Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 preFL ALL ] LPG - zrób to sam  
Autor Wiadomość
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2016-07-29, 07:19   

Rozważałem jeszcze dwa zavolaki, ale twin bardziej kompaktowy. Innych nie brałem pod uwagę ze względu na stabilność temp./ciśnienie.
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2016-07-29, 07:21   

Dziękuje za foty :-)

Zastanawiam się, czy w skrzynce sterowników występują kable idące do złącza diagnostycznego pod zapalniczką? Tyczy się przedlifotwego ABZ z 96.
Ma ktoś może takie wczesne schematy - znalazłem na forum komplet ale już trochę późniejsze i jakoś mi nie do końca pasują.
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2016-07-29, 12:30   

Występują te kable, ze sterownika przeciez cała diagnoza idzie na złącze. Schematów nie mam ale zazwyczaj jest to kolor szaro-biały.

Krisker - ja też o zawolakach myslalem ale naczytalem sie na forum LPG, że zarastają brudem i trzeba je czyscic wiec wybralem TWINa.
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2016-07-29, 13:02   

Zavolaki faktycznie się brudzą w wersji fabrycznej, ale w tejże wersji mają znakomitą wydajność termiczną. Po tuningu można uzyskać większą wydajność gazową, ale kosztem jego temperatury. Za to stabilność ciśnienia w funkcji ilości gazu w zbiorniku oraz temperatury reduktora jest w zavolakach bardzo dobra. Wydajność też niezła - Zeta N ogarniało po małym tuningu 193KM w ALG 2.8 30V.

Mimo tego Twin lepszy (przynajmniej na razie) :)
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2016-07-29, 18:28   

Ja śmigam już ponad półtora roku na jednym Goldzie (troszkę poprawiony) i daje radę ;)
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2016-07-30, 06:04   

dwa reduktory to więcej dłubaniny bo trzeba to wszystko jakoś upchać
co do termiki zawolaków bez sprężynek i tak ten reduktor ma lepszą niż gold :]
Są jeszcze takie fajne reduktory o nazwie ares co prawda nie wiem czy są ogólnie dostępne ale ich wielkość powala na kolana i jeden spokojnie sobie radzi z 200 km ja ich parę w rękach miałem -dość fajny reduktor .
podobno można dwa do kupy skręcić i wtedy jest kanapka
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2016-07-30, 20:07   

Najlepszy reduktor moim zdaniem jaki miałem w rękach i testowałem to Öcotec, poprawiony znaczy się większy Prins. Siedział u mnie w Subaraku i bez problemu z dużym zapasem obskakiwał 280 turbo koników gdzie dwa Goldy nie dawały rady.
Z tym, że ten samochód był wymagający, cały zbiornik 50L można było spokojnie w godzinę wypalić do sucha :D
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2016-07-31, 00:47   

Mnie się zachciało tego zbiornika z wielozaworem zewnętrznym no i mam. Wychodzi z boku no i teraz dyniuję jak zmodyfikować rurkę wielozaworu zasysającą paliwo by leżała z tyłu zbiornika :]
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2016-07-31, 10:45   

Ja dałem Bormecha 75 wewnętrznego. Niestety na fabrycznych ustawieniach wielozaworu wchodziło 54l. Po modyfikacji weszło na pusty zbiornik 64l, co już mnie satysfakcjonuje. 400km zasięgu bez najmniejszego problemu, a przy odpowiednim traktowaniu sporo więcej. Tylko z zapasem problem - oryginalny jest ogromny. Przymierzałem za to zapas z allroada C5 i jest idealny - lżejszy i mniejszy (zarówno felga, jak i sam fakt, że jest bez powietrza). Z lekkim wciskiem mieści się w pionie. Tylko kosztuje trochę, bo sam zapas 250zł + pompka ori 150zł. Ale docelowo jest to chyba najlepszy kompromis.
 
 
mahoney99 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic 5b
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: a8 d2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 35
Dołączył: 16 Sie 2015
Posty: 73
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2016-09-04, 21:43   

dzis jechalem 160 i dalem but w podloge i po podlaczeniu komp wychodzi na to ze mi zapętlilo wtryski.wystapilo to 1 raz.jak rusze z niskich obrotow i jade do odciecia na kazdym biegu to nic takiego nie wystepuje.jakies rady jak usunac ten problem? delikatnie mu mnoznik zmiejszylem na wys obrotach bo w sumie i tak mi z mapy wychodzilo zeby go obnizyc.moze cisnienie podniesc? jest 1.2
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2016-09-04, 22:41   

Jak zapętla to albo jest mocno przelane albo masz jakieś "wąskie gardło" przy zasilaniu.
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2016-09-05, 07:14   

Jeśli sporadycznie to występuje i jest w tym momencie bogato, to można zostawić. Jeśli natomiast lubisz mieć zrobione na perfekt, to można jeszcze poprawić co nieco (dysze/reduktor/ciśnienie).
 
 
mahoney99 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic 5b
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: a8 d2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 35
Dołączył: 16 Sie 2015
Posty: 73
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2016-09-05, 09:33   

normalnie nie wystepuje.on jakos tak glupio przyredukował przy kickdownie ze dokrecil moze 100-200 obrotow i zmienil na wyzszy bieg.i przy tej redukcji to wystapilo.dysz nie za bardzo mi sie chce ruszac na razie;) moze przy rozrzadzie rozwierce delikatnie.
ogolnie zrobilem moze 1000-1500 km na razie na lpg i wszystko hula.nie szarpie nie przerywa,nie ma zadnych bledow w silniku. bez wiekszego problemu mozna zejsc do 13-14 litrow spalania w trasie. takze jestem zadowolony ;)
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2016-09-05, 09:50   

mahoney99 napisał/a:
bez wiekszego problemu mozna zejsc do 13-14 litrow spalania w trasie


Na 32V to chyba sukces :)
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2016-09-05, 10:39   

mahoney99 napisał/a:
normalnie nie wystepuje.on jakos tak glupio przyredukował przy kickdownie ze dokrecil moze 100-200 obrotow i zmienil na wyzszy bieg.


W takich stanach przejściowych sterownik silnika czasem mocno leje paliwo i nie ma się co do tego odnosić planując poprawki - to będzie sporadyczna sprawa.

Jakie masz czasy wtrysku dla pełnego obciążenia przy obrotach maksymalnego momentu oraz tak do końca?
Ile w tych wypadkach zostaje do pętlenia?
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.