Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 preFL ALL ] Montaż kierownicy TIPTRONIC F1  
Autor Wiadomość
Udesky 

Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24a
Zasilanie: PB
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 01 Wrz 2019
Posty: 41
Skąd: SCI w ZGY
Wysłany: 2021-11-22, 14:57   

Dzięki. <okok>
Widzę, że trochę zabawy z miernikiem będzie. Chyba urlop będzie potrzebny bo weekend to za mało. <boisie>
To przy okazji zapytam jest szansa dorzucić do preFL aby potencjometr szybkości wycieraczek funkcjonował?
Nie mam tego oryginalne, ale nowy pająk ma tą funkcję.

P.S. Muszę jeszcze tylko rozkminić jak czytać te schematy, ale to jak będę miał wsio w rękach.
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1281
Skąd: Lublin
Wysłany: 2021-11-22, 15:05   

Z potencjometrem to dałem sobie spokój. Ze schematów doszedłem do tego, że trzeba by wymienić przerywacz od wycieraczek i pociągnąć kilka przewodów do niego od manetki.
Nie zaczepiałem tego i zostałem przy oryginalnym sterowaniu przerwą działania pierwszego biegu (wyłączenie całkiem wycieraczek i włączenie po x sekundach).
_________________
Four rings to rule them all
 
 
Udesky 

Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24a
Zasilanie: PB
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 01 Wrz 2019
Posty: 41
Skąd: SCI w ZGY
Wysłany: 2021-11-25, 22:40   

Próbuję odnaleźć się w tych schematach, ale coś mi nie wychodzi. Ani kolory przewodów ani wtyczki mi nie pasują.
Gdzie na tym schemacie: https://www.mediafire.com...airbag.pdf/file
Jest ta żółta wtyczka (wchodzi do taśmy FL, żółta to airbag, a ta czarna to od ESP) :
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2889
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-11-25, 23:13   

jak dla mnie to nie jest wtyczka od airbagu

[ Dodano: 2021-11-25, 23:25 ]
a dobra, to jest ta wtyczka kombinowana bez zabezpieczenia juz w samej kolumnie...

te kawałki kabli pewnie nie od strony auta tylko od strony kierownicy?
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
Udesky 

Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24a
Zasilanie: PB
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 01 Wrz 2019
Posty: 41
Skąd: SCI w ZGY
Wysłany: 2021-11-25, 23:39   

maciu napisał/a:
te kawałki kabli pewnie nie od strony auta tylko od strony kierownicy?

Tak, te kawałki kabli to od strony auta.
W kierownicy są dwie identyczne wtyczki jak z tyłu taśmy (żółta i mniejsza czarna jak do TIP). Podłącza się je od kierownicy do taśmy od strony kierownicy.
Po drugiej stronie taśmy (od strony kolumny) są 3 gniazda. Na żółtą wtyczke (air), na czarną (tip) oraz czarną 6 pin (ESP - na zdjęciu powyżej razem z zółtą, ale ona nas nie interesuję bo nie mam ESP).
Wtyczki taśma FL od strony kolumny:

Taśma pre FL.

Gniazda taśmy FL od strony kierownicy:


Generalnie to teraz trzeba te 3 piny z 2 osobnych wtyczek w preFL ożenić z tą żółtą:

Zakładam, że w żółtej to jeden z przewodów to klakson, kolejne 2 to + i - dla air, a 4 pin to może idzie do kontroli na liczniku? Pytanie tylko, który za co odpowiada.
Aby było zabawniej to kolory przewodów od air w kierownicy są inne niż te od strony auta:
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1281
Skąd: Lublin
Wysłany: 2021-11-26, 09:48   

Takie foty sprzed 7 lat znalazłem na telefonie.
Wychodzi, że żółta wtyczka to na schematach T5b, opisana jako czarna, bo taki ma kolor na taśmie airbag. 2 piny od poduszki i 2 od klaksonu.

Poducha
Pin 5 - brązowy z białym paskiem
Pin 4 - zielony z białym paskiem

Klakson
Pin 3 - brązowy z żółtym paskiem
Pin 2 - brązowy - masa

Pin 1 jest od ewentualnego podgrzewania kierownicy.

Jak masz poduszkę z wtyczką pod nową taśmę, to już wiesz, które piny od strony kierownicy są do poduchy. Teraz możesz miernikiem sprawdzić, które piny 'za' taśmą mają przejście na które piny 'przed' taśmą.

Najwcześniej jutro koło południa bym mógł ściągnąć swoją kierownicę i porobić aktualne, ostrzejsze zdjęcia.










_________________
Four rings to rule them all
 
 
Udesky 

Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24a
Zasilanie: PB
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 01 Wrz 2019
Posty: 41
Skąd: SCI w ZGY
Wysłany: 2021-11-26, 14:40   

gtfan napisał/a:
Jak masz poduszkę z wtyczką pod nową taśmę, to już wiesz, które piny od strony kierownicy są do poduchy. Teraz możesz miernikiem sprawdzić, które piny 'za' taśmą mają przejście na które piny 'przed' taśmą.

To już faktycznie będzie formalność, aby rozkodować.
Nie mam zdjęć, a nie pamiętam też jaki kolor kabli były we wtyczce od airbaga od strony auta w preFL. Wydaję mi się, że oba czarne i osobna wtyczka z brązowym od klaksonu.
gtfan napisał/a:
Najwcześniej jutro koło południa bym mógł ściągnąć swoją kierownicę i porobić aktualne, ostrzejsze zdjęcia.

To by było bardzo pomocne. :)

Nie ma żadnych pułapek w zmianie wtyczek w pająku od strony manetki wycieraczek? Z tego cowidziałem opis pinów jest taki sam na pająku preFL i FL.
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1281
Skąd: Lublin
Wysłany: 2021-11-27, 13:40   

No to tak.

Wtyczka airbag. U mnie nowa wtyczka miała takie kolory kabli jak na zdjęciu:

Stara wiązka do poduchy miała te same kolory, ale wg schematów w 96' + poduchy był na kablu zielono-białym a - na brązowo-białym a w 98' odwrotnie. Stąd połączenie na krzyż. Teraz pewnie bym połączył kolorami.


Klakson w nowej wtyczce miał kolor brązowo-żółty a w oryginalnej wiązce brązowo-biały.

Brązowy (masa klaksonu) z 4 pinu pociągnąłem do punku masowego na kolumnie:



Wtyczka kierunków - kable odciąłem bezpośrednio przy pinach oryginalnej wtyczki i przylutowałem do pinów nowej. Przedłużać kabli nie musiałem:


Wtyczka od manetki sterowania fisem:


Wtyczka wycieraczek:


Wtyczka wybieraka jest na wysokości zapalniczki, pomiędzy tunelem a kanałem nawiewu:



Kable od niej już dawno mam odlutowane, ale po schematach wychodzi:
Wtyczka przy taśmie
1 pin - żółto-zielony - bieg w dół - 7 pin żółto-zielony wtyczki tipa
2 pin - brązowo-czarny - masa przycisków - 6 pin brązowo-czarny wtyczki tipa
3 pin - żółto-niebieski - bieg w górę - 8 pin żółto-niebieski wtyczki tipa
4 pin - szaro-niebieski to podświetlanie przycisków - 10 pin szaro-zielony wtyczki tipa
_________________
Four rings to rule them all
 
 
Udesky 

Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24a
Zasilanie: PB
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 01 Wrz 2019
Posty: 41
Skąd: SCI w ZGY
Wysłany: 2021-11-27, 21:38   

gtfan napisał/a:
Wtyczka airbag. U mnie nowa wtyczka miała takie kolory kabli jak na zdjęciu:

Jutro będę patrzył ja to wygląda u mnie.
gtfan napisał/a:
Stara wiązka do poduchy miała te same kolory, ale wg schematów w 96' + poduchy był na kablu zielono-białym a - na brązowo-białym a w 98' odwrotnie. Stąd połączenie na krzyż. Teraz pewnie bym połączył kolorami.

Ma to jakieś znaczenie w tym przypadku? Czyli jeśli połączę + z - od taśmy i na odwrót to nie będzie konsekwencji? Najważniejsze, że kolejność widzę, a zakładam że zawsze jest taka sam.
gtfan napisał/a:
Wtyczka kierunków - kable odciąłem bezpośrednio przy pinach oryginalnej wtyczki i przylutowałem do pinów nowej. Przedłużać kabli nie musiałem:

Kupiłem nowe wtyczki ze świeżymi pinami i mam wyjmaki do pinów więc może część lutowanie odpadnie.
[quote="gtfan"]Wtyczka wybieraka jest na wysokości zapalniczki, pomiędzy tunelem a kanałem nawiewu:
[/quote
Znalazłem ją ostatnio. Gdybyś nie powiedział, że jest gdzieś tam wyżej to nawet bym na nią nie zwrócił uwagi. Tym bardziej, że była w tej otulinie, która się do niej przykleiła.

Wielkie dzięki. Drukuję wszystko dzisiaj i jutro zabieram się do roboty.
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1281
Skąd: Lublin
Wysłany: 2021-11-27, 21:46   

[quote="Udesky"]
gtfan napisał/a:

Ma to jakieś znaczenie w tym przypadku? Czyli jeśli połączę + z - od taśmy i na odwrót to nie będzie konsekwencji? Najważniejsze, że kolejność widzę, a zakładam że zawsze jest taka sam.

Szczerze to nie wiem czy zamiana miejscamie + z - ma jakieś znaczenie. Na logikę, to ładunkowi pirotechnicznemu w poduszce biegunowość powinna być obojętna.
_________________
Four rings to rule them all
 
 
Udesky 

Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24a
Zasilanie: PB
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 01 Wrz 2019
Posty: 41
Skąd: SCI w ZGY
Wysłany: 2021-11-27, 23:35   

gtfan napisał/a:
ładunkowi pirotechnicznemu w poduszce biegunowość powinna być obojętna

Też się nad tym zastanawiam.
Najwyżej jutro pojawi się post, że kupie poduszkę. :D

[ Dodano: 2021-11-28, 16:42 ]
Kierownica zamontowana. <chura>
Puki co jeszcze bez TIPa, bo nie starczyło czasu na zabawę z nim, ale cała reszta hula i działa.
TIP teraz to już będzie tylko formalność.

Wielkie dzięki za pomoc. <chura>
 
 
rodzynek 

Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 26 Sie 2019
Posty: 49
Skąd: SJZ
Wysłany: 2022-01-01, 01:42   

emilus143 napisał/a:
Zakupiłem taką kierownicę:



(...)


Postanowiłem skorzystać z archiwum - otóż taką właśnie kierownicę chcę wstawić w miejsce zwykłej - z multifunkcją i TIPem.

Kierownica ma czarną wtyczkę z dwoma pinami (oczywiście poza żółtą z 5 pinami), taśmę mam również z dwoma pinami. W związku z tym kupiłem przekaźnik multifunkcji 618 - 4B0907487H (CAN + Tiptronic), aby połączyć się po CANie. Schematy mam z A6 C5 i tam mówią, że pójdzie to w przedlifcie i polifcie.

Czy to aby na pewno pójdzie w A8 z 2000 roku?

Podpowiedzcie proszę, zanim pociągnę kable i się okaże, że nie działa ;) . Na razie mam rozgrzebane auto (nowa kiera na razie działa jak stara - klakson, poduszka jest ;) ).
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2022-01-03, 23:41   

Aby dzialala multifunkcja i tip potrzebujesz tuner TMC i sterownik multifunkcji. Masz 2000r wiec zegary powinny juz isc po canie, jesli masz rns-e ktore pokazuje okienko gdy robisz glosniej lub ciszej to dobrze bo masz pewnie tez tuner TMC i zostaje dokupic sterownik multifunkcji. Potem rozciagasz kable, kodujesz moduły i bedzie banglac.
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
rodzynek 

Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 26 Sie 2019
Posty: 49
Skąd: SJZ
Wysłany: 2022-01-06, 14:58   

Przedstawię zatem rozwiązanie pasujące do mojego auta:
- A8 D2 FL, 2000 rok.
- kierownica z A6 C5 FL z multifunkcją i tiptronikiem. Niestety bez grzania, dlatego pinu 17 nie podłączałem, ale wyprowadziłem na zapas ;)
- taśma pod kierownicą - 1J0959654 AC (z dwoma pinami czarnej wtyczki), lub dowolna inna z 5 pinami, np. z literką J).
- przekaźnik, moduł, sterownik multifunkcji - 4B0 907 487 H - 618.
- radio Concert Plus (z gałką na środku), bez CAN, ze złączem REM-C.

Sterowanie radiem działa, sterowanie TIPem działa.

Kierownica:


Rodzaje konektorów:
- mały:

- średni:

- duży:

Obrazki zaczerpnięte ze stron aphelektra.com i konektry.pl i allegro.pl

Podłączenie sterownika multifukcji:
pin - grubość i kolor przewodu - typ konektora - dokąd idzie

1. 0,35 pomarańczowo-brązowy - mały - pin 21 zielonej wtyczki zegarów
2. 0,35 brązowy - średni - masa
3. 0,35 pomarańczowo-fioletowy - mały - pin 22 zielonej wtyczki zegarów
4. pusty
5. 0,5 żółto-biały - średni - pin 11 zielonej wtyczki mini-ISO w radiu
6. 0,35 zielono-czerwony - duży - pin 7 gniazda diagnostycznego
7. 0,35 żółto-zielony - mały - pin 7 czarnej wtyczki 10pin po prawej stronie wybieraka ASB
8. pusty
9. pusty
10. 1,0 brązowy - mały - masa
11. 0,35 żółto-niebieski - średni - pin 8 czarnej wtyczki 10pin po prawej stronie wybieraka ASB
12. 1,0 czarno-niebieski - mały - bezpiecznik ST3 - S1
13. 1,0 czerwono-biały - duży - bezpiecznik ST3 - S4
14. pusty
15. 0,5 siwo-niebieski - duży - podświetlenie
16. pusty
17. 0,35 czarno-żółty - średni - pin 4 wtyczki regulatora podgrzewanego fotela kierowcy
18. 0,35 czarny - mały - pin 1 żółtej wtyczki do taśmy airbag pod kierownicą.

Powyższy schemat jest kompilacją dwóch schematów Audi - Tiptronic dla roku modelowego 2002, a radio dla roku modelowego 2001.

Jestem na etapie doboru odpowiednich przewodów (wg oryginału) i eleganckiego ich rozmieszczenia wg wiązek.


==========================================================
Edit:
Zrobiłem autokorektę, bo przy podłączeniu fioletowego, żółtego i zielonego multifunkcja działała z przerwami - co któreś kliknięcie, VAG zrywał połączenie z multifunkcją i wisiało w niej kilka błędów CANu. I to dało mi do myślenia i podłączyłem przekaźnik multi do CANu w zegarach. Teraz wszystko działa jak należy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.