Autor |
Wiadomość |
MICH.
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: AUW
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 09 Lut 2018 Posty: 8 Skąd: Kielce/Starachowice
|
Wysłany: 2018-03-09, 17:13
|
|
|
Aż mi się włos na głowie jeży jak sobie pomyślę co u mnie jest... było i będzie
Rozkręciłem z chłopakami silnik żeby dostać się do nastawnika po prawej stronie. Ślizg rozsypał się całkowicie, nastawnik porysowany przez łańcuch. Sieczka totalna.
Jedno co mnie zastanawia to : jak ten silnik w ogóle pracował. Gruchotał tylko czasami na zimnym po nocy. Nigdy w ciągu dnia.
Czytałem, że nastawnik od 1,8 jest "taki sam" zakładał któryś z Was go do siebie czy nie ryzykowaliście ? |
_________________ 90 NG, 90 NG, c4 AAH, a4 AVF, coupe ABC, s6 AEC, B4 ABC q, A4 ADR i Allroad AKE, A8 AUW i A4 AFN |
|
|
|
|
|
|
|
koziolek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 02 Sty 2014 Posty: 438 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 2018-03-09, 17:49
|
|
|
U mnie tez sie rozleciał i nie było juz ślizgów... Wlasnie jestem na etapie podmiany glowic bo w mojej dostały zawory. Nie podpowiem o nastawniku bo nie wiem
Powodzenia |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2018-03-09, 18:55
|
|
|
Cytat: | Czytałem, że nastawnik od 1,8 jest "taki sam" zakładał któryś z Was go do siebie czy nie ryzykowaliście ? |
Nie jest taki sam. Po pierwsze podobno ma inny zakres działania, dlatego tez np. nastawniki od 3.7 nie pasuja do 4.2 mimo, ze tez V8, no i po drugie ma na korpusie wyzlobienie na uszczelke delka, ktorego ie ma w nastawniku od 4.2
Koziolek nie lepiej bylo oddac glowke do regeneracji??
Wiedzial bys co masz, a tak? Chyba ze glowka, ktora kupiles jest pewna... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2018-03-09, 18:56
|
|
|
MICH. napisał/a: | Czytałem, że nastawnik od 1,8 jest "taki sam" | To coś źle czytałeś, na 100% nie pasuje ...znaczy się wyglądem zewnętrznym jest bardzo podobny ...głowice z resztą też ale zakres działania jest inny. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
MICH.
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: AUW
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 09 Lut 2018 Posty: 8 Skąd: Kielce/Starachowice
|
Wysłany: 2018-03-09, 19:59
|
|
|
danishow napisał/a: | MICH. napisał/a: | Czytałem, że nastawnik od 1,8 jest "taki sam" | To coś źle czytałeś, na 100% nie pasuje ...znaczy się wyglądem zewnętrznym jest bardzo podobny ...głowice z resztą też ale zakres działania jest inny. |
k44761 napisał/a: | Te z 1.8 pasują, ale tylko do głowicy numer 1, czyli tej od strony posażera. W drugiej głowicy napinacz działa odwrotnie (w dół).
Wymienne są napewno od 3.7 do 4.2 i odwrotnie, chociaż mają inne numery i wg etki nie są wymienne. Ale kilka zrobiłem i spokojnie pasują, przestawiają się również w pełnym zakresie.
Co do tych za 600 zł ponoć są zawodne. Ale to zasłyszana opinia. |
czytałem dobrze, może ktoś źle napisał
co człowiek to opinia |
_________________ 90 NG, 90 NG, c4 AAH, a4 AVF, coupe ABC, s6 AEC, B4 ABC q, A4 ADR i Allroad AKE, A8 AUW i A4 AFN |
|
|
|
|
koziolek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 02 Sty 2014 Posty: 438 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 2018-03-09, 21:21
|
|
|
CINEK, kupiłem od Marcina/mardeco |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2018-03-09, 21:25
|
|
|
To ja nuz nie wiem Rozmawialem z osoba ktora kupila do swojej 3.7 nastawniki od 4.2 (nowe) i nie dzialaly poprawnie poniewaz pracowaly w innym zakresie nizeli te od 3.7 ... Ja bym nie ryzykował
koziolek napisał/a: | CINEK, kupiłem od Marcina/mardeco |
Aa to spoko, to masz pewniaka |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
Prezes-Artek
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 02 Kwi 2017 Posty: 154 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2018-03-16, 20:01
|
|
|
Koledzy mam pytanie ponieważ dzisiaj z nudów postanowiłem zajrzeć pod jedną z pokryw zaworów i ocenić stan ślizgów i samych wałków i teraz pytanie do bardziej doświadczonych czy jest szansa że napinacze czy same ślizgi w napinaczach nie były wymieniane przy przebiegu 270 kkm bo sam ślizg wygląda bardzo ładnie rowek od łańcucha ma ok 0,5 - 1mm.
Któryś napinacz raz czy dwa mi się odezwał przez chwilkę po kilku dniach postoju i w niskiej temperaturze jak jeździłem raz na dzień czy dwa była cisza.
20180316_182726.jpg
|
|
Plik ściągnięto 194 raz(y) 303,19 KB |
20180316_181442.jpg
|
|
Plik ściągnięto 112 raz(y) 244,47 KB |
|
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2018-03-16, 22:32
|
|
|
Prezes-Artek napisał/a: | jest szansa że napinacze czy same ślizgi w napinaczach nie były wymieniane przy przebiegu 270 kkm |
W mojej ósemie ślizgi mają już 421000 km i stan zużycia jest podobny do twoich, także jest taka szansa |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
Prezes-Artek
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 02 Kwi 2017 Posty: 154 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2018-03-17, 08:11
|
|
|
To ile mają przejechane albo ile jeździły bez oleju te co mają wytarte do gołej blachy
A mam jeszcze jedno pytanie bo mam mały wyciek właśnie z okolic nastawnika ale w etce znalazłem tylko tą półokrągłą uszczelkę i nie wiem czy to to, zaznaczyłem na zdjęciu skąd cieknie jest tam coś przykręcone bodajże na 3 torxy i tam właśnie jest najbardziej zapocone.
Obraz.jpg
|
|
Plik ściągnięto 120 raz(y) 94,43 KB |
|
|
|
|
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
Wysłany: 2018-03-17, 10:48
|
|
|
danishow napisał/a: | Prezes-Artek napisał/a: | jest szansa że napinacze czy same ślizgi w napinaczach nie były wymieniane przy przebiegu 270 kkm |
W mojej ósemie ślizgi mają już 421000 km i stan zużycia jest podobny do twoich, także jest taka szansa |
Ja w drugiej S8 mam na liczniku 430tys cofnięte było około 30 tys w 2009 jak przyjechała do Polski. Nastawniki ma zmieniane. Na pierwszy montaż szły nastawniki z numerami 077109088C teraz mam 077109088E czyli ktoś już zmieniał. Dla mnie dobrze na razie nie stukają.
Daniel a ty jakie masz numery?
Pod deklami tak wygląda, dobrze że na olej nikt nie żydził.
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2018-03-17, 11:01
|
|
|
Prezes-Artek napisał/a: | A mam jeszcze jedno pytanie bo mam mały wyciek właśnie z okolic nastawnika ale w etce znalazłem tylko tą półokrągłą uszczelkę i nie wiem czy to to, zaznaczyłem na zdjęciu skąd cieknie jest tam coś przykręcone bodajże na 3 torxy i tam właśnie jest najbardziej zapocone. |
Pod nastawnikiem jest uszczelka metalowa, właśnie tam w okolicy tego półksiężyca.
W ETCE masz to jako zestaw uszczelek nastawnika czy coś podobnego.
adrian949 napisał/a: | Pod deklami tak wygląda, dobrze że na olej nikt nie żydził. |
U mnie w BFM tak jest pod deklami - nic nie czyszczone
. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2018-03-17, 11:28
|
|
|
adrian949 napisał/a: | Daniel a ty jakie masz numery? | U mnie jeszcze fabryczne, mam pełną kartotekę auta z ASO i nie ma wzmianki o wymianie nastawników.
FOSS napisał/a: | U mnie w BFM tak jest pod deklami - nic nie czyszczone | Zobaczymy jak będzie wyglądać po 400k km |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
Wysłany: 2018-03-17, 12:25
|
|
|
Foss jak nowe, jaki przebieg? Jak będę zmnieal olej wleje płukanke może będzie lepiej. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2018-03-17, 12:30
|
|
|
danishow napisał/a: | Zobaczymy jak będzie wyglądać po 400k km |
Spokojnie
Silnik zmieniałem przy 300kkm.
Motor miał wtedy 56kkm.
Aktualnie na zegarach 446kkm czyli motor ma najeżdżone 200kkm
Jak zrobi się cieplej to ponownie będę się bawił wałkami rozrządu to zobaczymy czy coś się zmieniło.
Zobacz na to - BBK z przebiegiem 161kkm
Nic nie czyszczone
.
A tu BFM z przebiegiem 238kkm czyli niewiele więcej niż mój obecny motor.
Nic nie czyszczone
.
Jakość oleju i interwał wymiany
adrian949 napisał/a: | Foss jak nowe, jaki przebieg? Jak będę zmnieal olej wleje płukanke może będzie lepiej. |
Samochodu ca. 446kkm
Silnika ca. 200kkm |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|