Autor |
Wiadomość |
bartas204
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: D2
Dołączył: 19 Lip 2014 Posty: 63 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2015-12-23, 20:58
|
|
|
siema
nie chce zakładać nowego tematu więc napisze tutaj, pojawił mi się dzisiaj problem z lpg.
Zatankowałem Benzynę i Gaz do pełna, ujechałem 30km i po wjechaniu do miasta dioda zaczęła szybko migać, szybciej niż miga wtedy jak jest mało gazu. próbowałem włączać / wyłączać cały czas to samo.
Gdy druga osoba włącza gaz w bagażniku słychać odpalenie ( cyknięcie) więc tam chyba ok.
W drodze powrotnej sytuacja się powtórzyła, na trasie jedzie na lpg ładnie, nie przełącza i nigdy nie przełączało przy ostrzejszej jeździe, wjechałem do miasta dioda znowu szybko miga. Ktoś ma jakieś sugestie co jutro mogę sprawdzić? Za każde będę wdzięczny. |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-12-23, 21:30
|
|
|
Może w mieście ze względu na wolne obroty reduktor ma za słabe grzanie ...jaką masz instalację ? |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-12-24, 07:36
|
|
|
albo odwrotnie
gaz w strumieniu powyżej parametrów czyli 99
Najlepiej podłącz się i obacz jak masz czym |
|
|
|
|
bartas204
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: D2
Dołączył: 19 Lip 2014 Posty: 63 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2015-12-24, 15:05
|
|
|
Uszkodzenie znalezione i naprawione : zawór w reduktorze pękł. od razu wymieniony czujnik temperatury oraz wszystkie filtry.
|
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-12-24, 15:53
|
|
|
A to ciekawa Bożonarodzeniowa niespodziewanka, najważniejsze że szybko naprawione |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
bartas204
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: D2
Dołączył: 19 Lip 2014 Posty: 63 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2015-12-24, 18:07
|
|
|
danishow napisał/a: | A to ciekawa Bożonarodzeniowa niespodziewanka, najważniejsze że szybko naprawione |
Najbardziej dziwne jest to, że na trasie jechało na gazie mimo tej usterki, gazownik nie chciał uwierzyć oraz pewne jest to, że to musiało już szykować się do wymiany od jakiegoś czasu, i musiał lekko gaz się ulatniać. Cieszę się, że tylko tyle było do zrobienia. |
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2015-12-24, 18:17
|
|
|
Jeżeli to tak pękło to cała faza ciekła leciała by przy reduktorze.
Najprawdopodobniej zostało to uszkodzone przy demontażu zaworu.
Zatarty tłoczek w zaworze rozumiem ale to ewidentnie mechaniczne uszkodzenie |
_________________
|
|
|
|
|
bartas204
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: D2
Dołączył: 19 Lip 2014 Posty: 63 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2015-12-24, 18:35
|
|
|
karol208, sugerujesz, że uszkodził to przy demontażu / sprawdzaniu / szukaniu usterki?
Zrobiłem jeszcze takie zdjęcie |
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2015-12-24, 20:50
|
|
|
Tak sugeruje. Pewnie walił bo myślał że zawór się zawiesił i ułamał to. Gdyby to było nieszczelne w momencie jak cewka w bagazniku otwierała dopływ gazu to miałbyś przy reduktorze kupę fazy ciekłej gazu i wielkie syczenie.
A przecież auto ci jeździło na LPG.
I akurat też czujnik trzeba było wymienić, może to zbieg okoliczności?
Widać ewidentnie ślady po kombinerkach na tym trzpieniu , a dlatego że trzeba mieć dobry klucz rurkowy żeby to odkręcić, ew nasadowy długi zeszlifowany czołowo tak oby fazki na szesciokącie nie było, ponieważ ten trzpień ma dosyć niskie miejsce na klucz
Ważne że już jest po sprawie |
_________________
|
|
|
|
|
bartas204
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: D2
Dołączył: 19 Lip 2014 Posty: 63 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2015-12-24, 21:01
|
|
|
Masz rację, bo najpierw próbował wykręcić na reduktorze który był pod maską, pewnie wtedy ułamał, dopiero jak wyciągnął reduktor na stół to wymienił to. Dzięki za sugestie. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-12-24, 21:14
|
|
|
czyli wmówili to co popsuli
norma krajowa |
|
|
|
|
bartas204
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: D2
Dołączył: 19 Lip 2014 Posty: 63 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2015-12-25, 21:05
|
|
|
ach.... problemów ciąg dalszy. jeszcze w święta:
podszedłem dzisiaj i od razu czułem gaz, audi nie chciało pierwszy raz odpalić, po długim męczeniu odpaliło. wyjechałem i po przełączeniu na gaz coś pykło w miare głośno, otworzyłem maskę i taki oto widok :
filtr zamrożony, zakręciłem gaz w bagazniku od razu, chociaż święta dodzwoniłem się do tego co wczoraj grzebał i mam w poniedziałek podjechać. Jakieś sugestie ?
|
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-12-25, 21:13
|
|
|
bartas204 napisał/a: | Jakieś sugestie ? | No pewnie. Ogólnie to masz tam niezły rozpierdol z tą instalacją, już nie wspominam o najtańszych Waldemordach zamontowanych "pod górkę" . Całość wygląda na wrzut a nie montaż, wracając do sugestii ...pewnie filtr słabo zamocowany i się coś przetarło
Zakręciłeś butlę, więc nic się nie stanie. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-12-25, 21:19
|
|
|
ale wy macie kowali
Masz gdzieś wyciek lpg i dlatego ci zmroziło układ zimy nie ma to tak na gwiazdkę
troszkę lodu ,
Prawa fizyki brak ogrzewania czyli leci lotny potem ciekły i układ zamarza tylko dziwi mnie jedno w twoim przypadku nie mas sprawnych elektrozaworów ani na butli ani ten co zepsuli
|
|
|
|
|
|
|
|
bartas204
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: D2
Dołączył: 19 Lip 2014 Posty: 63 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2015-12-26, 11:20
|
|
|
pepi napisał/a: | ale wy macie kowali
Masz gdzieś wyciek lpg i dlatego ci zmroziło układ zimy nie ma to tak na gwiazdkę
troszkę lodu ,
Prawa fizyki brak ogrzewania czyli leci lotny potem ciekły i układ zamarza tylko dziwi mnie jedno w twoim przypadku nie mas sprawnych elektrozaworów ani na butli ani ten co zepsuli
|
reduktor był ciepły podczas tej akcji.
danishow napisał/a: | bartas204 napisał/a: | Jakieś sugestie ? | No pewnie. Ogólnie to masz tam niezły rozpierdol z tą instalacją, już nie wspominam o najtańszych Waldemordach zamontowanych "pod górkę" . Całość wygląda na wrzut a nie montaż, wracając do sugestii ...pewnie filtr słabo zamocowany i się coś przetarło
Zakręciłeś butlę, więc nic się nie stanie. |
jest zamontowany odwrotnie? odkręcić i założyć odwrotnie? |
|
|
|
|
|