Autor |
Wiadomość |
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-07-19, 12:10
|
|
|
To może tak napisze jak macie wszystko ok z autem to ok
ale jak jest coś nie tak to stanowczo odradzam bo na paliwie będzie w miar ok a na gazie nie koniecznie .
Dobrze wystrojona instalka nie potrzebuje niczego oprócz dobrego paliwa .
Kiedyś nie było tego bajeru i było ok ja rozumiem że nowsze auta są upierdliwe w strojeniu i jest dość mały margines błędu i tam to ok .
Ale w naszych zabytkach |
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2016-07-19, 12:44
|
|
|
Wystarczy lekko niewłaściwa mieszanka i może sypać błędami typu wypadające zapłony, uwalone lambdy, niesprawne katy. Jeśli więc instalka w podstawowym zakresie jest wystrojona poprawnie, to te drobniejsze korekty można zostawić komputerowi gazowemu. Jeśli coś będzie się rozjeżdżać, to na pewno będzie zauważalne. I to nawet w naszych "zabytkach", w których utrzymanie równowagi pomiędzy bankami jest dość istotne. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-07-19, 18:43
|
|
|
a gdzie tam \
mam spory rozjazd i da się z tym żyć |
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2016-07-19, 19:10
|
|
|
Zasilanie (stałe i stacyjka) podpięte pod "drewnianą deską" i śmiga jak należy. Szkoda że tak późno się dowiedziałem, bo było dwa razy to samo robione, ale lepiej późno, niż wcale Drugi raz robiłbym przynajmniej ze dwa razy szybciej... |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-07-20, 20:21
|
|
|
krisker napisał/a: | Szkoda że tak późno się dowiedziałem | Trzeba było wcześnie zapytać |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2016-07-21, 07:14
|
|
|
No przecież do siebie mam pretensje |
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2016-07-24, 22:28
|
|
|
Udało mi się przepchać konieczne kable do komory silnkowej.
Najpierw przecisnąłem sztywny wężyk (taki jak od podciśnienia) potem nim przeciągnąłem dużą koszulkę igielitową. Potem wciągnąłem w nią część wiązki komputera LPG. Wychodzą wtryski, sterowanie zaworów, pomiary. Wszystkie kable prowadziłem potem wzdłuż oryginalnych wiązek silnika. Namęczyłem się z tym troszkę ale wygląda ładnie.
Zasilanie, programowanie i konsolka wyjdą przez przepust do skrzynki w nogach pasażera. Połączenia lambd, wtrysków paliwa zrobię w puszce.
Przymierzyłem dziś też stelaż pod reduktor. Filtry będą też do niego mocowane.
Stelaż będzie miał też wzmocnienie idące wzdłuż zbiorniczka wspomagania do lewego błotnika.
Główne mocowanie kątownika pionowego idzie do mocowania półki ABSu na dwie śruby M8.
Kątownik ładnie tam się akurat mieści nie wadząc ani o przewód wspomagania ani o rurki hamulcowe.
[ Dodano: 2016-07-26, 00:04 ]
Dziś przymierzyłem zewnętrzny zbiornik 84l Bormech 680/270. Wchodzi dobrze, podłoga bagażnika odstaje jakieś 15mm. Można by wziąć 250 kosztem ok 10% pojemności.
Z boku wanny od strony prawej wywiercę otwór przez który będzie wystawiony na zewnątrz wielozawór. Tym sposobem nie będę miał dziur od spodu wanny.
bormech.jpg
|
|
Plik ściągnięto 42 raz(y) 124,93 KB |
red1.jpg
|
|
Plik ściągnięto 81 raz(y) 129 KB |
wiązka2.jpg
|
|
Plik ściągnięto 31 raz(y) 133,03 KB |
wiązka1.jpg
|
|
Plik ściągnięto 45 raz(y) 158,16 KB |
|
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-07-26, 06:38
|
|
|
tylko wiesz że to zbiornik który tam nie powinien być ? |
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2016-07-26, 07:21
|
|
|
Poczytałem o tym trochę nim kupiłem i wyszło mi, że problemem jest wentylacja wielozaworu.
Wielozawór będzie wystawiony na zewnątrz przez otwór we wnęce. Otwór będzie uszczelniony odrobiną pianki. Wytnę też okienko na tabliczkę znamionową bo jest w tym wypadku od spodu. Szkoda by mi było rezygnować z tego rozwiązania bo nawet jak się rozszczelni to gaz będzie miał nawet mniejsze szanse dostać się do wnętrza jak z wielozaworem wewnętrznym. Do tego dochodzi brak możliwości uszkodzenia przewodów idących dokładnie pod podłogą wanny.
Mam czas jeszcze oddać ten zbiornik ale by mi było szkoda... Ale jak jest jakiś twardy przepis? no to cóż... |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2016-07-26, 08:00
|
|
|
Możecie mi zdradzic jakim cudem przepychacie przewody od wtryskiwaczy przez tą gumę którą wychodzi wiązka ze sterownika na podszybiu ? No u mnie jest tak ta guma ciasna ze sie przebic nie mogę a bardzo bym chcial u siebie też tak zrobic. |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2016-07-26, 09:08
|
|
|
Wsuwasz drucika i na jedo nońcu zaklejasz izolacją wiązki i przeciągasz. U mnie też było ciasno i poszło jak po maśle
Ukaniu, trzeba było niżej reduktor dać. Po po prawej stronie podłużnicy jest fajne miejsce na pająku. Wtedy miałbyś tylko filtry na górze |
_________________
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2016-07-26, 10:37
|
|
|
Ten reduktor Ukaniu to zamontowałeś według mnie kijowo strasznie, filtry od LPG tez mozna ułożyć zdecydowanie lepiej (faza lotna). Jak wrócę do domu jutro czy pojutrze (bo jak zwykle jestem w innym miejscu Polski niż auto), to zrobię Ci kilka fotek jak to lepiej poukładać, żeby i woda sensownie wychodziła i przewody do LPG.
Reduktor powinieneś układać tak zeby membrana była równolegle do kierunku jazdy. Ty masz kierunek prostopadły - obciążenia związane z przyspieszeniem i hamowaniem (które są dużo większe niż przeciążenia boczne w zakrętach) mogą wpływać na ułożenie membrany w reduktorze a tym samym zmianę dawkowania w zależności od przeciażeń. |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2016-07-26, 11:04
|
|
|
Reduktor można oczywiście zamontować inaczej, być może zmienię. Ciekawym propozycji.
Położeniem membran bym się nie przejmował to miało znaczenie przy instalacjach 1 i 2 gen gdzie ciśnienia przed mikserem były znikome i takie też były siły działające na cieniutką i dużą membranę. Tutaj mamy ponad 1 atm, czyli na membrane działa siła kilku czy nawet kilkunastu kg. Nie ma moim zdaniem takich przeciążeń przy przyspieszaniu czy hamowaniu by mogły wywołać na bezwładności elementów siły mające istotny wpływ na regulację.
Króćce wodne dałem do góry bo przyjąłem, że tak reduktor się najlepiej odpowietrzy. Tu mogę się mylić bo doświadczenie może mówić inaczej.
Przewód wodny jeden wyprowadzę w stronę silnika i połączę z nagrzewnicą a drugi wepnę w przewód zbiorniczka bo i nagrzewnica i zbiorniczek się łączą w jedno.
Filtry fazy lotnej na tym zdjęciu wiszą w powietrzu - one są w tej chwili zamontowane na wsporniku przyspawanym do kątownika.
Tak czy siak instalacja jest jeszcze w fazie przymiarki.
PS
Zakładając 100km/h w 5s to wychodzi przyspieszenie średnie 5,55 m/s2
Przyjmijmy średnicę membrany reduktora 5,5 cm - to daje powierzchnię 23cm2
Czyli gaz oddziałuje na memebranę przy ciśnieniu 1 atm siłą ok 23kg.
Gdyby chcieć wywołać mierzalną np. 5% zmianę ciśnienia przy tym przyspieszeniu to siła z przyspieszenia działająca na membranę musiała by mieć 23x0.05=1,15kg czyli ok 11N
F=m*a. 11/5,5=2kg tyle powinna ważyć membrana średnio z dźwnigniami by wywołać 5% zmianę ciśnienia przyspieszając do 100km/h w 5 sek. W rzeczywistości pewnie waży może 0,2kg to daje zmianę ciśnienia 0,5%.
Walnąłem się gdzieś w jednostkach? |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2016-07-26, 13:11
|
|
|
troche za bardzo uprosciles sprawę, bo po 1 cisnienie nie jest stałe tylko się zmienia dosc gwaltownie (pulsacja), do tego na membranę działa również podcisnienie z kolektora ssącego, które jest różne w zależności od tego na ile uchylasz przepustnice.
Jednostki tak zakręciłeś, ze musiałbym spędzić nad tym dłuższą chwilę, żeby do końca zrozumieć Twój tok rozumowania
W praktyce jednak mimo wszystko unikałbym takiego umieszczenia reduktora, bo jesli moze ono miec jakikolwiek wpływ na skład mieszanki (pomimo tego ze nie musi) to po co sobie ryzyko dodatkowe do układu wprowadzać?
Musze zdjac osłone u siebie i cyknę Ci jutro fotki. Umieszczenie reduktora (chodzi o koncepcję) zajelo mi pare ładnych dni i parę nieudanych prób wykonałem. W efekcie koncowym mam tak, ze woda wychodzi mi tak jak chce, gaz jest prosto od góry i jest dostęp do regulacji cisnienia na obu połówkach twina. Dodatkowo tak zrobiłemn, ze zawór gazowy do fazy cieklej mam pionowo (zeby tłoczek się nie zacierał) i tak umieszczeony ze wymiana filtra zajmuje mi 10 minut.
Wszystko da sie tak zrobic, żeby ladnie schować pod osłoną z 3.3 TDI (o ile takową masz) |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-07-26, 20:24
|
|
|
Ułożenie reduktora nie wpływa na ciśnienie gazu ...ale możecie dalej liczyć
Ukaniu, wodę bierz z węża idącego do środka (do wymiennika ciepła) a powrót możesz pod zbiorniczek wyrównawczy podpiąć, to sprawdzony sposób w V-kach. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|