Autor |
Wiadomość |
hipcio
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 476 Skąd: Ryki
|
Wysłany: 2011-11-07, 23:17 [D2 preFL ALL
] Montaż kierownicy TIPTRONIC F1
|
|
|
Jak w temacie. Czy da się zamontować kiere F1 do A8 96r bez ESP
Znalazłem na allegro, że kierownice do poliftowych mają inny wieloklin czyli kiera razem z taśmą nie podejdzie, czy ktoś może potwierdzić? |
|
|
|
|
|
|
|
tomi26
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 494 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2011-11-07, 23:33
|
|
|
Z tym wieloklinem to prawda,potrzebna jest redukcja,temat już kiedyś był omawiany,numery tej redukcji też ktoś już podawał.
A czy sama kiera z taśmą podejdzie to nie mam pojęcia,u mnie też leży kierownica od a6 c5,miałem kupić redukcję i się z tym pobawić,ale jakoś brakuje mi motywacji :-P |
|
|
|
|
|
|
|
hipcio
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 476 Skąd: Ryki
|
Wysłany: 2011-11-07, 23:42
|
|
|
Dzięki tomi26
A czy w przedliftach wychodził Tiptronic w kierze czy tylko w poliftowych |
|
|
|
|
tomi26
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 494 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2011-11-07, 23:55
|
|
|
mi się wydaje,że w preFL raczej tego "bajeru"nie było...no ja przynajmniej nie mam :cry: |
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC A8 D3 BVN
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
|
|
|
|
sznink
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 41 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2011-11-08, 12:36
|
|
|
Według ETKI były w tych rocznikach kierownice z tiptronikiem. Podłączenie takiej kierownicy (przedliftowej) po zakupie również taśmy nie powinno raczej stanowić problemu, ale może być problem ze znalezieniem takiego zestawu (uwaga na taśmy z aut, w których wystrzeliła poduszka).
W przypadku kierownicy poliftowej trzeba będzie oprócz redukcji wieloklinu coś porzeźbić z taśmą - dostosować starą taśmę do nowej kierownicy (pewnie łatwiej) lub nową taśmę wpasować zamiast starej. Ale może to być trudny temat i konkretna rzeźba.
Jeżeli będziesz dalej zainteresowany, to mogę zrobić tutorial jak wykonać podłączenie elektryczne zmiany biegów bez fizycznej ingerencji w instalację elektryczną auta (na zasadzie plug and play poprzez wpięcie się w odpowiednie wtyczki) - miałem go zrobić po skończeniu mojej kierownicy, ale ze względu na brak czasu jeszcze się za to nie zabrałem, a kiera też nie podłączona :-(. |
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-11-08, 12:53
|
|
|
da sie. Koledze minus4 montowalem do prelifta kiermane ze sterowaniem tipa i ze sterowaniem radia. Dziala. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-11-08, 14:34
|
|
|
ja bedę podchodził do tematu kolumna, taśma, kierownica, manetki - poliftowe do prelifta
bez ESP
postaram się zrobić fotostory |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-11-08, 20:33
|
|
|
Kolego ja właśnie będę zmieniał kierownice, redukcję wieloklina kupiłem w serwisie koszt 23 zł, jeszcze nie sprawdzałem czy na pewno będzie pasował! |
|
|
|
|
repsol
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 46 Dołączył: 27 Wrz 2009 Posty: 122 Skąd: Gorzów Wlkp
|
|
|
|
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-11-08, 20:51
|
|
|
Ja tylko zmieniam na taką
|
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2011-11-08, 22:06
|
|
|
Czy wygodnie jest zmieniać biegi tymi przyciskami ? Nie miałem okazji. Trochę zastanawiałem się czy taką kierownicę założyć, ale mam obawy, że to będą pieniądze wyrzucone. Dźwignią na Tipie to mało komfortowe. Obawiam się, że jak zmienię to też będę miał taką opinię:
repsol napisał/a: | nie wiem czy jest sens zakladac kiere F1 wogole po co wam to? nie macie co robic z czasem?? nie po to kupuje sie automat zeby wachlowac biegami nieprawdaz?? |
|
|
|
|
|
|
|
|
hipcio
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 476 Skąd: Ryki
|
Wysłany: 2011-11-08, 22:31
|
|
|
Ja chciałem bo lubie sobie zmieniać biegi tipem, szczególnie jak trzeba dużo wyprzedzać to daje sobie wcześniej bieg lub dwa niżej i nie trace czasu aż Mi zmieni bieg.
Niewiem jak u Was, ale u Mnie na 4hp24a to czuć ten przestuj jak dam kick down i to mnie wkurza.
maciu napisał/a: | ja bedę podchodził do tematu kolumna, taśma, kierownica, manetki - poliftowe do prelifta
bez ESP
postaram się zrobić fotostory |
Maciu to daj Mi znać jak ogarniesz temat. |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2011-11-09, 01:26
|
|
|
repsol napisał/a: | nie wiem czy jest sens zakladac kiere F1 wogole po co wam to? nie macie co robic z czasem?? nie po to kupuje sie automat zeby wachlowac biegami nieprawdaz?? to tylko moja konstruktywna krytyka i takie moje zdanie |
Kilka ładnych lat temu też myślałem że bawienie się tymi przyciskami to bzdura... ale w tzw. międzyczasie jeździłem wieloma autami z mocnymi silnikami i automatem i ... zmiana biegów mi się spodobała.
Osobiście lubię jazdę aktywną a używanie manetek zmiany biegów przy kierownicy umożliwia właśnie taką jazdę... szybko, aktywnie (większa kontrola nad pracą skrzyni biegów) i jednocześnie, o dziwo, oszczędnie (jeżdżąc na Tip-ie oszczędzasz paliwo i hamulce) ;-)
Jeżeli lubisz jazdę spokojną, pasywną to raczej tego nie zrozumiesz. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
sebos17
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 623 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2011-11-09, 09:07
|
|
|
a mi chodzi po głowie zrezanie kiery z RS6 z łopatkami do S8, tylko że największym problemem będzie AirBag i tego się obawiam, ponieważ podstawa to bezpieczeństwo! |
_________________
|
|
|
|
|
|