Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D2 98 ] Drgania w przedziale 90-140 km/h  
Autor Wiadomość
emilus143 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Wrz 2014
Posty: 462
Skąd: Kielce
Wysłany: 2016-09-14, 11:21   

No to ja już nie wiem komu wierzyć. A w serwisie nie będą znali przyczyny tego? Quattro przecie nie szło tylko w A8.
_________________
I`m the LPG master
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-09-14, 11:29   

A znajdź ogarnięty serwis <bezradny>

Ja np nabyłem pewne mruczenie spowodowane jak doszedłem tu przez wał ktory miałem przedłużany to ostatnia opcją bedzie założenie wału z pomoca tego usztywniającego przyrządu.
 
 
emilus143 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Wrz 2014
Posty: 462
Skąd: Kielce
Wysłany: 2016-09-14, 11:33   

Może mają jakieś wytyczne od Audi jak postępować w przypadku takiego drgania przy skręcaniu. Może winny jest tutaj ten EDS?

A przyrząd ktoś ma, czy serwis? Widziałem coś kiedyś na forum ale nie wiem jak to się skończyło.

U mnie łożysko wykryli w bardzo prosty sposób - wóz do góry, rozpędzenie do 120 km/h, N na wybieraku i wyłączenie silnika. Może zróbcie tak samo?
_________________
I`m the LPG master
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2016-09-14, 12:24   

ja mam podobne wibracje, odczuwalne są gdy zostawiam auto po dłuższej szybkiej trasie na pare godzin (lub do rana) po ruszeniu wszystko ok do 70km/h -140km/h wibruje auto przez kilka km. doszedłem do wniosku że rozgrzane opony pozostawione pod ciężarem auta po prostu się zniekształcają. odkryłem to jadąc powoli po bardzo gładkiej drodze jest takie bujanie jakby opony miały guzy. Co ciekawe jak opony nie będą mocno nagrzane to owe zjawisko nie występuję. na zimowych 16 nie mam tego zjawiska, a na letnich pirelli 225/55 17 jest
_________________

 
 
puzzel1 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: D2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 31
Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 302
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2016-09-14, 12:28   

martin_rs4 napisał/a:
ja zauważyłem że przy mocno załadowanym aucie (jak siedzi nisko) te drgania są już bardzo lekko wyczuwalne tylko przy 120-130km/h. Czyli tak jakby się półośki inaczej w przegubach ułożyły co zniwelowało to drganie <hmm>


Marcin a na zimówkach też to masz?
ja już nie wiem czego się czepiać, dzisiaj bylem jeszcze raz wyważyć te moje multispoke i dalej to samo. Przewiozłem kilka osób i każda stwierdziła że to na 100% wina kół, najwyżej dla pewności przejadę się jeszcze do innego wulkanizatora. Generalnie te drgania są cały czas, tylko przy 100-130km/h najbardziej się nasilają, do tego jak mam reke na kierownicy to widać jak ręka lata na kierze w tym zakresie prędkości.

emilus143, gdybym miał walnięte łożysko, to wydaję mi się byłoby słychac że wyje, a po drugie na zimówkach 17" też chyba miałbym te drgania?
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-09-14, 12:47   

karol208, typowe zjawisko starych lub złych jakościowo opon. Miałem tak na GoodYearach

puzzel1, ja robiłem test drogowy kół, podmieniałem od AMSTAFFa jego 19" i czuc drgania, więc koła wątpię!
Bardziej układ napędowy, ponieważ czuć przy przyspieszaniu w zakresie +/- 2000obr jak telepie autem .Powyżej tego nie ma.

Chyba zaryzykuję nówki ryzowe z allegro <bezradny>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
puzzel1 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: D2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 31
Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 302
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2016-09-14, 15:04   

cholera ciężki temat z tymi drganiami, mi kolega mechanik mowi z kolei, ze to też może być i sprzęgło hidrokinetyczne, z tego względu że przy 17 nie ma drgań, a przy 19-20stkach jest większe obciążenie dla sprzęgła i dlatego są drgania, ale skrzynie mam po remoncie więc nie wierzę jakoś w tą teorię, poza tym u mnie czuć to lekkie bicie na kierownicy...
Grunt to podmienić jakieś pewne koła i sie przejechać, ja niestety nie mam dostępu do żadnych pewnych 19/20stek, bo inni znajomi co mają a8 też mają te drgania, tylko że wszyscy u jednego wulkanizatora wyważamy, więc zacznę od przejechania się do innego, a potem bede szukał kół na podmiankę (poza moimi 17" na których jak wspomniałem nie ma drgań), a potem będę eliminować inne kasochłonne przyczyny typu zawieszenie/zawieszenie dyfra/dyfer/wał/łożyska itp..
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-09-14, 15:09   

Co za bzdury...to czy masz 17 czy 22" nie ma znaczenia bo przy oporach toczenia sie liczy jedynie szerokośc koła a ta tez przecie miedzy 225 a 245 nie ma praktycznie znaczenia tak samo jak masz 265 bo szersze to sa juz rzadkością.

Jak na 17" nie ma a na wiekszych jest to czepil bym się kół tylko.
 
 
pavel44 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: s8 d2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 219
Skąd: Toruń
Wysłany: 2016-09-14, 15:53   

Co do kół, żeby je wykluczyć w 99 % to polecam wybrać się na test drogowy na wyważarce hunter.
_________________
xyz
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-09-14, 16:49   

pavel44 napisał/a:
Co do kół, żeby je wykluczyć w 99 % to polecam wybrać się na test drogowy na wyważarce hunter.


dokładnie <okok> tam wszystko wyjdzie
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
emilus143 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Wrz 2014
Posty: 462
Skąd: Kielce
Wysłany: 2016-09-14, 18:14   

Jak miałem krzywe felgi też mi biła kierownica. Wyważane były na ideał. Co do łożyska, to po wymianie nie drgają mi już ani pedały ani kierownica.
_________________
I`m the LPG master
 
 
pavel44 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: s8 d2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 219
Skąd: Toruń
Wysłany: 2016-09-14, 18:17   

Ale wyważanie nie wyrówna Ci koła. Jak byś nie wyważył krzywego koła to i tak dalej będzie krzywe i będzie biło.
_________________
xyz
 
 
emilus143 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Wrz 2014
Posty: 462
Skąd: Kielce
Wysłany: 2016-09-14, 19:13   

Dokładnie tak było. Poszły do prostowania i bicie ustało.
_________________
I`m the LPG master
 
 
matii000 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 09 Cze 2015
Posty: 34
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-09-14, 20:07   

Panowie u mnie w tym samym przedziale prędkości bije zrobione już:

-prostowanie felg plus wyważanie (felgi 20 cali) opony dot2014 dunlop
-nowe wielowachacze przód
-nowe końcówki i drążek kierowniczy
-nowe heble przód 6 tłoczków bremvo plus tarcza 350mm
-wymienione łożyska w przednim dyfrze, był spory luz na flanszy, teraz też jest ale mniejszy
-zregenerowane tylne zaciski

Został mi tył do sprawdzenia i wał, chyba że sprzegło hydrokinetyczne jest wszystkiemu winne

Bicie centralne, widać jak fotelem pasażera telepie pow. 140km/h jedzie jak po stole
 
 
pavel44 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: s8 d2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 219
Skąd: Toruń
Wysłany: 2016-09-14, 20:40   

matii000 przeguby wewnętrzne sprawdzałeś? Gumy tylnego dyfru?
_________________
xyz
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.