Autor |
Wiadomość |
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2016-09-23, 12:15
|
|
|
Kiedyś był już poruszany temat (lpg forum) ospadku ciśnienia na ostatnim wtrysku.
Prawo Pascala i inne pierdoły. Spadki na ostatnim wtrysku są tak niewielkie że szkoda sobie tym głowę zawracać. może nawet czujnik ciśnienia tego nie wychwyci.
Możecie sobie wyliczyć straty ciśnienia zależnie od przepływu
Hana zielona ma max 175l/min przepływ czyli 0.175m3/min(max to znaczy ciągle otwarta)
http://www.kaeser.pl/Onli...rop/default.asp |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-09-23, 13:56
|
|
|
tylko ty zakładasz że reduktor nie ma spadków i auto ma normalne zapotrzebowanie na paliwo |
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2016-09-23, 14:53
|
|
|
Ja nie zakładam, ,,stwierdzam".
Więc lepiej zająć się spadkami reduktora a nie spadkami na ostatnim wtrysku przez brak kompensacji lub zrobienie jej w złym miejscu.
Kompensacja nie wyleczy za słabego reduktora. |
_________________
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-09-24, 05:53
|
|
|
nie o to chodzi ty nie rozumiesz jednego każdy reduktor kuca
i wtedy bez chwilę może się dziać |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-09-24, 18:19
|
|
|
pepi napisał/a: | każdy reduktor kuca | Między innymi o to też chodzi, reduktor nie produkuje gazu a jedynie go "przetwarza". Czujnik ciśnienia gazu montowane są przed listwami wtryskowymi i auta jeżdżą - nie rozłącza gazu, podłączcie czujnik za listwą i zobaczycie jak cudownie wydajne macie te reduktory |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-09-25, 06:55
|
|
|
ja mam pomiędzy |
|
|
|
|
|
|
|
j3drek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 22 Sty 2015 Posty: 154 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2016-09-25, 11:05
|
|
|
Też mam pomiędzy listwami na kompensacji i jest ok. |
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2016-09-25, 12:02
|
|
|
Ja mam czujnik cisnienia podlaczony pomiedzy 3 i 4 cylindrem listwy po stronie kierowcy. Spadki cisnienia na reduktorze przy max bucie nie przekraczaja 0,15 bara wiec nie wydaje mi sie ze mam z tym jakis problem tym bardziej ze to cisnienie klęka na krociutki moment i natychmiast sie odbudowuje
danishow napisał/a: | pepi napisał/a: | każdy reduktor kuca | Między innymi o to też chodzi, reduktor nie produkuje gazu a jedynie go "przetwarza". Czujnik ciśnienia gazu montowane są przed listwami wtryskowymi i auta jeżdżą - nie rozłącza gazu, podłączcie czujnik za listwą i zobaczycie jak cudownie wydajne macie te reduktory |
|
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2016-09-25, 22:07
|
|
|
Dziś już odpaliłem instalację.
Prawie w całości wygląda tak:
Rurownia z miedzianej rurki 15mm lutowanej na twardo. W rurkę wstawione wkrętki, rozwiercone na 4,5 gwint przerobiony na M8.
Czujnik temperatury na początku listwy od kierowcy.
Czujnik ciśnienia dokręcony do przepustnicy.
Zasilanie wody z trójnika nagrzewnicy i rurką nierdzewną po grodzi tak, że mogłem wymienić lambdy bez spuszczania wody. Powrót z reduktora w rurkę zbiorniczka.
Osłony na silnik wchodzą bez dystansów.
Po krótkiej jeździe testowej widzę pewien spadek ciśnienia pod obciążeniem z 1,15 na wolnych do 0,90 - 0,95 wbutowany.
EDIT: dzień po :-)
Wczoraj po autokalibracji obliczone korekty czasu wspólnego to 0,0 - napisało, że mam za duże wtryski.
Mnożnik kanciasty ale w granicach -10 do -20%.
Dziś po autostradzie widzę, że LTFT z moich +10% na benie spadło na -6%
Stąd przesunąłem mnożnik blisko 0 i równo w całym zakresie.
Pojeżdżę trochę niech LTFT wskoczą na to co było na benzynie i zbiorę znów mapę gazu.
Trochę trzeba podkręcić ciśnienie bo spadło do 1,1 na jałowych.
Jak ogarnę się w innych sprawach to wywierce dziurę na sonde szerokopasmową ma połączeniu x-rury. Wtedy będzie widać co w trawie piszczijot. Generalnie muszę zadbać by te LTFT wpadły średnio spowrotem na większe plusy.
zawór.jpg
|
|
Plik ściągnięto 37 raz(y) 171,39 KB |
reduktor2.jpg
|
|
Plik ściągnięto 46 raz(y) 177,93 KB |
reduktor1.jpg
|
|
Plik ściągnięto 36 raz(y) 205,79 KB |
czujnik.jpg
|
|
Plik ściągnięto 49 raz(y) 164,27 KB |
rurownia.jpg
|
|
Plik ściągnięto 100 raz(y) 183,43 KB |
|
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2016-09-26, 09:32
|
|
|
Ale czemu białe
Te filtry nie mają przypadkiem wystarczającej wydajności, żeby opędzić silnik na jednym? Strasznie dużo miejsca zajmują... |
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2016-09-26, 10:43
|
|
|
Szary podkład na rurkach, bo to jedyny lakier jaki miałem pod ręką był. Sobota wieczór to nie jest dobry czas na malowanie rurek...
Filtry lotnej faktycznie są duże ale nie mam planów na więcej zabudowy w tym miejscu :-) Łatwo się je wymienia, wychodzą w dół bez przeszkód. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-09-26, 10:48
|
|
|
kolega jest pewnie hydraulikiem |
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2016-09-26, 11:31
|
|
|
Ukaniu, Ciekawie to wygląda (może poza kolorem )
Nie wiem czy to dobry pomysł przyczepić czujnik ciśnienia do silnika???
pepi napisał/a: | nie o to chodzi ty nie rozumiesz jednego każdy reduktor kuca
i wtedy bez chwilę może się dziać |
kuca ale nie tylko dla ostatniego wtrysku tylko dla wszystkich
pepi napisał/a: | ja mam pomiędzy |
Pewnie w takiej sytuacji masz bardzo realną temperature strugi LPG |
_________________
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2016-09-26, 13:10
|
|
|
Rurki bardzo ladne ale beda wystawac spod oslony szczegolnie ladnie to bedzie widac bo sa biale
Filtry fazy lotnej spokojnie da sie bardzo ladnie ulozyc po stronie kierowcy wokol zbiorniczkow (jak juz mowilem kiedys jak bede mial mozliwosc to cykne fotke jak mam u siebie)
Mapsensor bym przeniosl w miejsce w ktorym nie ma drgan - zawsze to dluzej bedzie bezawaryjnie pracowal. |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2016-09-26, 13:45
|
|
|
Ilu kierowników robót tyle będzie pomysłów jak rozłożyć graty. Ja tam lubię mieć wszystko na wierzchu :-).
MAP raczej nie powinien ucierpieć od wibracji, nigdy nie miałem z tym problemów. Stosowałem w automatyce takie krzemowe czujniki też i przy dużych wibracjach. Nawet fabrycznie są silniki z MAPami przykręconymi do kolektorów. A w tym wypadku to minimalizuje wężologie bo jeden idzie w dół do kolana za przepustnicą a drugi w bok do listwy. Kabel i tak szedł po wiązce silnika. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
|