Autor |
Wiadomość |
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2016-07-29, 07:19
|
|
|
Rozważałem jeszcze dwa zavolaki, ale twin bardziej kompaktowy. Innych nie brałem pod uwagę ze względu na stabilność temp./ciśnienie. |
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2016-07-29, 07:21
|
|
|
Dziękuje za foty :-)
Zastanawiam się, czy w skrzynce sterowników występują kable idące do złącza diagnostycznego pod zapalniczką? Tyczy się przedlifotwego ABZ z 96.
Ma ktoś może takie wczesne schematy - znalazłem na forum komplet ale już trochę późniejsze i jakoś mi nie do końca pasują. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2016-07-29, 12:30
|
|
|
Występują te kable, ze sterownika przeciez cała diagnoza idzie na złącze. Schematów nie mam ale zazwyczaj jest to kolor szaro-biały.
Krisker - ja też o zawolakach myslalem ale naczytalem sie na forum LPG, że zarastają brudem i trzeba je czyscic wiec wybralem TWINa. |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2016-07-29, 13:02
|
|
|
Zavolaki faktycznie się brudzą w wersji fabrycznej, ale w tejże wersji mają znakomitą wydajność termiczną. Po tuningu można uzyskać większą wydajność gazową, ale kosztem jego temperatury. Za to stabilność ciśnienia w funkcji ilości gazu w zbiorniku oraz temperatury reduktora jest w zavolakach bardzo dobra. Wydajność też niezła - Zeta N ogarniało po małym tuningu 193KM w ALG 2.8 30V.
Mimo tego Twin lepszy (przynajmniej na razie) |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-07-29, 18:28
|
|
|
Ja śmigam już ponad półtora roku na jednym Goldzie (troszkę poprawiony) i daje radę |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-07-30, 06:04
|
|
|
dwa reduktory to więcej dłubaniny bo trzeba to wszystko jakoś upchać
co do termiki zawolaków bez sprężynek i tak ten reduktor ma lepszą niż gold
Są jeszcze takie fajne reduktory o nazwie ares co prawda nie wiem czy są ogólnie dostępne ale ich wielkość powala na kolana i jeden spokojnie sobie radzi z 200 km ja ich parę w rękach miałem -dość fajny reduktor .
podobno można dwa do kupy skręcić i wtedy jest kanapka |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-07-30, 20:07
|
|
|
Najlepszy reduktor moim zdaniem jaki miałem w rękach i testowałem to Öcotec, poprawiony znaczy się większy Prins. Siedział u mnie w Subaraku i bez problemu z dużym zapasem obskakiwał 280 turbo koników gdzie dwa Goldy nie dawały rady.
Z tym, że ten samochód był wymagający, cały zbiornik 50L można było spokojnie w godzinę wypalić do sucha |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2016-07-31, 00:47
|
|
|
Mnie się zachciało tego zbiornika z wielozaworem zewnętrznym no i mam. Wychodzi z boku no i teraz dyniuję jak zmodyfikować rurkę wielozaworu zasysającą paliwo by leżała z tyłu zbiornika |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2016-07-31, 10:45
|
|
|
Ja dałem Bormecha 75 wewnętrznego. Niestety na fabrycznych ustawieniach wielozaworu wchodziło 54l. Po modyfikacji weszło na pusty zbiornik 64l, co już mnie satysfakcjonuje. 400km zasięgu bez najmniejszego problemu, a przy odpowiednim traktowaniu sporo więcej. Tylko z zapasem problem - oryginalny jest ogromny. Przymierzałem za to zapas z allroada C5 i jest idealny - lżejszy i mniejszy (zarówno felga, jak i sam fakt, że jest bez powietrza). Z lekkim wciskiem mieści się w pionie. Tylko kosztuje trochę, bo sam zapas 250zł + pompka ori 150zł. Ale docelowo jest to chyba najlepszy kompromis. |
|
|
|
|
mahoney99
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic 5b
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: a8 d2
Pomógł: 3 razy Wiek: 35 Dołączył: 16 Sie 2015 Posty: 73 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: 2016-09-04, 21:43
|
|
|
dzis jechalem 160 i dalem but w podloge i po podlaczeniu komp wychodzi na to ze mi zapętlilo wtryski.wystapilo to 1 raz.jak rusze z niskich obrotow i jade do odciecia na kazdym biegu to nic takiego nie wystepuje.jakies rady jak usunac ten problem? delikatnie mu mnoznik zmiejszylem na wys obrotach bo w sumie i tak mi z mapy wychodzilo zeby go obnizyc.moze cisnienie podniesc? jest 1.2 |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-09-04, 22:41
|
|
|
Jak zapętla to albo jest mocno przelane albo masz jakieś "wąskie gardło" przy zasilaniu. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2016-09-05, 07:14
|
|
|
Jeśli sporadycznie to występuje i jest w tym momencie bogato, to można zostawić. Jeśli natomiast lubisz mieć zrobione na perfekt, to można jeszcze poprawić co nieco (dysze/reduktor/ciśnienie). |
|
|
|
|
|
|
|
mahoney99
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic 5b
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: a8 d2
Pomógł: 3 razy Wiek: 35 Dołączył: 16 Sie 2015 Posty: 73 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: 2016-09-05, 09:33
|
|
|
normalnie nie wystepuje.on jakos tak glupio przyredukował przy kickdownie ze dokrecil moze 100-200 obrotow i zmienil na wyzszy bieg.i przy tej redukcji to wystapilo.dysz nie za bardzo mi sie chce ruszac na razie;) moze przy rozrzadzie rozwierce delikatnie.
ogolnie zrobilem moze 1000-1500 km na razie na lpg i wszystko hula.nie szarpie nie przerywa,nie ma zadnych bledow w silniku. bez wiekszego problemu mozna zejsc do 13-14 litrow spalania w trasie. takze jestem zadowolony |
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2016-09-05, 09:50
|
|
|
mahoney99 napisał/a: | bez wiekszego problemu mozna zejsc do 13-14 litrow spalania w trasie |
Na 32V to chyba sukces |
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2016-09-05, 10:39
|
|
|
mahoney99 napisał/a: | normalnie nie wystepuje.on jakos tak glupio przyredukował przy kickdownie ze dokrecil moze 100-200 obrotow i zmienil na wyzszy bieg. |
W takich stanach przejściowych sterownik silnika czasem mocno leje paliwo i nie ma się co do tego odnosić planując poprawki - to będzie sporadyczna sprawa.
Jakie masz czasy wtrysku dla pełnego obciążenia przy obrotach maksymalnego momentu oraz tak do końca?
Ile w tych wypadkach zostaje do pętlenia? |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
|