Autor |
Wiadomość |
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-07-26, 21:22
|
|
|
niektórych reduktorów nie można montować w pewnych pozycjach
nie wiesz tego ? |
|
|
|
|
|
|
|
j3drek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 22 Sty 2015 Posty: 154 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2016-07-26, 21:23
|
|
|
Większość membranowych można, ważne żeby nie dawać do góry nogami elektrozaworu. Reduktory tłokowe jak Magic powinny byc założone w jednej pozycji
Ukaniu nie wiem po co tak kombinujesz jak koń pod górę z tym wielozaworem na zewnątrz Po jednej dobrej zimie zwyczajnie go już nie odkręcisz, te 6 śrub m5 rdza potrafi nieźle złapać. A co przeszkadza przelotka z przewodami pod wanną? jeszcze się nie spotkałem żeby ktoś tam urwał przewody. |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-07-26, 21:53
|
|
|
pepi napisał/a: | niektórych reduktorów nie można montować w pewnych pozycjach | Nie ma czegoś takiego jak nie można, czasem się po prostu nie powinno ...mam na myśli reduktory membranowe. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2016-07-26, 22:07
|
|
|
j3drek napisał/a: | Ukaniu nie wiem po co tak kombinujesz jak koń pod górę z tym wielozaworem na zewnątrz Po jednej dobrej zimie zwyczajnie go już nie odkręcisz, te 6 śrub m5 rdza potrafi nieźle złapać. A co przeszkadza przelotka z przewodami pod wanną? jeszcze się nie spotkałem żeby ktoś tam urwał przewody. |
On będzie pod plastikową osłoną mocowaną po stronie akumulatora, woda i błoto nie będą problemem, wilgoć jak to wilgoć będzie. Ja nie lubię tych kabli wystających z środka koła i tak to sobie umyśliłem :-) można rzec kwestia gustu. Miałem parę instalacji ze zbiornikami zewnętrznymi wiszącymi bez osłon i jakoś dawały radę.
A co do wpływu przyspieszania/hamowania na reduktor to moje obliczenia są mocno przybliżone ale myślę miarodajne - nie ma istotnego wpływu.
Co do płaszczyzn to np nie montował bym jednak płasko bokiem bo jednak wibracje od drogi mogą mieć znacznie wyższe przyspieszenia tak sądzę. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2016-07-27, 08:15
|
|
|
Obiecałem fotki wiec wrzucam.
Komora wyglada tak
Elektrozawór jest na dole na dosc dlugim ramieniu wychodzi mniej wiecej w kierunku lampy ale po pierwsze jest pionowo do gory a po drugie mam dobry dostep do wymiany filtra fazy cieklej. Elektrozawór jest zamocowany tez bez cięcia i wiercenia nadwozia. Przypięty jest do wspornika dokręcanego do podłuznicy kierowcy do górnej śruby. Bez problemu zamontowałem go na zwykłych elementach montażowych od mocowania reduktora (dwa płaskowniki z otworami nieco podcięte i pozaginane)
Krociaki, reduktor i filtry fazy lotnej umieściłem dokładnie tak jak na fotce poniżej. Nic w kielichach nie wierciłem. Reduktor siedzi na jednym płaskowniku zagiętym w literę L i jest na dole zamocowany na jednej srubie ktora mocuje podłużnicę. Płaskownik ma zrobione wycięcie na przewod wspomagania (tak zeby idealnie przewod wspomy pozostał na swoim dotychczasowym ułożeniu).
Żeby nie walały mi się nigdzie przewody wodne od reduktora po komorze wyspawany został pod wymiar układ trójników z "kanalizacją" ze stali kwasoodpornej. Kanalizacja kończy sie tutaj gdzie widać na fotce i do tego podpinany jest reduktor. Wpięcie jest zrobione równolegle w nagrzewnicę. Bez tych rurek spawanych pod wymiar nie było mozliwości założenia osłon (tak żeby węże wodne nie ocierały o głowicę na dole lub nie leżały luzem na osłonach od góry)
|
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-07-27, 17:25
|
|
|
Całkiem nieźle to wygląda
Bugalon napisał/a: | Bez tych rurek spawanych pod wymiar nie było mozliwości założenia osłon (tak żeby węże wodne nie ocierały o głowicę na dole lub nie leżały luzem na osłonach od góry) | Można, można ...kliknij na "LPG" u mnie w podpisie |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2016-07-28, 07:38
|
|
|
Widziałem Twoją galerię Daniel wielokrotnie, niestety nie do końca mogłem z niej skorzystać. Pamiętaj, że mam Twina więc muszę mieć dostęp do obu połówek w celu regulacji cisnienia to raz. Po drugie mam duży elektrozawór, rozdzielający fazę ciekłą pomiędzy obie połówki Twina i musiałem jakoś sobie poradzić z wężologią do tego na sensownych promieniach co by nic nie załamać (montaż jaki jest u Ciebie mi to uniemożliwiaj) Po trzecie w przedlifcie układ wodny do zasilania nagrzewnicą chyba jest nieco inny a przynajmniej mój wygląda nieco inaczej bo mam webasto i zawór od niego i w innym miejscu robiłem cięcie przewodu od nagrzewnicy. Po czwarte mam przedliftowe przetwornice ksenonów, które dodatkowo zajmują w tym obszarze sporo miescia i ograniczają mocno pole manewru. Po piątek jak patrzyłem na przewody hamulcowe, to musiałbym je dośc pocno pogiąć, żeby włożyć za nie ten przewód wodny a tego zdecydowanie nie chciałem robic (nie wiem czy w przedlifcie czasem te przewody nie idą nieco bliżej kielicha niz w polifcie).
Co by jednak nie mówić, Twoja galeria bardzo mi pomogła po tym jak załozyłem ten temat (bo przecież jestem jego autorem) |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2016-07-28, 08:12
|
|
|
Pytanie do posiadaczy poliftowych 3.7 (191kW) z barracudami: jakie dysze przy jakim ciśnieniu? Wychodzi mi na to, że 2.5 przy 1.1-1.2 powinny dać radę (a może nawet za dużo?). |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-07-28, 10:23
|
|
|
2,6 mm ale 2,5 też w zupełności wystarczy |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2016-07-28, 11:06
|
|
|
Dzięki. |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2016-07-28, 11:06
|
|
|
krisker napisał/a: | Pytanie do posiadaczy poliftowych 3.7 (191kW) z barracudami |
115 czy 130nl? |
_________________
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2016-07-28, 12:29
|
|
|
Naturalnie że 115 |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-07-28, 18:54
|
|
|
Też mam 115 rozwiercone na 2,5 mm i spokojnie się wyrabiają, z tym że na ciśnieniu 1,25 Bar. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2016-07-29, 06:22
|
|
|
Wczoraj rozwierciłem na 2,5 i mnożnik ładnie wychodzi, ale dla ciśnienia 1,05. Przy maksymalnym bucie spada do 1,01. Twin daje radę. |
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2016-07-29, 07:04
|
|
|
Twina do 3,7 dales ? Ambitniak - ja bym chyba do 3,7 dał jakieś Romano bo efekt podobny a dużo mniej kasy. Termicznie 3,7 spokojnie obrobi |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|