 2015
Posty: 14
Skąd: sosnowiec
Wysłany: 2015-07-19, 14:11   

dzieki Ernesto za Twoje słowa..tak jak napisałeś..klient nasz Pan i zawsze "wie lepiej" a jak przychodzi co do czego to winien sprzedawca ,rzadziej mechanik...dlatego w niemczech nie ma problemu bo wymieniają zgodnie z procedurą,a silniki 1,8t i 4,2 3,7 tak wlasnie lubia wygladac...daj znac ile pohula w takim syfie ten nowy..mysle ,ze jakies 10-20 tys...
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-19, 14:15   

Krzysztof Kucha, to co mógłbyś doradzić na taki przypadek, gdzie nastawnik stuka przez sekundę, na zimnym przy odpalaniu auta. jak jest ciepło na zewnątrz to problemu nie ma. błędami nie rzuca, idzie jak złe, a po zdjęciu dekli ku diagnozie, wszystko wygląda jak powinno, żadnych widocznych uszkodzeń, ślizg górny cały, dolnego niestety nie idzie dojrzeć, łańcuch napięty odpowiednio.
Co z takim fantem zrobić? ;)
_________________
4.2 ASG 299 km katalizatory.

Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8

-------------
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2015-07-19, 14:17   

moje silniki sa czyste w środku i nie mają osadów dawałem foto jak to wygląda .
już parę razy nawet .
Tak jak pisałem wcześniej dobry olej który lejemy nie koniecznie jest dobry jak się leje tego z pierwszego tłoczenia to jak ma być dobrze na dodatek tego nie filtrowanego ;)
A tak na poważnie dajesz tu ekstremum które jest w ilu przypadkach ?
Motory zazwyczaj mają mało tej spalenizny która raczej nie pozapycha smoka no chyba że ktoś coś dolewał w celu uszczelnienia motoru bo 4,2 bierze olej i uszczelniło ale pompę .
 
 
Krzysztof Kucha 
Użytkownik


Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: krzysztof
Jeżdzę: d2
Wiek: 50
Dołączył: 19 Lip 2015
Posty: 14
Skąd: sosnowiec
Wysłany: 2015-07-19, 14:26   

mało?? no wiesz,jak 18 na 20 przypadków to mało....nie zapycha calości,ale znaczna cześć oczek,w mojej s4 po 3 wymianach zawsze był przytkany...tak jak mówisz,jak jesteś w temacie to wiesz czego unikać by silnik był czysty...

DODANO:
beyer28 napisał/a:
Krzysztof Kucha, to co mógłbyś doradzić na taki przypadek, gdzie nastawnik stuka przez sekundę, na zimnym przy odpalaniu auta. jak jest ciepło na zewnątrz to problemu nie ma. błędami nie rzuca, idzie jak złe, a po zdjęciu dekli ku diagnozie, wszystko wygląda jak powinno, żadnych widocznych uszkodzeń, ślizg górny cały, dolnego niestety nie idzie dojrzeć, łańcuch napięty odpowiednio.
Co z takim fantem zrobić? ;)


jak to już wspomniał jeden z szanownych forumowiczów,czasem nic się nie da zrobić,często odzywa się prawy bo tam nie zawsze była blokada,ale czy 1 sekunda jest warta inwestycji??ja bym to olał,moja s4 po wymianie rozrządu za 6 koła też rano chwilę stukała,zanim olej dojdzie do "każdego zakamarka" musi chwila minąć..możesz wyczyścic dokładnie silnik,ewentualnie sprawdzić pompę,ale jak to nie pomoże to daj sobie luz....jak będziesz miał ochotę to zrzuć miskę i zrób zdjęcie smoka..zajmuje to chwilę a może zdziałać cuda...można by też spróbować zalać inny olej,ale czy się nie pogorszy tego nie wie nikt:))


DODANO:
pepi napisał/a:
ta kup od niego to ci się poprawi ;)


koleżko drogi,nie zależy mi na tym wcale i poczytaj co piszę w tym temacie,myslisz,że jak sprzedam 5 napinaczy mniej to będę głodował??trochę powagi proszę:))
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-07-19, 14:40   

No cóż Stefan nie tyle o sens chodzi co o uzyskanie konkretnej odpowiedzi a nie omijanie szerokim łukiem niezaprzeczalnego faktu że OEM sie musza wyraźnie róznić od ryzowych skoro zdecydowanie mniej jest ich awarii.
Syf w silniku to głównie wina zalewania jak wspomniano jakis doktorów,castrola lub innych mniej znanych mi śmieci. Moj silnik był rozkręcany przez jednego z forumowych mechaników ktory zna sie na rzeczy i jedynie jakis stary osad w misce znalazł zaś ani pod deklami ani w smoku nie było nic złego.

Więc klient co przecietnie kupuje średniej klasy olej nie powinien miec w silniku błota.

Jako że kolega wywołuje mnie do tablicy słowami "Znajomy z twojego miasta" zaznaczam że nie znam osoby ponieważ w mojej okolicy ósemek sa dziesiątki a osobiście znam może kilku z włascicieli.

Reasumujac to co napisane-ryzowe nastawniki może będa chasac jeżeli wykonacie cały zestaw dodatkowych napraw z czyszczeniem silnika włącznie-zapewne odbije sie to na cenie i tak samo a może mniej wyjdzie wstawić OE co beda działały bez "remontu" silnika.

Choć są jednostkowe przypadki że podroby działaja to więcej znam takich co szybko pałdy niz zadowolonych klientów podrób :)

I na końcu jeszcze cos odnośnie wielkiej wiary jaka ma kolega Adrian w swoja firmę-"obywatele" państwa islamskiego też sa przekonani że za ścięcie głowy katolikowi trafia do raju :D
 
 
Krzysztof Kucha 
Użytkownik


Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: krzysztof
Jeżdzę: d2
Wiek: 50
Dołączył: 19 Lip 2015
Posty: 14
Skąd: sosnowiec
Wysłany: 2015-07-19, 14:49   

Apophis napisał/a:
No cóż Stefan nie tyle o sens chodzi co o uzyskanie konkretnej odpowiedzi a nie omijanie szerokim łukiem niezaprzeczalnego faktu że OEM sie musza wyraźnie róznić od ryzowych skoro zdecydowanie mniej jest ich awarii.
Syf w silniku to głównie wina zalewania jak wspomniano jakis doktorów,castrola lub innych mniej znanych mi śmieci. Moj silnik był rozkręcany przez jednego z forumowych mechaników ktory zna sie na rzeczy i jedynie jakis stary osad w misce znalazł zaś ani pod deklami ani w smoku nie było nic złego.

Więc klient co przecietnie kupuje średniej klasy olej nie powinien miec w silniku błota.

Jako że kolega wywołuje mnie do tablicy słowami "Znajomy z twojego miasta" zaznaczam że nie znam osoby ponieważ w mojej okolicy ósemek sa dziesiątki a osobiście znam może kilku z włascicieli.

Reasumujac to co napisane-ryzowe nastawniki może będa chasac jeżeli wykonacie cały zestaw dodatkowych napraw z czyszczeniem silnika włącznie-zapewne odbije sie to na cenie i tak samo a może mniej wyjdzie wstawić OE co beda działały bez "remontu" silnika.

Choć są jednostkowe przypadki że podroby działaja to więcej znam takich co szybko pałdy niz zadowolonych klientów podrób :)

I na końcu jeszcze cos odnośnie wielkiej wiary jaka ma kolega Adrian w swoja firmę-"obywatele" państwa islamskiego też sa przekonani że za ścięcie głowy katolikowi trafia do raju :D


nie będę komentował tego co piszesz...sprzedane setki a Ty piszesz,że ty wiesz bo wiesz,ale zapomniałes dodac,że proponowałeś reklamę za kilka stówek:))jestem pewny siebie i tego co mam oraz mam zdecydowanie wieksze doswiadczenie od Ciebie w tych tematach.....co do OEM nie rozni sie niczym:))juz pisal tu Pan na forum,ze kupil u nas i w serwisie,ten z serwisu juz wymienil na kolejny wiec nie pisz bzdur,a kolega o ktorym mowa dobrze cie zna:))ale skoro jak twierdzisz nic nie ma wplywu na dzialanie nastawnika to moze wyjasnisz "cud" ktory mial miejsce w przypadku tego auta??grzechaczace nastawniki tak,ze bylo slychac ze stu metrow umilkly,po wymianie oleju,filtra i gruntownej plukance???skoro jestes taki "szpec" jak to mowisz (pisze sie spec tak dla formalnosci) to wyjasniej zatem co sie stalo w tym przypadku??nigdy nie twierdziełem,że wadliwy towar nie moze sie trafic,twierdze to z doswiadczenia i ilosci sprzedanych nastawnikow oraz reklamacji,slusznych badz nie,jest ich marginalna ilosc...czyli jakies 1%...coz mogę dodac??tylko tyle,ze te uzasadnione sa rozpatrywane pozytywnie...a na koniec bo widze,ze uwazasz,ze zjadles wszystkie rozumy..."państwa islamskiego też sa przekonani że za ścięcie głowy katolikowi trafia do raju :D " udowodnij ,że tak nie jest :) ))no cóż,wiara katolicka niczym się nie różni..może tym,że zamiast scinac głowy czyści portfele..ścinała głowy lata wstecz...
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-19, 14:53   

Krzysztof Kucha napisał/a:
,często odzywa się prawy bo tam nie zawsze była blokada,ale czy 1 sekunda jest warta inwestycji??ja bym to olał,moja s4 po wymianie rozrządu za 6 koła też rano chwilę stukała,zanim olej dojdzie do "każdego zakamarka" musi chwila minąć..możesz wyczyścic dokładnie silnik,ewentualnie sprawdzić pompę,ale jak to nie pomoże to daj sobie luz....jak będziesz miał ochotę to zrzuć miskę i zrób zdjęcie smoka..zajmuje to chwilę a może zdziałać cuda...można by też spróbować zalać inny olej,ale czy się nie pogorszy tego nie wie nikt:))

Wg mnie nie jest warte, a tym bardziej, że w takim stanie rzeczy to auto jest już pare lat i nic się nie pogarsza. A jak wygląda dokładne czyszczenie silnika? przed wymianą oleju robiłem płukankę LM Motorspulung i nie powiem, bo się poprawiło, tzn. rzadziej i ciszej postukuje. Wcześniej lałem Motula5w40, teraz Valvoline 5w40. U poprzednich właścicieli jeździł na Castrolu niestety <boisie> Na zimę myślę nad 0w40
_________________
4.2 ASG 299 km katalizatory.

Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8

-------------
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-07-19, 15:13   

Krzysztof Kucha, A kto mnie w Żarach nie zna ale zapewniam cie że moi znajomi nie montowali ryzowych z oszczedności chyba że auto na handel a i to nie zawsze jak w przypadku pewnej D3 z Lubina sie udawało :D
Padły te twoje rewelacyjne w 2 miesiące i sam widziałem jak to było montowane i jak to hasało a auto do dziś hasa na uzywkach z pewnego źródła ale OEM.

Reklame sobie robiłes kolego wcześniej i to za darmo więc zaproponowałem ci żebys jak inni tu uczciwie za nia zapłacił-ja nie ponosze odpowiedzialności za to co reklamujesz.

Nie bede cie juz zwalczał-twój i nie tylko temat został w klubowym gronie na zlocie dobrze przewałkowany więc świadomość w ludziach istnieje. Każdy jest dorosły i niech se robi z autem co chce a ty pisz sobie te brednie niczym "ajatollach chińskich podrobek" ja i tak tobie nie uwierze już.
Wystarczyło mi twoje idiotyczne zachowanie-wybitnie chamowate w kontaktach prywatnych.

Nie tylko w temacie nastawników sie potrafie "wymądrzać" choc ich nie posiadam,i w wiekszości przypadków jak ktoś nie da mi twardego dowodu to uważam że nie ma co sie produkowac dalej.
Czas zawsze pokazuje że racja lezy po stronie logiki a nie takich jak ty co udaja studentów public relations :)

Skrzyni nie dałem do midpartsu i jeździ,gaz załozyłem nie staga i jeździ,nastawników nie kupił bym u ciebie i tez by jeździły i tak mozna długo pisać.
 
 
dracus6662 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 28 Cze 2014
Posty: 1802
Skąd: VENLO/WROCŁAW
Wysłany: 2015-07-19, 15:13   

to nie mysl tylko lej 0w40 lm synthoil <okok>
_________________
Tiptronik wymiana oleju Audi :)
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] :(
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.