Autor |
Wiadomość |
repsol
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 46 Dołączył: 27 Wrz 2009 Posty: 122 Skąd: Gorzów Wlkp
|
|
|
|
|
|
|
|
sznink
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 41 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2011-11-10, 00:12
|
|
|
Ja cały czas jeżdżę w trybie manualnej zmiany biegów (przy wykorzystaniu lewarka - w kierownicy nie mam tej funkcji). W tryb automatyczny przełaczam się tylko jadąc w korku lub gdy jestem w nieznanym dużym mieście i całą uwagę skupiam na drodze i znakach. Taki sposób jazdy bardziej mi odpowiada, mam większą kontrolę nad autem, a przy okazji tak jak to napisał FOSS oszczędza się hamulce i paliwo.
Jeżeli ktoś się zastanawia nad montażem kierownicy z tiptronikiem, a nie wie, czy będzie jej używał polecam pojeździć trochę w trybie manualnym (przełączając biegi lewarkiem) i przekonać się czy taka jazda będzie mu odpowiadać.
Jeśli chodzi o kierownicę z łopatkami, to ja właśnie taką będę montował. Z poduszką nie powinno być problemu o ile wykorzysta się kabelek z kierownicy z A8 (oczywiście z odpowiedniego rocznika). Po prostu przewodów związanych z airbagiem nie ruszamy - nie pamiętam, czy we wszyskich przypadkach - opierałem się na analizie schematów elektrycznych z ELSY, ale robiłem to już jakiś czas temu. Ciężko to wszystko opisać słowami. Znajdę zdjęcia i zrobię nowe, to będzie wszystko jasne.
Jeśli chodzi o stan prac, to kabelkologia w kierownicy jest już zrobiona. Kabel do wpięcia kierownicy w instalację tiptronika również. Zatrzymałem się na malowaniu airbagu. Moja kierownica z łopatkami jest w kolorze antracyt, a airbag czarny i takie połączenie nie bardzo mi pasowało. Ponieważ miałem nowy nieużywany airbag, którego nie mogłem zwrócić, więc postanowiłem go pomalować. Niestety mój zestaw areograf + kompresor niezbyt chciał współpracować, a to co uzyskałem jeszcze różniło się trochę odcieniem od koloru kierownicy. Więc będzie poprawiane, jak tylko znaję chwilę czasu :d |
|
|
|
|
|
|
|
sebos17
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 623 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2011-11-10, 07:53
|
|
|
sznink, a powiedz z jakiego auta/rocznika kierownicę montujesz do A8 |
_________________
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-11-10, 08:56
|
|
|
ale to zupełnie coś innego, przy okazji do swojego kontrolera dołożył sobie tipa
chociaz na filmie nie widzę aby z niego korzystał |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
sznink
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 41 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2011-11-10, 09:51
|
|
|
Moja kierownica jest, co ciekawe, z Audi A3 rocznik chyba 2003.
|
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-11-10, 09:57
|
|
|
jak dasz radę z taśmą to jesteś w domu |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
sznink
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 41 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2011-11-10, 12:05
|
|
|
Taśma zostaje ta sama, którą mam w tej chwili. Mam sterowanie radiem w kierownicy (z którego zresztą nie korzystam - jakoś ręka sam wędruje do gałki w radiu). Po prostu po stronie kolumny kierowniczej powypinam część kabelków, a na to miejsce pójdzie sterowanie tipem.
Pytanie, czy nie pojawią się błędy związane z brakiem komunikacji z modułem w kierownicy. Jeżeli tak, to nie ma problemu - mam na to kilka pomysłów :-) . |
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-11-10, 23:02
|
|
|
Jak masz sterownie radiem to pewnie masz wolne piny na sterowanie tipem. Komunikacja z kierownica idzie jednym przewodem, wiec powinno byc wolnych. Do sterownia tipem potrzebujesz 3. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
Rapik
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 4.2TDi
Pomógł: 5 razy Dołączył: 02 Kwi 2010 Posty: 310 Skąd: G-dz
|
Wysłany: 2012-02-19, 09:30
|
|
|
Panowie, sporo osób obiecało tutoriala z prac nad przerobieniem taśmy pod kierownicę FL a tu cisza :-P
Chcę założyć do preFL taką kierownicę :
Czy dużo jest zabawy z taśmą? Redukcja już zamówiona. |
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2012-02-19, 12:45
|
|
|
duzo. Zeby ladnie wygladalo bedziesz musial zmienic obudowe kolumny na FL, tasme, a co za tym idzie przełacznik zespolony w kierownicy. Wtedy bedzie dzialalo i wygladalo. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
hipcio
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 476 Skąd: Ryki
|
Wysłany: 2012-02-23, 22:23
|
|
|
W sobotę będe miał graty, dam fotorelacje z montażu kiery F1 do pre lifta
Prace w toku, ogólnie już wszystko rozpracowałem. Jak nie ma ESP to jest to banalnie proste. Niedługo dokładniejszy opis.
Jakoś ostatnio mało czasu mam, a kiera juz kilka dni jeżdzi i wszystko działa. Mam jakieś fotki napstrykane i opisik w głowie. postaram się w wolnej chwili to wszytsko jakoś opisac. |
|
|
|
|
|
|
|
koziolek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 02 Sty 2014 Posty: 438 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 2015-12-26, 23:06
|
|
|
trochę odkopię temat
w mojej audi mam taką kierownicę:
teraz kupiłem sobie taką:
i pytanie brzmi, czy jeśli w starej miałem sterowanie radiem to muszę dokupić nową taśmę do tej nowej kierownicy, żeby uruchomić tipa ?
trochę poczytałem i dowiedziałem się, że mogę wpiąć się w kostkę przy lewarku i teoretycznie powinno to zadziałać.
czy zmieniając tylko kierownice mogę sobie narobić jakiś problemów z np rozkodowaniem czegoś ?
wiem, że stracę sterowanie radiem i strasznie mnie to boli, ale jednak wygląd tej nowej jest dla mnie ważniejszy |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2015-12-27, 11:45
|
|
|
koziolek napisał/a: | ... i pytanie brzmi, czy jeśli w starej miałem sterowanie radiem to muszę dokupić nową taśmę do tej nowej kierownicy, żeby uruchomić tipa ? |
Z tego co pamiętam to tak, będziesz musiał zmienić taśmę. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
koziolek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 02 Sty 2014 Posty: 438 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 2015-12-27, 11:57
|
|
|
FOSS napisał/a: | koziolek napisał/a: | ... i pytanie brzmi, czy jeśli w starej miałem sterowanie radiem to muszę dokupić nową taśmę do tej nowej kierownicy, żeby uruchomić tipa ? |
Z tego co pamiętam to tak, będziesz musiał zmienić taśmę. |
cholera... miałem nadzieje, że da się wykorzystać te wolne piny ze sterowania radia |
|
|
|
|
|