Autor |
Wiadomość |
emilus143
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Wrz 2014 Posty: 462 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2016-09-14, 11:21
|
|
|
No to ja już nie wiem komu wierzyć. A w serwisie nie będą znali przyczyny tego? Quattro przecie nie szło tylko w A8. |
_________________ I`m the LPG master |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-09-14, 11:29
|
|
|
A znajdź ogarnięty serwis
Ja np nabyłem pewne mruczenie spowodowane jak doszedłem tu przez wał ktory miałem przedłużany to ostatnia opcją bedzie założenie wału z pomoca tego usztywniającego przyrządu. |
|
|
|
|
|
|
|
emilus143
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Wrz 2014 Posty: 462 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2016-09-14, 11:33
|
|
|
Może mają jakieś wytyczne od Audi jak postępować w przypadku takiego drgania przy skręcaniu. Może winny jest tutaj ten EDS?
A przyrząd ktoś ma, czy serwis? Widziałem coś kiedyś na forum ale nie wiem jak to się skończyło.
U mnie łożysko wykryli w bardzo prosty sposób - wóz do góry, rozpędzenie do 120 km/h, N na wybieraku i wyłączenie silnika. Może zróbcie tak samo? |
_________________ I`m the LPG master |
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2016-09-14, 12:24
|
|
|
ja mam podobne wibracje, odczuwalne są gdy zostawiam auto po dłuższej szybkiej trasie na pare godzin (lub do rana) po ruszeniu wszystko ok do 70km/h -140km/h wibruje auto przez kilka km. doszedłem do wniosku że rozgrzane opony pozostawione pod ciężarem auta po prostu się zniekształcają. odkryłem to jadąc powoli po bardzo gładkiej drodze jest takie bujanie jakby opony miały guzy. Co ciekawe jak opony nie będą mocno nagrzane to owe zjawisko nie występuję. na zimowych 16 nie mam tego zjawiska, a na letnich pirelli 225/55 17 jest |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
puzzel1
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: D2
Pomógł: 3 razy Wiek: 31 Dołączył: 14 Lip 2013 Posty: 302 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2016-09-14, 12:28
|
|
|
martin_rs4 napisał/a: | ja zauważyłem że przy mocno załadowanym aucie (jak siedzi nisko) te drgania są już bardzo lekko wyczuwalne tylko przy 120-130km/h. Czyli tak jakby się półośki inaczej w przegubach ułożyły co zniwelowało to drganie |
Marcin a na zimówkach też to masz?
ja już nie wiem czego się czepiać, dzisiaj bylem jeszcze raz wyważyć te moje multispoke i dalej to samo. Przewiozłem kilka osób i każda stwierdziła że to na 100% wina kół, najwyżej dla pewności przejadę się jeszcze do innego wulkanizatora. Generalnie te drgania są cały czas, tylko przy 100-130km/h najbardziej się nasilają, do tego jak mam reke na kierownicy to widać jak ręka lata na kierze w tym zakresie prędkości.
emilus143, gdybym miał walnięte łożysko, to wydaję mi się byłoby słychac że wyje, a po drugie na zimówkach 17" też chyba miałbym te drgania? |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-09-14, 12:47
|
|
|
karol208, typowe zjawisko starych lub złych jakościowo opon. Miałem tak na GoodYearach
puzzel1, ja robiłem test drogowy kół, podmieniałem od AMSTAFFa jego 19" i czuc drgania, więc koła wątpię!
Bardziej układ napędowy, ponieważ czuć przy przyspieszaniu w zakresie +/- 2000obr jak telepie autem .Powyżej tego nie ma.
Chyba zaryzykuję nówki ryzowe z allegro |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
puzzel1
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: D2
Pomógł: 3 razy Wiek: 31 Dołączył: 14 Lip 2013 Posty: 302 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2016-09-14, 15:04
|
|
|
cholera ciężki temat z tymi drganiami, mi kolega mechanik mowi z kolei, ze to też może być i sprzęgło hidrokinetyczne, z tego względu że przy 17 nie ma drgań, a przy 19-20stkach jest większe obciążenie dla sprzęgła i dlatego są drgania, ale skrzynie mam po remoncie więc nie wierzę jakoś w tą teorię, poza tym u mnie czuć to lekkie bicie na kierownicy...
Grunt to podmienić jakieś pewne koła i sie przejechać, ja niestety nie mam dostępu do żadnych pewnych 19/20stek, bo inni znajomi co mają a8 też mają te drgania, tylko że wszyscy u jednego wulkanizatora wyważamy, więc zacznę od przejechania się do innego, a potem bede szukał kół na podmiankę (poza moimi 17" na których jak wspomniałem nie ma drgań), a potem będę eliminować inne kasochłonne przyczyny typu zawieszenie/zawieszenie dyfra/dyfer/wał/łożyska itp.. |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-09-14, 15:09
|
|
|
Co za bzdury...to czy masz 17 czy 22" nie ma znaczenia bo przy oporach toczenia sie liczy jedynie szerokośc koła a ta tez przecie miedzy 225 a 245 nie ma praktycznie znaczenia tak samo jak masz 265 bo szersze to sa juz rzadkością.
Jak na 17" nie ma a na wiekszych jest to czepil bym się kół tylko. |
|
|
|
|
|
|
|
pavel44
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: s8 d2
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 29 Maj 2014 Posty: 219 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2016-09-14, 15:53
|
|
|
Co do kół, żeby je wykluczyć w 99 % to polecam wybrać się na test drogowy na wyważarce hunter. |
_________________ xyz |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-09-14, 16:49
|
|
|
pavel44 napisał/a: | Co do kół, żeby je wykluczyć w 99 % to polecam wybrać się na test drogowy na wyważarce hunter. |
dokładnie tam wszystko wyjdzie |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
emilus143
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Wrz 2014 Posty: 462 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2016-09-14, 18:14
|
|
|
Jak miałem krzywe felgi też mi biła kierownica. Wyważane były na ideał. Co do łożyska, to po wymianie nie drgają mi już ani pedały ani kierownica. |
_________________ I`m the LPG master |
|
|
|
|
pavel44
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: s8 d2
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 29 Maj 2014 Posty: 219 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2016-09-14, 18:17
|
|
|
Ale wyważanie nie wyrówna Ci koła. Jak byś nie wyważył krzywego koła to i tak dalej będzie krzywe i będzie biło. |
_________________ xyz |
|
|
|
|
|
|
|
emilus143
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Wrz 2014 Posty: 462 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2016-09-14, 19:13
|
|
|
Dokładnie tak było. Poszły do prostowania i bicie ustało. |
_________________ I`m the LPG master |
|
|
|
|
matii000
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 09 Cze 2015 Posty: 34 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2016-09-14, 20:07
|
|
|
Panowie u mnie w tym samym przedziale prędkości bije zrobione już:
-prostowanie felg plus wyważanie (felgi 20 cali) opony dot2014 dunlop
-nowe wielowachacze przód
-nowe końcówki i drążek kierowniczy
-nowe heble przód 6 tłoczków bremvo plus tarcza 350mm
-wymienione łożyska w przednim dyfrze, był spory luz na flanszy, teraz też jest ale mniejszy
-zregenerowane tylne zaciski
Został mi tył do sprawdzenia i wał, chyba że sprzegło hydrokinetyczne jest wszystkiemu winne
Bicie centralne, widać jak fotelem pasażera telepie pow. 140km/h jedzie jak po stole |
|
|
|
|
|
|
|
pavel44
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: s8 d2
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 29 Maj 2014 Posty: 219 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2016-09-14, 20:40
|
|
|
matii000 przeguby wewnętrzne sprawdzałeś? Gumy tylnego dyfru? |
_________________ xyz |
|
|
|
|
|