Autor |
Wiadomość |
Pretorian
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Arkadiusz
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 29 Wrz 2014 Posty: 37 Skąd: Hoeven
|
Wysłany: 2015-03-02, 21:47 [S8 D2 98
] Drgania w przedziale 90-140 km/h
|
|
|
Witam wszystkich. Może tu znajdę pomoc w temacie mojego problemu. Mianowicie odczówam drgania auta w przedziale prędkości od 90 do 140km/h. Częstotliwość drgań zwieksza sie wraz ze wzrostem predkosci. Na 20 calowych felgach drgania sa mocniejsze na 18 calowych zimowkach mniejsze. Na zimie praktycznie nie wyczuwalne. Co najdziwniejsze ze drgania nie pojawiaja sie zawsze. Zazwyczaj sa odczuwalne ale zdarzaja sie poranki i czas podrozy do pracy gdzie auto "płynie". Dodam ze słyszę charakterystyczne pukniecie sztućcem w wal napędowy przy ruszaniu. Wymienialem mocowanie dyferecjału bez skutku. Dodam ze opony na 20 calach nowe dunlop, wyważone perfekcyjnie i felgi sa proste. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-03-02, 22:13
|
|
|
zuzyty ktorys element / wahacz zawieszenia, krzywa piasta, zuzya podpora walu... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-03-02, 22:20
|
|
|
Pretorian,
Identyczny post napisałeś w tym temacie:
http://www.a8team.pl/s8-d...iana-vt2506.htm
Został wykasowany.
Nie dublujemy postów na forum, zmieniam też tytuł Twojego tematu bo tytuł "Delirki" kojarzy się nie z autem a z chorobą medyczną. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
duddy
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2,5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2 FL QUATTRO
Wiek: 41 Dołączył: 21 Lut 2015 Posty: 27 Skąd: Gorzów
|
Wysłany: 2015-03-02, 22:31
|
|
|
Miałem podobną sytuację koło 100km/h drgania na kierownicy i do tego jak hamowałem strasznie biło. W moim przypadku okazał się zacisk hamulcowy. Po wymianie wszystkich klocków i rozruszaniu zacisku przedniego lewego wszystko ustało. |
|
|
|
|
|
|
|
Pretorian
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Arkadiusz
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 29 Wrz 2014 Posty: 37 Skąd: Hoeven
|
Wysłany: 2015-03-02, 22:49
|
|
|
Drgania czuc na środku auta. Tarcze przod i tyl z klockami nowe. Tyle ze któryś element jest zużyty to juz sie sam domyslilem i nie zajelo mi to duzo czasu. Chodzi mi o konkrety, moze ktos juz sie z tym spotkal u siebie. Ja stawiam na podpore walu ale chce byc pewny bo nie sposób wymieniać wszystko po koleji. |
_________________
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-03-03, 06:57
|
|
|
jesli chodzi o drgania na srodku auta to tez moim zdanim moze byc podpora od czego mozesz zaczac...jesli to nie pomoze, to zostaja jeszcze przeguby na wale, ale jesli mowisz ze:
Pretorian napisał/a: | Dodam ze słyszę charakterystyczne pukniecie sztućcem w wal napędowy przy ruszaniu. |
moze to byc rowniez krzyzak, ktory ma juz luz Co by nie bylo przynajmniej wiesz ze masz wal do przegladu... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Pretorian
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Arkadiusz
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 29 Wrz 2014 Posty: 37 Skąd: Hoeven
|
Wysłany: 2015-03-03, 18:33
|
|
|
chyba najlepiej bedzie wymienic kompletny wal na uzywke. Widac tego sporo na allegro. Orientujesz sie czy wal od A8 4,2 bedzie pasowal do S8? |
_________________
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-03-03, 19:20
|
|
|
Pretorian napisał/a: | Orientujesz sie czy wal od A8 4,2 bedzie pasowal do S8? |
bedzie ten sam...z tego co wiem roznica jest miedzy FL i PreFL na laczeniu - patrz krzyzaku...ale dlugosci powinny byc te same. |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Pretorian
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Arkadiusz
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 29 Wrz 2014 Posty: 37 Skąd: Hoeven
|
Wysłany: 2015-03-03, 19:29
|
|
|
Ok dzieki, czas zacząć szukac wału. |
_________________
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-03-03, 19:48
|
|
|
dla pewnosci wejdz pod auto i obejrzyj sobie jak wyglada laczenie walu bo moze byc takie:
* prefl
* fl
|
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-03-03, 20:02
|
|
|
michalwruszak napisał/a: | wał z aut poliftowych moim zdaniem nie bedzie pasowac |
tez jestem tego zdania |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
pawelbtw
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33 Dołączył: 21 Sie 2012 Posty: 82 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 2015-03-03, 20:09
|
|
|
Miałem to samo. Raz drgało a raz nie (częściej drgało) ale zawsze ustawało po przekroczeniu 140 km/h !. Wymieniłem masę rzeczy, m.in. tylny dyferencjał, opony i felgi, tylni wał, tulejki i wahacze, podporę wału i dalej nic . Po raz kolejny posłuchałem kolegów z forum i wymieniłem tylne półosie z przegubami wewnętrznymi (koledzy radzili, żeby wymienić same przeguby ale kupiłem je razem z pół osiami wiec powędrowały całe ). Po wymianie, jak ręką odjął. Co do stukania przy ruszaniu, sprawdź podporę wału, u mnie pomogło. Wymiana całych półosi z przegubami kosztowała mnie 300 zł, a zabawy z dyferencjałami, oponami i felgami itd oraz nieudolność mechanika, kosztowała 5k. Jeśli przestaje ci drgać budą powyżej 140km/h , na 95% stawiam na przeguby wewnętrzne. Ucz się na moich błędach i pierw je wymień |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-03-03, 20:15
|
|
|
pawelbtw napisał/a: | a zabawy z dyferencjałami, oponami i felgami itd oraz nieudolność mechanika, kosztowała 5k. |
..ale popatrz ile masz rzeczy wymienionych o ktore sie juz (narazie) nie musisz martwic nie martw sie, ja mialem tak samo jak wpadlem w dziure i zanim doszedlem co bylo przyczyna telepawki auta, wymienilem "pol przodu" ... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
Ostatnio zmieniony przez CINEK 2015-03-03, 20:16, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-03-03, 20:15
|
|
|
Ja tam żadnej różnicy nie widzę w wałach, mam dwa od lifta od a8 i s8 wyglądają identycznie. |
|
|
|
|
|