Autor |
Wiadomość |
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2016-09-21, 06:42
|
|
|
Dokladnie jak Karol napisal po prostu z tylu się nie zmiesci bo jest tam linka od gazu i cale ustrojstwo od tempomatu. |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-09-21, 19:51
|
|
|
To teraz wyobraź sobie jakie ciśnienie masz przy pełnym bucie na wtryskach 1 i 5 oraz na 4 i 8, gwarantuje że przy takim podłączeniu tylne wtryskiwacze dostają znacznie mniej gazu niż te z przodu. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
meir
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Dołączył: 27 Sie 2014 Posty: 327 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2016-09-21, 21:36
|
|
|
apropo wypowiedzi kolegi wyżej ! mam pytanie mam 2 listwy wtryskowe REG Fast niech mi ktoś powie czy te listwy powinny być połączone ze sobą na końcach przewodem gazowym czy nie ? W większości instalacji gdzie są dwie listwy widzę że są połączone a u mnie nie. |
_________________ Nowe Audi 80 ABT. |
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2016-09-21, 22:19
|
|
|
danishow napisał/a: | gwarantuje że przy takim podłączeniu tylne wtryskiwacze dostają znacznie mniej gazu niż te z przodu. |
Jeśli na listwie w jej długości wystąpił by spadek to dla czego spadek nie występuje na przewodach zasilających które są znacznie dłuższe i filtrach?
Oczywiście zakładam, że kolega przekrój listwy dał nie mniejszy niż przekrój węża fi 12. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
|
|
|
lesdud
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24 ECX
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 preFL
Wiek: 42 Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 145 Skąd: ololice Inowrocławia
|
Wysłany: 2016-09-22, 05:48
|
|
|
danishow napisał/a: | To teraz wyobraź sobie jakie ciśnienie masz przy pełnym bucie na wtryskach 1 i 5 oraz na 4 i 8, gwarantuje że przy takim podłączeniu tylne wtryskiwacze dostają znacznie mniej gazu niż te z przodu. |
Widziałem tą listwe z kwasówy u Wojtka osobiście i jest zrobiona mega profi.
Daniel- z mojej wiedzy to kompensacja jest potrzebna do wyrównania ciśnienia po obu stronach a nie po to by lepiej rozchodził się gaz |
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2016-09-22, 06:52
|
|
|
lesdud napisał/a: |
Daniel- z mojej wiedzy to kompensacja jest potrzebna do wyrównania ciśnienia po obu stronach a nie po to by lepiej rozchodził się gaz |
Popieram słowa a w Twinie jest konieczna bo to w sumie 2 osobne reduktory o wspólnym układzie grzewczym.
Gaz to nie piasek że nie zdąży się przesunąćw listwie. Gdyby tak było to przy 200km//h nie miał byś powietrza na dole w oponie. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-09-22, 20:03
|
|
|
Ukaniu, lesdud i karol208, który z was to testował i jakie różnice mu wychodziły przy takim podłączeniu? Proszę o konkretną odpowiedź bez owijania w bawełnę!
Osobiście to sprawdzałem podpinając trójnik pomiarowy na wężyku fi 5mm do pierwszego wtrysku i czwartego ...i wiem o czym piszę
A i jeszcze jedno dodam ...lesdud, budowa/wykonanie listwy nic tu nie zmienia, choćby była za złota |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2016-09-22, 21:03
|
|
|
Daniel, ja akurat sie zgadzam z tym co napisales, ale nie mam fizycznej mozliwosci zeby ta kompensacje zrobic z tylu. No po prostu nie ma na to lewara tam. Jeszcze pomysle nad jakims modem co by tyl wezykiem nawet 5mm polaczyc (zamiast tego przodu). Tylko jak bym nie kombinował to wchodzę tym wezykiem albo w regulator cisnienia paliwa albo widac go spod oslony ....... Tak czy siak kompensacja jest a zmiana zasilania ostatnich wtryskiwaczy (miedzy gazem a benzyna) nie powoduje zmiany korekt krotkoterminowych wiec zakladam ze jest w miarę w porządku.
Gdyby było tak dramatycznie jak napisales (ze mega ubogo na ostatnich garach) to rozumiem, ze jest to zjawisko naturalne w kazdym 4-cylindrowcu? Przciez tam sie kompensacji nie robi a jezdzi to normalnie i podlaczone jest dokladnie na tej samej zasadzie. |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2016-09-22, 21:08
|
|
|
Ja, oczywiście - że nie testowałem bo moim zdaniem nie ma po co przy listwie o sensownym przekroju - nie mniejszym myślę niż typowy wąż 12 a im większy tym lepiej.
Gdyby miało to jak radzić sobie z tym samym zjawiskiem w 4 cylindrowym samochodzie o mocy 150 KM?
I jakim cudem miałby na 30cm występować spadek kiedy na 2 czy 3 razy dłuższym wężu wraz z filtrami on praktycznie nie występuje a powinien być przecież co najmniej krotność długości większy zgodnie z Twoimi pomiarami. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-09-22, 21:11
|
|
|
Przy normalnym użytkowaniu pedału gazu nie wpłynie to na spadek ciśnienia ale jak dłuższy czas zasuwasz na banie to już robi się znacząca różnica ...dochodząca nawet do 0,4 bara przy przyspieszaniu
p.s.
Daj jakieś wyraźne zdjęcie tej konstrukcji to coś się wymyśli |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2016-09-22, 21:15
|
|
|
A czy ta roznica czasem nie wynikała Ci z braku wydajnosci reduktora panie ? Nie wiem co napisac bo w kolektorach ssących zawsze jest zjawisko dokladnie odwrotne w stosunku do tego co opisales (przy motorach doladowanych). To ostatni gar (najbardziej oddalony od przepustnicy) ma zawsze najwiecej powietrza dlatego kolektory z silnikow takich jak 3B czy ABY (2,2t 20v) zawsze zwężają się kierunku gara oddalonego najdalej od przepustnicy.
Tutaj zjawisko jest dokładnie identyczne wiec nie wiem czemu fizyka miala by dzialac na odwrot
ps jak tylko bede mial dluzsza chwile w warsztacie to cykne, bo teraz akurat remontuję motor AHC (na stojaku go mam) i nie planuje rozbierac chwilowo ani na moment tego czym jezdze |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-09-22, 21:25
|
|
|
Bugalon napisał/a: | Tutaj zjawisko jest dokładnie identyczne wiec nie wiem czemu fizyka miala by dzialac na odwrot | Zapewne dlatego, że testowałem na wolnossącym silniku gdzie występuje zjawisko zasysania mieszanki i przy pełnym obciążeniu dwa czy tam trzy pierwsze wtryski zjadały pewną część dawki z czwartego. Przyznam, że montując reduktor/y znacznie wydajniejsze i zapotrzebowanie na gaz, różnica byłaby znikoma.
Bugalon napisał/a: | bo teraz akurat remontuję motor AHC |
Dostałeś linka z pierścieniami ? |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2016-09-23, 05:56
|
|
|
No tak, tylko ze w silniku doladowanym kolektor ssacy zachowuje sie dokladnie tak samo jak listwa wtryskowa LPG w silniku wolnossącym. W kolektorze masz nadcisnienie ale jak otwiera Ci sie zawór to masz zasys mieszanki do komory. Inne jest tylko medium. Tutaj jest LPG a tam powietrze. Nie wiem czy tego za bardzo nie upraszczam (bo w kolektorze masz jeszcze przepustnicę ktora steruje poziomem cisnienia w kolektorze) - ale taką logiką się posłużyłem.
Linka do pierscieni nie dostałem, ale Michał mi je już załatwił i to do tego z Allegro - bo to bylo jedyne miejsce gdzie mozna je bylo znaleźć. Pierscienie oczywiscie wziete z ABZta - setka roznicy w wymiarze zewnętrznym (abz ma mniejsza srednice pierscieni o jedną setkę - pozostałe marametry wymiarowe są identyczne) nie będzie stanowić problemu.
danishow napisał/a: | Bugalon napisał/a: | Tutaj zjawisko jest dokładnie identyczne wiec nie wiem czemu fizyka miala by dzialac na odwrot | Zapewne dlatego, że testowałem na wolnossącym silniku gdzie występuje zjawisko zasysania mieszanki i przy pełnym obciążeniu dwa czy tam trzy pierwsze wtryski zjadały pewną część dawki z czwartego. Przyznam, że montując reduktor/y znacznie wydajniejsze i zapotrzebowanie na gaz, różnica byłaby znikoma.
Bugalon napisał/a: | bo teraz akurat remontuję motor AHC |
Dostałeś linka z pierścieniami ? |
|
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2016-09-23, 07:20
|
|
|
danishow napisał/a: | Ukaniu, lesdud i karol208, który z was to testował i jakie różnice mu wychodziły przy takim podłączeniu? Proszę o konkretną odpowiedź bez owijania w bawełnę!
Osobiście to sprawdzałem podpinając trójnik pomiarowy na wężyku fi 5mm do pierwszego wtrysku i czwartego ...i wiem o czym piszę
A i jeszcze jedno dodam ...lesdud, budowa/wykonanie listwy nic tu nie zmienia, choćby była za złota |
Jeszcze mnie interesuje w jakich warunkach to testowane było.
Gdyby to miało aż taki wpływ to 4 cylindrówki miały by problem z ciśnieniem na ostatnim wtrysku.
Jeżeli czujnik ciśnienia umieszczasz przed 1 listwą wtryskową to jakie ciśnienie jest przed drugą listwą wtryskową jeżeli masz kompensację z tyłu.
Wg mnie ważne że jest wyrównanie ciśnień przed listwami. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-09-23, 10:40
|
|
|
przed po co ?
bo nie rozumiem tego
za już tak
dla upierdliwców -zasila się listwy z każdej strony bez trójniki
czyli od przodu i od tyłu |
|
|
|
|
|