Autor |
Wiadomość |
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2016-01-18, 02:04
|
|
|
po pierwsze w kierownicy pod ta sruba torx masz sterownik ktory gada z sterownikiem umieszczonym nad nogami kierowcy nr przekaznika 399 lub podobny. Nowa kierownica ma podlaczenia bezposrednie, tzn kabelek do kabelka w tasmie, nastepnie do podłączenia do wtyczki od tipa, sygnalu itp. Powinno być 8 przewodów w tej tasmie od tej nowej kierownicy w sumie.
W starej kierownicy sterownik (ten pod ta blacha)ma 3 wyprowadzone przewody, 2 inne sa do airbaga a za klakson odpowiadaja slizgacze na tasmie.
Nie bedzie CI to działac bez kombinacji i przepiecia przewodów z tyłu tasmy. |
|
|
|
|
|
|
|
koziolek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 02 Sty 2014 Posty: 438 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 2016-01-18, 08:47
|
|
|
tak wiem o tym sterowniku, ale czy on nie jest tylko od sterowania radiem ? z tipem bede działał później, teraz chce podłączyć tylko klakson. czy w żaden sposób nie podłącze klaksonu w nowej kierownicy za pomocą przewodów nr 3 i 4 z obrazka ? |
|
|
|
|
|
|
|
koziolek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 02 Sty 2014 Posty: 438 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 2016-03-06, 11:40
|
|
|
jednak uruchomiłem ten klakson podłączyłem piny 3 i 4 pod stelaż kierownicy i wszystko działa
zostało mi jeszcze kilka wolnych pinów z taśmy i będę kombinował, żeby podłączyć tego tipa wreszcie |
|
|
|
|
puzzel1
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: D2
Pomógł: 3 razy Wiek: 31 Dołączył: 14 Lip 2013 Posty: 302 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2016-07-27, 15:13
|
|
|
Koziołek i jak tam, podpiąłeś tego tipa pod kiere?
Ja mam u siebie taka kiere multifunkcyjną:
no i chciałbym zamontować trójramienną z Tipem z tych samych lat produkcji:
więc kabelkologię do taśmy mam taką samą, i chciałem się spytać czy faktycznie jest tak jak napisał martin_rs4, że wolne przewody od sterowania radiem przedłuża się do lewarka i sterowanie tipem działa? Może ktoś robił już identyczną podmiankę ? |
|
|
|
|
|
|
|
koziolek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 02 Sty 2014 Posty: 438 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 2016-07-27, 15:56
|
|
|
Jeszcze nie... Zostawiłem to sobie na długie zimowe wieczory no i mam nadzieje ze ten sposób z przedłużeniem przewodów sterowania radia sie uda bo inaczej będzie potrzebna inna taśma |
|
|
|
|
emilus143
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Wrz 2014 Posty: 462 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2016-12-12, 11:01
|
|
|
Zakupiłem taką kierownicę:
ona ma w sobie takie kabelki:
I rzekomo potrzebuję jeszcze jakiejś taśmy. Chodzi o to?
Dodam że moja obecna kierownica nie ma w sobie niczego. Mam ESP. |
_________________ I`m the LPG master |
|
|
|
|
|
|
|
koziolek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 02 Sty 2014 Posty: 438 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 2016-12-12, 11:10
|
|
|
do przedlifta będzie potrzebna jeszcze przejściówka z małego na duży wieloklin, ale nie jest to pewne na 100%
no i żeby wszystko działało czyli zmiana biegów i multifunkcja to taśma jest dopiero początkiem zabawy |
_________________
|
|
|
|
|
emilus143
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Wrz 2014 Posty: 462 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2016-12-12, 12:02
|
|
|
O tym wieloklinie to wiem. Ponoć jeszcze jest obudowa kolumny. Co oznacza początek zabawy? Trzeba cos strasznie rezac i programować? |
_________________ I`m the LPG master |
|
|
|
|
|
|
|
koziolek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 02 Sty 2014 Posty: 438 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 2016-12-12, 12:22
|
|
|
nie wiem jak to jest ze sterowaniem radia miedzy liftem, a preliftem, ale może się okazać, że nie zadziała.
tak czy inaczej jak już będziesz miał nową taśmę to trzeba będzie jakoś doprowadzić wiązkę pod radio i lewarek zmiany biegów i to już musisz sam dołożyć chyba, że dorwiesz gdzieś kawałek wiązki od taśmy pod samo radio z kostkami.
no i po wymianie taśmy też trzeba kalibrować czujnik skrętu czy jakoś tak |
_________________
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-12-12, 12:39
|
|
|
emilus143 napisał/a: | Trzeba cos strasznie rezac i programować? |
na pierwszej stronie masz link z audipages.com gdzie jest opisane krok po kroku co trzeba zrobić i kupic aby działała zmiana biegów w kierownicy...
trzeba dobrze zwrócić uwagę na podłączenie pinów pod kostke T10g...ja jak podłączałem swoje przyciski to podłączyłem tak że + zrzucał mi bieg a - wrzucał do góry
no i jak koziolek, pisze może potrzeba będzie zrobić kalibracje czujnika kąta skrętu jeśli przekombinujesz. Może być to nie potrzebne jeśli zamontujesz prawidłowo ten czujnik bez kręcenia nim. Na tej stronie też jest to opisane.... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
SenatorS8
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 352 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2016-12-12, 12:54
|
|
|
Pracy a pracy ciebie czeka.
Sterowanie radia jak i tipa w tej kierownicy jest realizowane cyfrowo na szynie LIN.Jest to komunikacja pomiedzy kierownica a jej sterownikiem.Sterownik ten dopiero wydaje komendy zrozumiale dla radia czy skrzyni ,jak tez i odwrotnie przy np zalaczeniu tipa na lewarku maja sie podswietlic przyciski oraz w wersji z grzaniem kiery intensywnosc itp.Sam sterownik kiery wystepuje w szerokim zakresie wersji ,,wyposazenia,,tak samo jak i tasma kierownicy
I teraz.Maly a duzy klin tzn przed i polift to prawda ale do tzw malego liftu w prefl .Okolo 97 roku zmieniono klin na duzy.Sterowanie radiem po montazu zestawu radio tasma i sterownik dziala bez zazutu w kadej opcji wersji kierownicy .Tip natomiast bezproblemowo montuje sie przy kieronicy niemultifunkcyjnej.Tam Tip to czyste sygnaly przelacznikow wpiete bezposrednio do kabli skrzyni.W wersji multi.sygnal jest emitowany dopiero przez sterownik ale niestety cyfrowo wiec aby to zadzialalo trzeba rozbierac przyciski i zrobic z nich zwykle monostyki a reszte kierownicy zostawic w orginale.Tasma niewiedziec czemu ma kilka luznych sciezek we wtyczce tzw pradowej i tamtedy przepuszcza sie sygnal tipa. |
|
|
|
|
emilus143
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Wrz 2014 Posty: 462 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2016-12-12, 14:59
|
|
|
Z tego co piszecie odpuszczę chyba temat bo szykuje się gruba robota. Myślałem że zakupię taśmę, podepnę gdzie trzeba i będzie działać. Czy istniała może kierownica w preFL z tymi funkcjami co ta? A jeśli tak, to czy byłoby z tym mniej roboty? |
_________________ I`m the LPG master |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2016-12-12, 15:04
|
|
|
Była kiera "multifunkcyjna" która by pasował do pre-FL (Ty masz pre-FL, ale już z wieloklinem jak w lifcie - po 6, czy 7 msc 97r wchodził tzw międzylift), 4-ramienna, ale z tego co pamiętam, montowano to tylko do A6 C4 i jest to swego rodzaju rarytas:
|
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
emilus143
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Wrz 2014 Posty: 462 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2016-12-12, 15:17
|
|
|
Pierwszy raz widzę, ale na takie coś to bym nie poszedł bo dla mnie jest okropna ta kieronica. Już ten tiptronic to bym przebolał jak by go nie było, zalezy mi najbardziej na wielofunkcji - jest to bardzo wygodne, nie trzeba odwracać wzroku. |
_________________ I`m the LPG master |
|
|
|
|
|
|
|
Udesky
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24a
Zasilanie: PB
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 01 Wrz 2019 Posty: 41 Skąd: SCI w ZGY
|
Wysłany: 2021-09-13, 10:04
|
|
|
Zabawie się w archeologa i odkopie kotleta.
Te patenty z wykorzystaniem pinów itp. zadziałają również w preFL z 96r ze skrzynią 4HP gdzie nie ma multifunkcji? Czy to tylko rozwiązanie dla posiadaczy kiery z multifunkcją i 5HP? |
|
|
|
|
|